Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control – Čtyři v tom

Renault Laguna prodělal v polovině letošního roku mírný facelift. Techniky se však nedotknul, nebylo proč - vrcholná verze se systémem 4Control totiž jezdí skvěle a za málo.
Zpět na článek
Avatar - dal
23. 10. 2013 14:16
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
Trčí ti z ní péra?
Avatar - Ada je zase tady
22. 10. 2013 21:28
Re: Tohle auto je nedoceněné!
Zajímavou zkušenost zažije ten rendlíkovec, který si, s ohledem na pověstnou spolehlivost francouzské automobilové elektroniky, jednou při cca 150km/h na dálnici zažije, jak zadní náprava si rozhodla dát si najednou "plný rejd"... >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Emel
22. 10. 2013 21:12
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
Hm hm... kdybych ti ukázal sedačku v Laguně po 300.000, nevěřil bys vlastním očím.
22. 10. 2013 20:01
Re: Mička, tyčka, střela...
No - možná tam aspoň navrhli papamobil >:D
Avatar - petrumr
22. 10. 2013 19:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
22. 10. 2013 19:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
22. 10. 2013 19:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jirka.12345
22. 10. 2013 16:21
Re: Mička, tyčka, střela...
Taky jsem na to koukal a nechápal, tohle bych do něj býval neřekl :yes: otázka je jestli to není zaměstnanec hyondé(joke) a toto nemá od strýce googla, ale nechci nikomu křivdit takže věřím že to Gilgit vysypal z rukávu.
22. 10. 2013 16:00
Re: Nenápadný držák
ono je to těžký. Laguna III zůstala na úrovni "normální" střední třídy, kdežto Mondeo a spol jaksi povyrostli, aby pokryly i segment o třídu výš. Takže tady určitě ztrácí, uvidíme co další generace.
22. 10. 2013 12:31
Re: Mička, tyčka, střela...
Tak to je v tej istej triede ako SUPERB >:D ,
22. 10. 2013 12:28
Re: Mička, tyčka, střela...
Pocul som, ze sa pokusili vyrobit LEXUS >:D , ale vysiel z toho nejaky LESUS >:-[] . Predali 4 kusy a zvysok zosrotovali kvoli nejakej vyrobnej vade, >:-[] , ale ked zistili, co by zato mohli pytat, tak teraz to srotovanie lutuju.
Pre sucharov : malo to tvar kolesa , ale kazdy nejak zacina ;-)
22. 10. 2013 12:20
Re: Mička, tyčka, střela...
VALMET vo Finsku, nie je to ta firma, ktora v case ZSSR ( po cesky SSSR ) montovala LADU SAMARU ? To by mohla vyhrat test aj ta , mozno niekde v sklade kus do testu zostal. Laguna moze byt, interier ok, ale ten znak, ten znak
EDIT a zas ho vymazalo, nejaka patentova ochrana alebo co to je >:D
Avatar - lamal
22. 10. 2013 11:47
Re: auto je to urcite fajn
hlavne ten sedan... krajsia bola laguna 1 a 2 generacie
22. 10. 2013 11:43
Re: Tohle auto je nedoceněné!
tak urcite no:) psal slalom a tohle neni slalom. Navic to video nevypovida o kvalite/ nekvalite obou aut vubec nic.
Avatar - woody-alien
22. 10. 2013 11:16
Re: Nenápadný držák
>:D Myslím, že víc místa vzadu jsem měl i v Jimníkovi. >:-[] Sranda no, ale fakt je, že O1 je na tom vzadu bídně, jenže to Laguna 3 na třídní poměry taky.
22. 10. 2013 10:30
Re: Nenápadný držák
ale já myslel vzadu na zadních sedačkách, ne v kufru ;-)
Avatar - šmoula nešika
22. 10. 2013 08:22
Re: Dalsi diesel :)
d_arrow je teď jako prvňák...
22. 10. 2013 07:44
Re: Tak som sa dozvedel...
Hlavne s autom. :-) ;-)
22. 10. 2013 00:31
Re: auto je to urcite fajn
To auto je designově naprosto příšerné, tečka.
22. 10. 2013 00:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2013 23:31
Re: Mička, tyčka, střela...
Lucembursko, Lichtenštejnsko, Monako, Grónsko, Island, Kuba, různé ostrovní státy. Našlo by se toho určitě více. Třeba v Somálsku asi žádná automobilka nebude. :-)
21. 10. 2013 23:27
Re: Mička, tyčka, střela...
Finové možná nemají vlastní značku, ale auta vyrábí. Zmíněný Valmet dělal hlavně Saaby, ale také třeba Porsche Boxster a Cayman (teď je dělá VW v bývalé továrně Karmann v Osnabrücku). A připsali si i další vozy, mimo jiné Calibru. Nejsou úplně bez automobilového průmyslu.
21. 10. 2013 23:02
Re: Zase podvod
Nenabízí řízení všech kol jako jediní. Nakonec to ani není systém Renaultu. Ale v EU ve střední třídě ho asi jinde nenajdeš. Možná Q50, nebo jak se to nové Infiniti jmenuje. IS ho myslím nemá.
21. 10. 2013 22:54
Re: Tohle auto je nedoceněné!
Z toho se dá vydedukovat akorát to, že pánové od Renaultu neumí jezdit s Porsche :-)
Avatar - Ozzman
21. 10. 2013 22:49
Re: Laguna nie.
V jakém roce a co to bylo za Rendlíka? Prosím :-) to je to na co se ptám
21. 10. 2013 22:48
Re: Mička, tyčka, střela...
Ty dnes rozdavas usmevy na vsetky strany, cim to je?
Ale zase bohuzial iba to ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
21. 10. 2013 22:00
Re: Tohle auto je nedoceněné!
Tak jasně, na silničních letních 20" nevyjel mokrou trávu ani sníh. Show. Dokonce mu tenkrát vadilo, že se na voliči automatu podřazuje dopředu, to už bylo fakt mimo, protože to je přece logicky správně :yes:
Avatar - lamal
21. 10. 2013 21:56
Re: Rozporuplné auto
suhlas, je to bieda s tym zrychlenim...

ale tomu passatu ani octavii to s 110kw za 8,6s tiez never, su to bludy... realita je okolo 9s... co teda na 110kw dieslak a docela velke auto nie je na hanbu
Avatar - lamal
21. 10. 2013 21:49
Re: Nenápadný držák
vrza stale uz po 160 tisic km... vlastna skusenost, vobec na nicom nezapracovali renault robi najlepsie male auta bohuzel... ale laguna to je trabl odjakziva
Avatar - lamal
21. 10. 2013 21:44
Re: Mička, tyčka, střela...
suhlas,... navyse v tom interieri furt nieco drnca, podvozok prenasa neprijemne ostre a hlucne razy...

