Kdy naposledy jsi potřeboval velký kufr Fóbie, který stejně není nijak mimořádně velký? Zato, když ho vozíš sebou, je to zbytečná hmotnost navíc a zbytečně vyšší aerodinamický odpor (a pak ta úžasná pořizovací cena!). Navíc, pro rodinu s 2 dětmi na cestu na letiště k odletu na dovolenou je žalostně malý. Jednou mě chtěl odvéz na letiště známý s Fóbii a nešlo to. Nadbýval kufr o velikosti 125 l s věcmi na potápění.
No přitom, co tady předvádíš, silně pochybuji že jsi schopen vydělat třeba i na Fabii social edition.
To bys chlapče nesměl pořád viset na netu a přispívat své stupidní příspěvky na Auto.cz.
To bys hochu musel jít NĚCO DĚLAT.
Ty se musíš podepsat pod každou kravinu vidˇ Neználku. To, že situace je přesně opačná, je ti jedno, hlavně že si můžeš uplivnout proti dieselům.
Jsi ještě větší trotl než se zdálo.
A kdybys přece jednou jedinkrát chtěl použít to co máš na ramenou, diesely mají DPF, benzíny NE.
A klidně se s Tebou vsadím, který kapesník ve skutečnosti zčerná. Pokud budeš mít ovšem tu odvahu do toho jít.
U běžného diskutéra bych větu "kol má stejně a podvozek má prý modernější" považoval za nadsázku, u tebe si ale nejsem jistý, jestli to náhodou nemyslíš vážně.
Zavazadelník je ten nejmenší a nejlevnější problém. Každé auto se dá nafouknout. Ale ten, kdo dá na reklamy a koupí si Fóbii, jistě si ji nekoupí proto, že má velký kufr. Velký kufr je dobrý tak 1x ročně pro camping, jinak překáží. Ty potřebuješ velký kufr? Tak kup Logana! Je levnější, větší, pohodlnější, má delší záruku....
Možná právě ta "zkušenost" s Fóbii je na závadu. Vyzkoušej (otestuj) i jiné auto a budeš koukat "na drát", kam se už konkurence dostala a koukat jako "vyoraná myš", když uvidíš cenu. Před týdnem jsem v Globusu sednul do OC III a Logana. Ohromný rozdíl, mizerný levný Logan je nesporně v klidu lepší. Jak při jízdě, to nevím, ale kol má stejně a podvozek má prý modernější.
Hlavne bol zle nastavený model ako taký, konkurencia predávala LACNÉ sedany, Škoda mala sedan Fabia nastavený ako rovnocenný model s kombi a hb, či výbavou alebo cenou. Thalia bola cenovo niekde inde, preto sa na rozdiel od Fabie sedan predávala ako teplé rožky.
Dobře tak po tý lopatě... Fabia je vo ničem se 44 i 55 kW. To R8 je trochu jiný kafe a i když koncern má jedinej novej větší motor 4.0 TFSI tak doufám že v R8 by moh přežít desetiválec :yes:
A to to musí být voňavka? Příbuzní byli se zánovní škodovkou spokojeni, a to si pořizovali "kriminální octu f tédéíčku". A jako fandovi Kie by tobě určitě nebylo od věci nějaké klidně starší Rio - tam jsou ty tuším benzínové i dieselové třináctistovky nebo patnáctistovky z accentu cajk, teď nevím přesně tu 1.4, ceny se mi zdají podezřelé - každopádně jako minulá generace bude prostě stát málo.
ano viem, fabia bude holatko s 1.0 MPi za 9999 eur ale stejne som na nu zvedavy a mozno nas cenou prekvapi, ved nemoze zase cenou konkurovat rapidu ;-)
fabia je vacsia hlavne kufrom, kabina swiftu je inak dost velka a auto je robustne, paci sa mi strecha ze neklesa dole ako po fieste alebo cliu, s trochou nadsazky vyzera ten swift s bielou strechou ako taky madarsky mini cooper :-) , skutocne pekne auto
Myslím , že se Škodovka bude opět snažit nabídnout nadprůměrný zavazadelník v trošku líbivějším kabátě od Kabaně.. ;-)
Sice ji kupovat nebudu , ale zvědavý na ni jsem moc. :-)
:yes: Tedy Toppere..fakt pěkný Swift. :-)
Fabia III za takové peníze , v takové výbavě a výkonným motorem rozhodně nebude.. ;-)
Ale Suzuki je prostě menší auto.
