Když chceš jezdit rychle, koupíš si GS 450h.
Když ti stačí jezdit normálně, stačí ti GS 300h - poskytne ti stejný komfort, stejně luxusní výbavu, ticho na palubě a spoustu dalších věcí, které od auta chceš. A bude o něco levnější než ta 450h. Akorát holt bude o něco pomalejší. V 90% cest to nejspíš nikomu nebude vadit.
A pozor, důležitá informace na závěr (kdyby to nebylo patrné z předchozích vět) - to, jestli je auto zoufalost, se nepozná jen podle toho, kolik jede. :-)
Ale věřím, i když mně to stojí hodně úsilí, že jsou mezi námi jedinci, kterým jde jen o to, aby to trhalo asfalt a jelo 300 - i kdyby to jinak poskytovalo komfort a výbavu starého Zetoru. :-)
Tohle se na tu 190tku take nedostane zrovna okamzite, tedy alespon to tak vypada z dost tristkniho zrychleni 0-100, ktere odpovida tomu dvoulitru, ktery na jezdeni 190 neni zrovna zadna hitparada. To auto !!!ma stejne zrychleni 0-100 jako moje staricka Toyota!!!, ktera rozhodne neni dalnicni stihackou. U zbrusu noveho modelu ve vyssi stredni tride je to docela silena hodnota. Koupis luxusniho Lexuse za mega a kus a pak nemuzes ani ject v levem pruhu, protoze te z nej vyblika cestak v nafasovane TSIckove Octavii. 8-s
Ta 1.6ka se na tu maximálku bude rozjíždět pětkrát déle a podvozek při té rychlosti dá jasně najevo, že takhle ne. Ani ten dvoulitr (v téhle ceně) nedá zrovna pocit, že těch 200km/h je příjemná a bezpečná jízda.
Tohle je pohodové auto pro pohodovou jízdu. No a když zajedete do Německa (kde jedině té maximálky dosáhnete), tak holt pojedete pohodově jen těch 190.
Auto za mega dveste co ma vykon a dynamiku srovnatelnou s atmosferickym dvoulitrem za ctyrista tisic a maximalku jako 1.6tka za trista. Super a pak se budou divit, ze vsichni kupuji nemecka auta a oni zase nic. :-) Jako do ameriky na tamni silnice s 65 mph limitem mozna dobry, do Evropy ktera ma neco cemu se rika dalnice docela zoufalost.
0 - 100 za 9,2 a maximálka 190 je opravdu nic moc! To v konkurenci neobstojí. Alespoň z mého pohledu. Někomu to možná stačí, ale pak není třeba tak drahý vůz :-) ... a stačí BMW 5 nebo MB E se základním dieslem. A ještě to bude úspornější...
450h používá složitější systém převodů (dvoje planetová soukolí). 300h jednodušší, jen s jedním.
Maximální rychlost je omezená maximálními otáčkami elektromotoru. U IS to vychází na 200km/h, u GS na 190km/h.
Na mé ježdění je to teda dostačující rychlost:-). Asi nejsem "normální" řidič >:D . Navíc to funguje jako omezovač, ne jako nedostatek výkonu - tj. až do téhle rychlosti to pořád krásně akceleruje.
To je integrovaný management klimatu - spolupráce klimatizace (až 3zónové) a vyhřívání/ventilace sedadel tak, aby na každém místě v autě bylo dosaženo takového klimatu, jaké si osoba tam sedící přeje, resp. v závislosti na tom, jestli tam vůbec někdo sedí nebo ne. Je to nejen komfortní, ještě je to taky energeticky šetrné.
No a navíc - opět - maximálka jen 190 km/h 8-s Pro "normální" řidiče asi nejzajímavější GS350 je tímhle zabitá... U GS350 jde zjevně o nezvládnutí 4WD, proč je tímhle limitem postižená GS300vka mi není jasné - GS450h není. Ať tak či tak, dvakrát škoda super auta, o kterém neuvažujeme jen kvůli těmhle blbostem...
IS má uváděné zrychlení 8,3s. Tak těch 9,2s u většího GS asi tisková chyba nebude.
Automat je tam e-CVT.
Pocitově se to ISo rozjíždí (ve sportovním módu) velmi dobře, ale nikdy jsem to neměřil. Tak jim budu věřit.
300h, souhrnný výkon 164 Kw, krouťák taky není nejhorší, i kdyby to auto mělo kolem 1,6 tuny, tak mi pořád nejde do hlavy údaj z nula na sto za 9,2 s, dokonce bych si vsadil na to, že je to tisková chyba. A nebo to zabili úplně špatným automatem. >:-[]8-s
Auto je hybrid tak neviem prečo by mala byť jeho slabina nižšia sila.Podľa mňa je to úplne správne,bodaj by si našlo dosť zákazníkov pretože Lexus za to stojí.Stavím 100e že do roka uvidíme u volakého kórejca niečo z jeho jedinečnosti.
Cena 1,2 není na první pohled zlá, ale dynamika toho motoru je mizerná. ;-\ (v této třídě) . To auto je asi díky elektromotoru příliš těžké. Lepším řešením by byl výkonný diesel.