Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Targa: Další otevřená 911 se vrací do minulosti

David Bureš
Diskuze (37)
Nejnovější generace 911 Targa se svým designem vrací k původnímu modelu z roku 1965. Skládání střechy je ale řešeno moderním způsobem.

Porsche dále rozšiřuje počet karosářských verzí aktuální generace legendárního modelu 911. Po kupé a kabrioletu přichází Targa. Ta se světu poprvé prezentuje na právě probíhajícím autosalonu NAIAS v Detroitu.

Zatímco poslední tři generace 911 Targa používaly prosklenou posuvnou část střechy se zachovaným rámem střechy a dveří, řešení nejnovější Targy se vrací k původní generaci z poloviny šedesátých let. Nejnovější Targa si jako dávná předchůdkyně ponechává ochranný oblouk spojující B-sloupky, přičemž C-sloupky zcela chybí.

Zatímco u původního auta se střešní panely sundávaly ručně, novinka je v tomto ohledu moderní. Plátěná střešní část nad hlavami posádky se po stisknutí tlačítka pomocí elektřiny sama složí za její záda, tento proces trvá 19 sekund.

V nabídce budou tak jako u předchůdce dvě varianty, obě s pohonem všech kol. 911 Targa 4 bude poháněna 3,4litrovým šestiválcem typu boxer o výkonu 257 kW, silnější 911 Targa 4S dostane 3,8litrový šestiválec s výkonem 294 kW. Stejné agregáty jsou dostupné také pro kupé a kabriolet.

911 Targa 4 v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zrychlí z 0-100 km/h za 4,8 sekundy a jede maximální rychlostí 282 km/h. Silnější model v této kombinaci akceleruje na stovku za 4,4 sekundy a jede nevýše 296 km/h. Targa je tak o něco pomalejší než kabriolet se stejným motorem, z nějž vůz technicky vychází.

Prodej Targy bude zahájen v květnu. Na německém trhu budou ceny základního modelu začínat na 109.338 eurech včetně zdejší daně z přidané hodnoty (cca tři miliony korun), 911 Targa 4S stojí 124.094 eur (3,4 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - davy
14. 1. 2014 22:04
Re: WTF Video
Pěkné video, díky! Mechanismus je to opravdu zajímavý, ale tolika prvky musí být nutně mezi nimi mnoho prvků těsnících a to bude brzy odcházet... A stejně drahé přední a zadní sklo měla C6:-)
Avatar - salamoon
14. 1. 2014 21:10
Re: téměř dokonalé
mozno bude "hardtop" ako priplatkova vybava....
Avatar - salamoon
14. 1. 2014 20:56
WTF Video
45 sekund na architekturu(hoci zaujimavu),10 na auto a system otvarania.... 8-s :no:

keby niekoho zaujimalo [odkaz]

inak to bude popri RCZ asi jedine auto,ktoreho zadne sklo stoji viac,ako predne >:D
14. 1. 2014 18:12
Re: téměř dokonalé
Je to asi v první řadě otázka kvality provedení. S moderními soft topy nemám problém. I u kabrioletu je ve střeše plát z kompozitu. I tenhle panel je vícevrstvý a na hořčíkovém rámu. U kabrioletu je to spíš takový hybrid pevné a plátěné, tak trochu pevná střecha potažená plátnem.
Avatar - white label
14. 1. 2014 17:38
Re: téměř dokonalé
Rozumím, ale kdy naposledy byla možnost zkusit novou! 911ku (targu!) s plátěným střešním panelem? Třeba nás Porsche překvapí podobně, jako s tím "polykáním" panelu pod pevné zadní sklo.