Ale moc povedené.
konečně se dočkáme super auta. Jen nevím, kdo si ho koupí, ten, kdo už má zkušenost s Fóbii, tak asi ne. Navíc na trhu je ohromné množství lepších, levnějších a lépe vybavených aut. Fóbie II. alespoň výrazně vybočovala z průměru svou nebetyčnou výškou a šířkou Harleye. Ta nová prý už bude vypadat jako normální auto, ale kdo ví? Pravděpodobně zase bude neokubistická, dvě krabice na sobě s papírově nízkým aerodynamickým odporem.. :-)
Re: A zase začína super pomalý škodovácky striptíz
že je Fabia líp udělaná jak Rapid, o tom žádná.
Nicméně v té šířce FI vs FII s tebou nebudu souhlasit. Nejde jen o šířku jako absolutní číslo. Mimochodem šířka se měří v loktech, jenže Fabia II je těsná především u hlavy.
Nemám to samozřejmě podloženo čísly, ale jde taky o to, jak daleko od dveří sedadlo, tedy jaká je osová vzdálenost sezení. A tam bych si nebyl jistý, jestli u FII neposunuly sedadla mírně dál od sebe.
Ale Fabia II u nás má rozhodně o dost horší (především diskusní) pověst, než si zaslouží. Není to špatný vůz a v kombi ani příliš konkurentů nemá.
Koukal jsem teď na německé stránky VW und du hast recht! Takže jsem byl obelhán řečmi o tom, jak do staré platformy nelze dát EA211.
V každém případě jsem rád, že tam bude novější motůrek. Nicméně jsem koukal na možné konfigurace a v Německu nabízí silnější 1,2TSI jen ve Fresh a Highline. U nás snad bude politika výbav snad opět přívětivější.
a na skodu octavie aj pouzitych materialov. Octavia celkovo pokial nie je v najvyssej vybave je ubohost. Oproti starej generacii, ktora mala smrc je ta nova akasi utiahnuta, lacnejsia, na pohlad mensia a menej robustna.
my mame v kosiciach 2 predajcov suzuki a swift sa mi paci, bol som uz omrknut len tak nesmelo a velmi sa mi pozdavala vnimana kvalita a robustnost, ako aj super vybava v zaklade, viac ako 10 000 eur za male auto rozhodne nedam a swift je jedno z tych mala malych aut kde za 10 000 mas uz naslapane auto, ziadne holatko,
lenze ako spravny "skodovak" ( hrozny pojem ja viem ) ktory 13ty rok jazdi na felicii si nenecham ujst novu fabiu, moze to byt rozhodujuci moment pri volbe auta, mam so skodou napriek vsetkym tym negativam voci novym modelom a ich vysokym cenam dobre skusenosti a poznam par chlapikov s ktorymi vychadzam v dobrom a mam iste "vyhody", lenze v prvom rade chcem auto ktore sa mi paci a bude kvalitne, takze rozhodnem sa fakt na zaklade tychto faktov a nie na zaklade znamosti na predajni alebo reci kamaratov. Kedze pojde o druhe auto v rodine na ktorom budem jazdit prevazne ja a sam tak mi kufor netreba, chcem vsak 5 dveri a nejaky klasicky motor, ziadne turbo ani diesel, jednoducha atmosfera je najlepsia.
