Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D – Zkulturněný horal

Bojovník s terénem je zpět. A umí toho zase o něco více.
Zpět na článek
20. 2. 2014 12:37
LC 150 F
Vážená redakce co se týká ovládání dotykové obrazovky doporučuji použít návod a tam se dočtete že je možné ovládat obrazovku pomocí gest stejně jako na mobilním telefonu to znamená přechod na jinou stránku pohybem prstu po obrazovce není potřeba se dotýkat malých šipek . Dále bych určitě poznamenal integrovaný předehřev motoru po nastartování díky kterému auto začne topit již po 2 minutách . A v neposlední řadě i ukazatel náklonu vozu což je velice vhodné pro jízdu v terénu . Dále Toyota v tomto segmentu má LED světla nejenom pro denní svícení ale i pro potkávací světla .
Avatar - JirkaVejrazka
20. 2. 2014 10:37
Nejlepsi zkusenosti
Tak tak, bezny Evropan v podstate nema sanci nejak LC ocenit. Kdyz jsme byli pod Mt. Everestem, 95% aut tam byly Land Cruisery: [odkaz] Ono se to auto fakt neda posuzovat podle toho, jestli je tiche na dalnici a jestli ma mekke plasty v interieru :-)
19. 2. 2014 06:57
S Land Cruieserem
mám ty nejlepší zkušenosti. Občas si ho (starší typ) půjčím v Egyptě na výlety. Tam mě spotřeba nezajímá, ale obdivuji jeho pohodlnost v super klimatizované kabině a klidnou jízdu. Cruiser také bez problémů zvládá "nešetrné" zacházení střídajících se řidičů, vydrží asi opravdu hodně.
Avatar - happy_driver
16. 2. 2014 11:34
Re: ....
Ak si si nevsimol, ja som ta o nicom nepresviedcal. Prezentujem svoj pohlad na vec, nie univerzalnu pravdu. ;-)
16. 2. 2014 11:23
Re: ....
Nechci se hádat, ale nepřesvědčil jsi mě. Výklopným oknem, přestože je to jistě fajn věc, vyndáš jen menší a lehčí věci uložené na povrchu, což vykládání a nakládání v kopci (třeba na mé chatě) neřeší.
U auta s "dlouhým" kufrem se mi ještě nestalo, že bych si nemusel dávat pozor, abych se neotřel o špinavý zadní nárazník. LC 150 taky namá právě krátký kufr, takže problém bych měl. Nemusím pro "každou věc u zadního sedadla" lézt do kufru, jak píšeš. Týká se to jen těch menších, na vše ostatní dosáhnu v pohodě.
Avatar - tomtoylc
16. 2. 2014 00:59
Re: ....
v článku je toho napísané dostatok
... pre bežného čitateľa si myslím
... na druhú stranu informácií nie je nikdy dosť :-)
... súhlasím s tým, že auto mohli trošku viac odkúšať v teréne čo dokáže
... čo sa týka auta samotného .......
... máme v rodine diesel-ovú verziu 127kw euro 4 teda modelový rok 2010
... sme s ním nadmieru spokojný , najazdemých máme niečo cez 90t km a zatiaľ bez jedinej poruchy ... boli sme pár krát vyskúšať v teréne a nemalo problém prejsť ,,stanovenú,, trasu , samozrjeme, nepokúšali sme sa dostať do hraničných situácii resp. zbytočne ryskovať ... v seriovej podobe by som si to ani nedovolil ... no videl som ,kde sa s tými autami bežne jazdia (po menšej úprave)napr. v takej Australii
... čo sa týka tej priemernej spotreby tak tých 12l je ozaj nezmysel ... pokiaľ si požičiate auto na jeden deň a spravíte 50-100 km tak to odpovedá ale bežnú spotrebu máme v rozmedzí 9-10l ... a ked človek chce jazdí aj tesne nad hranicou 8l ! ... bežne sa s ním dá jazdiť 100-150km/h ... potom je ten hluk už nadmerný a to predovšetkým od motora ... to sa však možno zmenilo k lepšiemu u faceliftovej verzie
... také malé mínus dostáva len 5 stup. prevodovka ... radí dobre najmä po facelifte sa to ešte o niečo zlepšilo (čo som počul) ... napriek tomu to beriem tak, že je to skutočne offroad a tam sa 8 stupňov nevyžaduje
... presadzujem tiež ten názor, že ani Discovery už nie je plnohodnotný offroad ... nemá rebrinový rám a ani jednu tuhú nápravu... a zaradil by som ho skôr do skupiny Tuareg , ML , ...
... btw. otváranie kufra k chodníku ... sa divím, že to stále vyčítajú japonským autám ... trochu mimo
... je to len detail ale dúfam, že nové poťahy sedadiel sú kvalitnejši, pretože tie terajšie sa na pár miestach (hranách) odreli ... to sa odreli už po roku, takže nejaká výrobná vada asi
Avatar - happy_driver
15. 2. 2014 00:08
Re: ....
Lozit do kufra pre kazdu vec, ktora skonci pri zadnom sedadle, to nie je nic pre mna a odhadujem, ze aj pre vacsinu majitelov to nie je celkom to prave orechove. Ako vidis, ani z LC 150 sa nic nesype ked parkujes v kopci, zadne sklo je vyklopne. Ked nakladas, nemusis sa o nic opierat, dociahnes vsade. Jedina vyhoda horizontálneho delenia je moznost premenit to na piknikovy stol... :-)
14. 2. 2014 23:17
Re: ....
Vidíš a já jsem naopak nadšený, že to horizontální dělení dveří kufru mám. Také jsem si říkal, že to asi nebude praktické, ale realita je naprosto jiná. Když otevřu spodní část, můžu na ni při nakládání a rovnání zavazadal do kufru cokoli položit - nemám to na zemi. Dá se na tom dobře sedět, třeba když se přezouvám. Když se opřu o otevřenou spodní část při nakládání, neušpiním se, protože se opírám o vždy čistý plast. Z kufru nic nepadá, jakmile otevřu horní část dveří, a to i když stojím v kopci. Nevýhodou by mohlo být snad jen to, že dosáhnout až k zadním sedadlům znamená vylézt na tuto spodní část, ale to mě osobně vůbec nevadí. Vždycky jsem měl auta s velkým kufrem a vylézt na tu spodní část je příjemnější, než se špinit o nárazník, přes který jsem občas taky lezl. Takže osobně problém nevidím, naopak.
14. 2. 2014 23:16
Zakaznik
V závere článku je položená otázka či využije europsky zákaznik vysokú brodivosť, uzavierku diferenciálu atď....pre vätšinu zákaznikov zbytočnosť, ale autá sa taktiež vyrábajú s extrémne vysokým výkonom a svojho zákaznika si aj napriek jeho nevyužiteľnosti vždy nájdu...takže... :-)
Avatar - happy_driver
14. 2. 2014 22:13
Re: ....
Toto je podla teba vystizne a suvisiace s testovanym autom: "........ Cenově se pohybuje někde kolem podobně výkonných vozů vyšší střední třídy, se kterými se, objektivně vzato, jezdí příjemněji a rychleji. ...." Presne toto ukazuje na to, ze autor v tematike tape, ty visnovy skokan.
Ale aspon si mi pripomenul Discovery v otazke zadnych dveri, to ma tiez to debilne horizontalne delenie na kufri. Horsie riesenie pre SUV snad ani neexistuje.

