Porsche 911 Targa: Další otevřená 911 se vrací do minulosti
Porsche dále rozšiřuje počet karosářských verzí aktuální generace legendárního modelu 911. Po kupé a kabrioletu přichází Targa. Ta se světu poprvé prezentuje na právě probíhajícím autosalonu NAIAS v Detroitu.
Zatímco poslední tři generace 911 Targa používaly prosklenou posuvnou část střechy se zachovaným rámem střechy a dveří, řešení nejnovější Targy se vrací k původní generaci z poloviny šedesátých let. Nejnovější Targa si jako dávná předchůdkyně ponechává ochranný oblouk spojující B-sloupky, přičemž C-sloupky zcela chybí.
Zatímco u původního auta se střešní panely sundávaly ručně, novinka je v tomto ohledu moderní. Plátěná střešní část nad hlavami posádky se po stisknutí tlačítka pomocí elektřiny sama složí za její záda, tento proces trvá 19 sekund.
V nabídce budou tak jako u předchůdce dvě varianty, obě s pohonem všech kol. 911 Targa 4 bude poháněna 3,4litrovým šestiválcem typu boxer o výkonu 257 kW, silnější 911 Targa 4S dostane 3,8litrový šestiválec s výkonem 294 kW. Stejné agregáty jsou dostupné také pro kupé a kabriolet.
911 Targa 4 v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zrychlí z 0-100 km/h za 4,8 sekundy a jede maximální rychlostí 282 km/h. Silnější model v této kombinaci akceleruje na stovku za 4,4 sekundy a jede nevýše 296 km/h. Targa je tak o něco pomalejší než kabriolet se stejným motorem, z nějž vůz technicky vychází.
Prodej Targy bude zahájen v květnu. Na německém trhu budou ceny základního modelu začínat na 109.338 eurech včetně zdejší daně z přidané hodnoty (cca tři miliony korun), 911 Targa 4S stojí 124.094 eur (3,4 milionu korun).