Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak úřady buzerují řidiče: Teror menšiny

Svět motorů
Diskuze (90)
Proč se musíme ploužit třicítkou v místech, kde za hodinu neprojde jediný chodec? Jak jsme vypátrali, k nesmyslné buzeraci šoférů si stačí založit občanské sdružení.

Táhnout se třicítkou v místě, kde není škola, obytné domy a na asfaltu jsou namalované dva skoro nevyužívané přechody, asi bude většině lidí připadat jako bláznovství. V pražské Jankovcově ulici jde od letoška o realitu. Aby si řidič dával ještě větší pozor, bliká na něj světelný ukazatel rychlosti. Absurdní dopravní situace je podtržená častým měřením městských strážníků a následným kasírováním. Zkoumali jsme, co vězí za nesmyslným rozhodnutím, a nestačili se divit!

Jsou tu chodci?!

Magistrát i úřad Městské části Praha 7 unisono tvrdí, že úprava v úseku křižovatek s ulicemi U Pergamenky a Přívozní byla provedena kvůli bezpečnosti chodců. „V minulých letech byla v dané lokalitě realizována nová zástavba, která zde zvýšila frekvenci pohybu chodců a celkově ovlivnila bezpečnost pěších,“ míní Martin Vokuš z úřadu s tím, že pořádné chodníky jsou pouze před novými domy. „S ohledem na uvedené zde bylo před časem založeno občanské sdružení, které si snížení rychlosti vyžádalo. Na jejich žádost bylo rozhodnuto o umístění značky, měřiče rychlosti a zajištění dozoru městské policie,“ vysvětluje Vokuš.

Po sdružení jsme zapátrali, a ejhle! „U nás za něj jednaly dvě ženy. Od té doby jsme o nich neslyšeli. Nevím, jestli vůbec ještě existují,“ řekl nám Vokuš. V rejstříku firem figuruje sdružení pod názvem Břehy Vltavy. Ale reálná činnost? Těžko dohledatelná. Až na naši třicítku…

Změřili jsme si

Podle našeho měření není provoz ve zmíněném úseku nijak drastický ani ve chvíli, kdy jinde ve městě zuří dopravní špička. Chodce jsme napočítali

na prstech jedné ruky, i když jsme tu stáli skoro půlhodinu!

Úředníci, respektive sdružení se brání tím, že na Ortenově náměstí je škola, kam chodí děti z okolí. Souhlasíme!

Jenomže v inkriminovaném úseku není jediný obytný dům a ze zástavby v ulici Varhulíkové vede ke škole parádní chodník. Třicítka za přechodem směrem k Argentinské tedy postrádá jakýkoliv smysl.

A myslí si to i státní policie. „Je nám jasné, že občané tlačí na úředníky, ale z pohledu policie je zrovna tady značka skutečně zbytečná,“ potvrzuje Pavel Švrčula, vedoucí pražského odboru služby dopravní policie.

Co do počtu nehod to také není žádná tragédie. Za posledních šest let jich zde policie eviduje osmnáct – tedy tři do roka a žádná z nich vážná.

Na kolik to přišlo?

Podle Martina Vokuše bude cedule nainstalována do doby, než bude ulice zrekonstruována. „Stane se tak v nejbližších letech. Technická správa komunikací má opravu v plánu,“ podotýká.

A na kolik vyšlo celé značení? „Dva tisíce stála značka a padesát tisíc informační panel,“ dodává mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

Šofére, plať!

Každému je jasné, k čemu umístění značek omezující rychlost na třicítku v místech, kde není žádný provoz, svádí. Šlápnete na plyn, jedete běžných

padesát a najednou máte zaděláno na pořádný průšvih. „Za překročení rychlosti v obci o čtyřicet kilometrů v hodině hrozí ve správním řízení pokuta od pěti do deseti tisíc korun a může být uložen zákaz činnosti od šesti měsíců do jednoho roku. A v blokovém řízení nelze tento přestupek projednat,“ vysvětluje Andrea Zoulová, pražská policejní mluvčí. Když vstříc radaru vyrazíte do dvaceti nad povolenou mez, dostane na místě až

tisícikorunový flastr.

Kde se nesmyslně měří v Praze

Ulice Lipská (Za Teplárnou – Evropská), Praha 6, padesátka

Ulice Spořilovská (Brněnská – Jižní spojka), Praha 4, padesátka

Ulice Vrbova – ulice Chodovská (Jižní spojka), Praha 4, padesátka

Kunratická spojka (u zastávky Na Proutích), Praha 4, padesátka

Ulice 5. května, Praha 4, padesátka

Ulice Strakonická v Praze 16, padesátka

Co dělat?

Pokud se vám podobně nesmyslné snížení rychlosti nelíbí, apelujte na městské zastupitele či magistrátní úředníky. To radí i policejní mluvčí Andrea Zoulová. „Případně iniciujte přezkumné řízení. Proti stanovisku Policie ČR lze podat stížnost,“ říká.

Autor: Josef Holek, Svět motorů

Svět motorů
Diskuze (90)
29. 10. 2013 08:23
Re: pepíci
Hele má pravdu. Dopravní policie s umisťováním a odstraňováním značek nemá nic společnýho. Bydlím kousek od fotbalovýho stadionu a pravidelně když se něco hraje tam dají zákaz. Pak ho tam taky celkem pravidelně nechají klidně 2 dny než si na to někdo vzpomene. Volal jsem už jednou na dopravní polici, že tam je neoprávněně zákaz vjezdu jestli s tím nemůžou něco udělat a dostalo se mi odpovědi, že to není v jejich pravomoci. Tak jsem sám sobě přidělil mandát na sundávání značek a vždycky když to tam technický služby zapomenou tak tu trojnožku se zákazovou značkou dávám stranou já >:D
29. 10. 2013 01:47
Kočárové komando
U nás prosazuje tyto zcela zjevné nesmysly tzv. kočárové komando (nudící se ženské většinou na mateřské) společně s velmi zajímavě hospodařící starostkou. Takže máme ve skoro celé městské části zónu 30 km/h, kterou reálně nedodržuje absolutně nikdo. Dokonce ani cyklisté a řidiči MHD. Teď se snaží prosadit aby v kopci, kde jezdí i autobusy MHD byly 2 příčné prahy. Naštěstí jim to zatím neposvětila policie co já vím. Pokud se jim to povede, bude autobus v kopci 2x prakticky zastavovat a znovu se rozjíždět. Kolik sazí z autobusu při rozjezdu do kopce vyletí, to je asi všem jasné. Auta budou zbytečně pálit spojky. SUV to budou projíždět bez zpomalení i v noci a práh tak bude zdrojem zbytečného hluku.
Avatar - vabis
28. 10. 2013 23:13
Re: MP in action
Je to pouze o tom, že Lambo se znakem invalidy za sklem může mít na radnici konexe, tak to "pro jistotu" nechávají být . Ale vsaď se, že kdyby tam nějaká Fobie měla kolo na trávě, ihned si všimnou paragrafu bránění veřejné zeleně.
28. 10. 2013 21:15
Re: MP in action
Osobne vidim nejdulezitejsi roli MP v zajisteni poradku a osob do prijezdu PCR. Ale to sem ted nepatri.
Avatar - Kjirka
28. 10. 2013 16:18
Re: RESENI
>:D nehul to už ! >:D