Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
mozgog
Němci do toho šlapou pěkně. U jádra a získávání elektrické energie z obnovitelných zdrojů a nákupem z rozvojových zemí jsem si nebyl a nejsem jistý, jestli je na to už vhodná doba a jestli se neunáhlili. Ale s vizí města pro lidi, a přirozeným vytlačením aut na periferii a mimo město můžu jen nadšeně souhlasit. A líbí se mi, že mají plán - program na 20 let dopředu, že to nejsou krátkodobé křeče na jedno volební období, ode zdi ke zdi. V Česku to bude trvat ještě minimálně těch 20 let, než si Čehůni vůbec připustí, že by to možná nebylo špatný, čisté a bezpečné ulice.
přesně tak.... nikdo nepopírá, že auta jsou důležitá, mají svoje opodstatnění a svět je potřebuje, ale co se měst týče, tak tam se při inteligentním plánování (a toho Němci schopní jsou) dá udělat systém, kdy ty auta tolik potřeba nebudou....
Za zkoušku to určitě stojí, všechno je lepší než ucpané tříproudé ulice a smrad....
A hlavně, německá veřejnost je asi většinově pro, takže proč to nezkusit :yes:
Za zkoušku to určitě stojí, všechno je lepší než ucpané tříproudé ulice a smrad....
A hlavně, německá veřejnost je asi většinově pro, takže proč to nezkusit :yes:
Možná by to šlo i u nás. Předpokládám, že většina lidí by města bez aut přivítala.
A sakra, magoři a automatu už sou i tady? A dokonce 3x? No tak to už je moc. Holt za ty státní peníze z dotací se to píše do diskusí jedna báseň 😢
Murphy s pogem sem dohromady napsali už něco přes 6000 příspěvků, z nichž hádám 99% svědčí o tom, že maj k autům rozhodně velmi blízko. Co jsi za magora ty, kterej vypotil všehovšudy 3 příspěvky, z nichž 2 jsou pod článkem o dopravní koncepci Hamburku za 20 let?
Souhlas. :yes: Jakkoliv mám auta rád, jako lepší řešení pro centra větších a hlavně tech opravdu velkých měst jednoznačně vidím hromadnou dopravu. Nejen, že je ekologičtější, ale současně je i rychlejší, levnější a dává městu mnohem přívětivější a příjemnější ráz, než ucpána síť dálnic. Koneckonců města by se měla stavět a přestavovat pro lidi a ne pro auta. Vyloučení aut přitom samozřejmě nemůže být nikdy absolutní a výjimky musí platit přinejmenším s ohledem na potřeby podnikání (řemeslníci, dodavatelé), na rezidenty a na taxi.
Aby se ale centra měst nevylidňovala, jak už tu někdo zmínil, je potřeba současně smysluplnym územním plánováním regulovat výstavbu hypermarketů na periferii, který jsou navíc hromadnou dopravou jenom obtížně dostupný a k jejichž návštěvě je proto auto víceméně nezbytný. Nehledě na to, že kromě vylidňování center a generování nesmyslný autodopravy vede překotná výstavba předměstských megaobchoďáků ke snižování zaměstnanosti a má katastrofální vliv na krajinnej ráz. Tím pochopitelně neříkám, že by se měly tyhle obchoďáky "zakázat", asi nikdo nechce táhnout nákup na týdenní rodinnou dovolenou tramvají z centra, ale čeho je moc, toho je příliš.
A že by se bez aut neuživily restaurace a služby v centru města? To je empiricky jednoznačně vyvrácenej nesmysl, a to i v ČR - skoro všechny pražský luxusní restaurace jsou v oblasti, kde je modrá zóna a mizerně se tam parkuje. Zákazníků maj ale stejně plno, jednak proto, že tam chodí mraky turistů, který tu auto vůbec nemaj, a český zákazníci tam zkrátka dojedou MHD nebo tágem. Mimochodem třeba v metru v centru Londýna člověk potkává i lidi, který vydělaj za rok tolik, co většina diskutérů na ACZ za celej život. Žádnej komplex méněcennosti přitom z ranní jízdy metrem prostě nemaj.
