Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault chystá navýšení výroby Capturu

Diskuze (37)
Zájem zákazníků překonal očekávání. Příští rok by se proto měla produkce Capturu zvýšit o třetinu.

Segment malých SUV je v době útlumu trhu s novými auty jednou z mála oblastí, která prudce roste. Vše odstartoval loni Opel Mokka, letos se přidal Renault Captur, Peugeot 2008 a Chevrolet Trax, který je sesterským modelem Opelu. Právě Mokka s Capturem bojují o pozici leadera mezi novými modely.

Letos se už vyrobilo přes 100 tisíc Capturů a na konci roku by měla suma dosáhnout 120.000 ks. Automobilka chce u modelu, který se začal vyrábět letos v dubnu, udržet stávající tempo produkce i po celý příští rok – to by znamenalo 160.000 vyrobených Capturů.

Malé SUV překonává očekávání a je podstatně úspěšnější než nepřímý předchůdce Modus. U něj Francouzi původně předpokládali odbyt až 300 tisíc kusů ročně, nakonec ale malé MPV během devíti let dosáhlo celkově 665.339 exemplářů. Právě Modus na výrobních linkách ve španělském Valladolidu i v nabídce Renaultu udělal místo Capturu. Kromě něj se ve stejné továrně vyrábí i elektromobil Twizy.

Nejúspěšnější je Captur doma ve Francii, kde se prodal zatím každý třetí vyrobený exemplář. U nás se dle statistik SDA stal v říjnu desátým nejprodávanějším SUV a v celoevropském měřítku mu za období leden až září náleží stejná pozice – ovšem prodej začal až v dubnu. Těchto úspěchů Captur dosahuje navzdory absenci verzí 4x4.

Opel chce se svojí Mokkou udržet krok, a tak k výrobě v Koreji od příštího roku přidá i evropskou továrnu, shodou okolností taktéž ve Španělsku – v Zaragoze. Potenciál segmentu malých SUV je velký, agentura IHS Automotive odhaduje, že se odbyt v Evropě během tří let zvýší z letošních 307 tisíc na 583 tisíc kusů v roce 2016. To je samozřejmě lákadlem pro další výrobce, konkurenční novinky chystají například Ford, Honda nebo Suzuki.

Registrace vybravných malých a kompaktních SUV v Evropě (zdroj Bestsellingcarsblog.com)
Poř.modelks 1-9/2013
1Nissan Juke83 551
2Audi Q356 793
3Opel Mokka54 087
4Renault Captur48 068
5Škoda Yeti42 942
6Mini Countryman42 932
7Range Rover Evoque40 350
8Peugeot 200828 347
9Suzuki SX421 737
10Mitsubishi ASX19 754

Diskuze (37)
3. 12. 2013 18:14
Re: Realita a diskuzní svět
Ty ženy jsem bral spíše z hlediska trhů na západ od nás. U nás ženy moc nových aut nekupují a Captur u nás tudíž nebude takový hit jako třeba Duster. Nejzajímavější je ale ten paradox, kdy jsou SUV a crossovery v reklamách představovány jako auta pro mladší, ale typickým kupujícím jsou starší.
Avatar - Ronault.
2. 12. 2013 23:05
Re: c
Fabia byla bytelná, Škodovka v té době přesvědčovala Evropu, že dělá dobrá auta, o tom není pochyb, ale nikdo jiný tolik ani jako ona nevydržela... jen je otázkou, jestli to je až taková pravda, protože sice interiéry ve Fabii nevrzaly, zatím co 206 ano, ale podvozky odcházely stejně, viz stabilizátory Fabií... a 206 se statisíci km, ne-li miliony...
Avatar - Ronault.
2. 12. 2013 23:02
Re: c
Zapomněl jsem ti napsat, ráno už byly všechny fuč... ;-\
Avatar - Ronault.
2. 12. 2013 23:01
Re: Realita a diskuzní svět
Proč? Vydělal na něm dost peněz, pokud se nepletu, vyrábí se a prodává dodnes. kdyby byl tak prodělečný, nedělo by se tak.
Avatar - Charger
2. 12. 2013 22:39
Re: c
Tos popsal hezky.

A stejně jako u 206 i nyní ženy z Capturu jásají, aspoň co jsem měl možnost sledovat jejich reakce :-)