to fakt nie, radsej by som si kupil octaviu jak toto a to teda tie octavie vobec nemusim, ale oproti tomuto az na vyplne dveri je to OK... lebo jedine co v interieri octavie ***i su tie vplne dveri... jednak su bakelitove skarede a este clovek na to zaklepe a je to jak poklopanie po bakelite
Avatar - lamal
21. 10. 2013 21:38
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
to je kravina, jazdil som lagunu tejto generacie 2,0 dci s 160 000km od novoty, ma ju kamarat doma a je to smejd... nerad to pisem lebo clio predoslej generacie je super, ale laguna drncala a hrkotala na kazdej nerovnosti, ostrejsie nerovnosti pustala do interieru a palubka aj obklady proste hrkali... ako by sa frantici z nicoho nepoucili, napravy co su hlucne a prenasaju razy a rozhrkany interier,.. po 160 tisic :no:

celkovo nebola zle odhlucnena, ale toto vynikalo... motor tichy, trocha viac zerie ale nie moc... skoda toho
Avatar - dochtor
21. 10. 2013 21:30
Re: Posledny na party
Len kľud, 4ws do Laguny robia japonci, a vôbec celá Laguna III je viac japonská ako Laguna II.
Avatar - dochtor
21. 10. 2013 21:25
Re: Tak som sa dozvedel...
Je fajn, že si so sebou taký spokojný :yes:
Avatar - woody-alien
21. 10. 2013 21:20
Re: Mička, tyčka, střela...
Aha, tak to sorry, já myslel, že píšeš o tom sezení vzadu v mé poněkud méně sociální ;-) verzi.
Avatar - Emel
21. 10. 2013 21:00
Re: Mička, tyčka, střela...
Co bys od takového auta čekal? SUV a zadokolka nejde dohromady, na sportovní svezení zase chybí koně... a bez příplatků nelze čekat ani žádný odvaz v interiéru. Představ si vyjet s tím někam na hory a pak se nechat zahanbit kdejakou Fabií ;-) . Za stejné peníze máš GTD, například...

Laguna má primárně problém s komfortem, prostorem a designem. Jinak ale... vnitřek se mi líbí, motor je ještě dnes slušný průměr (minimálně)... a s řiditelnou zadní nápravou je na tom aspoň něco zajímavého.
21. 10. 2013 20:56
Re: Mička, tyčka, střela...
No upřímně - osobně myslím, že by lépe udělali, kdyby do Laguny dali 1,6DCi a balónové šestnáctky (jako myslím kola a gumy) a cenu do půl mega, pak bych ji jistě viděl na cestě častěji, než nejkvalitnější kvalitní kvá kvá kvá hjondéé i40.
Avatar - šmoula nešika
21. 10. 2013 20:54
Re: Mička, tyčka, střela...
Ti nevím. Že víš tohle, je zajisté užitečné, ale když se tady budeš moc vymezovat v takhle „citlivých“ tématech jako H/K vs. Š, snadno se dostaneš do konfliktu. A řada diskutérů tohle nerada vidí. No a proti těm zkušených ostatní vědomosti moc neobhájíš. Což tak i beru: poutáš na sebe pozornost? - tak si ji obhaj. Ron je očividně dost háklivý - favorit byl jeho dětství, přišel v něm o své řidičské panictví, první auto, české auto, srdcovka... spousta lidí má tendenci bránit svoje auto a jeho značku. Barik nás zase na blogu málem rozstřílel softwarovými kuličkami poté, co jsem začali hledat konkurenci jeho autu...

P.S. Nechceš si založit blog - pro zlepšení reputace?
21. 10. 2013 20:53
Re: Mička, tyčka, střela...
Ještěže seš tady ty, abys to vyvážil >:D
21. 10. 2013 20:51
Re: Mička, tyčka, střela...
A jé - kdo uteče, vyhraje >:D
21. 10. 2013 20:50
Re: Mička, tyčka, střela...
Tak to nevím, X1 naopak chválil a to i s xDrive, [odkaz] ostatně to byly jedny z hodně mála objektivních informací o tom autě, co jsem sehnal.
Pokud se nepletu, tak kritizoval základ X3 (xDrive 20d) a to spíš proto, že se moc vzdálil tomu BMW feelingu, než proto, že by byl špatný.
21. 10. 2013 20:46
Re: Mička, tyčka, střela...
Tu X1 sDrive 16d by to chtělo projet, pak by možná smysl měla. Ale já měl u té X1 na mysli něco jiného - šlo mi o to, že Laguna jako taková není nic moc auto a tou řiditelnou zadní nápravou z toho dělo neuděláš, byť je v zatáčkách lepší než Porsche :-)
21. 10. 2013 20:40
Re: Posledny na party
S tím 4WS problémy nejsou, některá předface auta už mají najeto přes 300 tisíc a o závadách neslyšet. Ani s geometrií problém není.
21. 10. 2013 20:40
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
Že já loula jsem se přiznal >:D
Avatar - 3_diamanty
21. 10. 2013 20:31
auto je to urcite fajn
kvalitne dobre a posluzi .....

ale ten bocny profil tak to je hruza a des : [odkaz] ... previsy ako v americkom aute z policajnej akademie... , akurat rozmyslam ktory previs je dlhsi...asi ten predny je dlhsi ako zadny... ved nebol by to frantik keby nemal ohavny 1 metrovy predny previs .. aj ked nechapem k comu je to dobre
Avatar - nyvlja
21. 10. 2013 20:24
Re: Mička, tyčka, střela...
Hlavně,že když vyhraje octavia,tak je to samozřejmě objektivný test :-) ....Auta se nedají posuzovat podle redaktorů nějakých časopisů....Jinak musím uznat,že Laguna na svá léta pořád dobře jezdí a v případě kombi i relativně dobře vypadá :-)
21. 10. 2013 20:22
Re: Proč se neprodává?
Přesně tak Ádo :yes: !
PS.- Celý život jezdím na benzin a diesel patří do rendlík :no: :no: :no:
21. 10. 2013 20:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2013 20:09
Re: Laguna nie.
Ale stejně to nebylo tak ty těžké pochopit ;-)
Avatar - šmoula nešika
21. 10. 2013 20:05
Re: Mička, tyčka, střela...
Jak se tak tváříš jak typický „hjondé odborník“, a pak tu vybalíš takové informace... Topper může jen závidět...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 10. 2013 20:01
Posledny na party
Asi tak 20 rokov po tom, co 4ws malo kazde druhe japonske auto (na japonskom trhu), sa spamatal aj Renault. A potom....

Co ja viem... Kombinacia Renaultu a elektroniky a 4ws...
Avatar - Ronault.
21. 10. 2013 20:00
Re: Mička, tyčka, střela...
Nevím jak tvoje, ale v té socverzi, co stála vedle >:-[] mi končilo někde u ledvin... kecám, u lopatek sotva... Docela mě to překvapilo, čekal jsem více
21. 10. 2013 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
21. 10. 2013 19:34
Re: Laguna nie.
Toho rendlíka jsem si kdysi koupil nového. Máš pravdu, po necelých 40-ti tis.km to byl vylítaný, nespolehlivý krám. Jako každý vůz s vaginálními znaky. :no: :no: :no:
Avatar - šmoula nešika
21. 10. 2013 19:27
Re: Mička, tyčka, střela...
Ty dokážeš vždycky překvapit. ;-)
21. 10. 2013 19:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2013 19:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2013 19:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
21. 10. 2013 18:51
Re: Laguna nie.
Ádo, mluvíš zajisté o Rendlíkách z posledních let, s kterými máš bohaté vlastní zkušenosti že?
Nebo pořád soudíš na starém vylítaném krámu, co si kdysi vlastnil, jak si zde dříve psal?? :D:D Přečti si někdy statistiky spolehlivosti... potom remcej >:D

