Proč se musíme ploužit třicítkou v místech, kde za hodinu neprojde jediný chodec? Jak jsme vypátrali, k nesmyslné buzeraci šoférů si stačí založit občanské sdružení.
Nechci ti brát iluze, ale evidentně o tom víš kulový. Dopravní policie nic neschvaluje, ani na to nemá pravomoc, pouze může návrhy připomínkovat a vyjádřit se k návrhu osazení dopravního značení. Schvalování je plně v kompetenci úřadu, tedy odboru dopravy, a instalaci má na starosti TSK, popř. správce komunikace...
Možná si zamrznul někde před 30ti lety, kdy ještě po silnicích běhali ti tvoji zelení... A tempomat v HaŤaPce? Asi něco jako ruční brzda v letadle... >:D
Vidíš tam ten dovětek "popř. správce komunikace"??? Ach jo... :-( Policie ČR může pouze připomínkovat, nebo s k dané věci vyjádřit... Ale na schvalování dopravního značení nemá pravomoc...
Jak vidno, nerozumíš tomu a ještě se tu budeš dohadovat. Dopravní policie (překvapivě taky nosí čepice) se skutečně pouze vyjadřuje a dává doporučení. Finální rozhodnutí je na dopravním odboru konkrétního úřadu (kraj, město) a ten si může s tím doporučením od policie klidně vytřít ...... .
Když tu operuješ s tím že v tom děláš, tak prosím řekni kde konkrétně a na jakém úřadu to takhle funguje. ;-)
Hele má pravdu. Dopravní policie s umisťováním a odstraňováním značek nemá nic společnýho. Bydlím kousek od fotbalovýho stadionu a pravidelně když se něco hraje tam dají zákaz. Pak ho tam taky celkem pravidelně nechají klidně 2 dny než si na to někdo vzpomene. Volal jsem už jednou na dopravní polici, že tam je neoprávněně zákaz vjezdu jestli s tím nemůžou něco udělat a dostalo se mi odpovědi, že to není v jejich pravomoci. Tak jsem sám sobě přidělil mandát na sundávání značek a vždycky když to tam technický služby zapomenou tak tu trojnožku se zákazovou značkou dávám stranou já >:D
A to ses chtěl pochlubit že máš tak luxusní vůz, že v něm máš dokonce i tempomat? Nebo si tak naivní, že takový případy se najdou jen v Praze zatímco jinde v republice na něco takovýho nenarazíš? nebo jen musely ven tvý komplexy vůči pražákům? 8-s
Takže Péťo, musím říct, že pokud je pravdou, že v "tom děláš", tak je mi smutno. Je mi smutno, že se opět potvrzuje, že úředníci jsou pitomci absolutně bez znalosti legislativy.
Takže Péťo, §77 zákona 361/200 o provozu na pozemních komunikacích říká:
Místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích a zařízení pro provozní informace stanoví na veřejně přístupné účelové komunikaci vlastník se souhlasem příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností a po předchozím písemném stanovisku příslušného orgánu policie.
Osobně tyhle omezení řeším podřazením na nejnižší možnou rychlost, abych alespoň patřičně přispěl ke snížení hluku a emisí (častý argument těhle čů***ů) v daném úseku. Ale nejlepší by bylo, kdyby byla zveřejněna jména a adresy lidí, kteří za touhle buzerací stojí. Moc rád bych jim někdy osobně poděkoval a věřím, že bych nebyl sám. :-!
Jo, jo. Podobny je to s padesatkou na Strakonicke v Lahovicich. S ohledem na udajne pozadovane snizeni hluku tam vetsina aut projizdi se zarazenou dvojkou a rukou na klaksonu - hlavne v noci. Podle poslednich zprav se lahovicti domlouvaji na petici za zruseni. ;-)
Jak jsem koupil, tak prodávám. Na Strakonický v Lahovicích jsou prý problémem spíš výjezdy od baráků. Trochu širší krajnice (rádoby připojovací pruh) nezabrání dostat se autem do pravého pruhu, prostě se to nedá vytočit. To, že se k tomu nabalil hluk a emise, už je věc jiná.
Chybu ve Strakonické bych hledal v neodpovídajících tech. parametrech pro současný provoz a neochotě investovat (magistrát? Praha 16? ministerstvo dopravy?) do protihlukových stěn v povodňové oblasti.
Já bych taky rád věděl, kdo přesně za tím stojí a opravdu bych jim taky rád osobně poděkoval a ne jen nadáváním na internetu. Myslím, že by bylo vhodné se k tomu postavit čelem, když už si za svým rozhodnutím stojí a měli by také akceptovat riziko, že tím naserou nemalé procento lidí a to i s následky.
