Novinky
Naprostý souhlas. Z páté generace jsou všichni na větvi, ale i to je pouze díky odkazu na první generaci. A ty tři generace mezi tím - škoda mluvit - zmar a skáza.
To když srovnám z konkrétní doby při. r.85 Camaro a Mustang - tak to nesrovnám.
To když srovnám z konkrétní doby při. r.85 Camaro a Mustang - tak to nesrovnám.
V zásade s tebou súhlasím a rozumiem tomu čo chceš povedať. Ale ktovie akoby to dopadlo ak by ford pokračoval v nasledujúcich generáciach len evolúciou tvarov pôvodnej predlohy? Taký Golf v Európe síce stále žije z úspechu toho prvého ale neviem či američania boli ochotní platiť počas piatich generácií za auto ktoré sa neveľmi mení minimálne navonok. A ťažiskovým trhom je bez debaty USA a Canada. Náhodou na Forde mi je vcelku sympatické, že nielen u Mustanga ale aj u nových modelov skúša vždy niečo nové, e😜erimentuje aj keď sa to nemusí hneď každému páčiť. Na nového Mustanga som ale veľmi zvedavý, verím že zase bude nový zvnútra aj zvonku a bude originálny a jedinečný nielen menom.
Mám pracovnu stylizovanou k mustangům a modely všech generací. První je samozřejmě klasika. Ale současná generace se jí blíží. Spadá do tradice a zvláště Shelby GT500 2011 vypadala skvostně.
Jsem hodně zvědavý na novou generaci. Určitě vítám zprávy, že by se měla stát globálním autem a tedy prodávat snad i u nás oficiálně (servis, cena, díly, záruka). To by bylo plus. To, že bude menší a bude vážit méně je taky dobrá zpráva. Teď ještě, aby zachovali retro design a zvládli snad největší slabinu amerických aut a to je interiér.
Tehnice věřím... pokud dají moderní podvozek a vyvinou slušnou automatickou převodovku bude to paráda.
Jsem hodně zvědavý na novou generaci. Určitě vítám zprávy, že by se měla stát globálním autem a tedy prodávat snad i u nás oficiálně (servis, cena, díly, záruka). To by bylo plus. To, že bude menší a bude vážit méně je taky dobrá zpráva. Teď ještě, aby zachovali retro design a zvládli snad největší slabinu amerických aut a to je interiér.
Tehnice věřím... pokud dají moderní podvozek a vyvinou slušnou automatickou převodovku bude to paráda.
čiastočne s tebou súhlasím... prvá generácia bola nádherná a vytvorila legendu... druhá, tretia a štvrtá sa podľa mňa dizajnovo absolútne nepoviedli... ale mne sa veľmi páči aj súčasná piata generácia... je to taký typický muscle car...
tu je prehľad všetkých generácií, keby niekto nemal až taký prehľad
[odkaz]
tu je prehľad všetkých generácií, keby niekto nemal až taký prehľad
[odkaz]
Jj lidi si kupují název, ne auto. To jsi opravdu uhodil hřebíček na hlavičku. OMG snad tě omlouvá jen tvůj věk, příště než napíšeš totální blábol zapoj to kulaté co máš na krku.
Ta pravá mi nápadně připomíná Thunderbirda. 😉
[odkaz]
Jinak ten "prima SAAB" u mne spíš evokuje Hyundai coupe - Tiburon první generace.
[odkaz]
Jinak ten "prima SAAB" u mne spíš evokuje Hyundai coupe - Tiburon první generace.
Musím říct, že mě dost zaujal tento snímek. [odkaz] Levá část se podobá Fordu Probe. Pravá mi nic co znám nepřipomíná, aspoň ne takhle z hlavy, nejsem encyklopedie. Ale líbí se mi, i když by nebyla vyloženě Mustangovská, tak na nějaký sedan by byla super. Pro Mustang by byla pěkná třeba s vnitřním uspořádáním světel rozděleným na tři obdelníkové části. S jistou mírou odvahy i třeba roztaženými přes celou šířku lišty. Bohužel k němu není fotka přední části.
Jinak hodně těch návrhů je celkem podobných Fordu Probe, o kterém se prý uvažovalo i jako o nástupci Mustangu, takže se možná není co divit.
Ovšem tato zadní část velmi odvdážné studie by byl prima Saab. 😊 [odkaz]
Jinak hodně těch návrhů je celkem podobných Fordu Probe, o kterém se prý uvažovalo i jako o nástupci Mustangu, takže se možná není co divit.
Ovšem tato zadní část velmi odvdážné studie by byl prima Saab. 😊 [odkaz]
Mohu říct, že celkem souhlasím. Ale ještě k tomu něco přidám. Podle mě se toto týká většiny, né-li všech amerik. Pro mě je "gro" amerického automobilového designu postaveno na práci s chromem, byť Mustang zrovna patří do těch nejstřdmějších, z tohoto pohledu. Druhou věcí, možná ještě podstatnější, co ovlivnilo design US vozů, je inspirace leteckým, posléze vesmírným průmyslem. Tam se to nejzajímavější odehrávalo právě do poloviny 70. let. Pak nastala éra plastu, ropné krize. A to je něco, co tak nějak k americkým kárám nejde. Dnešní design amerických aut už je naštěstí v další fázi, kdy se tak nějak materiály opět potkávají s formou, ale i tak, zlatá éra amerického designu je dle mého názoru pryč. Změnil se celý svět a tak ani auta nemohl zůstat stejná.
Mustang pátý generace spolu s novým Camarem jsou podle mého názoru asi nejlepší retra dneška :yes:
Druhá a třetí se vskutku nepovedly, ale od čtvrté, zejména od toho 99tého je to zas Mustang jak má být
Pánové uvědomte si že design a současně i rozměry byly poplatné době, zejména ropné krizy. To vedlo ke zmenšování a dokonce i použití základních motoru se čtyřmi válci což u prvního mustangu nebylo. A napsat že se další generace neměly jmenovat Mustang je nesmysl. První Škoda Felicie taky nebyla hatchback, nicméně tomu se mustang nikdy nezpronevěřil vždy to bylo cupe a convertible. A ještě jedna věc vemte si třeba že ford musel v anglii nechat název Granada i Scorpiu. Když ve státech přestali používat u forda název Taurus a nahradili ho Fivehundred zákazníci si vyžádali zpět název Taurus.
Ne, nemám nic proti tomu, co dělali dál po první generaci, ale už se to nemělo jmenovat Mustang.
Ani jedné, z dalších čtyř generací, se nepodařilo navázat na úspěch a charakter té první. Včetně té současné - páté -, kterou přesto považuji za nejzdařilejší z těch špatných. A to jen díky oblibě dnešní doby ve vyžehlení retrodesignu a tzv. návratu ke kořenům.
Pro mě se tedy Mustang přestal vyrábět v roce 1971.