fabia bude urcite horuci kandidat, este rozmyslam aj o pole, lenze tam trendline v zaklade nema ani palubny pocitac ani nic, a tusim stoji cez 10 000 eur , neviem ci 1.0 MPi inovovana verzia pola bude s tym motorom lacnejsia ako terajsie polo HTP ale stejne zakladna vybava pola je u nas slaba a slaba asi aj ostane. Take rio ma uz aj v zaklade palubny pocitac a myslim ze aj swiftik.
tento krasny kusok
[odkaz] co vidis na predajni, maju momntalne v OC carrefour u nas v meste, ked som sa na neho pytal tak mi povedali ze ho presunuli do carrefouru ;-) , je nadherne, skoda ze rok cakat na mna nevydrzi, vcera som ho kukol v karfaci a fakt je tam :yes: uzasne vyzera
Re: A zase začína super pomalý škodovácky striptíz
hmm.. elegatnější byla, to je fakt... a vevnitř byla asi udělaná líp - i když i II je pořád lepší než Rapid!
Nerad to říkám...
A širší fakt není.. ani o mm.. je to jen pocit. Podpořenej milionem diskuzních příspěvků... ale na mm je na tom stejně.
Jako jednoduchý a relativně levný auto mi prostě dává smysl. Tím neříkám, že bych ji chtěl!
Já jsem si už tehdy koupil Fiata Punto II... a dodneška jsem rád.
Vlastně čím dál, tím raději... ;-)
Re: A zase začína super pomalý škodovácky striptíz
Až na tu šířku, ta hodně bolí. Fabia I byla minimálně pocitově uvnitř širší. A až na ten vzhled. Fabia I Combi byla nesrovnatelně elegantnější. A až na tu kvalitu. Fabia I byla mnohem méně ošizená. A až na .. ;-)
urcite ju pojdem omrknut ked pride na nas trh, zatial je vsak mojim favoritom swift ( o chlp pred riom ) , uvidime , cakam aj na novu i20tku a tak sa rozhodnem do akeho auta ist, skor nez o rok to vsak nebude takze mam dost casu preskumat si vsetky male auta
v kamosovej 208micke som uz siel, vazne francuzov nechcem aj ked sa mi P208 paci , ale je to malicke zvnutra a draha je 208micka , dat za 50KW litrovy motor v 5 dverovej verzii 10 000 eur je blud, navyse francuzom nedoverujem, nemam prachy na rozhadzovanie
rozhodovat sa budem medzi aziatmi a skodou, na fabiu som fakt zvedavy, 1.0 MPi 55KW by mohla byt v zaklade v dobrej cene, tak sa nechajme prekvapit
Re: A zase začína super pomalý škodovácky striptíz
a víš, co je nejhorší?
Že ja "starou" - rozuměj dnešní - Fabii vůbec nepovažuju za špatný auto.
Kombík s 1.4 klsickým motorem mi dává perfektní smysl... ;-)
Dobře, tak po lopatě... mně osobně je to jedno, protože si nekoupím ani Fabii, ani R8. Přesto by mě to ale zajímalo... bez ohledu na to, co to bude znamenat pro zákazníky.
Je na co se těšit? A to je na Škodě vždycky to nejhorší - plná huba keců a pak z toho vyleze ... Fabia >:-[] No kolikrát už jsme to tu slyšeli, že bude na co se těšit. Ale jasně, tentokrát to bude opravdicky >:D >:-[];-)
V zásadě mám pocit, že současnou podobu Fabie vlastně nelze nijak pokazit, takže ... máš vlastně pravdu - je na co se těšit. Mnozí zájemci ale možná budou rozčarováni, protože budou muset po 25 letech bourat futra u garáže >:D
Nikoliv, EA211 upravená pro Euro6 s výkony 66kw a 81kW je zastavěná do faceliftovaného Pola, tedy do platformy PQ25 a v DE už se prodává. Takže motor EA211 (16v, chlazené svody, řemen) je evidentně použitelný jak na staré tak na nové platformě.