Je rok 2013, otevři oči! :-)
Avatar - Ham.
21. 10. 2013 18:50
Re: Dalsi diesel :)
Kterou Lagunu s benzínovým motorem z nabídky českého zastoupení Renaultu by měla redakce testovat aby vyhověla tvému pohledu na vyváženost? :-)
Avatar - woody-alien
21. 10. 2013 18:41
Re: Mička, tyčka, střela...
Ronaulte, Ronaulte.....to opěradlo v Mondeu je v pohodě, ale musíš si vytáhnout opěrku. Jinak se fakt neopřeš. >:-[]
Avatar - woody-alien
21. 10. 2013 18:38
Re: Mička, tyčka, střela...
Ty jsi ale zákeřný.... >:D :yes:
Avatar - šmoula nešika
21. 10. 2013 18:30
Re: Rozporuplné auto
Ano, úplně to tím zkazili. Proč bych měl poslouchat písničku, v jejímž klipu si všichni zacpávají uši?! Hrajou teď na Evropě 2 hezky, přesto... nechci si oposlouchat Aviciiho.
Levels, I Could Be The One, Wake Me Up, You Make Me...

P.S. Asi ten mobil za chvíli hodím z okna.
21. 10. 2013 18:28
Dalsi diesel :)
Myslim, ze by bolo na case premenovat www.auto.cz na wvw.diesel-auto.cz Inak nic proti dieselom, len mi tu chyba v poslednom case ista vyvazenost z tohto pohladu.
Avatar - Kjirka
21. 10. 2013 17:57
Re: Tohle auto je nedoceněné!
souhlas, každej ať si to vyzkouší ! Chlapi od nás z firmy se museli vrátit s tímhle zázrakem v pondělí z Německa na plaťáku. Každou chvíli jsou s tím v servisu.
21. 10. 2013 17:40
Re: Mička, tyčka, střela...
Dinar je ostrielaly vsadebol, unho neuspejes ani ked ten test odrecituje Loeb a Sainz...
21. 10. 2013 17:36
Tak som sa dozvedel...
...že tá veľká placka je vlastne malé auto. Ešteže som si kúpil Kangoo, to má pre 5-člennú rodinu miesta dosť. >:D
Avatar - Ronault.
21. 10. 2013 17:36
Re: Rozporuplné auto
Je to trochu problém, když slyším teď slovo Mazda, dělám totéž, co tento chlapeček v aktuální hitovce rádií: [odkaz] ...lalala...
Avatar - Ronault.
21. 10. 2013 17:33
Re: Nenápadný držák
Ta tlačítka ti opravím za 20 minut >:-[] >:D
Avatar - Ronault.
21. 10. 2013 17:28
Re: Mička, tyčka, střela...
Sedadla se mění v závislosti na verzi, výbavě, faceliftu atd. v podstatě v jednom roce výroby má Laguna klidně 4 druhy sedadel včetně velikosti, ale to je tak všude. Já třeba neměl problém, ale klidně jsme mohli každý řídit jinou verzi. Osobně mi třeba více vadí krátké opěradlo než krátké sedadlo, viz třeba o weekendu Mondeo.

S tím místem vzadu bych to až tak tragicky neviděl, ale uznávám, že je to největší slabost Laguny a je těžce pochopitelné pro bývalého majitele Laguny II, kde se ty centimetry poděly...

S tím podvozkem ale nesouhlasím. Tvrdší je, ale ne tvrdý, možná jsi jel jiné gumy, ale na stejném úseku jsem jel více aut a rozhodně třeba ve srovnání s hupačkou i40 se naklání 4C verze málo, i ve srovnání s dalšími z mainstreamu, nemluvě o P508 nebo C5. Ty utažené oblouky a hlavně v podstatě i při na tuto třídu a hmotnost hraničních rychlostech je pořád dost nepochopitelně ještě další a další prostor jet rychleji a rychleji, tam konkurence ve střední asi není.

dCi vidím problém spíše se spotřebou, podle mě by to šlo i za méně.

A cenovka... realita je těch 600, jestli vůbec... to už je přecejen zajímavější nabídkou než 800.
21. 10. 2013 17:28
Re: Zase podvod
Freemont je co, firemna dodavka?
Ze tvoje rodinne poziadavky su V6 a 300kW, no zial nie kazdy vyrobca toto dodava, s tym sa musis zmierit.
Avatar - Emel
21. 10. 2013 17:24
Re: Mička, tyčka, střela...
Finsko, Ronaulte, Finsko...
Avatar - Ronault.
21. 10. 2013 17:20
Re: Mička, tyčka, střela...
To bych Mariachi netvrdil, není to tak dávno, co zde Dinar kritizoval základní podvozek X1 ve svém blogu a chválil až lepší verze atd.

Ad jízdní vlastnosti, ty jsou dány i tlumiči a pružinami, které jsou jiné než v běžné verzi, dovoluji více.
Avatar - Ronault.
21. 10. 2013 17:18
Re: Mička, tyčka, střela...
Je v podstatě jedno jakou měla velikost, ale jde o šířku, to prvně a i na 17 nebo na 15 by je v agilitě "dala"
Avatar - Ronault.
21. 10. 2013 17:16
Re: Mička, tyčka, střela...
Řešením je věřit pouze Uzbekistánským testům, tedy pokud tam není nějaká továrna na auto o které nevím...
Avatar - iudex
21. 10. 2013 17:15
Re: Rozporuplné auto
Prečo, zas tak často Mazdu nespomína... >:D
Avatar - Ronault.
21. 10. 2013 17:14
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
Krutě do něj! >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 17:09
Re: Nenápadný držák
....bez žeber neusnu... dokonce jsem se přistihl, že i žebrák má své kouzlo >:D >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 17:04
Re: Rozporuplné auto
...jsem věděl, že to musí přijít >:D ;-)
Avatar - Emel
21. 10. 2013 17:01
Re: Nenápadný držák
Dvojka a tuhý podvozek? Nevím, možná proti jedničce, ale jinak je dvojka měkoučká a heboučká ;-) .
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:59
Re: Velikost interiéru
...sice je tma... není to Dinar? ....těch 193 by tomu i odpovídalo >:D
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:58
Re: Proč se neprodává?
...Adiku, že ty jsi zase prokousal síť?
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:58
Re: Nenápadný držák
Má to vše potřebné k tomu, abys nemusel vylizovat ....talíř ;-)
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:57
Re: Nenápadný držák
Já mám taky čas od času tvrdej podvozek ...hlavně takhle zrána >:D >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:54
Re: Mička, tyčka, střela...
Jooo jasně....ses na to vyprd a chtěl hrát chytrého... >:D ;-)
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:54
Re: Mička, tyčka, střela...
To mě rozerve >:D
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:53
Re: Mička, tyčka, střela...
M podvozek a štyrycé .... asi Tebou přiložím 8-s >:D ;-)
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:52
Re: Mička, tyčka, střela...
...přenechá Dinarovi >:D ;-)
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:50
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
>:D dobře Toppere >:D :yes:
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 16:49
Re: Zase podvod
...a co teprve jak přijde Maserati Žuk....
Avatar - Emel
21. 10. 2013 16:28
Re: Mička, tyčka, střela...
To jsou různé nuance... BMW je i v tom základu pořád mnohem dražší než top Laguna a navíc si osobně myslím, že pro rodinný kombík není Mkový podvozek žádný přínos. Nesnažím se o žádné obecné tvrzení... jako třeba že Laguna je lepší než 3er, to ani omylem. Jen že je tato konkrétní verze konkrétně v jízdních vlastnostech (do kterých nepočítám komfort) velmi, velmi dobrá. A pokud je BMW 3 ve vyšší specifikaci ještě lepší, tak si myslím, že to pro Renault žádná potupa není.