Aby se ale centra měst nevylidňovala, jak už tu někdo zmínil, je potřeba současně smysluplnym územním plánováním regulovat výstavbu hypermarketů na periferii, který jsou navíc hromadnou dopravou jenom obtížně dostupný a k jejichž návštěvě je proto auto víceméně nezbytný. Nehledě na to, že kromě vylidňování center a generování nesmyslný autodopravy vede překotná výstavba předměstských megaobchoďáků ke snižování zaměstnanosti a má katastrofální vliv na krajinnej ráz. Tím pochopitelně neříkám, že by se měly tyhle obchoďáky "zakázat", asi nikdo nechce táhnout nákup na týdenní rodinnou dovolenou tramvají z centra, ale čeho je moc, toho je příliš.
A že by se bez aut neuživily restaurace a služby v centru města? To je empiricky jednoznačně vyvrácenej nesmysl, a to i v ČR - skoro všechny pražský luxusní restaurace jsou v oblasti, kde je modrá zóna a mizerně se tam parkuje. Zákazníků maj ale stejně plno, jednak proto, že tam chodí mraky turistů, který tu auto vůbec nemaj, a český zákazníci tam zkrátka dojedou MHD nebo tágem. Mimochodem třeba v metru v centru Londýna člověk potkává i lidi, který vydělaj za rok tolik, co většina diskutérů na ACZ za celej život. Žádnej komplex méněcennosti přitom z ranní jízdy metrem prostě nemaj.
Mám na Tebe dotaz. Jak často jezdíš MHD, tou příjemnou, čistou, rychlou a přesnou HROMADNOU dopravou, ovčane? Svezeš se rád na špinavém sedadle vedle páchnoucího bezdomovce nebo zhuleného týpka?
Osobně si myslí, že MHD nejezdíš, možná vůbec.
Mimochodem, i ti turisté se musí do hotelů nějak dostat. zakážeš i taxíky a donutíš jezdit všechny turisty metrem?
Potom ovšem musíš 2/3 turistů oželit, o ježdění špinavým busem a tahání kufrů opravdu nestojí.
Osobně si myslí, že MHD nejezdíš, možná vůbec.
Mimochodem, i ti turisté se musí do hotelů nějak dostat. zakážeš i taxíky a donutíš jezdit všechny turisty metrem?
Potom ovšem musíš 2/3 turistů oželit, o ježdění špinavým busem a tahání kufrů opravdu nestojí.
Pořád žiješ v představě, že když jezdíš autem, jsi něco lepšího než lidi v MHD? Nejsi z Ukrajiny?
Přestože mám auta zarytý hluboko pod kůží a jakmile mi bylo 18, udělal jsem si papíry a koupil auto, odjakživa jsem jezdil a i dneska jezdím pražskou MHD. Momentálně to obnáší dvě cesty každej všední den - do práce a z práce. Cesta MHD mi trvá cca 30 minut, zatímco autem ve špičce jedu nejmíň o polovinu delší dobu, někdy ještě podstatně dýl. A to nemusím v práci řešit parkování, protože máme před kanclem vlastní parkoviště. Z práce se navíc nevracím v noci, a tak potkávám páchnoucích bezdomovců a zhulených týpků naprostý minimum - rozhodně to nepředstavuje faktor, kterej by mohl jakkoliv ovlivnit moje rozhodnutí jezdit MHD. Souhlasím tedy s tím, že pražská MHD je rychlá, přesná a relativně čistá.
Aby toho nebylo málo, budu tě šokovat ještě víc - v létě totiž občas jedu do práce na kole... A představ si, že nemám na řídítkách připevněnej košík s kameny a neházim je na kolemjedoucí auta, jedu převážně po cyklostezce a i když jedu naprosto ležérním tempem, netrvá mi cesta dýl než autem. Jízdu MHD nebo na kole si můžu dovolit mj. proto, že na rozdíl od "většiny" Pražáků s sebou nevozim štafle, krabici banánů a několik kusů vodovodního potrubí. Namísto toho jediný, co se ode mě očekává, je, že do práce přivezu svoji hlavu.
