No a tvrdil som ja snad niekde, ze je Prius najpredavanejsie auto? Nie. LEn ze je to velmi popularne vozitko hlavne vo vacsich mestach. A kto by to bol pred par rokmi povedal, ze globalne v USA sa preda rocne tolko hybridnych Priusov ? Vtedy asi nikto. Aj teraz tu robime prognozy my z EU. MAchione ma v tomto vyhodu, pozna situaciu jak v statoch tak na starom kontinente a verim ze bude cely koncern uspeny. Mozno nie o rok alebo dva (take rychle to nebude aj ked by som si velmi prial silnu Alfu napr.) ale urcite tomu jeho planu veria aj banky ked mu na to pozicaju dost penazi. Takze pockajme co ukaze tento rok a budeme mudrejsi. >:D
To ty si tomu nerozumel, pisal som, ze interier Fiat, motor US Pentastar a podvozok Jeep tomu autu svedci.
To ze ten podvozok bol vyvinuty niekde inde a pouziva sa aj v kope inych aut to situaciu nemeni. Ze sa podvozok Dodge Caliber pouzival aj v Jeepe Compass, Citroen C-Crosser a Mitsubishi to som vedel.
Ten podvozok je jednoducho vyborny a za tym si stojim.
Mas pravdu Jeep Grand Cherokee bol skor vynimka, tak som to aj bral ked som pisal vcerajsi prispevok. Vedel som o tych problemoch s losim testom, ale pri popise podvozku som myslel tie ostatne modely Jeep a Dodge.
Preto ma o to viac potesil tento dnesny clanok kde aj JGC ukazal, ze ten podvozok za nieco stoji.
A celkovo som chcel povedat, ze Chrysler to ma dobre namiesane a vzal zo vsetkych stran to najlepsie v com boli dobri.
Podvozok ako v Jeep (jedno odkial pochadza a kto ho navrhol), Interier a dizajn Fiat (v tomto sa nikto nebude hadat, ze Taliani su v dizajne a luxuse dobri) a motor Chrysler Pentastar (nenasiel som na tomto fore nikoho kto by na ten motor pisal negativne a ver tomu, ze je to naozaj tak)
Si tomu nerozuměl.....si psal že máš Freemont(journey) s italským motorem a podvozkem Jeep.
Sem se ptal okdy je podvozek Jeepu v Journey, když ten podvozek/platforma je vývojová práce Mitsubishi a DaimlerChrysler AG a používají ho tyto modely:
Pre Barichella: Tak tento clanok mi prisiel do rany, este vcera si mi pisal ked som chvalil podvozky Jeep a Dodge, ze v Jeepe neviem v com sedim... :-)
Chrysler Group robi excelentne podvozky.
Jo Prius je nejoblíbenější auto v USA....možná tak v Holloywoodu....jinak pokud je mu známo prodejům vévodí Ford řady F, pak Chevy Silverado, pak kilometr nikde, pak je Camry a pak ten zbytek kde už se pozice rok od roku míchaj....
Ty si proste strasny pesimista. Na jednej strane ta chapem, ze je tazko stravit, ze "prave ameriky" uz nie su prave ameriky. No ale doba sa meni aj nalady americanov. Kto by to pred par rokmi tipoval ze sa zblaznia do Priusu ? Myslim si, ze Fiat ma vyvojovych aj vyrobnych kapacit na motory az dost (aj vzhladom k neutesenej situacii v europe), takze v tomto by som velky problem nevidel. A podla toho co dokazali s Ducatom pri prerode na RAM to nebude az take zle. A ze sa novemu Cherokeemu dari, no hold aj ked vyzera tak ako vyzera asi to nebude zle auto. Ked jeho platformu a techniku pouziju aj pre europske modely tak zrazu vyvoj bude za hubicku a budu bubaky aj na dalsie modely.
A co to má společnýho s chryslerem? Pokud fiat neinvestuje opravdu velmi masivní balík do amerických zanček, poletí prodeje hoodně rychle dolů a dojná kráva přestane dodávat penízky....
Značka chrysler už ve ztrátě je, ted je totázka kdy se do ní dostane Dodge....a stačí dva hurákyn, zvednou se ceny ropy, pikpy se přestanou prodávat a Jeep to sám nezachrání. A sou nahraný >:D
Co je potřeba obnovit:
1) nové 4 válce
2) nové osmiválce
3) nové modely
Journey, 300/charger, Caravan/Town country, Challenger, náhrada za compass/patriot, náhrada za Dakotu, 4 tý model pro značku Chrysler, výhledově inovovat pentastary, wranglera....
A pokud by chtěli expadnovat víc, ak ještě přidat tak 2-3 modely
Spočtni si, kolik to bude stát.
A je otázka jak dlouho vydrží ten boom Cherokee a podle mě dýl jak rok ne.
Pak bude potřeba facelift.
25 000 ks za dva měsíce, kdo to má? co třeba Ford Explorer a není to novinka :o)))
Přímá konkurence týhle obludy.
Prodeje rostou, jj o 5% v prosinci.
Ale výrobní program totálně zastarává, některé modely sou letos už 5-6 let staré :o)))
Aby nedopadli jak Oldsmobile svýho času, ty taky dělali 15 let jedno auto s 3 faceliftama, bohužel jaksi zákazníci jim to nežrali a nikdo to nekupoval :o))
Novej Jeep Cherokee jednoznacne za jedna! 25 000 ks za dva mesice, kdo na to ma?
Bariku je mi lito ale celkove prodeje rostou a nadale porostou - nova 200 bude predstavena v Detroitu, na ceste je maly Jeep atd....
A pointa je ze vsechny penizky pujdou do kapsy FIATu :-)
mne sa naopak ovela viac paci s tymi uzkymi svetlami po facelifte ;-) , ten facelift je proste brilantny [odkaz] jednoznacne svetla naraznik aj maska sa mi viac pacia na novom GCH :yes: po facelifte vyzera podstatne serioznejsie a kvalitnejsie a hodnotnejsie cele auto :yes: