Ty ženy jsem bral spíše z hlediska trhů na západ od nás. U nás ženy moc nových aut nekupují a Captur u nás tudíž nebude takový hit jako třeba Duster. Nejzajímavější je ale ten paradox, kdy jsou SUV a crossovery v reklamách představovány jako auta pro mladší, ale typickým kupujícím jsou starší.
Fabia byla bytelná, Škodovka v té době přesvědčovala Evropu, že dělá dobrá auta, o tom není pochyb, ale nikdo jiný tolik ani jako ona nevydržela... jen je otázkou, jestli to je až taková pravda, protože sice interiéry ve Fabii nevrzaly, zatím co 206 ano, ale podvozky odcházely stejně, viz stabilizátory Fabií... a 206 se statisíci km, ne-li miliony...
To máš těžký, nebylo nejspíš v té době v rámci mainstreamu jiné auto, nad kterým by ženy tolik jásaly a které by se jim tolik líbilo. A vsadím se, že srovnávací testy četla málokterá z nich. ;-) Nakonec, i mně se 206-ka líbila a líbí. Jenže ještě větší problém než jízdní zaostávání za dobovou konkurencí bylo to, že 206-ka strašlivě rychle "chřadla". Při stejném nájezdu (a to myslím už třeba 30.000 km) se zmiňovanou Fábií nezůstávaly rozdíly stejné ale zvětšovaly se v neprospěch Peugeota. Aspoň co jsem měl možnost vyzkoušet.
Já tvrdím, že Fabia byla nejlepší auto své doby, možná jí chyběly lepší benzíny, ale to nic nemění... takže to srovnání je potom dost těžké... z druhé strany P206 měl sice jedny z nejslabších jízdních vlastností ve třídě, Clio, Punto apod. byly lepší, ale zase prostorností se 206 nemusela nijak stydět, i proti Fabii (kde se ta hrabe na Punto)... i to zpracování 206 nebylo na svou dobu špatné. Prostě bych to až tak tragicky neviděl a ty odlišnosti nejsou v této třídě mimo sport. verze až tak důležité... např. řazení.
Jenže Fabia rozhodně nebyla jediné auto se kterým měl v těch srovnávačkách (celkově) problémy. Spíš je těžké najít auto (jeho doby a třídy) se kterým by takové problémy prostě neměl. ;-)
Ale zase tak hrozné to nebylo... pravda, jak píšu výše, jízdně na tom prostě Fabia o kus lépe, tehdejší první na nové platformě neměla moc konkurence... ale v téhle malé třídě pro holky to postačovalo :-)
No tak už tak je těch 130 koníků z 1,6 dost, budou to nahánět ještě ětším turbem, což přinese docela turboefekt, který je teď tak právě.... leda bi-turbo.
No tak to si nejsem jistý, jestli by to stačilo, pro některé země co nejlevnější motor je výhodou a 1,6 dCi je výrobně podle mě ještě docela nákladná.
Ad. 1,6 dCi. V Meganu GT. Zatím jsem spokojen velmi, potřeba kolem 4,9-5,2, většina cest dálnice ve 3-4 lidech, výkon je výborný, obzvlášť na objem, možná by mohl být krapet kultivovanější, jsou přecejen i tižší motory, resp. asi jen 1,6 HDI, ale možná je to jen dojem.... celkově je tichý dost, majitelé starých 1,9 TDI docela žasnou.
Já bych, s dovolením, pouze dodal, že v tomto případě se výjimečně neuzavírá kruh, ale známý symbol (společný jak pro Renault, tak pro ženy) v podobě kosočtverce... >:-[];-)
Že to bylo milé auto pro ženy, a že se na něj dalo/dá dívat je jedna věc, druhá věc je, že při srovnávacích testech mělo (se železnou pravidelností) rezervovanou pozici na chvostu, a to bohužel už po celou dobu produkce P206.