Ty evidentně trpíš poměrně rozšířenou utkvělou představou, že lidi jezdící MHD (a nepochybně i lidi jezdící po městě na kole) jsou úplně jiný lidi než řidiči aut, se kterými jsou navíc v jakymsi vzájemnym konfliktu. Tak to ale není - to, že např. někdo preferuje ve městě MHD před autem neznamená, že dotyčný auto nenávidí, chce všechny auta odstranit z povrchu Země a sám auto v jiných situacích nepoužívá.
Mimochodem netuším, co to meleš o tom, že bych zakazoval taxi? V postu, na kterej reaguješ, jsem se vyslovil pro možnost jezdit taxi hned dvakrát.
Edit: Ještě taková malá poznámka - nebýt MHD, nebylo by na pražských ulicích už vůbec k hnutí. Za MHD by tak měli být vděční i ti, kteří si sami nedokážou cestu po Praze bez auta ani představit.
Aby toho nebylo málo, budu tě šokovat ještě víc - v létě totiž občas jedu do práce na kole... A představ si, že nemám na řídítkách připevněnej košík s kameny a neházim je na kolemjedoucí auta, jedu převážně po cyklostezce a i když jedu naprosto ležérním tempem, netrvá mi cesta dýl než autem. Jízdu MHD nebo na kole si můžu dovolit mj. proto, že na rozdíl od "většiny" Pražáků s sebou nevozim štafle, krabici banánů a několik kusů vodovodního potrubí. Namísto toho jediný, co se ode mě očekává, je, že do práce přivezu svoji hlavu.
Ty evidentně trpíš poměrně rozšířenou utkvělou představou, že lidi jezdící MHD (a nepochybně i lidi jezdící po městě na kole) jsou úplně jiný lidi než řidiči aut, se kterými jsou navíc v jakymsi vzájemnym konfliktu. Tak to ale není - to, že např. někdo preferuje ve městě MHD před autem neznamená, že dotyčný auto nenávidí, chce všechny auta odstranit z povrchu Země a sám auto v jiných situacích nepoužívá.
Mimochodem netuším, co to meleš o tom, že bych zakazoval taxi? V postu, na kterej reaguješ, jsem se vyslovil pro možnost jezdit taxi hned dvakrát.
Edit: Ještě taková malá poznámka - nebýt MHD, nebylo by na pražských ulicích už vůbec k hnutí. Za MHD by tak měli být vděční i ti, kteří si sami nedokážou cestu po Praze bez auta ani představit.
Jenže Praha je jen jedna a další by už obyvatelé zbytku státu neutáhli. Já mít MHD jak v Praze, tak jde auto z domu. Za tu pakárnu co kolem aut vymaštěnci překvapivě z Prahy dělají mi to nestojí.
taky mám auta rád, ale do práce klidně tím MHD pojedu a nemám s tím absolutně problém.... Z Prahy už jsem vypadl, ale když jsem tam dělal, jezdil jsem MHD i přes to, že jsem měl služebák a naftu zdarma.... Raději jsem si cestou něco přečetl než abych čuměl do výfuku auta před sebou....
Mimochodem, letos na podzim jsem udělal fatální chybu a v Londýně při cestě na Heathrow jsem sedl do tága místo abych šel na vlak.... (ukecal mě kolega, který to platil). Místo hodinky a něco jsem seděl v podělaným autě 3 hodiny, stejně jako stovky dalších pitomců kolem mě, kteří v té zácpě koukali se mnou >😁 V takové chvíli na beznadějně ucpané čtyřproudové cestě i fanda aut ty plechovky proklíná.... 😉
Mimochodem, letos na podzim jsem udělal fatální chybu a v Londýně při cestě na Heathrow jsem sedl do tága místo abych šel na vlak.... (ukecal mě kolega, který to platil). Místo hodinky a něco jsem seděl v podělaným autě 3 hodiny, stejně jako stovky dalších pitomců kolem mě, kteří v té zácpě koukali se mnou >😁 V takové chvíli na beznadějně ucpané čtyřproudové cestě i fanda aut ty plechovky proklíná.... 😉
Na 20 let ho mít můžou, ale až se obnění vládnoucí moc, tak se plán může stejně tak dobře změnit, nebo uplně zrušit...