Pokud není dobrý základ, ale až nějaká vyšší verze... no tak se prostě musí koukat na ty verze odděleně. Viz třeba aktuálně Golf... pokud je teoreticky 1.6TDI s torzkou slabší, tak to přece neubírá kvality 1.4TSI.

PS: Jestli dává smysl X1 16d v zadokolce s 85kW si nejsem úplně jistý... za tu cenu, s tou hmotností a zrychlením.
21. 10. 2013 16:27
Re: Mička, tyčka, střela...
Těžký kalibr ;-) :yes:
21. 10. 2013 16:25
Renault
posledni Renaulty jsou moc hezký a celkem kvalitní auta i tahle Laguna je dosti hezké rodinné auto jen je škoda že se u nás nedodává z benzinovým motorem.
Avatar - Ada je zase tady
21. 10. 2013 16:08
Re: Laguna nie.
A to ještě nepadlo ani slovo o tom, že rendlíky mají ve srovnání se slušnými vozy vyšší spotřebu a o hodně menší životnost. A to ani nemluvím o brutálním pádu ceny už po pár letech... :no:
Avatar - Ada je zase tady
21. 10. 2013 16:02
Re: Proč se neprodává?
Protože to je rendlík :no: :no: :no:
21. 10. 2013 16:00
Re: Nenápadný držák
Naprostý souhlas! :yes:
21. 10. 2013 15:59
Re: Nenápadný držák
Tý jo - drahá myčka, má to i eko program?
21. 10. 2013 15:55
Re: Mička, tyčka, střela...
Byť kralovala - jde o top verzi, kdyby byla v základu, tak jako zbytek testovaných aut, bylo by hned po kralování představ si, že by tam BMW3 nastoupilo s M podvozkem, to by bylo keců o nespravedlnosti při výběru aut...
Já tvrdím, že samotný základ auta musí být dobrý a podle potřeby, či zaměření se dá modifikovat - viz třeba BMW 3 E9x a X1 - v obou případech máš k dispozici už v základu techniku, kde není kam plivnout, pořád na špici segmentu.
Ale ta Laguna, bohužel, používá natáčení zadních kol spíš jako berličku, navíc si myslím, že lepší jízdní vlastnosti této verze jsou dané spíše jiným zadním zavěšením, než samotným natáčením. Eto vsjo :-)
Avatar - Emel
21. 10. 2013 15:39
Re: Nenápadný držák
No právě. Rozbitý to maj všichni.
Avatar - Ozzman
21. 10. 2013 15:38
Re: Nenápadný držák
Počkej, co na LII nesvítilo? Pokud vim, tak všechno, pokud si to neměl rozbitý jako já >:D
Avatar - KANKUNEN
21. 10. 2013 15:34
Re: Laguna nie.
To jsou magoři, dávat mínus za to, že někdo vyřkne své zkušenosti z vlastního auta.
Jinak co nejrychleji to chce novou generaci, dokud dělá Renault hezké auta.
Avatar - iudex
21. 10. 2013 15:12
Re: Rozporuplné auto
Presne. Ak musíš rúčkovať, zrezaný spodok je viac na škodu ako na úžitok (ten len vizuálny). Ale taký Focus ST má len 1,8 otáčky od dorazu po doraz, to v každej situácii mimo parkovania fakticky znamená možnosť riadiť bez rúčkovania.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 10. 2013 15:09
Re: Mička, tyčka, střela...
Sorry, v nadšení jsem si nestihl přečíst zbytek diskuse. Avanti!
21. 10. 2013 15:04
Re: Rozporuplné auto
Počkej, v R-ku r.v. 2012 (tedy poface) jsem teď o víkendu jel na výlet a volant to mělo úplně kulatý - takový ten se stříbrným bumerangem.
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:47
Re: Nenápadný držák
Jako že celého půl roku? >:-[]
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:46
Re: Mička, tyčka, střela...
Prodejci Renaultu co jsem viděl jsou vesměs schopní a rozumní chlapíci... holt se s nimi život nemazlí :-)
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 14:42
Re: Mička, tyčka, střela...
S křížkem po funuse, tenhle odkaz je už ve třetím příspěvku této diskuse. Tak příště Avanti!
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 14:40
Re: Mička, tyčka, střela...
Slevu nedostaneš, nezapomeň, že podle prodejců renaultu laguna stojí proti vyšší střední třídě, a ty bys chtěl éčko nebo pětku za sedm set? Ha, ha pane, tohle je Renó! ;-)
21. 10. 2013 14:40
Laguna nie.
Zena ma Lagunu, a urcite druhy krat uz toto auto nie, vnutri je malo miesta, nech sedim kdekolvek, je to katastrofa. Predny previs je uplne mega, spatne sa s tym autom parkuje. Ovladanie radia na zaplakanie, ventilator/klimu a radsej sa ani nesnazim ovladat bo by J..lo. Kufor malinky. Jazdne vlastnosti, ok, tie su fajn.
21. 10. 2013 14:36
Re: Zase podvod
Koukni vedle do článku o novým C-Klasse, pro 90% lidí bude jedno odkud je motor, v takovým interiéru bych první tejden po převzetí auta i spal :-)
21. 10. 2013 14:35
Re: Velikost interiéru
Anebo taky ne :-)
[odkaz]
21. 10. 2013 14:34
Re: Rozporuplné auto
Pokud je tak přímý řízení, že není potřeba v každý větší zatáčce ručkovat přes plochou část tak mi to neva. Záleží na převodu... U 3-4 otáček z dorazu na doraz je to nesmysl, byť se na to hezky kouká.
Nejhorší stav je asi u R-Klasse po FL, kde je spíš obdélník se zakulacenýma hranama a hodně přes 4 otáčky...to je maso :-)
21. 10. 2013 14:31
Re: Nenápadný držák
Nejsem ten typ, co by si převzal doškrábaný BMW a místo vyřešení reklamace poslouchal kecy o tom, že to je normální. Mě by i Laguna svítila celou dobu ;-)
21. 10. 2013 14:30
Re: Nenápadný držák
Ale víno tam maj' dobrý...to se musí nechat ;-)
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:29
Re: Rozporuplné auto
Tak například volant v Mazdě... ale co, to je jako házet perly sviním ;-)
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:28
Re: Nenápadný držák
No to jsem přesně myslel... jakože třeba nesvítí celá jednotka topení a klimy, půlka tlačítek na dveřích a středovém panelu... samotné budíky jsou ale hezké, s plynulou regulací jasu ;-) .
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:26
Re: Mička, tyčka, střela...
To je přece jasné... vytisknu si příspěvek od mistra Dinara a budu chtít slevu :-)
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:26
Re: Mička, tyčka, střela...
Je tu pár komentů, které vypadají tak, že každý, kdo Lagunu jakkoli chválí, musí být buď nekompetentní hlupák, nebo francouzský novinář (což je zřejmě podmnožina první skupiny). Tak jsem k tomu přihodil jeden protiargument, toť vše... za Lagunu se do krve bít nebudu :-) .