JIŽ na podzim ... no abychom to neprošvihli >:D >:D >:D
Nechápu, proč v článku vyzdvihujete především navýšení rozvoru 8-s8-s , když současná Fabia trpí PŘEDEVŠÍM na šířku... A absolutně nerozumím souvislosti mez rozvorem náprav a prostorem pro zavazadla.
A už vůbec nerozumím informačnímu přínosu tohoto článku, když tohle bych klidně napsal včera od stolu doma. Ale denní limit článku o Škodě je splněn, takže BRAVO redakce >:-[]8-s
A teď vážně, milá redakce - jaký byl joint? Krátký jako víkend, že...
Pro těch pár kusů, co se sedanů prodalo, to za to nestojí. Začalo to s Fabií 1 a tam to i skončilo. Nevšiml jsem si, že by někdo u Fabie 2 po sedanu tesknil.
No mě rozhodně ne. Ale není lepší si tedy koupit odcházející polo ? A vsadím se, že nějaké automatické parkování těch 99% fabek co se prodá mít nebude.
Aby se nám projasnilo, v současné době se dělají obě verze motorů 1,2TSI. EA111 je ta původní, osmi-ventil, má proslavený řetězový rozvod, používá se např. ve Fábce a Polu. Novější typ je EA211, která má např. chlazené svody výfuku a je to 16-ti-ventil, rozvody jsou s řemenem. Vzhledem k tomu, že EA211 musí být skloněná dozadu, dá se zastavět pouze do novější podvozkové platformy MQB, kterou má např. Golf 7 nebo Octa 3. Tuto platformu MQB nemá jak Polo 6R po FL, tak zřejmě ani nebude mít Fabia III. Pro EURO6 se samozřejmě upraví a budou mít mírně vyšší výkon.
Na celé situaci mě spíše udivuje, proč se více nerozšiřuje platforma MQB. Nejspíš platí spekulace, že je drahá: [odkaz]
Na skvělou techniku, na super výbavu, na boží dizajn od mistra dizajnu a umění vůbec. A přitom to bude stejně jako v případě oktávie jenom přeznačkovaný VW. Super. Kupujte dokud nebudou.
rapid je lift dlhy 4,5metra navyse aj dost drahy a razvorom o triedu vyssie
pod pojmom maly sedan som myslel nieco ako polo classic, fabia sedan, aveo sedan nieco okolo 4,2-4,3 metra s razvorom maleho auta a cenou v zaklade do 10 tisic eur [odkaz] [odkaz]
1,0MPI 44 a 55kW až budeš mít chvilku času, bílý čistý kapesník do výfuku MPI :yes:
1,2TSI 63 a 77kW emisní Euro 5 a 6 - TSI ho čistě bílý z výfuku :yes:
1,4TDI s DPF (filtru pevných částic) zůstane hezky začerní z výfuku :no:
kombi urcite bude, co vieme ze nebude je RS fabia ;-)
ja by som naopak prijal navrat fabie sedan, male sedany maju podla mna co ponuknut , ved taka thalia mala mega uspech a uspesny je aj logan, no nic co uz.
A pokud bude tříválec připraven ještě před spuštěním prodeje? Logické řešení by bylo dát tam 1.0TSI hned... ale
1) buď tomu brání nějaké technicko-provozní důvody
2) nebo to tak bude a Škoda jen tu informaci nepustila
Moc nevěřím tomu, že by vedle sebe koncern nechal motory 1.0 a 1.2, to by bylo zbytečně drahé řešení - řekl bych, že až bude 3-válec připraven tak se 4-válec odporoučí...
Už někdo tuší, jak to bude s kombikem? Prý ho měl nahradit Rapid Spaceback, ale i tak se ptám.