Například velmi se mi zamlouvá tzv. pranýř, který byl používán dlouhá staletí v časech minulých a kam se veřejně na náměstí umisťovali drobnější kriminálníci, které si každý mohl prohlédnout a byla to pro ně zároveň jistá forma trestu. To, že někdo apeluje za další nesmyslné omezování sice trestem není, ale bylo by dobré, kdyby tito lidé, stejně jako dříve trestanci, měli veřejnou odpovědnost za své činy. V dnešní době je všeobecně problém s morálkou a odpovědností, všichni dělají všechno a přitom to shazují jeden na druhého.
To, ze nekteri, dle tveho slovniku, cu***i, podrazuji na dvojku a tim zvysuji hluk i emise, neni problem te cedule. Kdyby ji respektovali a tech 50 jeli na trojku, ctyrku, petku, dle vozidla, tak by snizili hluk, emise pri zvyseni bezpecnosti. To, ze jsou nektera omezeni prinejmensim diskutabilni, je vec druha, ale tohle je dost trapne reseni. Na tu dvojku muzou jezdit i na devadesatce a vydupavat si tim 130ku.
mám podobný problém v sousední ulici.... je tam osazená značka s 30 a za ní retardér... no normálně myslící člověk by nedal retardér 50m od jedné křižovatky a 70m od té druhé ale jak to tak bývá tak určití lidé nemají dost schopné mozky na to myslet dopředu jak se jim bude vyjíždet z garáže a zapomenou i na to že vlastně ani moc řídit neumí tak aby měli klid na vyjíždění z totálně utopený garáže v 20% svahu s ostrejma přechodama kterou si tak šikovně postavili tak reději zavolali kámošovi na úřad ať dá retardér přesně vedle jejich výjezdu z garáže... od úřadu zjistil že na to byla jakási petice (která ke mě nedošla ač bydlím 100m od místa a denně tamtudy jezdím) která byla zkartována takže na můj dotaz kdo jí podepsal se nikdy nedozvím odpověď ale je mi jasné že žádná petice nikdy neexistovala... od té doby co to tam je jezdím okolo jako prase, v noci troubím atp... sere mě tahle fašistická namyšlenost některých lidí kteří se cítí být více než-li jiní... potkávám je den co den, v práci, na ulici a je mi z toho na blití... příbuzní těchto zakomplexovaných lidí si zase dokonce nechali zneprůjezdnit ocelovýma patníkama (!!!!) jednu ulici u svého baráku ve vilové čtvrti.. zdůvodnění? snížení hluku a neúnosně silná doprava okolo jejich domu to vše na mikrosilničce dlouhé 50m kde neprojelo ani dřív nic většího než dodávka a jezdilo se tamtudy k parkovišti ke hřbitovu... je to banda *§ů
aha, no já asi mám jednotónovou, ale musel bych to vyzkoušet. Já totiž houkačku používám výhradně při nějakým hrozícím nebezpečí. Takže za půl roku, co mám současný auto, jsem si zatroubil počítám tak 3x. No každej to má na něco jinýho. Nepsal něco o nějakým nervákovi za volantem ? >:D
Úplně stačí, aby se dvě nány, nudící se doma s harantama na mateřský domluvili a posbírali pár podpisů od sousedů. To je jeden z těch negativních důsledků demokracie, kdy může kdokoliv do téměř čehokoliv kecat. Kdyby se všechno na světě dělo jen pod tlakem toho, co si myslí veřejnost, mlátíme se tady dodnes klackama po hlavách, jak v době kamený.
Je to spíš o podivných prioritách. Pozemní komunikace jsou důležité pro ekonomiku. Prioritou by mělo být, aby fungovaly optimálně. Byla tam schválená, tak tam je. A na nové normy lze reagovat modernizací. Pravda, to je v ČR trochu utopistická představa.
To je dvousečné. "Kdyby se všechno na světě dělo jen pod tlakem toho, co si myslí veřejnost" ... tak by se patrně Evropa vyhnula I. světové válce (Rusko možná následnému nástupu bolševiků ...).
Navíc pokud si pár jedinců na úřadě cosi vyřve tak to s demokracií moc nesouvisí. Kdyby se o tom vypsalo místní referendum tak to už by cosi společného mělo. Nakonec Švýcarům to celkem funguje. Jenže to zase chce švýcarský občanský přísup ke správě věcí veřejných a ne ten český. ;-\
Mna by celkom zaujimalo, ci by sa to dalo spravit aj naopak: dvaja chlapi co tam byvaju si urobia obcianske zdruzenie, obehnu par susedov-motoristov, pozbieraju par podpisov, a daju kontra-ziadost: zvysit v danom useku maximalnu povolenu rychlost na 70km/h. Fakt by ma zaujimalo, ci by mestsky urad rovnako promptne vybavil aj tuto ziadost, k spokojnosti obcianskeho zdruzenia...
