Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche 911 Targa: Další otevřená 911 se vrací do minulosti

37 komentářů

GTI
Styl, přívlastek, který auta doprovází skutečně od první sekundy jejich vzniku. Styl je vyjádřením takové kvality auta, která se dotýká životem společnosti destilované estetiky, vkusu, jakéhosi zobecnění, koncentrátu představ početně nemalé komunity, která do auta promítá své umělecké, kulturní, vizuální představy, a zpětně pak daný vůz do představ společnosti jako celku vrůstá.

Absolutním vítězem kategorie stylu je - Porsche 911. Auto, které je pro svou přístupnou cenu dostupné natolik velkému počtu zájemců, že na silnicích nestrádá a současně není devětsetjedenáctek tolik, aby snad hrozilo jejich hodnotové rozmělňování. Porsche 911 je dokonalý vůz, je to střed středů celého světa aut. Zrozený z obrovské lásky, umanutosti a nadšení. Cenná na devětsetjedenáctce je především její neokázalost, její zcela přirozený status sportovního nářadí, který se netváří jako produkt výjimečný, on prostě vyjímečný byl, je a nadále bude. Styl Porsche současně přerůstá ve společnosti kategorii stylu v pojem ikona a s odkazem na dobu vzniku i – legenda.

Psaní o stylu je samozřejmě psaní o pravdě, o vnitřní pravdě. Dnešním tématem byl styl stylů, tedy psali jsme o světě pověstných „bullittů“, o světě eurodrzků, o světě ostrých pohledů, zbělených kotníků na volantu, jasných vizí a čestných postojů, však to znáš – strniště, ray-ban, orloj swiss made, jemně okoralý srdce, na duši sem tam záplata, hlubokej tmavomodrej pohled, a ručně šitý kožený kopyta. Nic pro antoušky, kloboukáře, táty hub, bychaře a ineisty. A že jich je…

SLOGAN: PORSCHE 911 TARGA? Styl stylů.

BRAVO PORSCHE :yes: :yes: :-!
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Tak tohle je pro mě ta nejkrásnější 911 ze všech. Výborný nápad s uložením střechy bez jakéhokoli omezení, ať už nechávat střechu v garáži nebo snad mít nepoužitelný kufr.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...dnes prosím vynech.
Avatar - salamoon
salamoon
45 sekund na architekturu(hoci zaujimavu),10 na auto a system otvarania.... 8-s :no😒br />
keby niekoho zaujimalo [odkaz]

inak to bude popri RCZ asi jedine auto,ktoreho zadne sklo stoji viac,ako predne >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Já chci 911ku, co má v rodném listě zhruba stejné datum jako já. Hledá mi ji známý v D, už jsem tři auta viděl a zatím to furt není ono. A raději bych klasické kupé, nejlépe esko, jenže těch je jak šafránu, bude-li nakonec pěkná targa, no problem. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
vpořádku....jen, prosím, pod takovými ikonami vynech ty poslanecké řeči. 😉 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
poprosim nereaguj na mna ok?

😉

dakujem pekne

s uctou kia-world 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Krásné! Skládání střechy vtipné.... Má někdo kompletnější model než je 911? ...myslím tím sporťák...light, kabrio, kupé, 4x4,ryzí sport, targa..... zůstávají věrni tradici: sporťák pro každý den.
911 x :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Maulwurf
Možná už to ty němcí krapet přeháněj....kvůli přemístění kousku plátna nad hlavou z toho udělat takovej orloj. Myslim že by nikoho nezabilo sundat to, složit a mrskout to do kufru pod přední kapotu třeba normálně rukama. Takhle ten pseudo ochrannej rám působí opravdu nesmírně užitečně a krásně s tim srancem z kousků těsnění na vnitřní hraně (viz detaily z výstav různě na internetech)

Na závěr bych rád vypíchnul že se mi tenhle rámovej návrat k oldskůlu líbí, a to hodně, ale... zase když už tak už, a ne z toho udělat stylistický cvičeníčko co je pak potřeba obejít takovou inženýrskou vifikundací. Na první pohled velmi efektní, na druhej lehce komický.
_MT_
Dříve byl plátěný díl skládací, takže s použitelností kufru nebyl problém. Jen jsi musel zastavit, střechu rozložit a nainstalovat. Což asi nezapadá do představy o pohodlí 21. století.
Xawier
Moje řeč! Nádhera! :yes:
Avatar - Leg
Leg
Mám taký pocit, že v predchádzajúcom článku bola fotka červenej Targy s nápisom 911 Targa S na veku zadného kufra. Človek má potom dojem, že tentoraz budú robiť Targy aj bez štvorkolky a zasa nič.