Přijde mi, že když ztratí možnost karoserie kombi, tak se stane naprosto průměrnou šedí, alespoň pro náš trh. ( Jasně, že bude mít navrch oproti konkurenci, je to přece Škodovka). Jde mi spíše o to, že Fabie válcovala v našich krajinách konkurenci i díky možnosti kombiku, protože sesterské třeba ho nenabízí a Ibiza až do této generace taky ne. Dále jsou tu konkurenti jako Hyundai i20/Rio a podobní, kteří se u nás obsazují další příčky v B segmentu. Tyto vozy také nejsou v provedení kombi :-)
Tak to nevím, jak lépe už ti vysvětlit, že SOUČASNÉ 1.2 tsi v nové Fabii zůstat nemůže, protože právě to současné, tedy to, co se do Fabie nebo Rapidu montuje nyní, je EA 111 (euro5) - to snad není tak těžké pochopit. Stejně tak do nové Fabie nemůže být montováno SOUČASNÉ 1.2 tsi EA 211, které se montuje třeba do Octavie nebo Golfu, protože plní taky pouze euro 5. Do F III se tedy bude montovat evidentně evoluční verze EA 211 (euro6), která bude mít ovšem jinou specifikaci - třeba výkon 81kW místo dosavadních 77kW - což už lze najít dnes třeba na www.volkswagen.de.
Pokud ovšem někdo označí tu novou specifikaci jako "současné tsi", tak to už je veškerá další argumentace zbytečná...
Přesně tak - za půl roku bude hotový, tak proč ho do Fabie nedat hned od začátku? Mohou tu samozřejmě hrát roli třeba výrobní kapacity, do toho nevidíme... ale osobně se mi 1.0TSI hodí do Fabie víc než do Octavie.
No super, po Rapide a Octavii sa môžeme "tešiť" ako nám tu bude redakcia (Škoda) každé tri dni servírovať fotku najprv svetlometu, potom spätného zrkadla, potom volanu, kolieska od klimatizácie... >:D už aby bola Ženeva, nech príde na rad 10 zoznamovacích testov (pre istotu najvyšších výbav), potom 74 porovnávacích aby sme sa dozvedeli, že Fabia III. môže podkúriť aj Audi A6... >:-[]
To nerozporujem, každopádne ak by bol 1,0 TSI hotový, je už vo faceliftovanom Pole, čo nie je. Samozrejme za pol roka, kedy sa predpokladám predstaví hotová Fabia, sa motor istotne dokončí. Či ale bude vo Fabii od začiatku, alebo až neskôr, to uvidíme; mne osobne vôbec nechýba a rozhodne radšej by som volil terajšiu alternatívu v Pole v podobe upravených 1,2 TSI so 66 resp. 81 kW, než rovnako výkonné trojvalce.
Spíš se bojím, aby se některým to máslo v garáži nezačalo škvařit v záři nové Fabie... stejně jako bude bublat závist a zášť vůči novému vládci b-vesmíru.
1.0TSI není hotové, ale to Fabia taky ne... v Ženevě má být jen koncept. A pokud bych posuzoval "fázi hotovosti", pak si myslím, že 1.0TSI má do sériové výroby blíž než Fabia.
Máš pravdu. To nehrozí.... A protože octavia coupé už byla avizována do Ženevy vysokými zvířaty, bude Fabia prezentována napodzim v Paříži. Ale to už nebude jako studie, to už bude rovnou sériová podoba.
V článku je napsáno, že zůstane současné 1,2 TSI. o EA111 tam nepíšou a každý přece ví, že současná TSi jsou EA211 a 111 pouze dobíhají v současných modelech, či li jsi to napsal blbě. Každý přece ví, že nová fabie bude mít EA211, takže asi tak :-)
Presne tak. Nové Polo (a iné koncernové autá segmentu B) bolo síce avizované s trojvalcami 1,0TSI, ale evidentne ešte nie sú hotové, takže koncern mierne vyladil existujúce 1,2TSI. Je jasné, že EA111 pôjde k "šípku", ani súčasná EA211 nie je zatiaľ Euro6, ale na rozdiel od EA111 sa pri novšej s Euro 6 rátalo a upraviť sa bez väčších problémov dá. A keďže v Pole sú tieto 1,2TSI naladené na 66 a 81 kW, predpokladám, že koncern nebude zvyšovať náklady dávaním iných motorov do Fabie. Keď bude hotový 1,0TSI, určite nahradí v celom koncerne 1,2TSI (teda v segmente B, v Céčku zrejme 1,2TSI nechajú).