myslím, že to tam není jako u nás, a ten záměr bude zapracován do územního plánu, budou na tom průběžně pracovat na útvaru rozvoje města, bude to součástí legislativy, vyhlášek atd... jakmile se rozhodli a rozjeli to, nepůjde to jen tak zrušit
3_diamanty
[odkaz] doslova este horuci
nemci sa mozu od nas ucit 😉 >😁 :yes:
nemci sa mozu od nas ucit 😉 >😁 :yes:
Nechali jste si postavit Euroveu, tak všichni lidi jsou tam. Na tak "malé" město moc velká koncentrace služeb na jednom místě. Večer všechny restaurace jsou v Eurovee plné, tak je jasné, že do centra jde méně lidí. Bary a diskotéky jsou ale také plné.
Centrum je večer plné. Mnohé kluby sú dostupné len na rezerváciu, na blind nie je šanca nájsť miesto.
Teď jsem tě nějak nepochopil. A nebo jsi to naopak nepochopil ty. Nenapadlo tě třeba, že zákaz aut může život do center měst spíš vrátit?
A co tě k tomu vede?
Asi můj mozek, můj život a vše, co jsem viděl a prožil. Nemůže to být jinak. Třeba to bude nějakou dobu trvat než si to sedne, ale život se do center vrátí.
Myslím si vzhledem k tomu, že ani ČNB nedokáže říci, jak nám bude letos, zda dobře či na hov.., tak se těžko bude předvídat, jaká koncepce měst a jejich center je do budoucna "ta pravá". Vždy je to potřeba "udělat" s ohledem na všechny zájmové skupiny, nikoliv upřednostnit pouze jednu z nich..
Koncepce vývoje měst je dávno objevena a pokud se neobjeví nějaký revolučně jiný druh dopravy, tak se ani na dalších pár desítek let moc nezmění. Už Burgessova teorie koncentrických zón z 30. let 20. století platí po celou tu dobu a je jen upravována s ohledem na vývoj dopravní sítě.
Proto se i já přidávám k tvrzení, že se do center život vrátí a doprava taktéž byť jen v určité a nebo omezené formě 😄 Bez toho totiž města fungovat nemohou.
Proto se i já přidávám k tvrzení, že se do center život vrátí a doprava taktéž byť jen v určité a nebo omezené formě 😄 Bez toho totiž města fungovat nemohou.
Kvalitní veřejná doprava a zásobování budou samozřejmostí.
Takhle se to původně zamýšelelo před masovým boomem spalovacího motoru.. >😁
Třeba to nebyl špatný nápad. Pro mě je ten boom ve městě už moc masový. 😄
Však proto probíhá souběžně i suburbanizace... jenže ta je dost omezená na příjmovou skupinu..... takže jak jsem psal už i dle Burgesse - bohatší ven a chudí do města 😄 Je to složitý a hodně komplexní proces
Tak to se asi shodneme, že vylidňování center nesouvisí se zákazem aut. To spíš auta k vylidňování přispěla, pokud by se vůbec měla řešit auta.
Přesně tak, lidi poněkud zaměňujou příčinu a následek. Cestou, jak zabránit vylidňování center a jejich následnýmu rozkladu, jakej nastal v řadě amerických měst, je jedině komplexní a cílevědomý územní plánování, o kterym jsem se zmiňoval v jednom ze svých příspěvků výše. Jeho cílem musí být zabránění nekontrolovatelnýmu a chaotickýmu rozlézání měst do krajiny, něčemu, pro co máme krásný český výraz "urban sprawl". A to se samozřejmě netýká jenom obchoďáků, jde i (možná zejména) o naprosto živelnou a nahodilou satelitní výstavbu. Tím, že se postaví v centru co nejvíc dálnic a udělá se z něj volnej ring pro auta, se akorát problém vylidňování prohloubí, protože "u dálnice" nechce nikdo bydlet.
Je to vůbec paradox, že v roce 2014 se ještě někde vede debata o tom, jestli omezení aut vede nebo nevede k vylidňování měst... Copak ta Amerika není dostatečně výmluvnej příklad? Tamní města jsou přece i v centrech automobilům jednoznačně nejpřístupnější a podřídily jim často veškerou svou infrastrukturu, a přitom jejich centra trpí vylidněním více než jakýkoliv jiný. Už nevím, jaký názornější příklad by lidi chtěli.
