Většina ano (v pólových nástavcích alternátoru vždy zůstává zbytkový pernamentní magnetismus), ale ne všechny. Znám vozy, které - pokud palubní síť němá napájecí napětí alespoň 9,5V - prostě nepřipojí vstřikovací počítač k napájení a potom můžete roztahovat jak dlouho chcete. :no:
žádný kabely ee, dokonce nabíjení elektřinou na TESLA SUPERCHARGER [odkaz] stanicích je ZDARMA
PS: do konce roku 2014 pokryto celé NĚMECKO [odkaz] :-):-):-):-):-)
Aj uplne zdechla bateria sa da znova nabit a pouzit. Olovene baterie nie su nachylne na poskodenie uplnym vybitim (to skor Li-Ion alebo NiMH). Mam to uz dokonca aj vyskusane: mala 5W ziarovecka na strope mi za tyzden vybila bateriu v stojacom aute fakt na nulu. Dosiel servisak, kablami nahodil, a islo sa. Po 100km som tankoval (samozrejme vypol motor), a potom bez problemov nastartoval. Bateria sa pozviechala, aj ked predtym stala par dni totalne vybita...
Nooo...třeba NiMH spíš občasný uplný vybití potřebují aby si uchovaly dlouho plnou kapacitu. A v tom tvým případě co popisuješ si myslim že baterie nebyla uplně vybitá - žárovka sice nesvítila, ale týden je málo na uplný vybití...měřák by určitě pár voltů ukázal...Co vím tak problém je napětí tak pod 3V, jak napětí klesá, na deskách se vysrážejí nějaký soli, čím je napětí nižší, tím je to závažnější a právě pod ty tři volty už to jde spravit jen někdy a to ještě jen speciálníma nabíječkama - taakže servisy k tomu uzpůsobený a aani tak neni jistý že se baterka ještě rozchodí.
Docela by mě zajímalo jak to j e u těch ukrutně drahejch baterek, který se dávaj nejčastěji do aut se start-stopem.
Ale ano, tyzden staci. 5W ziarovka berie ~0.4A pri 12V, to je ~10Ah za den. Po piatich dnoch je priemerna 50Ah bateria prazdna, ale fakt na nulu (len priblizne, kedze s vybitim sa meni aj napatie). Vsimol som si, ze ani len ta mala led-ka od dialkoveho neblikala, a ta teda fakt potrebuje velmi malo (ta nevybije bateriu ani ked auto stoji mesiac)...
Mozno tam bol pred bateriou daky ochranny obvod, ktory ju odpojil ked napatie pokleslo pod urcitu hranicu. Neviem, toto som neskumal. Ale fakt ze vsetko bolo v aute "mrtve", ziadna kontrolka, ziadna rucicka sa nepohla.
Startér auta s vybitou baterkou se primárně neroztáčí elektrickou energií přenesenou přes startovací kabely, ale elektrickou energií z vlastního akumulátoru, dobíjeného z alternátoru vedlejšího vozu přes startovací kabely. Proto není nutné obě auta spojovat nějakými měděnými lany (svorky na obou stranách kabelů mají stejně řádově větší přechodový odpor než samotný vodič), ale stačí kterýkoli z uvedených kabelů, auto s běžícím motorem podržet cca 5 minut na otáčkách trochu nad volnoběhem a potom auto s vybitou baterkou (která se mezitím mírně nabila z vedlejšího vozu) nastartuje jako nic. To druhé auto se totiž chová jako rychlonabíječka vybitého akumulátoru...
Kdo tenhle trik nezná, nemá za volantem co dělat.
no souhlasím s tebou....ale kdo tenhle trik zná, jak píšeš... a má vyzkoušeno, ví že stačí 30 sekund kolem 2-3 tis u benzinu a ve chvíli vlastního startování v pomocném voze zvýšit otáčky ještě výš.. :-)
o to vtipnější byla ta pulhodina v článku...
U malého benzínu možná stačí minuta, s takovými vozy nejezdím. Dvoulitrový diesel s úplně vybitou baterkou při -10°C bude těch 5 minut potřebovat. Ale potom nastartuje v pohodě i při použití kabelů Filson made in EU ;-)
no já myslim, že až tak na objemu nezávisí, co sem psal sem viděl jak u benzinu 1,2 tak u benzinu V5 2,5 litru...tak jestli i to je malej benzin..ale čert to vem,ne?
a nepsal sem minuta ale 30 sekund >:-[] ale pravda je, že bylo nad nulou
Kvalitní kabely nikdy nezradí, ale když jsem se koukl na seznam testovaných kabelů, tak jsem se musel začít smát. Filson, Sheron a pod... zkarátka samá kvalita >:D >:D To ty kabely do testu nakupovala redakce snad jen u benzínek nebo v supermarketu, ne? Sám pracuji u firmy, která dělá mnoho věcí pro automobilový průmysl ( v té nejvyšší kvalitě) a mimo jiné máme v sortimentu i startovací kabely. Cena kabelů na osobní auta se pohybuje cca. v rozmezí 2800-4400,- Kč bez DPH a na nákl. auta jsou asi za 11-12tis. bez DPH. Za tyhle peníze dostane zákazník bezkonkurenční kvalitu. Problém je v tom, že u nás většina lidí podobné věci nakupuje skutečně někde v supermarketech v rámci nedělního nákupu za pár stovek a pak se v zimě nestačí divit.
