Novinky
Jistě, s dnešními Golfy je to logicky nesrovnamatelné, v tomto směru by byla na místě spíš otázka, jestli bys v době G2 boural raději v něm, nebo třeba v tehdejší Civicu.
Děkuji za korekturu, čtyřkolku jsem u G60 tedy vymazal a naopak jí připsal k Rallye. Použil jsem starší článek kolegy, který v něm měl evidentně chybku. Nezlobte se, ale na podrobnější historii není v rubrice News místo. Limitovanými edicemi v počtu několika desítek kusů (byť je znám) se v krátkém textu nechci zabývat,.
pekne vyrocie :yes😒br />
neuveritelne ked si clovek pomysli ze kedysi stacilo autu nieco okolo 100 kw na to aby to zrychlilo na 100 ku za pozoruhydnych 8,5 sekundy a slo to takmer 210...... pacilo sa mi ze kedysi to bolo v autach o lahkosti kompaktnosti.... auto bolo zive male kompaktne spartanske... jednoduche, drsne.... skoda ze tieto casy sa uz nevratia....
golf II je pekny kus automobilovej historie... dodnes ho je vidiet na cestach a vyzera stale k svetu.... , klobuk dole
neuveritelne ked si clovek pomysli ze kedysi stacilo autu nieco okolo 100 kw na to aby to zrychlilo na 100 ku za pozoruhydnych 8,5 sekundy a slo to takmer 210...... pacilo sa mi ze kedysi to bolo v autach o lahkosti kompaktnosti.... auto bolo zive male kompaktne spartanske... jednoduche, drsne.... skoda ze tieto casy sa uz nevratia....
golf II je pekny kus automobilovej historie... dodnes ho je vidiet na cestach a vyzera stale k svetu.... , klobuk dole
Presne tak, chyby ktere se fanousku dotknou. GTI 8V 82kW 79kW kat., GTI 16V 102kW 95kW kat., G60 118kW predni nahon, Rallye 118kW 4x4, G60 16V Limited (Motorsport) 4x4 pouze 5tidverova karoserie. VW Golf II. mel jsem GTI 79kW je to 18let, byla opravdu bajecny auto, splnilo vsechny predstavy a prani, pozdeji jsem mel Scirocco 16V nebylo tak prakticky, ale taky nezapomenu na bajecny roky.
Tak GTIíčko jsem ještě za komančů viděl v akci, ten vodpich, to zrychlení ten zvuk.....dodnes si pamatuji jak mě spadla čelist, když to dva borci voroštovali při odjezdu z restaurace, kde byli na obědě a pokaračovali jako my, do Tater na lyžovačku.
G2 není žádný zázrak. Pravda k Holdenu mu ještě nějaká ta příčka chybí, ale i tak je to slušný vrak 😉
[odkaz]
[odkaz]
>😒]
Šlo to napsat stručněji, na druhou stranu třeba výbavu u Rallye Golfu už jsem (raději) vynechal a o GTI Edition One/Blue jsem se podrobněji nezmínil vůbec. O žádné generaci Golfu není lehké napsat krátký/stručný článek.
Šlo to napsat stručněji, na druhou stranu třeba výbavu u Rallye Golfu už jsem (raději) vynechal a o GTI Edition One/Blue jsem se podrobněji nezmínil vůbec. O žádné generaci Golfu není lehké napsat krátký/stručný článek.
Nechtěl si spíš napsat v osmnáctileté ojetině? Osm let staré auto (samozřejmě v patřičně slušném stavu) v tomto ohledu no problem.
No já boural v 11 letý ojetině a všechno fungovalo tak jak mělo a nikomu se nic nestalo ačkoliv to byla šlupka pořádná. Vůbec bych se 8 letýho auta při bouračce nebál.
No tak 100 kW je už solidní výkon. Samozřejmě otázka je v jak těžký káře. V normáln 12-13 metráků těžkým autě to je živý tak akorát.
taky jsem mel 8 ventil... 😄 uzasny auticko, cervenej tridver, analogovy budiky, puvodni stav... slapal jak hodinky, mel rozumny naklady a spotrebu a uzasne jezdil... dodneska nezapomenu na ty sportovni sedacky a MFA, kterej meril i teplotu oleje - ktery auto to dneska ma? (tim myslim teplotu oleje)... ;-\
souhlasim s tim, ze nema vyznam zminovat, kdejakou "omezenou serii" s par extras navic oproti zakladu, nicmene v tomto pripade se jednalo o rekneme specialni verzi, kde nebyla podstatna ani tak vybava, jako spis motor a vykon (0-100 km/h za 7,2 s). nechci "rejpat", jen jsem doplnil info 😉
nechtěl bych bourat v dnešní osmileté ojetině....před dvaceti lety se Allianz nebála a dělala crashtesty ojetin...udělat to dnes,tak bude hodně lidí velmi překvapených...