Tunajsie testy zdaleka nie su vzdy len jasne a vystizne. Ano, obcas sa pritrafi aj dobry. Tento medzi ne nepatri ani omylom. A aby bol test strucny? No to je to dobre blby vtip. Je to skratka tentoraz odflaknute.
Avatar - rohYpnol
14. 2. 2014 21:29
Re: ....
to si spadl z višně? Zdejší testy jsou stručné jasné výstižné. Ano, porovnání s Defenderem a G-classe bylo mimo. Ale stejně tak mimo by bylo porovnání třeba s tím ML, Touaregem či Cayenne. Nejde ani tak o to, co vůz zvládne (třeba takový Touareg s offroad paketem a terénním vzorkem...), ale jde o to, k čemu je vůz určen a co je schopen dlouhodobě snášet :-!
Avatar - happy_driver
14. 2. 2014 20:58
Re: neskutocna masinka :-)
Touareg a Cayenne hrkalky? Ty si uplne mimo a zmysel pre realitu totalne absentuje. 99,5% tvojich priblblych prispevkov su prazdne, nic nehovoriace frazy bez obsahu a len dokladuju nulove skusenosti s problematikou. Opajcnut nejaky vyraz, slovne spojenie a potom ho dookola opakovat a do nemoty vsade blabolit ten isty bezobsazny balast - to je to, cim tu zaberas priestor. Uroven materskej skolky, aj to mozno krivdim skolkarom, ti maju aspon nieco odjazdene s vyklapacimi autickami a matchboxmi.
Avatar - happy_driver
14. 2. 2014 20:50
....
Autor si konkretne v tomto teste pochvalu nezasluzi, test je slaby a povrchny. Tester v problematike viac-menej tape (porovnanie s uplne inou kategóriou aut to len potvrdzuje). Preco sa uplne vyhol porovnaniu - aspon minimálnemu - s podobne velkymi SUV? Ved predsa ML, Touareg aj Cayenne je mozne objednat s terennym paketom, ktory by ich mal priblizit k schopnostiam LC.... A o tom ani slovo. Co tak na najblizsie leziacom kameni predviest krizenie naprav v beznom rezime a s deaktivovanym prednym stabilizátorom? Auto je tiche? Co tak odmerat realny hluk na dialnici pri 130km/h. Merac hladiny hluku stoji par korun a da sa vyuzit pri kazdom teste. Ak ma auto vzduch. podvozok, co tak ukazat rozdiel medzi krajnymi polohami? A tak dalej a tak dalej. Velmi priemerny test - bavime sa tu o terennom aute, nie o limuzine. Doporucujem pre inspiraciu aspon par cisiel nemeckého casopisu offroad, ako ma vyzerat test terenneho auta/SUV.