Inu, jak se to říká? Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci? No, něco na tom asi bude. :-)
No já myslim že ty prachy budou stačit jak na novou baterku, tak odtahovku a ještě mu zbyde na kafe u kterýho se muže smát jak muže někdo dát stejný peníze za kabely, který pravděpodobně ani nikdy nepoužije >:-[]
ty si fakt chudák, nad těma tvejma příspěvkama se musí každej jen smát, ty pod každý článek vmáčkeš nějaký příspěvek, kde se musíš nějak vymezit proti pražákům >:D tou sou komplexy jak Brno :DD já sem taky z Prahy a moc mě tim bavíš, pokračuj prosím i dál :yes:
Bud vklidu, já od tebe nic nechci, nemáš totiž nic co bych mohl chtít >:-[] A že nejsi vůl, teda vlastně, že nejsi ovce, to víme :-) a k tomu zbytku se snad ani nemá cenu vyjadřovat, ale ještě něco ti prozradim, sem rád že sem pražák, nemám se za co stydět a podobnejm zakomplexovanejm osobám se směju a proto tě prosím, bud i dál jaký jsi, smích prodlužuje život >:-[]
A jen takovej dotaz, ty sis kupoval nějaký kabely? a ukážeš nám účtenku? A kvalitní řetězy stojej taky kolem 10-15 tis...doufám že je máš...taky nám ukaž učtenku >:-[]
Ale jinak PR dobrý, bude odměna? :_DD
Já nevěděl, že je tu dnes sraz socialistů. >:-[] Jinak je mám doma, ale jako zaměstnanec jsem je měl za trošku jiné peníze. Ale když vidím, co všechno se prodává v obchodech jako startovací kabely, tak bych si je klidně koupil i za normální cenu.
Btw. o jaké PR šlo, když jsem záměrně nenapsal název firmy, aby mě tu právě nikdo nemohl nařknout z nějaké reklamy? Ale koukám, že tu opět platí to staré přísloví o tom, že kdo chce psa bít... >:D
Já bych psa nikdy nebil >:-[] I přesto co se prodává v obchodech dle toho co je v článku nevidim duvod proč si kupovat zabely za cca 3 tis. kabely mám přesně ty nad kterýma ohrnuješ nos, mám je deset let, v rodině máme tři auta a použil sem je jednou...kabely o kterých tu píšeš si koupím až budu jezdit v Bentley a nos si utírat stovkama,dřív to pro mě stejně jako pro většinu lidí, zvlášt nemá smysl. Asistenční službu - i pokud ji nemáš v rámci pojištění či novýho vozu, tě vyjde na 1-2 tis, při frekvenci použití kabelů se opět ptám, k čemu 3 tis za kabely?
A jak souvisí nějací socialisti se startovacíma kabelama??? Jakože kdo volí ODS nenakupuje v obyčejných obchodech obyčejné zboží, ale je hoden něčeho lepšího nebo jak tomu mám rozumět, vubec nechápu co chceš zaplést do diskuze o startovacích kabelech...
Tady je evidentně jakákoliv diskuze marná. Takže jen na závěr: jestli "za 5 prstů" nakupuješ ty (jako typický čech), neznamená to ještě, že tak nakupují všichni. :-!
Dobrý srovnání, ale při troše snahy se dá nastartovat ledacos. Mám ty nejobyčejnější kabely a vždycky jsem druhé auto nastartoval, i když to třeba trvalo, stačí pořádně přidávat plyn u nastartovaného vozidla.
Pře 10 lety jsem koupil ty nejlevnější filsony z kauflandu tušim. Musel jsem je použít zatim cca 3-4x na různý auta (maximum asi kokta 1.9 TDi) a nikdy nebyl problém. Stačilo připojit, počkat alespoň 2 minuty s nastartovanym autem s dobrou baterkou a pak se druhý chytlo, pokud né hned.
Zrovna Filsony si před pár lety koupila moje matka ( nedbaje mé rady, že jde šunt) a když s nimi potom chtěla na parkovišti pomoc nastartovat VW T4 2,4D, tak se z kabelů jen zakouřilo. Ke značkám jako Filson, Sheron nebo u nás tolik populární Starline chovám jaksi automaticky odpor. A vím proč. :-!
Nic si z toho nedělej, taky mám doma kabely, (co malý děcka neuzvednou) už přes 10 let. Stály kolem 2500 a nastartujou benzín do 6,5ltr a diesel do 4,0ltr. Ten parametr uváděl výrobce. Připojí se a můžeš startovat. To jsou STARTOVACÍ KABELY. U benzínky prodávají nabíjecí kabely. Tenkrát jsem je kupoval, abych v zimě nastartoval traktor baterkou z osobáku.
ja fakt nechapem ako nemohli nastartovat. mam dva taketo kable 3metrove spojene dokopy aby som mal 6 metrove a normalne snim startujem 12litrovy motor na mercedese actros ked mi bufik vybije baterku lebo tam mam vodnika bufik a ten zere elektrinu. som si to kupil normalne na benzinke a funguje to. a tiez to nie je ziaden super kabel. treba len vediet startovat. clovek od fachu vie a pani novinari teoretici asi nie. minimalne polovica tych kablov pola tej hrubky kablov je OK. druha polka schit
taky jsme benzínkovejma kabelama startovali Scanii...akorát nám bylo trochu teplo na ruce >:D
Komu v zimě klekne baterka a nemá kabely...tak v 80% případů zamíří pro kabely na benzínku
s téměř úplně vybitou aku šel nastartovat leda 6V Trabant,nebo 12V obojí ještě s "kladívkovým" zapalováním.U bezkontaktního zapalování EBZA to při poklesu napětí pod určitou mez prostě nešlo.