Z toho vyplývá, že Renault ke své existenci potřebuje spoustu žen. Zrovna tak jako ti chlapi (aspoň většina, myslím ;-) ) na diskusích. A tím se kruh uzavírá. >:D
nemci su zvlastni, hraju sa na panov sveta a ani auta si nevedia do tried zaradit, tragedi, spravim lepsiu tabulku s prstom v nose ako oni o tom bez debaty ( nechvalim sa , kazdy z nas by to spravil lepsie )
na stranke kfz-betrieb.vogel.de mas predaje a triedenie modelov, clovek len zasne miestami coho su schopni, este ze sa po nich neopicime
nemci si to hadzu ako im vyhovuje, ked napr. nemaju v koncerne vyssiu strednu tak jednoducho si pasat zadelia o triedu vyssie, ake jednoduche nie?
nie si sam kto len zira na niektore nemecke tabulky, keby taketo nieco sme robili na slovensku tak by nas mali za blaznov, raz darmo dokonali nemci su cim dalej nedokonalejsi ako aj ich auta, doba sa meni
Jestli to spíš není tak, že i ti chlapi v reálu kupují trochu něco jiného než na diskusích. Proto místo Octávek RS potkávám Octy 1.2 TSI v základu. A pokud jde o 4x4 u takto maléhu auta, tak bych to dle vzoru holek taky neřešil. Ale chápu, že je na světě spousta chlapů, kteří si kvůli tomu Captur nekoupí. Stejné je to i s tou dvouspojkou, kterou Reault všude cpe. Ta taky není pro pořádného chlapa.
Holt na diskuzích jsou chlapi, zatímco auta od Renaultu kupují spíše ženy. A těm je jedno, co je pod kapotou, hlavně že dá zvolit ta barva interiéru. Proto taky Captur nepotřebuje pohon 4x4 - zeptej se průměrné ženy, co si koupila Captur, co 4x4 znamená, a odpoví ti 16 :-)
Ale je třeba uznat že tohle se Renaultu povedlo. Spolu s Cliem po dlouhé době úspěch na trhu.
Mě se zamlouval i ten starý, nový je naprosto někde jinde a přitom cenově to není špatný. Uvidíme, rád zůstanu také u R, ale pokud brácha nabídne lepší, tak nebude zřejmě co řešit.
Ještě tady bude bráška QQ od Renaultu. Doufám, že se povede minimálně stejně jako QQ a já nebudu muset přestoupit od Renaultu k Nissanu. Minule to starý QQ prohrál kvůli kufru a interiéru. Teď už kufr tolik neřeším a jsem sám zvědavý, jak dopadne srovnání QQ a Mégane SUV nebo jak ho nazvat.
Tak v podstatě by Renault mohl nabízet např. v celé řadě Mégane/Scénic/(Laguna?) jako jediný naftový motor 1,6 dCi, alternativně možná i jako bi-turbo - a dle mého by to ohromně stačilo. Plus benzínový 1,6 TCe + bi-turbo.
No, mě také docela Captur láká, ovšem pro rodinu je malý, a tak přichází jako hlavní adept Nový Qashqai s 1,6 dCi. Ovšem to za předpokladu, že se Renaultu v příštím roce nepovede X-Space, Scénic či Laguna.
Nemci radia Yetiho k strednym SUV, ale celkovo maju zvlastnu optiku pre kategorizaciu koncernovych aut. Skodovka je jasna, ale uz som videl aj eko-Prassaka vitazom eko aut vysej strednej triedy 8-s
Tak samozřejmě... ona 206 kulhala proti Fabii, ale to v době uvedení na trh v podstatě každé auto, myšleno jízdně, řazením, materiály, ale jako celek to nebylo špatné auto.
Tak trochu k zamyšlení jsou reálné prodeje Capturu proti diskuzním požadavkům.
Ne, že by mě to nějak těšilo, sám jsem zastánce toho, co v diskuzi obvykle padne v tomto tématu.
Capturu je zde vytýkáno, že má sporou nabídku motorů. V podstatě tříválec 0,9 TCe, který je kde kým kritizován a 1,2 TCe jen v automatu.
Diesel v nabídce taky jen jeden a to v manuálu i automatu... většina diskutujících by rána 1,2 TCe a manuál...
a realita? Reálně se Capturu daří jako nikomu jinému i přes minimum volby, stačí jen idvidualizace... :-O
Trochu by mě ještě zajímal poměr prodejů jednotlivých motorizací a kolik aut je s invidualizací.
Captur momentálně v této kategorii nemá konkurenci. Prodejně nestíhá už ani Juke. Řeči o tom, že Mokka bojuje s Capturem o pozici lídra jsou trochu mimo. Mokka má momentálně poloviční měsíční prodeje.