:yes: >😁 Dobrá story 😉 A co pak výrazy dnešních řidičů, když je předjede GTI z 1985 😉 A nemusí je ani předjet, stačí okolo nich projet a lidi se otáčí ještě dnes a to nepřeháním.
Krásnej příspěvek :yes: Je to drsný auto, Golf GTI II 102kW 😉 Můj má ale "teprve" teď v prosinci 28. Pro mě ty časy rozhodně nekončí 😉 A to nechci machrovat >😒] :yes:
No, ono když i 55 kWatový TDIčko "koplo" tak to byl mazec....teda než zas zdechlo. >😁
Reagoval jsem jen na to, ze ty auta maj podobny vykony, zrychleni a maximalku.
Ono je to o tom ze od 100kW nemuzes cekat zadny zazraky.
Ono je to o tom ze od 100kW nemuzes cekat zadny zazraky.
Těžko říct. Obojí bez pytlů, srovnatelně těžký. Já bych teda neměl jasnýho favorita co je bezpečnější.
No sem tam sice jezdí, ale je to už hodně přežitý auto. Je fakt, že bylo lehký, ale nechtěl bych v něm bourat. Přeci jen ve srovnání s moderníma mnohem bezpečnějšíma Golfama 5, 6, 7 to bylo papírový auto.
mela G60, ale 16-ti ventil a bylo jich jen 71... a normalni G60 (8V) byly v serii predokolky, Rallye byly 4x4...
Na rok 81 nevypada Civic spatne, spise bych rekl vyrazne lepe 😉
Popravde bych nechtel bourat v zadnem vraku tehdejsi doby 😉
[odkaz]
[odkaz]
Popravde bych nechtel bourat v zadnem vraku tehdejsi doby 😉
[odkaz]
[odkaz]
Je sice supr, že to odspodu nakopne, akorát tomu chybí vršek. Po nástupu turba to táhne lineárně jak elektromotor. Žádná gradace výkonu se nekoná. Osobně mě teda 1,4 TSI v tomhle ohledu dost zklamala.
Já bych to tak neuvěřitelně neviděl, pokud srovnáš s dnešním sériovým Golfem VII, 1,4 TSI, tak jsou hodnoty výkonu, zrychlení a maximální rychlosti +- stejné.
S názvem Edition byly Golfy GTI, konkrétně GTI Edition One a GTI Edition Blue.
Kromě toho, že byl Limited výhradně 5dv. byl i v jediné barvě - metalické černé (kód barvy LP9V). Torzní tuhost byla zvýšena lepeným čelním sklem. Na tehdejší dobu měl velmi bohatou výbavu😒br /> celokůže, vyhřívaná přední sedadla, ABS, elektrický šíbr, posilovač řízení, okna i vyhřívaná zrcátka v elektrice, vyhř. trysky ostřikovačů, centrál, rádio Gamma s aktivními repráky, US přední nárazník do kterého nešly dát mlhovky ani za příplatek, tónovaná zadní světla a kovovou plaketku s pořadovým číslem a "medaile" s logem VW Motorsport AG Hannover.
[odkaz]
[odkaz]
Naopak Rallye Golf byl výhradně třídveřový . 5000 kusů (pro potřebnou homologaci) bylo vyrobeno v závodě VW v Bruselu (1989-1991). Aby mohl Golf soutěžit s vozy objemově o třídu menšími byl objem G60ky snížen ze 1781 na 1760 cm3, čímž už spadal do třídy 1700 cm3. Ke kompenzací snížení objemu byl vyměněn mezichladič za větší. 50 kusů (bez střešního okna a v celokůži) bylo vyvezeno výhradně do Švýcarska.
Dvanáct kusů postavil VW Motorsport s G60 16V/155kW, tedy stejně jako u Golfu Edition.
[odkaz]
[odkaz]