Ve Fabii 3 nemůže zůsat žádný motor s Euro 5.Od 1.1.2014 musí být všechno Euro 6, takže se vůz nemůže stavět na použií s motorem Euro 5 a po 3 měsících výroby předělávat homologace na Euro 6.
V článku je uvedeno, že ve Fabii III zůstane současné 1.2 tsi, tedy EA 111, což asi nikdo na euro 6 už předělávat nebude. Ale ani současné 1.2 tsi EA 211 nebylo dosud na euro 6 homologováno a prodávalo se jako euro 5 (stačí se podívat na technické specifikace třeba u Golfu nebo Octavie), nová verze EA 211 euro 6, která bude třeba v Polu bude mít místo 77kW nově 81kW. S přechodem na euro 6 se mění specifikace snad všech motorů EA 211, třeba 1.4 tsi 103kW bude mít 110kW, 1.8 tsi 132kW možná 141kW... Takže asi tak ;-)
Nová generace EA211 jeEuro 5, na Eur 6 může a nemusí být upravena. Osobně i myslím že 1,2 TSI bude upraven pro vozy jako Octavia. 1,0 I bude používán v menších vozech.
...ano, to je lampa, světlonoš! ..tenhle svišť přinese světlo do tvého života. Podle ostrých rysů jde jasně vidět, jak se bude vyvíjet další část vozu. Je to jako sono snímek nenarozeného dítěte.... Těšte se, bezvěrci, hltající křivky rozteklého másla, ve kterém se žalostně topí trikolora, těšte se! Teprve teď vstoupí do vašich životů světlo...do některých jen proužek, některým se snad rozsvítí a někteří budou zářit štěstím a radostí. Naprosto souhlasím s marketingem Škoda Auto - ano, nesmíte uvést FIII najednou, z té záře Prince Fabiana III by někteří mohli oslepnout.
Vítej, Princi, Vaše Veličenstvo, Jasnosti, Fabiane III. :-!:yes:
No nevím, ale současné 1.2 tsi asi nezůstane, protože neplní euro 6!
Myslím, že motorizace budou shodné jako v Polu, tedy 1.0 mpi a 1.2 tsi EA 211.
Na 1.0 tsi se asi bude ještě nějaký ten pátek čekat, vzhledem k tomu, že na euro 6 předělali tu 1.2 tsi, což je jedině dobře - 4 válce jsou lepší než 3, i kdyby to mělo trochu vyšší spotřebu :yes:
Bylo by hlavně dobrý to postavit na nějaký spolehlivý a ozkoušený základ a moc tam nevymýšlet kraviny. Zkrátka ať je to jednoduchý, ideálně s co nejmenšími servisními náklady....ale toho už se asi nedočkáme ;-\
neskutocne kolko tajnosti sa vzdy robi okolo tych podvozkov fabie a vobec celkovo o skode ked ma prist nejaky novy model , uz to nie je prvykrat co ohladom podvozka fabie sme nevedeli na com sme, mne to uz nepride ako vtipne , chapem prvykrat ale uz sa okolo toho robi zbytocne halo, skoda
pravdepodobne tam ta nova plosina nebude aby skoda nesla polu po krku ako v prvej generacii z r 2000, nemci si to opat postrazia zrejme
Pokud by to bylo MQB, pak by bylo překvapení, že se nepočítá s 1.0TSI. Takže to vidím spíš tak, že to MQB nebude... a nebo bude všechno ještě úplně jinak... ostatně, o Octavii tu bylo tolik mylných zaručených zpráv...