Ten kdo si sestředně a bezohledně nemyslí jen na svůj osobní prospěch si všimne těch paneláků pár desítek metrů za svodidly a zamyslí se, a pak mu dojde, proč je tam číslo 50. Ono přeci jenom při "padesátce" je toho hluku trochu méně. Že v Německu na dálnicích s "neomezenou" rychlostí jsou někde značky omezující rychlost v noci "jenom" kvůli hluku, ví to tu aspoň někdo, hrozná pitomost, co ?
Presne tak. Nechal bych vsechny ty radoby petrolhedy, bojkotery a zavodniky prespat par noci v jednom z tech panelaku. U dnesnich aut neni problem hlucny motor, ale valivy, popr. aerodynamicky hluk. A ten je proste pri padesatce nizsi.
S tym hlukom je to diskutabilne. Ja pri 50 uz musim radit za 3, motori ide vo vyssich otackach, a robi aj viac hluku. Pri 60 sice idem rychlejsie, ale na 4.-ty prevod, a hluku od motora je menej...
Druha vec je, ze intenzita hluku klesa s druhou mocninou vzdialenosti. 60 ci 50, v tych panelakoch nebudu badat ziaden rozdiel...
No ty jsi taky dobrej ko**t... Když tam ty auta někomu vadí, tak ať se ten člověk odstěhuje jinam! Já jsem se např. na jaře přestěhoval do baráku na okraji Prahy k těsné blízkosti letiště Ruzyně a letadla mi teď startují a přistávají těsně nad hlavou. Ale v životě by mě nenapadlo si proti tomu nějak stěžovat. Naopak jsem tam s tím vědomím už šel a při usínání se kochám výhledem na letadla letící jen několik desítek metrů nad barákem.
Taky tu bydlim a taky mi sou letadla u.... >:D žiju tu od mala a nikdy mi to nevadilo...
Jinak je rozdíl bydlet u dálnice a u okrsky. Málokde je situace tak strasne neunosna, že se tam nedá vydržet.... a kolikrát stačí jen spravi silnici, aby se přes výmoly nerozeznívaly průjezdy kamionů a jiných těžkých aut... znám z vlastní zkušenosti, bydlim u hlavní :d
Tak jeden ko**t zde v diskuzi rozhodně je, euro89. Ale "nebezpecnavosa" to rozhodně není.
Ps.: Obecně nesnáším namachrované blbečky, kterým je sotva po dvacítce, ale vše vědí nejlépe, vždy mají ONI pravdu a všichni ostatní s jiným názorem jsou pouze hodni jejich pohrdání. Jo a samozřejmě svoboda a práva kohokoli jiného končí tam, kde se v danou chvíli vyskytují ONI.
... je prece tak jednoduche. Kdyz uz CR cerpa dotace zaplacene z dani vyspelych zemi EU, tak by se nove silnicni spoje mely stavet tak, aby objizdely mesta a ne stylem stredoveku "od trhu k trhu". Pokud lide chteji zpomalit automobilovy provoz na urcitem miste doporucuji zpomalovaci prahy dostatecne vysky. Ctyri prahy v rozmezi 80m (od prahu k prahu) staci k uklidneni agresivnejsich lidoopu za volanty.
Funkce zpomalovaciho prahu je pro mista, kde je treba zpomalit, nebere ohled na nic jineho nez bezpecnost lidi zijicich a pohybujicich se v jeho okoli. Prave proto se casto kladou pred prevchody pro chodce.
Iniciativy obcanskych sdruzeni v tomto ohledu nejsou o nicem jinem nez o bezpeci v jejich bydlisti. Polozeni techto prahu jiz zachranilo mnoho zivotu deti, prechazenici silnice na prechodech vybavenych prave temito prahy.
Pokud praskaji domy v okoli silnic a majitel dokaze, ze poskozeni je zpusobeno nakladnimi vozy prejizdejicimi pres zpomalovaci prahy, potom je potreba misto oznacit zakazem vjezdu pro automobily pres 3t.
můžete trochu lépe popsat tu proceduru, která k tomu vede?
