Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Targa: Další otevřená 911 se vrací do minulosti

David Bureš David Bureš 13. 1. 2014
13
37
Zobrazit náhledy (13)
Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa
Nejnovější generace 911 Targa se svým designem vrací k původnímu modelu z roku 1965. Skládání střechy je ale řešeno moderním způsobem.

Porsche dále rozšiřuje počet karosářských verzí aktuální generace legendárního modelu 911. Po kupé a kabrioletu přichází Targa. Ta se světu poprvé prezentuje na právě probíhajícím autosalonu NAIAS v Detroitu.

Zatímco poslední tři generace 911 Targa používaly prosklenou posuvnou část střechy se zachovaným rámem střechy a dveří, řešení nejnovější Targy se vrací k původní generaci z poloviny šedesátých let. Nejnovější Targa si jako dávná předchůdkyně ponechává ochranný oblouk spojující B-sloupky, přičemž C-sloupky zcela chybí.

Zatímco u původního auta se střešní panely sundávaly ručně, novinka je v tomto ohledu moderní. Plátěná střešní část nad hlavami posádky se po stisknutí tlačítka pomocí elektřiny sama složí za její záda, tento proces trvá 19 sekund.

V nabídce budou tak jako u předchůdce dvě varianty, obě s pohonem všech kol. 911 Targa 4 bude poháněna 3,4litrovým šestiválcem typu boxer o výkonu 257 kW, silnější 911 Targa 4S dostane 3,8litrový šestiválec s výkonem 294 kW. Stejné agregáty jsou dostupné také pro kupé a kabriolet.

911 Targa 4 v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zrychlí z 0-100 km/h za 4,8 sekundy a jede maximální rychlostí 282 km/h. Silnější model v této kombinaci akceleruje na stovku za 4,4 sekundy a jede nevýše 296 km/h. Targa je tak o něco pomalejší než kabriolet se stejným motorem, z nějž vůz technicky vychází.

Prodej Targy bude zahájen v květnu. Na německém trhu budou ceny základního modelu začínat na 109.338 eurech včetně zdejší daně z přidané hodnoty (cca tři miliony korun), 911 Targa 4S stojí 124.094 eur (3,4 milionu korun).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - davy
WTF Video
davy
| 14. 1. 2014
Pěkné video, díky! Mechanismus je to opravdu zajímavý, ale tolika prvky musí být nutně mezi nimi mnoho prvků těsnících a to bude brzy odcházet... A stejně drahé přední a zadní sklo měla C6:-)
Avatar - salamoon
téměř dokonalé
salamoon
| 14. 1. 2014
mozno bude "hardtop" ako priplatkova vybava....
Avatar - salamoon
WTF Video
salamoon
| 14. 1. 2014
45 sekund na architekturu(hoci zaujimavu),10 na auto a system otvarania.... 8-s :no:

keby niekoho zaujimalo [odkaz]

inak to bude popri RCZ asi jedine auto,ktoreho zadne sklo stoji viac,ako predne >:D
téměř dokonalé
_MT_
| 14. 1. 2014
Je to asi v první řadě otázka kvality provedení. S moderními soft topy nemám problém. I u kabrioletu je ve střeše plát z kompozitu. I tenhle panel je vícevrstvý a na hořčíkovém rámu. U kabrioletu je to spíš takový hybrid pevné a plátěné, tak trochu pevná střecha potažená plátnem.
Avatar - white label
téměř dokonalé
white label
| 14. 1. 2014
Rozumím, ale kdy naposledy byla možnost zkusit novou! 911ku (targu!) s plátěným střešním panelem? Třeba nás Porsche překvapí podobně, jako s tím "polykáním" panelu pod pevné zadní sklo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku