Ford Ka nebo Renault Twingo? Sportovně hravý styl New Edge či průkopnický model s nadčasovým designem? Vydejte se s námi do 90. let a připomeňte si prostředí, v němž vznikaly první generace dvou významných miniaut.
Já si z devadesátek pamatuju prd, ale pro mě byl symbolem stodvaciáš, případně Favorit...Safrane, Laguna, Passat, 626, pak se objevily ve velkym E34 a E32, z rádia Štastnej chlap - no a v 99 přišla Fabia a od té doby se nic moc nezměnilo :-)
Ta auta, cos sem dal, tak sice z devadesátek pocházela, ale na silnicích se objevila až po přelomu tisíciletí.
souhlas, devadesátky byly nej.
všimněte si - krása aut byla v celku, v siluetách, tvarech, taková komplexní elegance. dnes jsou to beztvaré obludy a estetiku se snaží dohnat v detailech - světla, bezduché chromované detaily, nařvaný masky, hrany a křivky a celek působí kýčovitě.
samozřejmě šest výjimkám.
Nárazy vtedy a teraz neboli vždy rovnaké. Twingo zodpovedalo úrovni doby. Dnešné autá by sa voči nemu dali nazvať tankami alebo malými pevnosťami, žiaľ, je to nutnosť.
Nesouhlasím, ale rozhodně se zdáli zajímavější a plodnější než 80. léta. Samozřejmě z pohledu českého a slovenského motoristy a autoprůmyslu bez debat. Chybí ti tam ve výběru japonci. Ty na začátku 90. let hodně bodovali, Mazda 626, Mitsu Galant... Za sebe bych tam musel samozřejmě zařadit i XJ X300 a XK8 (1996) ale třeba taky Civic (1997).
Tak zase 90.tky končí rokem 99, takže se tam vejde i ten G IV, stejně jako P206 či Astra G. Je to opravdu jen o úhlu pohledu, třeba z hlediska Golfu, to jsou oba, Peugeotu je to spíš 206ka, než 106ka. U Astry nevím, která generace zanechala hlubší vzpomínky v širší populaci.
Na Twingo mám pěkné vzpomínky z Itálie. Ka se mi nikdy nelíbila, neznám jiné auto, ktreré by více připomínalo domácí vysavač, přesto originalitu a účelnost i jeho designu nezpochybňuji.
dnešní výtvory jim nesahají ani po kotníky. Třeba Ka byla navržená tak špičkově, že ji ve městě skoro nešlo odřít - proto má ty černé nárazníky protažené až do blatníků. Dnešní Ka nemá ani otěrové lišty na nárazníku - styď se, Forde.
Stejně tak Twingo. Usměvavý design, extrémní velikost vnitřního prostoru díky posuvné lavici. Použitelná lůžková úprava v základu. Zadní sedadlo sklopné včetně sedáku, klidně šlo i úplně vyndat a vznikl dvoumístný "stěhovák". A dneska? Tzv. malá auta měří o půl metru víc než Twingo a 4 lidi se tam tak pohodlně nevejdou. Míň prostoru, menší kufr. Tohle není inovace, to je degenerace...
Co se Golfu týče, pak je generačně logicky symbolem 90tých let jeho III. g. (1991-1997), mimochodem první g. Golfu, která získala titul Vůz roku. IV. g. (1997-2003) z přelomu tisíciletí už podstatně méně. Podobně u P206 (1998-2012), nebo u Astry G (1998-2005), přitom Astra F (1991-2000).
P.S. MB-S, nebo AR 156 jak by smet, ale možná si začal vnímat (vzhledem ke svému věku) automobilový svět až koncem 90tých let.
najlepsie a najplodnejsie roky automobiloveho priemyslu :yes::yes::yes:
roky kedy auta boli uz moderne a zaroven uz aj kvalitne a nesetrilo sa ale slo sa na kvalitu a na serioznost, keby som chcel vymenovat vsetky legendy z 90tych rokov tak by som neskoncil ani do rana , bola to zlata doba automobilizmu :yes:
Facelifty jsou skvělý nápad. Letos se toto téma "nakouslo" ([odkaz] ), ale myšlenka článku s mnoha modernizacemi a společným výběrem těch lepších/ horších je vynikající. Za mě OK :-)
Souhlasím, oba vozy jsou nepovedené, ale pokud se zde ode mne požaduje vyhodnotit mezi dvěma špatnými designovýmí řešením tu lepší, potom to vidím asi takto:
Příď: lepší je jednoznačně Fordka
Interiér: lepší je jednoznačně Fordka
Záď: lepší je jednoznačně Twingo
A pokud bych musel hodnotit co je na obou vozech ten úplně nejhorší fujtajbl, je to jednoznačně interiér toho rendlíku :no::no::no:
Twingo I se Renaultu opravdu povedlo, je to velice nadčasový vůz, který i po 20 letech vypadá zajímavě a neokoukaně. Jeden zachovalý kousek stává u nás na parkovišti a vždycky když ho uvidím, tak se usměji, působí totiž na člověka velice pozitivním dojmem.
Zkus si dát tu námahu a podívej se na jiná auta z té doby. Třeba u Škodovky by jsi měl na výběr jen felicii, tedy za cenu jednoho Twinga spíš 2 Felicie. :-)
Když od Vás Aleši vidím tak rychlou reakci, tak si taky musím přihřát svoji polívčičku - již asi před 2 lety jsem na redakční mail auto.cz poslal příspěvek s návrhem článku o problematice faceliftů. Navrhoval jsem do takového článku vždy dát vedle sebe dvojici (či popř. trojici) fotografií jedno modelu- původní provedení/facelift (+popř. facelift 2). Čtenáři by pak pod každým autem hlasovali, které provedení se jim líbí nejvíc. Jsou přece auta, která na faceliftu hodně vydělala (např. Twingo II) a naopak jsou auta,
kterým facelift hodně ublížil (Ford Scorpio, Škoda Octavia II). Ale také jsme dodnes od redakce neobdržel žádnou reakci. Jsem přesvědčen, že speciální článek o faceliftech s hlasováním čtenářů by měl úspěch!, nemyslíte? :-)
Mně se vždycky líbil SportKa, jeden čas jsem o něm i vážně uvažoval.
Tady ale musím dát hlas Twingu, to je prostě legenda srovnatelná s kachnou nebo 4L. I po vizuální stránce. :-)
Podněty redakci ze zásady nepíšu... udělal jsme to dvakrát prostřednictvím emailu a bez odpovědi. Navíc co se týče hlasování tak za to jsem orodoval již pod článkem designový duel Octavaia vs Civic. Proto bych tě poprosil jestli to můžeš redakci tlumočit.
je záležitosť subjektívna. Za mňa teda :yes: pre Ford Ka
Aj preto. že som sa na jednom istý čas (a bez hanby) vozil.
Bolo to ako sedieť v motokáre :-) . Káčko bolo postavené na podvozku Fiesty a úplným odstránením previsov sa už tak dobré jazdné vlastnosti len vylepšili.
Veľkou slabinou sú zhruba 3 miesta na karosérii, ktoré kvitnú hrdzou na každom kuse...
se designový duel omezuje pouze na názor autora. Byl by takový problém pod článek hodit hlasování?
Tak jen čistě ze zvědavosti. U mého příspěvku:
palec nahoru = hlas pro Ford Ka
palec dolů = hlas pro Renault Twingo