PS: v testu dostala 3.5 hvězdy... to je vcelku... přijatelné, tou optikou co tu vidím v poslední době.
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 14:25
Re: Nenápadný držák
>:D ;-) Já to znám i naopak, o ruské vodce, funguje jako mašina vremeni, piješ, piješ a uže zavtra... ;-)
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:24
Re: Zase podvod
Nedávno mě tu někdo přesvědčoval, že Fiat přece vyrábí plnohodnotná rodinná auta... snad s nějakým 0.9T? A nebo prý Freemont...
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:22
Re: Mička, tyčka, střela...
Jasně, 18" jsou výhoda v jízdních testech a naopak nevýhoda v tom komfortu, což kopíruje i výsledek Laguny v testu. Ale proč pak píšeš, že hrála maximálně plichtu? V jízdních disciplínách kralovala... a o tom tu mluvíme.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 10. 2013 14:22
Re: Mička, tyčka, střela...
[odkaz]
21. 10. 2013 14:21
Re: Nenápadný držák
Co má svítit ať svítí, co ne...neřeším. Jen nemám rád takový ty napůl chromý osvětlení.
21. 10. 2013 14:21
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
drevo? kam? do podvozku mozna.
21. 10. 2013 14:17
Re: Nenápadný držák
Jak ten slovenskej bača...cestovatel v čase :-)
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:17
Re: Nenápadný držák
Dvojka taky nebyla špatná... svým způsobem. Prostorné, pohodlné, pohledné a bezpečné auto. Se slušnou výbavou... ovšem při tvé averzi k nesvítícím prvkům v interiéru... :-) .
21. 10. 2013 14:16
Re: Rozporuplné auto
Placatej spodek je u chlapa ještě horší než vršek u ženský :-)
21. 10. 2013 14:16
Re: Mička, tyčka, střela...
Pokud si dobře pamatuju, tal Laguna jako jediná v tom testu měla 18" kola, všichni ostaní jeli 16" - 17".
Tedy dá se říct, že u AMS podvozková top verze Laguny jen hrála maximálně plichtu se základy od konkurence...
21. 10. 2013 14:15
Re: Mička, tyčka, střela...
...tak a teď jsem zvědavej, co uděláš s tou objednávkou na Lagunu >:-[]
21. 10. 2013 14:14
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
>:D Nebuď na Frantíky tak zlej >:D

Laguna Sentinel edition >:D
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:14
Re: Rozporuplné auto
A zrovna ten volant se mi dost líbí... jednoduchý, se širokým věncem bez nějakých kovových nebo plastových cerepetiček v místě úchopu, jen pár tlačítek přímo na volantu... ok, placatý spodek bych si klidně odpustil, ale co už.
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 14:11
Re: Mička, tyčka, střela...
Legraci si nikdo nedělá z laguny, ale z testu laguny C4 pana Mičky. ;-)
Avatar - Emel
21. 10. 2013 14:09
Re: Mička, tyčka, střela...
No ano, fanoušci Mazdy a Renaultu se stydí ;-) . Nejde jen o agilitu, ale i o stabilitu v zatáčce, boční přetížení... ten článek jsem tehdy četl celý a tuším, že Laguna byla výborná / nejlepší i v brzdění, mikrosplitu a dalších měřitelných jízdních disciplínách.

Neříkám že bych si Lagunu koupil. Nekoupil. Ale na druhou stranu... úplně legraci bych si z toho nedělal :-) .
Avatar - woody-alien
21. 10. 2013 14:05
Re: Nenápadný držák
>:D Mistr přirovnání.... :yes:
21. 10. 2013 13:37
Re: Velikost interiéru
Pak se z řidiče stává ležák :-)
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 13:35
Re: Velikost interiéru
...aha, tím se mnohé vysvětluje... díky za dobrý tip >:D ;-)
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 13:34
Re: Nenápadný držák
...reálně tahle mička se prodává lehce přes 600 s DýPíeH
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 13:31
Re: Mička, tyčka, střela...
...ano, není to DS5 ;-)
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2013 13:30
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
...vincka >:D ;-)
21. 10. 2013 13:22
Re: Velikost interiéru
...dodám, to řidičovo ;-)
21. 10. 2013 13:22
Re: Nenápadný držák
Problém je v tom, že prémie má z čeho slevovat, u mainstreamu už je to horší a marže letí dolů jak moje ambice v neděli ráno jít rovně :-)
21. 10. 2013 13:19
Re: Nenápadný držák
Kuko, upřímně bych nejen já uvítal návrat k eleganci a pophlnosti první generace spojený s vyšší spolehlivostí. První Laguna byla rána, ostatní už jen střelba mimo kruh.
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 13:17
Re: Rozporuplné auto
V roce 2008 byl ten motor v mainstreamu špička, dnes je rok 2013, to je celé. ;-)
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 13:16
Re: Velikost interiéru
Zkus narovnat opěradlo... ;-)
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 13:15
Re: Nenápadný držák
Taky jsem jel vzadu v octavii I a přežil jsem, jasně, mondeo je jinde, ale nebyla to žádná tragedie. ;-)
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 13:14
Re: Nenápadný držák
Jasně, to byl jen příklad pro argumentaci neceníkovou cenou. Žádné auto s ceníkovou cenou 800 za ty peníze kupovat nebudeš, sleva je automatická. ;-)
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 13:11
Re: Mička, tyčka, střela...
Že tě baví kopat do otevřených dveří, nikdo nikde nezpochybňuje agilitu laguny 4C, stejně jako v tomto textu, ale i renault nebo mazda fans by měli vědět, že agilita je jen jednou z kolonek v souboru jízdní vlastnosti. V tom testu AMS doporučuju číst i dále, například odstavec "Renault Laguna Grandtour mit mäßgem Federungskomfort", jak to čtu, napsali tam prakticky to samé, co já ve svém prvním příspěvku.
21. 10. 2013 13:09
Re: Nenápadný držák
Pak je jakékoli mainstreamové auto střední třídy naprosto mimo :-)
21. 10. 2013 12:57
Re: Nenápadný držák
Pájo, tu 4C si určitě zkus, ideálně v GT edici (kam se úplně původně dávala výhradně)

Jezdil jsem jak "normálním" GrandTourem s 2.0dCI, tak krátkým GT-čkem s tím nejsilnějším 130kW motorem, a jsou to úplně jiný auta. GT-čko bylo i na 18palcových kolech pohodlnější než standardní a ty reakce na zatočení volantem hlavně ve městě mě ze začátku hodně zaskočili.