Par mojich poznamok (niekolko tisic km som odjazdil s benzinovym 4,0)
- auto je na dialnici skutocne tiche a velmi komfortne
- kufor je obrovsky a dobre vyuzitelny, do Touarega a Q7 sa rovnake mnozstvo
batoziny proste nezmestilo
- spotreba: 280k 4-liter s nestastnym 5st.automatom v praxi potrebuje 12-13 litrov,
(vratane dialnice do 150km/h), dieselovy 3,0 potrebuje okolo 9 litrov. 12l/100km je velmi vela nad obvykly priemer. Ak je to po hratkach v terene a mestskej jazde (ani v meste to bezne neberie 12l ! ), tak to treba napisat a nezavadzat. Bez prehanania sa da 3,0d oznacit ako usporne auto vzhladom na svoju velkost a (ne)aerodynamiku. Tu by citatel bez skusenosti mohol nadobudnut mylny dojem, ze nemecke SUV jazdia za 8-9l/100km a toto zerie 12l. Kdeze...
- otvaranie kufra na zlu stranu, tak toto ma rozosmialo. Nech redaktor skusi zaparkovat pri chodniku, otvori dvere kufra a zmeria kolko miesta mu zostane na prenesenie toho fiktívneho nakladu na chodnik na priemerne obsadenej ulici....Bude rad, ak vobec otvori dvere, o nejakej vykladke si v podmienkach realneho parkovania vo vacsich mestach moze nechat zdat. Ledaze by bola polovica ulice prazdna a potom mu uz prejdenie metra navyse snad prekazat nebude. V skratke, je to blbost. Su ovela horsie riesenia, napr. horizontalne delene otvaranie kufra, vid. LCV8 alebo X5.
Avatar - 3_diamanty
14. 2. 2014 20:24
Re: Kruci...
mne to nepride ako skarede,,,, prave naopak.... toto je drsna tvar skutocneho terenaku [odkaz] a nie toto [odkaz]

kolko ludi tolko chuti, LC vyzera uzasne :yes:
Avatar - 3_diamanty
14. 2. 2014 20:17
neskutocna masinka :-)
mam rad terenaky ktore sa neboja terenu a toyota LC sa ho rozhodne neboji :yes:

paci sa mi a ako konkurenta by som tu asi videl discovery alebo asi aj patrol ale ten v eu nemame co je skoda.... osobne mi je takyto typ SUV sympatickejsi ako hrkalka typu touareg alebo cayenne ktore realny teren v zivote neuvidia a su vhodne len na cesty....

minule som videl ciernu toyotu LC, paaaani to bol pohlad, ako cierna puma pripravena zozrat svoju korist..... bol som odrovnany .... toto mi neda ani gycovy cayenne ani hrkalka touareg ani obluda X6 .... toyota proste slape :yes:
14. 2. 2014 15:21
Re: Kruci...
Videné iným pohľadom ako pohľadom bežného konzumenta. ;-)
Ja by som povedal, že Ssangyongy boli tak škaredé, až boli krásne. Kto z nás má pravdu? :-)
Avatar - rohYpnol
14. 2. 2014 14:49
Nekompromisní auto(r)
LC je kategorie sama pro sebe a je jasné, že ČR je pro LC asi tak přirozené místo jako pro žirafu Šumava, schopnosti LC u nás využije řidič snad jen při návštěvě offroad parku. Takto ale nelze vůz posuzovat, své místo si najít dokáže.

