BUDOUCNOST JE JISTÁ <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Umíte si představit v ČR tu ARMÁDU NAFŤÁKŮ za 7 let ??
1) který v současný době už po silnicích jezdí zatím půlnapůl s filtrem DPF ..
2) který se vyrobí a přidá v letech 2013-2020
3) který se navíc z ZÁPADNÍ EVROPY přitáhnou do ČR v letech 2013-2020
a až se ta sbírka JEDOVATÝCH DIESELOVÝCH STAROŽITNOSTÍ v letech cca 2017-2018 se stářím 7dmi/10seti/12cti let nakumuluje a začne se tady pozvolna sypat... ;-) [odkaz]
Re: BUDOUCNOST JE JISTÁ <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na CNG !!
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !!
Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola u profisoukromníků stojí 25.000 až 30.000 Kč
kdy potom je :
- spotřeba téměř stejná
- výkon stejný
- motor tišší
- náklady na údržbu : 2x 500Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let
- náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km
BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km)
Re: BUDOUCNOST JE JISTÁ <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Já jenom nechápu že máme ještě mechaniky, když přijdou den co den do vztiku s dieslem.... >:D
je pravda že naftičku nemusím, ale tekutý palivo je prostě palivo, když dojde během chvilinky zase doleju... :-)
Nemecka premia nie je technologicky schopna postavit portfolio, ktore by bolo cistejsie. Lobbovat je lahsie.
A za vyhlasenim o technologiach si stojim - Tesla je to toho dokazom - kvalita, cena, hodnota, parametre, bezpecnost, spolahlivost - nie v jednom z parametrov sa tomu nemecka premia nevyrovna. Tesla v zrychleni rozdrvi aj BMW 5M...
(pre rypalov - pocet Lamborghini by VAG, ktore zhoreli, daleko prevysuje pocet modelov Tesla, ktore postihol podobny osud)
Stoj si kde chceš... asi špatně rozumím slovenštině, protože M5 dává rychleji i tu stovku... a o tom, co se děje ve vyšších rychlostech z úcty k Tesle raděj pomlčím.
Leda že bys mluvil o M550d... ta je sice na stovce o zdrcující 0,1s později, to je ale tak všechno, jak ostatně naznačuje velmi skromná maximálka Tesly na úrovni Octavie 1.4.
PS: pokud chceš skutečně využívat plný výkon u Tesly, pak ti plně nabité baterie vystačí na necelou čtvrthodinku jízdy. Jistě chápeš, že pro dálniční křižník je to poněkud... nepraktické.
Ve skutečnosti to jde "jednoduše", stačí ze všeho udělat (plug-in) hybridy. Vzhledem k metodě výpočtu spotřeby lze celkem snadno z 6 litrů udělat 2 litry. Největší problém tu ani tak není, co jde vyrobit, ale co jde prodat. Tou dobou budou prodávat přes dva miliony aut, každý. Elektromobily po milionech prodávat nebudou. A hybridy tolika lidem také tak snadno neprodají. Čistě v Evropě jsou ta čísla menší, ale zároveň hybridy a elektromobily nemají největší zastoupení zrovna v EU.
Tesla má asi 430 koní. S největší sadou baterií. Tak nějak, myslím. (Tak má to být 416; zhruba v 90 km/h, pak to jde dolu.)
Rýpalům jde o to, že v konvenčním autě je benzín, nebo nafta. Každý pochopí, že to může začít hořet. Ale v elektromobilu nic takového není. Což ale neznamená, že nemůže shořet. To je ta pointa.