Je to vůbec paradox, že v roce 2014 se ještě někde vede debata o tom, jestli omezení aut vede nebo nevede k vylidňování měst... Copak ta Amerika není dostatečně výmluvnej příklad? Tamní města jsou přece i v centrech automobilům jednoznačně nejpřístupnější a podřídily jim často veškerou svou infrastrukturu, a přitom jejich centra trpí vylidněním více než jakýkoliv jiný. Už nevím, jaký názornější příklad by lidi chtěli.
PS. Slovo centrum chápu tak, že se zde (v minulosti) soustředil obchod, služby, kultura, atd. Pokud udělám z centra 24hodinovou zónu bez aut, nedostane se tam zásobování, zákazník (s manželkou na večeři do restaurace nepojedu autobusem s kupou opilců či jiných individuí a nebo nakupovat, kdy bych pak tahal s sebou igelitky nákupu někde na záchytné parkovišetě na kraj města, to si můžu zařídit v obchodním centru) - chcípání obchodů a restaurací, právník nebude do práce jezdit autobusem, jelikož potřebuje mít "auto po ruce", atd.
Třeba mne fascinuje nově otevřený areál Svitu ve Zlíně pro veřejnost. Přenesli tam některé úřady, jsou tam obchody, restaurace, zavedli tam nově linku MDH, atd. Ale ouha, jel jsem dnes (jsem mimozlíňák) dát jeden papír na úřad a zaboha nebylo kde zaparkovat. Nejsou tam dostatečné parkovací plochy, spíše nijaké, a na to, abych sedl na vlak a cestoval 30 km 2 hodiny a pak zas 2 hdodiny zpět kvůli jednomu lejstru, to bych se osypal a ještě za ten den nic jiného v práci ani nestihl..Takže fajn, náměstí ve zlíně je čisté hezké a ..mrtvé. Už i pošta přes protesty a petice 2tis lidí a radnice přesunula z náměstí pobočku do "Svitu". Pokud to má v areálu svitu žít i pro přespolní, je nutné tam udělat i to parkoviště..
Proč by jim měl "přespolní" kvůli nějaké blbině smrdět a zabírat místo až v centru na náměstí? Zaparkuj na periférii a dojdi pěšky nebo MHD.
A co zrušit tu blbinu, aby do města nemusel? Zrušit stát. Zrušit úředníky. Brát od lidí mimo město peníze na správu a pak když už zaplatili jim dělat pakárnu.
shamal
Hamburk je na Baltu? Kupte si mapu!
Toky1
"Město současně počítá s rozšiřováním ekologické infrastruktury a plánuje budování dalších zelených ploch, aby kompenzovalo produkci oxidu uhličitého a dalších škodlivin a vylepšovalo místní klimatické podmínky."
Srandisti - Hamburg ako jeden z najväčších prístavov v Európe ide kompenzovať produkciu oxidu uhličitého - tie lodiská im tam načmudia v prístave za deň dvakrát viac ako košický USSteel za pol roka. Ale vlastne keď neprší aspoň kvapká.
Srandisti - Hamburg ako jeden z najväčších prístavov v Európe ide kompenzovať produkciu oxidu uhličitého - tie lodiská im tam načmudia v prístave za deň dvakrát viac ako košický USSteel za pol roka. Ale vlastne keď neprší aspoň kvapká.
Ruku v ruce "s rozšiřováním ekologické infrastruktury" se holt bude muset přejít na plachetnice a lodě s vesly (galéry, pramice).
šmoula nešika
Když pominu tradiční ekolež o oxidu uhličitém, docala mě zarazila zmínka o "městské plavecké infrastruktuře". To jako že budou lidé plavat do práce po Labi? 😲 >😁
Je hezké vždy něco ťápnout a zklidit potlesk, ale horší je nést si odpovědnost za důsledky svého počínání, tj. ne vše je zlato, co se třpití. Jak víme, všechno má své výhody a nevýhody a je fér říci to celé, tj. i s těmi nevýhodami, aby byli všichni v obraze a neměli jen růžové brejle...