Rád bych u nás prosadil něco podobného, když už ne snížení rychlosti, tak alespoň pár zpomalovacích prahů, ale zejména to časté měření policí. Naše obec sice nakonec po letech obdržela obchvat, nicméně kamiony šetřící za mýto a zejména motorkáři nějak odmítají chápat, čemu slouží, osobně tu demenci minimálně stovkou se obcí řítících motorkářů nedokážu pochopit, nestojím o nějaké hrocení na nějakou třicítku nebo obytnou zónu, obec má na délku 4km, ale podél hlavní ani nemáme chodník a řekl bych, že jsme v situaci, kdy by tato silnice měla sloužit především místním.
tak dneska mám opět zážitek s MP - o tom, že na invalidech parkují soudruzi, kteří tam nemají co dělat a když se to vyhrotí, tak jsem si v posledních dvou dnech vnitřně povolil zavolat MP v blíže nejmenovaném západočeském vřídelním městě. Je pravda, že včera, než přijeli, tak přestupce odjel a kluci byli na pohodu. Dnes ale začala show už při zavolání - Aha - Vy tam máte nějaký problém se značením..... ne ne - značení máme v pořádku - hm.... tak já tam někoho pošlu.... A teď hlavní část poměrně poučného příběhu.... Chápu, že jejich hlavní náplní není vyhánět frajery z parkovacích míst pro invalidy - zcela vážně - jsou jiné věci... Ale pánové přijeli - značně langsam vjeli na parkoviště - vystoupili z vozu a sledovali frajera, co parkoval na invalidech. Počkali až nasedne a pečlivě ho sledovali, až odjede..... Inu nevydržel jsem a šel jsem ven. Protože jsem nebyl v kvádru, ale v riflích a pravda můj sestřih, kterému žena intimně říká "valdice" zjevně nebudí dojem nějaké funkce, tak si zřejmě mysleli, že mluví s ostrahou a tak zprvu ventilovali své "nadšení", že je někdo zavolal.... Po krátké intimní rozpravě jsem se dozvěděl několik perel..... MP tu není od toho, aby řešila tyhle přestupky...... Je to na soukromém pozemku.... Na to jsem si jim dovolil oponovat, že když řeší driftování v zimě na těchto soukromých parkovištích, tak možná i stání na vyhražených místech je v jejich kompetenci. Pak následovalo sdělení - že máme dost velké parkoviště, takže nechápou, proč to hrotíme, když si invalidé mohou zaparkovat někdo dál od vchodu......a že v podstatě zneužíváme jejich linku 156, když je takto voláme.........
Tak jsem napsal, doufám, že slušný, dopis jejich velení, jak to tedy je, s jejich pravomocemi a s tím, co jako normální občané, bez štemplu "veřejný činitel" máme dělat, když nás frajeři parkující na invalidech pošlou do vývoje..... Jsem zvědav.....
MP má řešit pořádek v ulicích města. Volně se povalující opilce, bezdomovce. Pejskaře kteří si neuklidí hromádku po psovi. Odhazování nedopalků a odpadku na zem. Nic důležitějšího by rádoby policie řešit neměla. A v tom že někdo parkuje na jednom ze 30 míst pro invalidy bych neviděl až takový problém, jelikož i v případech kdy jsou všechny ostatní místa obsazená jsou ty pro "invalidy" prázdná! Hlavně teď kdy není tak lehké označení auta invalida získat.....
Je to pouze o tom, že Lambo se znakem invalidy za sklem může mít na radnici konexe, tak to "pro jistotu" nechávají být . Ale vsaď se, že kdyby tam nějaká Fobie měla kolo na trávě, ihned si všimnou paragrafu bránění veřejné zeleně.
Že padesátky v uvedených místech jsou pouze pro plnění pokladny. Nezbývá než jim ten záměr překazit tím že jim neumožníme pokuty vybírat. Jiné zbraně řidiči ani nemají, nějaké "protesty" jsou jen k smíchu úředníků.......
U nás prosazuje tyto zcela zjevné nesmysly tzv. kočárové komando (nudící se ženské většinou na mateřské) společně s velmi zajímavě hospodařící starostkou. Takže máme ve skoro celé městské části zónu 30 km/h, kterou reálně nedodržuje absolutně nikdo. Dokonce ani cyklisté a řidiči MHD. Teď se snaží prosadit aby v kopci, kde jezdí i autobusy MHD byly 2 příčné prahy. Naštěstí jim to zatím neposvětila policie co já vím. Pokud se jim to povede, bude autobus v kopci 2x prakticky zastavovat a znovu se rozjíždět. Kolik sazí z autobusu při rozjezdu do kopce vyletí, to je asi všem jasné. Auta budou zbytečně pálit spojky. SUV to budou projíždět bez zpomalení i v noci a práh tak bude zdrojem zbytečného hluku.