EU dala automobilkám zelenou, nová emisní norma bude odložena o čtyři roky

Situace souvisela s celoevropským nařízením, podle kterého nesmí nová auta průměrně vypouštět víc jak 95 gramů emisí na ujetý kilometr. Předběžný návrh počítal s uvedením v platnost v roce 2020, což se však nelíbilo německým prémiovým automobilkám. Jejich portfolia v čele s velkými a silnými vozy totiž stěží splňují současných 130 g/km a vznikly obavy, zda vůbec bude v jejich silách nařízení v příštích šesti letech naplnit.
Do jednání se zapojila i německá vláda v čele s kancléřkou Angelou Merkelovou. Evropské komisi předložila návrh o odložení nařízení o čtyři roky s podmínkou, že v roce 2020 splní emisní limit přibližně 80% nových automobilů. Evropská unie na posunutí termínu přistoupila a výrobci tak budou mít více času pro vývoj nových, především hybridních a plug-in hybridních technologií, s jejichž pomocí již není splnění normy nereálné.
V současnosti budou hrát prim automobilky, jejichž portfolio zahrnuje především vozy s malými přeplňovanými motory. Posun od současně uváděného trendu s 99 gramy emisí na kilometr totiž nebude tak výrazný. V souvislosti s tím nebudou muset investovat tolik peněz do vývoje, což především v segmentu malých vozů ukáže zajímavé konkurenční boje.