A k velikosti interiéru - pánové, já teda nevím, mám 181cm, pár kileček nadváhu, ale za sebe jsem se v Laguně posadil úplně v pohodě, ještě mi tam zbylo i nějaké místo před kolenama. Jasně, Mondeo je někde jinde, ale toto není žádná tragédie.
21. 10. 2013 12:56
Re: Mička, tyčka, střela...
Další francouzské auto P508 bylo předposlední. A pokud někdy čteš francouzské testy, tak asi dobře víš, že to francouzské značky to doma moc jednoduché nemají. Nějaká podpora domácích značek a kritika např. německých se tam nenosí. Spíše naopak. Německé značky jsou dávány za vzor.
Avatar - Charger
21. 10. 2013 12:54
Re: Mička, tyčka, střela...
Jo, už vidím, jak ve francouzském časáku vyhraje třeba Passat nebo Mondeo. To je to samý jak v německém jen výjimečně vyhraje něco jiného než německé auto. A většinou ještě k tomu musí mít vhodně vybrané soupeře. Vypovídací hodnota minus jedna
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 12:54
Re: Zase podvod
Ano, takový tragikomický balonek, ale magickým označením XL u fiatu násobí prostor, do tohohle strčíš dvě sejčenta, takže dvanáct set kousků nakonec. >:D ;-)
21. 10. 2013 12:52
Re: Rozporuplné auto
Není to mezi nebem a zemí, ale v Renaultu ČR. Jinde je i v této výbavě automat a jsou i vyšší výbavy.
21. 10. 2013 12:52
Re: Zase podvod
To už se ale zeměkoule začne otáčet na druhou stranu >:D
Avatar - Emel
21. 10. 2013 12:51
Re: Mička, tyčka, střela...
Laguna byla i v Mastertestu AMS a jízdně si vedla dobře:
[odkaz]
Doslova je označena za "krále jízdní dynamiky", v konkurenci 3er, Mondea a M6 to není špatné (minulých generací samozřejmě).
21. 10. 2013 12:49
Re: Mička, tyčka, střela...
Pane jo - ve francouzským testu vyhrálo francouzské auto, kdo by to jen čekal?
21. 10. 2013 12:49
Re: Velikost interiéru
Záleží na proporcích a posazu. S trochou nadsázky by se dalo říct, že pokud řídím, je většina aut střední třídy jen trojmístná - zato na hlavě bych mohl s klidem mít cylindr.
21. 10. 2013 12:48
Re: Mička, tyčka, střela...
A z ceníkových cen jiných výrobců (zejména těch, kteří vyrábějí tu Octavii) nejde sundat 100 tis.? Co to máš za logiku? Srovnávat ceníkové ceny je nesmysl, ale srovnávat sjednanou cenu Laguny s ceníkovými cenami jiných už smysl má?
21. 10. 2013 12:46
Re: Zase podvod
;-) Ono přijde i Rendlík E a S :-)
Avatar - Emel
21. 10. 2013 12:44
Re: Zase podvod
Však jo... já jen že do Seicenta by se mělo vejít ještě o 100 lidí víc :-)

PS: co je "tohle" nevím... trošku to vypadá, jako pouťový balonek ;-)
21. 10. 2013 12:43
Rozporuplné auto
"Motor nemá se 1430 kilogramů těžkým kombi příliš práce. Zrychlení na stovku zabere 9,3 sekundy"

No tak to motor s vozem tedy docela práci má. Se 127kw se nebýt schopen dostat na stovku pod 9 sekund je docela smutné. Passat je tam za 8.6. A to všichni vychvalují diesely od Renaultu pro jejich kultivovanost. Jestli to náhodou není tím, že jsou trochu líné...

Vzhled vozu je pro mě osobně takový dost nejasný - moc nerozumím tomu, o co se tvůrce snažil. Pod určitými úhly vypadá auto dost pěkně a stylově, pod jinými naopak ošklivě. Zvláštní designové řešení. Rozhodně bych změnil volant. Takto široká výplň kruhu volantu je prostě podle mě ošklivá.

To, že jde u nejvyšší výbavy s 4control jen manuál... to už je mezi nebem a zemí...
21. 10. 2013 12:38
Re: Mička, tyčka, střela...
Tady máš i jejich fotky. Takhle vypadají lidi, co nepoznají, že Laguna 4C jezdí hůř než Passat, Mondeo, Insignia, P508 nebo C5. Mimochodem, Laguna 4C vyhrála i celkově.
[odkaz]
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 12:35
Re: Velikost interiéru
Nesmysl, s výškou 193 si bez šoupání hlavou o strop sednu i v polu. Ve třídě laguny nemá v tomto směru problém žádné německé nebo švédské auto, proč je má francouzské nebo japonské například, není těžké pochopit.
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 12:30
Re: Nenápadný držák
Přesně tak. Nejde o nic, než o to, co čtu v článku, z něj lze mít pocit, že je tu ukrytý poklad laguna 4c, řidičské letadlo, co jezdí za pět na sto. To co je podprůměrné, prostor, řízení, sedačky, komfort podvozku je odbyto větou o nepodstatnosti. Já jen říkám, že to auto je za osm set, abych o něm mohl za ty peníze mluvit jako o "kaufu", muselo by být o dost lepší. ;-)

