a bolo by to tak jednoduche - zo par rokov znova niekto vymysli koleso. Po celom svete existuju tzv carpool pruhy, kde je dovolene ist vozdlam s 3 a viac pasaziermi. Toto by zrychlilo dopravu a penalizovalo by naplavy zo satelitov, respektive rozozratych motoristov, ktori maju potrebu kodrzact sa po meste autom. V carpool pruhu by mohli jazdit autobusy ale aj naplnene osobaky
Naplavy ze satelitu by to spis zvyhodnovalo, protoze v satelitu ma smysl se na spolecne ceste do prace domluvit, zatimco ve vnitrni praze moc ne. Jinak v clanku bohuzel nemaji pravdu, ze to prujezd neomezuje, jsou mista, kde je tohle reseni zcela kontraproduktivni i pro autobusy, napriklad milady horakove u hradcanske.
Jsem naplava ze satelitu, ktera jede do prace autem, kam dojedu sam. Jenze kdyz vyjizdim, jsme v aute celkem 3. Nechat aute nekde na metru pro me nema smysl, protoze nepracuji nikde v centru a autem jsem v praci rychleji, nez metrem. Dale autem mohu rychleji deti vyzvednout, pripadne dovezt na krouzky atd.
Kdyby Praha nezaspala s dokončením vnitřního a vnějšího městského okruhu + všech plánovaných radiál, tak by buspruhy nebyly nutné. Bohužel se ale místo toho vyhazují peníze na dotování cyklostezek, akcí automatu opencard atd.
Naštěstí jízda v buspruzích zjevně není moc hlídaná, za ty roky mě v něm policie nestavěla ani jednou...
Typickým příkladem je Českobrodská. Z kopce od Kyjí ke křižovatce s ulicí Pod Táborem platí vyhrazení pruhu až do 19h, do kopce od křižovatky směrem k Jarovu jen do 17h (nebo naopak >:D ). Nehledě na to, že v tom kopci ke Kyjím mi více vyhovovalo, když byly dříve dva pruhy nahoru a jeden dolů, což mělo výhodu v tom, že se člověk nemusel do kopce ploužit na náklaďákem nebo autobusem, jako je tomu teď. :-!
Tak Péťo, kde jsi? Tys přece tvrdil, jak Policie má schvalovací pravomoc, a přes ní nejede vlak. Ty tomu přece tak rozumíš, tak nám řekni, kde je chyba??? Vždyť v tom děláš... >:D Že by si zapomněla policie schválit pravomoc k používání vyhraženého jízdního pruhu???
Peto,ty by ses mel zivit jako bavic... Nevim,jak jsi prisel na to,ze jsem Prazak... No kdyz myslis. A ze by to u vas neproslo? To se nedivim,kdyz k vam jede jeden autobus denne. Hlavne, ze v tom delas... >:D
Peto,nezkousej to... Ja to vim,ale vzhledem k tomu,ze je to doporucene,je to naprosto zbytecny cislo. Nedelej ze sebe vetsiho blba,nez jsi...Meles mimo tema,ty znalce vseho moznyho. Proste sis naletel,a uz to nesmazes... Mozna by se te u vas na tom urade meli co nejdriv zbavit...Nez zjisti,ze i kdyz v tim delas,vis o tom kulovy...
Hele,ja uz ti jednou nabizel,ze se dohodnem,nekde se sejdeme,a zjistime,kdo je blb za volantem... Nejak jsi na to nereagoval a stahnul ocas. Jsi proste diskuzni hrdina a vseznalek. Akorat pro ostatni jsi jen velkej kecal a pablb... Vic nema smysl reagovat.
no otazkou je kolik tam bylo soutezicich, ze?
ale jen pokracujte.. za chvilku se jeste dozvim kdo vyhral 5. misto za jedeni knedliku a kdo da vic piv v hospode...
...je zrejme zamindrakovany trouba, ktery pise polopravdy a totalne desinformuje ctenare neznale veci. Pokud se takto detailne venoval "problemu" vyuziti vyhrazenych jizdnich pruhu vozy taxi, tak zcela jiste zjistil, ze tyto pruhy muze vyuzit pouze vozidlo se zakaznikem. Je to tedy vyhoda pro zakaznika. Taxikar je placen mj. i za tzv. provozni cekani, tedy i cekani v kolone, cili tato vyhoda rychlejsiho prujezdu je pro taxikare financne nevyhodna. No a protoze taxikare mame vsichni v hlave za gaunery a zlodeje, tak jsme razem v patove situaci. Pane Holku zkuste psat clanky o realnem stavu toho ci onoho, a treba i vyzvednout pozitiva. Je to jiste prinosnejsi, nez psat tyto stvave bludy a polopravdy a la Blesk.
Svata to slova.
Uz sepisuji mail do redakce SM, neskutecne mi zvedli mandle. Zbytecne se navazi do taxikaru, aniz tusi proc nac a kdy ty pruhy vznikly.
1. Pruhy si vymyslel MHMP, nikoliv raxikari
2. Pruhy vznikly cca.2roky po te co MHMP vydal vyhlasku upravujici podminky pro provozovani taxisluzby na uzemi Hl. mesta.
3. Pruhy byly ustupek za to, ze taxikari kteri chreji stat na taxistanovistich splni nasledujici podminky: Zluta barva, vozidlo nizsi.stredni tridy ( jiz rok stredni - vyjma vyjimek), stari do 8let, funkcni klimatizace.
Tudiz, taxikari si muselu ta sve penize "nazlutit" auto aby smeli na "stafl".
Pouze zluty vuz smi vyuzivat tyto pruhy.
Zakaznik povazuje vyuziti techto pruhu za automaticke i kdyz nesplnujete ony podminky, protoze nikdo nevi, ze je to omezeno nejakou vyhlaskou.
4. Zakaznik usetri penize, v eanni spicce to muze byt na 8km 100Kc, coz uz je znat.
Moznost jezdeni ve vyhrazenych pruzich je samozrejme financni vyhoda pro taxikarske firmy, koneckoncu AAA taxiky za tohle tezce lobovaly na magistratu. Ano, za provozni cekani se sice plati, jenze pokud budou taxiky stat v zacpach tak s nimi proste nikdo jezdit nebude tudiz firmy velmi staly o to aby jimi jejich taxiky jezdit mohly. Taxikarske firmy prodavaji rychlou dopravu na cilove misto ne cekani v zacpe.
...v plánování dopravy vládne.
Máme širokou cestu, čím dál více aut, takže co uděláme, aby byla doprava plynulejší?
Jeden pruh uzavřem a necháme ho využívat tak maximálně na 30%.
Treba to "spravit" ako v Bratislave: asfaltovy koberec je z mizerneho materialu a vyhradeny pruh je uz tak rozmlateny a zvlneny, ze nim nechce chodit uz vobec nikto. Ani autobusy, ani taxiky, ani cyklisti. V niektorych usekoch som videl take "vlny", ze na beznom aute s nezvysenou svetlou vyskou by som uz asi dosadol "na brucho"...