Dizajnové riešenie nemá chybu, s ohľadom na masivny strieborný oblúk bude Targa trochu citlivá na výber farby. Samotné skladanie strechy je nečakane vtipné a elegantné, som zvedavý, či to bude fungovať v nejakej rozumnej rýchlosti.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...je nejkrásnější!
Avatar - Bubáq
Bubáq
Dovolím si nesouhlasit. Znám "vynálezy", které podle mého do auta opravdu nepatří (dotykové displeje...), ale takhle zvládnutá targa střecha je prostě krásná... I když za ní budou kupci platit dost nesmyslnou částku. Ale tohle elegantní řešení prostě k Porsche patří!
Znovu jsem se zamiloval...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nepochybne vydareny vzhlad aj system sklapatelnej vrchnej casti strechy ale z mojho pohladu sa mi klasika s klasickymi zadnymi stlpikmi a okienkom predsa len pozdava viac [odkaz] a aj ked carrery moc nemusim radsej by som siahol po klasike ako po targe ak by som musel
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....takhle nadšeného jsem Tě tu ještě neviděl.... že tys to psal levou a pravou podepisoval papír s nápisem Targa? 😉 ...nicméně souhlas. Je to dokonalé.
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, je to paráda, jak designově tak technicky, ta střecha je lahůdka. :yes:
Avatar - davy
davy
Pěkné video, díky! Mechanismus je to opravdu zajímavý, ale tolika prvky musí být nutně mezi nimi mnoho prvků těsnících a to bude brzy odcházet... A stejně drahé přední a zadní sklo měla C6😄
Avatar - salamoon
salamoon
mozno bude "hardtop" ako priplatkova vybava....
_MT_
Je to asi v první řadě otázka kvality provedení. S moderními soft topy nemám problém. I u kabrioletu je ve střeše plát z kompozitu. I tenhle panel je vícevrstvý a na hořčíkovém rámu. U kabrioletu je to spíš takový hybrid pevné a plátěné, tak trochu pevná střecha potažená plátnem.
Avatar - white label
white label
Rozumím, ale kdy naposledy byla možnost zkusit novou! 911ku (targu!) s plátěným střešním panelem? Třeba nás Porsche překvapí podobně, jako s tím "polykáním" panelu pod pevné zadní sklo.
Avatar - davy
davy
Přesně tak, pevná, zatmavovací střecha by byla dokonalým řešením. K tomu možnost volby zadokolky a je to dokonalé auto- skloubení několika najednou a pak i za tu cenu by se o tom dalo uvažovat, místo dvou levnějších, rozdílných konceptů.
Avatar - davy
davy
Má zkušenost plátěné targy vs plastové/ karbonové je pouze několik let stará, tedy velký rozdíl dnes nebude a hlučnost uvnitř prostě bude vyšší, než u panelu. Pevný díl by opticky působil lépe- jako kupé, což je výhoda konceptů CC. Náhrada pevného panelu možná bude, ale při tom automatickém stahování maximálně pevný, ručně nasazovací panel a to už není ono. Pak bych raději volil auto za poloviční cenu se silnějším motorem, které se posunulo díky Bilstein tlumičům na úroveň evropských supersportů, tedy Corvette C7.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Já bych ten "hadrový" panel zas tak nepodceňoval, jednak se jedná o 911ku (tedy vůz za nemalou sumičku), ale hlavně se píše rok 2014 a dnešní možnosti ohledně materiálů jsou zase jinde, než dřív.
Takže počkejme na reálné testy.
A na zimu zřejmě bude i nějaká "hardtopová" verze střešního panelu, tak jako tomu bylo i u první 911 targa.
_MT_
Pán je klasik. :yes:
Tom19
Dnes na výbornú. :yes😒br />
K tomu predposlednému odseku, nemusí to byť ani swiss made [odkaz] niekedy stačí len german made, alebo aj japan made. Hlavne aby to s tým swiss made nedopadlo takto: [odkaz] , kde sú známi hodinári Armani a Hilfiger nech im ukážu ako sa to robí. :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
k tomu neni co dodat a to mi jindy více přitahují italské krásky :yes:
Avatar - sargis
sargis
Presne tak, parada...paci sa mi ten retro styl. Skoda, ze nerobia aj Caymana Targu, asi by si uz v ramci znacky prilis konkurovali...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:yes: :-!
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
..neboli Whiteova automanželkomatematika.... 😄
Avatar - white label
white label
:yes: :yes:
Avatar - white label
white label
To ano, ale objem (už tak malého) "předního" kufru podstatně zmenšil i ten složený panel...
Avatar - davy
davy
Jde o téměř dokonalé skloubení mnoha vlastností auta. Koncepce targa je z mého pohledu mnohem praktičtější a bezpečnější než kabrio, kde stejně bez zadního větrného deflektoru nelze jet a při velké plátěné střeše(zatažené) není slyšet vlastního slova. Navíc k tomu je targa bezpečnější při převrácení i bočním nárazu.

Škoda, že střešní panel je hadr a ne pevný díl. Z vlastní zkušenosti je rozdíl především v aerodynamickém hluku. S hadrem se při svižné jízdě nedá se spolujezdcem komunikovat, poslouchat hudba nebo telefonovat. S pevným dílem je to téměř identické, jako v kupé.

Je také škoda, že není možnost zadokolky pro větší zábavnost při průjezdu v zatáčkách, řízení plynem a pod.

Takže za mne téměř dokonalé auto, které mne nadchlo.
Avatar - white label
white label
To víš, veteránská 911ka ve slušném je dneska vzácnost... 😉
Možná, že když vezmeme dvě najednou, dostaneme množstevní slevu. >😒]

P.S. Zatím mám o deset let mladší motorku a o 11 let mladší manželku. A první žena byla mladší o devět let, takže když dám ty dvě čísla dohromady, doj(e)du tam, kde obvykle končí motoristické sny a s nimi i cesty...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
:yes: Parádní text :yes😒br />
Kdo ti dal to mínus by mě fakt zajímalo, asi by 911 měla mět víc místa aji větší kufr. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...v té době se ještě ale nevyráběla nebo jo? >😁 😉 ...vím vím 😄