P.S. A argumentace neceníkovou cenou je také lichá, žádná auta se za ceník nekupují, a vzpomenu-li např. na ty XFka 2,2 za 680 bez daně, pak je ta laguna naprosto mimo.
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 12:27
Re: Mička, tyčka, střela...
Ano, je nejlepší. Užij si ten pocit i s těmi redaktory. ;-)
Avatar - Jaros71
21. 10. 2013 12:26
Re: Velikost interiéru
Při 190 cm je to problém u většiny normálních aut.
Ideální je pak volit MPV či SUV tam je to v pohodě.
Souhlasím , že interier Laguny není moc prostorný.
Prodeje pak tomu odpovídají. ;-\
21. 10. 2013 12:25
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
Kam? Laguna má i krb?
21. 10. 2013 12:23
Re: Mička, tyčka, střela...
Kdybys ten stůl viděl, zaskočila by ti Hubba Bubba.
21. 10. 2013 12:20
Re: Zase podvod
A to počkej na reklamu na Renault třídy C >:D
21. 10. 2013 12:11
Re: Mička, tyčka, střela...
Možná máš pravdu, možná ji má někdo jiný. Četl jsem test aut střední třídy, kde testovalo 6 redaktorů. Z řidičského hlediska u všech vyhrála Laguna 4C. Něco na tom asi bude, když měli možnost v jeden den na stejné trati porovnat Lagunu 4C s dalšími 5 auty.
21. 10. 2013 12:06
Re: Mička, tyčka, střela...
Vyjma těch co jeli myslíš :-)
21. 10. 2013 12:05
Re: Zase podvod
Alvwa-Renaulto ;-) a každej si najde svý
21. 10. 2013 12:04
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
Poslední generace Renaultů jsou poctivě a robustně postaveny. U nich se nějakého skřípání a vrzání bát nemusíš. Rozhodně to nebude horší než u konkurence.
21. 10. 2013 12:03
Re: Nenápadný držák
Problém je, že dnes mají tvrdej podvozek všichni, Laguna v základu spolu s tužším naladěním nepřináší vůbec nic nadpůměrnýho z hlediska jízdní dynamiky a to je ten problém. Kdyby byla tak průměrná v řízení, ale pohodlná, budu jí tu klidně adorovat (pokud nebude vypadat tak jak vypadá a bude mít hezkej interiér).
Avatar - woody-alien
21. 10. 2013 12:02
Re: Zase podvod
>:D Pravda, ti šmejdi se navážej už i do Alfy. >:-[]
21. 10. 2013 12:02
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
No jo, do Laguny se dává pravé dřevo. To je známka lowendu a zastaralosti. Dneska jedou jen imitace jako v Superbu.
21. 10. 2013 11:57
Re: Mička, tyčka, střela...
komentár od stola, nikto ti to neverí
21. 10. 2013 11:56
Re: Mička, tyčka, střela...
V té "menší" Octavii se vzadu dá sedět a kufr je o 100 litrů větší.
Motor TDI/125 jede podstatně lépe a dnes je k dispozici TDI/130, na který nemá dieselová Laguna odpověď jak v dynamice, tak ve spotřebě.
Otírání se o koncern je v tomto případě absolutně mimo mičku, zkus třeba Hindustan, tam bys moh najít něco, co Laguna deklasuje.
Avatar - Ozzman
21. 10. 2013 11:52
Re: Nenápadný držák
Já vím, že jsou lepší vozy, ale tuhý podvozek měla i dvojka už. Plavnost první generace je fuč :-) Asi se chtěly dotáhnout na německá auta... nevím, ale proto bych jí tuhost nevyčítal :-)
21. 10. 2013 11:51
Re: Zase podvod
4C?
To je útok na Alfu Romeo!
Koukám, že u Rendlíků se rozhodli zatočit komplet se všema >:D
21. 10. 2013 11:46
Re: Nenápadný držák
Pokud to jen trochu jde, nevynechám jedinou možnost se svézt s čímkoliv co má 4 kola. K 4C jsem se nedostal, běžná Laguna mi ale nesedla. Čekal jsem víc plavnosti a zcela neakceptovatelný je pro mě umělý řízení. Motor ve 150k verzi je určitě na úrovni doby z hlediska kultivovanosti a uživatelský příjemnosti, ale jinak mě to auto ničím neoslovilo. Je to samosebou subjektivní pocit, ale i pokud by 4C jezdila jako po kolejích, viděl bych jí na 3*.
21. 10. 2013 11:45
Velikost interiéru
Zajímavé, že vám přijde velikost interiéru problematická jen vzadu a ještě se skleněnou střechou... Mám jen lehce přes 190cm, ale při rozumně narovnaném opěradle se vepředu opřu hlavou o strop... bez panoramatického okna (a nastupování ani nekomentuji). Nejmenší interiér střední třídy, pro vyšší lidi naprosto nepoužitelný. :no:
21. 10. 2013 11:42
Re: Mička, tyčka, střela...
Cena je ceníková, podle mě se to bude dat srazit i o 100.ooo dolů, zkuste si poskládat něco podobného v menší octavii a porovnat ceny :). A i když je interiér zastaralý, pořád je to "pokojíček"...
Avatar - Ozzman
21. 10. 2013 11:11
Re: Proč se neprodává?
Já si osobně myslim, že největší problém vozu a Renaultu vůbec je image značky, kterou si pokazil Renault na přelomu tisíciletí a i přesto, že jsou dnes Rencky spolehlivostí na stejné úrovni jako VW a Škodovka to u tuny povrchních lidí, co dají na povídačky z minula bude mít ještě dost dlouho těžké...

Druhá věc je, že Laguna u nás nemůže zválcovat trh, jako třeba Passat či Superb. Velká většina těchto vozů se prodává do firem. Zde má nekoncernový vůz značnou nevýhodu, protože většinou původem německé firmy preferují koncern. Do osobních rukou se nové vozy střední třídy prodají v daleko menším množství.

Ono obecně o oblíbenosti modelů než statistika prodejů nových vozů lépe rozhodne statistika prodeje ojetých vozů :-) Druhá věc je, že z toho už automobilka nic netěží vyjma náhradních dílů :-)
Avatar - Ozzman
21. 10. 2013 11:00
Re: Nenápadný držák
Za 800 je ceníková cena, skladové vozy se dají sehnat skoro o 100 tisíc níž. Já bych řekl, že 4C je velmi dobrý vůz, už jen když si přečteš testy. Cena za 127kw turbodiesel v plné palbě to neni vůbec zlá, neřikám, že se nedají sehnat jiné, lepší vozy, ale konkurenční vozy stejné třídy s podobným motorem a výbavou stojí více....

A proč myslíš, že neni tak dobré? Nepřijde mi, že ho v testu nějak nadhodnocují. Chyby jsou očividně dost zvýrzaněny a zohledněny v testu.... Máš snad jinou zkušenost?

Jinak základním Dci sem nikdy nejel a trochu bych se bál dynamiky s vozem, jako je Laguna, ale možná je to jen předsudek.
Avatar - Emel
21. 10. 2013 11:00
Re: Zase podvod
Nástupcem bylo Seicento...
Avatar - Jaros71
21. 10. 2013 10:56
Proč se neprodává?
Laguna je bezesporu dobré auto.
Má velmi slušné jízdní vlastnosti a kvalitní i pohledný interier.
Je za dobrou cenu , výrazně nižší než konkurence. To je u Renaultu typické.
Jenže její problém není jen špatná pověst předchozí generace.
Hlavně má na střední třídu špatně obestavěný vnitřní prostor.
Řidič a spolujezdec ještě celkem OK , ale vzadu je místo tak pro dvě děti..
I v kombíku je nízká a má malý kufr.
Design je takový nevýrazný.
Lidi pak raději zvolí jiné konkurenční auto..
Avatar - woody-alien
21. 10. 2013 10:50
Re: Tohle auto je nedoceněné!
Ten díl taky pamatuju, to byla pěkná kašpařina. Na začátku vytyčen cíl - znemožnit X6 a následně v kombinaci s čistě subjektivním "k čemu to auto je, nemám ho rád" série záběrů "dokazujících" , že se s tím v podstatě nedá jezdit nikde. Ani v Austrálii. >:D
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 10:48
Re: Nenápadný držák
Laguna 1,5dci za čtyři kila je zcela jistě dobrá nabídka, problém je, že tento článek je o "spoustě muziky za málo peněz", a tou laguna 4C za osmset rozhodně není, protože to auto není zdaleka tak dobré, jak se tvrdí v článku. ;-)
Avatar - Ozzman
21. 10. 2013 10:33
Nenápadný držák
Buď se vám líbí, nebo ho nesnášíte... přijde mi, že Renault a zvláště Laguna takhle působí. Táhne se za ní pověst z let nedávno minulých a design tohoto vozu není pro všechny zkousnutelný.

Já se přikláním k té straně pro Lagunovské :-)

Líbí se mi, není to už výkřik moderní techniky, ale jeho bratříčci jako Passat či Mondeo také přesluhují, respektive jsou na konci svého cyklu. U tohoto vozu mne velmi těší interiér. Není tak velký jak má Ford, ani se vzadu nemohou rozvalovat dva vyžraní politici jako v Superbu, ale je útulný... možná i trochu menší, než u předchozí Laguny. Je velmi dobře zpracovaný a tím si myslim, že Renault dost boduje po problémech s předchozí generací ( která ač měla měkčené materiály se po pár desítkách tisíc km rozvrzaly ). Tímto motorem a 4C jsem nejel, ale i slabší 110kw trpí tímto efektem, nicméně... mé Mondeo s TDCI také.... proto mi to nevadí, každý motor je jiný a je třeba si zvyknout. Starší DCI (1.9) mělo uplně opačný průběh a lienárně táhlo bez turbokopance až do 4 tisíc.

