Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lancia 037 Rally: Replika soutěžního speciálu z Nového Zélandu (video)

Lancia umírá, ale její historie je plná unikátních konstrukcí a sportovních úspěchů. Hlavně za těmi druhými se podíváme v půlhodinovém filmu až na daleký Nový Zéland.
Zpět na článek
13. 2. 2014 11:59
Avatar - faubléé
12. 2. 2014 23:47
"Lanciafílie" je choroba a tady je někdo simulant..
Zajímalo by mě, která Beta měla "šestiválec" ;-\ A jestliže 037 "konstrukčně do značné míry vycházela" z Montecarla, tak můžeme rovnou tvrdit, že "S4" konstrukčně vyšla z Delty...ty měly taky stejné čelní sklo, masku chladiče a světla, že >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2014 07:01
Re: "Lanciafílie" je choroba a tady je někdo simulant..
Tak to už nemusím psát, Aura Lancie je postavená na rallyspeciálech v 80tých letech. Běžně produkuje Y.
Avatar - faubléé
14. 2. 2014 00:59
Re: "Lanciafílie" je choroba a tady je někdo simulant..
To je dost úzkoprsý vnímání týhle značky, ale v českých germanofilních končinách se není čemu divit.. Ti, kteří se o auta a jejich historii zajímají a nemají obzor zúžený jen a pouze na "koncernovou" nudu, ví dobře, že Lancia byla "dodavatelem" originálních konstrukčních řešení už od dob svého vzniku.. Zasloužila by si víc než jen visačku "speciálu sk. B"!!!
Avatar -
13. 2. 2014 11:59
Technická
Samozřejmě, nejenže žádný šestiválec v betě nikdy nebyl, byl v Themě, a to buď starý příšerný OHV nebo později SOHC Busso od sesterské Alfy Romeo, ale navíc Beta MonteCarlo, z níž se "repliky" 037 běžně dělají, má samonosnou ocelovou karoserii s motorem umístěným napříč před zadní nápravou, zatímco 037 měla příhradový chrommolybdenový rám a motor umístěný podélně před zadní nápravou. Převodovka ZF byla podélně za motorem. Do oněch "replik" se dávají motory 2.0 litru s litinovým blokem a trojdílnou hliníkovou hlavou DOHC 8v buď originál Beta MonteCarlo s atmosférickým plněním, nebo také z Delty, velmi často přeplňované turbodmychadlem, zatímco Rally 037 měla celohliníkový 16ventilový čtyřválec přeplňovaný Rootsových dmychadlem (v terminologii Fiatu Volumex) a zdvihový objem 2,1 litru. A pak tu jsou už jen zcela odlišné konstrukce zavěšení, zcela odlišné brzdy, chlazení... a tak...
Takže pokaždé, když uvidíte nějakou legendu, které vypadá jako jakákoli Lancia, ale nejede, není to proto, že je stará, ale proto, že s originálem nemá společného prakticky nic. Obvkle je to fejk, protože originál je hodně drahá legrace.
Rozbalit vlákno
0