Velmi mne potěšilo, že autor popsal řazení vozu jako velmi přesné..... snad to bude konečná rána pro posměváčky Fr. autům, kteří rádi vytahují neduhy z 90. let. Už i ta dvojková laguna měla přesnou převodovku podobnou Passatu té doby.. a kdo říká že ne, nikdy ty vozy neřídil.... Napadá mne snad Laguna I, která byla fr. gumová :-)

Já si vybírat nový vůz, ale i ojetý, určitě se jdu podívat k Renaultu :-)
Avatar - Ozzman
21. 10. 2013 10:25
Re: Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
Seděls v něm někdy??? I ve výbavě Privilege, nebo Black line vypadá velmi dobře.

Respektive záleží s čím porovnáváš. Sedni si do proklamované Š. Octavia III generace v Eleganci ( Nebo srovnej Ambition vs Black line, díky podobné ceně v dieslu ). U Škodovky je všude vychvalován perfektní interiér, proto ji beru jako etalon.
Potom se jdi posadit do tý Laguny a pochopíš, kde koncern šetří..... 8-s

Laguna i přes svůj věk má velmi povedený a kvalitní interiér, za který by se nemusel stydět ani odcházející Passat či Mondeo... druhá věc je, jak dlouho zůstane takhle povedený a nevrzající... jestli i po 200 tisíc km bude pořád hezký, jako to má konkurence...
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 10:23
Re: Tohle auto je nedoceněné!
Pamatuju video TG, kde Clarkson ukazuje bmw X6 na lehce zasněžené silnici v mírném kopečku, kterak bezmocně protáčí kola. Vzpomeň si na to, až uvidíš v zimě na lyžích X6ky, kterak nikde nekloužou a bez problémů zvládnou vše, co kterákoliv jiná čtyřkolka.
Jinými slovy, natočit můžu cokoliv s výsledkem, který budu chtít. Video z dílny Renaultu pro marketingové účely má asi takovou vypovídací hodnotu, jako to funny Clarksonovo. ;-)
Avatar - moreczech
21. 10. 2013 10:11
Re: Tohle auto je nedoceněné!
tak určitě :-)

[odkaz]
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 10:07
Re: Zase podvod
>:-[] a teď si vem, že dělají činkvečento i v XXLku.
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 10:06
Re: Mička, tyčka, střela...
Neroztrhal, oni ti majitelé laguny 1,5dci budou snít svůj sen dále, dyk to přece bylo na videu na internetu, jak to ta laguna nandala poršákovi. ;-)

Ještě jsem si vzpoměl, v souvislosti s tím, co vykládal Ronault o kydech prodejců, člověk který skutečně své peníze utratil za lagunu coupe s v6 dýzlem, mi říkal, že prodejce mu to auto prodával slovy o řidičských zážitcích 911ky za třetinovou cenu. >:D
Avatar - iudex
21. 10. 2013 10:00
Re: Mička, tyčka, střela...
Že sa nehanbíš, zase si niekomu roztrhal sen o francúzskom Porsche. >:-[]
Avatar - iudex
21. 10. 2013 09:57
Re: Zase podvod
To mi pripomenulo starý vtip: Hovorí jeden dopravný druhému: Včera som zastavil Audi quattro a sedeli tam až piati! Druhý na to: To je nič, ja som včera zastavil Fiat Cinquecento...
Toľko k hľadaniu významu v marketingových označeniach. >:D
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 09:55
Mička, tyčka, střela...
a zase vedle. Už jsem se dozvěděl, že Mustang přinesl na evropské masy plechu, a dnes zase laguna přinesla na evropské silnice jízdu jako po kolejích, dokonce (i když tento fakt nezmiňuje p. Mička) porazila ve slalomu i porsche, žůůů. >:D

Pár faktických. Sedačky v laguně jsou objektivně malé (sedáky), posaz je vysoký, za max. posunutou sedačku řidiče (s výškou řidiče nad 185cm nutnost) se dají vložit dva listy papíru, zde laguna tvrdě "soupeří" s octavií I. Podvozek 4C je o kus lepší než u běžné laguny, stále je ale velmi tvrdý, na osmnáctipalcových kolech nejtvrdší ve třídě, přitom auto se stále dost naklání. Ano jede jako po kolejích, ale v dané třídě nic výjimečného, i když 4C je jistě cítit, zvláště v utažených obloucích. To vše ovšem degradováno špatně vyváženým, naprosto necitlivým až "bezcitným" řízením, řídit to auto přes 4C zadní nápravu nepřináší žádnou radost navíc, takovou, která by se u konkurenčních modelů ve třídě bez této fičůry nedostavovala. Motor dci je fajn, ale už ne skvělý, jako před pěti lety, čas oponou trhnul a konkurence nespí. Dále míra mechanického hluku, podvozek, aerod. hluk je již přes míru, jinými slovy, za 800k tohle auto k dnešnímu datu rozhodně není nijak úžasnou nabídkou, nehledě na designový hendikep.
21. 10. 2013 09:48
Re: Tohle auto je nedoceněné!
to je zase vykrik do tmy....
jake porsche? cayenne bych asi se svou C5 dal taky:)
Avatar - woody-alien
21. 10. 2013 09:44
Re: Zase podvod
Já bych se nebál jít ještě dál. 4control můžeš zkrátit na 4C,což je jasnej atak na VW CC, protože ten je zkráceně jenom 2C. Na druhou stranu ani koncern nemá svědomí čisté, protože adaptivní podvozek DCC silně evokuje kapelu AC/DC a to ani nemluvím o tom, jak asi trpí zpěvačka Suzi Quatro kdykoliv vidí označení pohonu všech kol u Audi. >:D

Bože můj, ty jsi kašpar.... >:D
21. 10. 2013 09:38
Luxusne pojaty interier mezi Plusy?
Bez urážky, auto je to s 4Control dobre, ale interier je jiz extremne zastaraly a pusobi hodne low endove.
21. 10. 2013 09:37
Laguna
Těším se na novou generaci,pěkné svezení v aktuální.Renault má povedený facelift Megana,líbí se mi 1,5dci 70kw/95k má stejný krouťák jako silnější Dci,podobný zrychlení,je to levnější a dávaj to i do Fluence akorát se o tom zde nepíše, Tce 130k vypadá taky velice dobře.Bravo Renault :yes:
21. 10. 2013 09:36
Re: Zase podvod
Jasně ádo, nejsou schopni nabídnout systém, který nabíejí i ostatní na trhu a tak raději nabídnou systém, který nenabízí vůbec nikdo. Vrchol "neschopnosti".
Avatar - Ada je zase tady
21. 10. 2013 09:20
Zase podvod
u rebdlíku si zkusili oklamat veřejnost názvem 4control aby to vypadalo, že jde o pohon 4motion. Toho ovšem nejsou schopni a tak zase jejich vrcholní konstruktéři Pat a Mat ukutili dalšího rendlíka :no: :no: :no:
Navíc s naftovým motorem, který pod 2000RPM vůbec netáhne >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - moreczech
21. 10. 2013 09:17
Tohle auto je nedoceněné!
Mohu potvrdit, že to je fantastické svezení. Ve slalomu to porazilo i Porsche. Měl by si to každý vyzkoušet...

V nové generaci s novým designovým stylem a možná i jiným jménem to bude opět evropský prodejní trhák ! RENAULT toujours !!!