A místo je to doslova výstavní. Je pravda, že otázka jestli Patrol nebo LC byla kdysi otázkou do pranice, dnes je řešení vcelku jednoznačné, protože Patrol se dobrovolně těch pár prodaných kusů v ČR vzdal.

Stejně nekompromisně jako vůz působí autor a já musím opět vyseknout pochvalu autorovi :yes: Test je povedený, diskuse konečně pomohla i odstranit ten nejviditelnější lapsus videa. Potud tedy chvála.

Měl bych ale i pár připomínek - srovnání s Defenderem a G-classe mi přišlo dost mimo. Proti LC stoji zcela jasně Discovery. Stejně tak kritika otevírání dveří působí rozporuplně, protože je to tradiční vlastnost japonských offroadů...

V zásadě ale úspěch pro LC i pro autora testu :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 2. 2014 14:44
Re: Kruci...
SsangYong není škaredý. Je jiný. Je tvarován svobodně, ale Evropané mu neporozuměli.
Avatar - Dinar
14. 2. 2014 13:36
Re: ...
V Rusku to má každé druhé auto, asi je to funkční, ale hnusné. I když u toho LR je to celkem jedno.
Avatar - Dzakobo
14. 2. 2014 13:05
Re: Spotřeba..
To bude asi tím FAPem, kde se musí navíc spalovat nafta. Nebyl původní LC ke všemu lehčí? Nevím, nechce se mi to hledat...
Avatar - Dzakobo
14. 2. 2014 13:01
Polotraktor
Tohle je v podstatě traktor vydávající se za auto, jak specifickým motorem, tak hlavně průchodností v terénu :-) Koukám, že p. Jungmann má nějaké štěstí na auta mimořádně vhodná pro milence, to Viano ale stejně asi bylo lepší, i když zde bufík není potřeba >:D
Super test, vše se povedlo pěkně vystihnout. :yes:
14. 2. 2014 13:01
Nápravy
Trochu mi chybí pár fotek na to hlavní co dělá tohle auto tím čím je... podvozek, nápravy... mechanika.
14. 2. 2014 12:43
ty predni svetla
to je teda hnus
to by bylo lepsi ještě jedny samostatny když uz tam něco potrebujou mit
14. 2. 2014 12:40
Kruci...
...niečo tak škaredého dnes už nevypustí ani Ssangyong...
14. 2. 2014 12:26
Re: ...
Jmenuje se to lebra a nejcasteji je z kuze. Proti narazum kaminku na dalnici to funguje dobre.
14. 2. 2014 12:04
Re: ...
JJ, často jsem tak vídal tunaře s trojkovými Golfy, tam ta guma na haupně pořád letí :-)
14. 2. 2014 11:03
Re: ...
Právě jsem se chtěl zeptat na to samé :-). Pamatuji, že v USA (Florida) něco podobného mělo snad každé druhé auto, černý plast / folie na přední části kapoty. I když to asi má nějaký smysl, vypadá to vážně obludně...
Avatar - poterienko
14. 2. 2014 10:49
Re: ...
Zvedá vzduch a tak "odfoukává" mouchy (už první Prado mělo naprosto příšerné ostřikovače) a také odhazuje kamínky mířící na kapotu.
14. 2. 2014 10:44
...
Na co je ten hnusnej plast ne kapotě? :-)
Avatar - poterienko
14. 2. 2014 10:21
Spotřeba..
.... myslel jsem si, že se spotřeba časem snižuje, ale tady to vypadá, že jde nahoru. Měl jsem první verzi Prada, které se prodávalo v ČR - 120 s první verzí tohoto motoru (120kw) a 4° automatem. Maximální spotřeba byla 11l/100km při 80% města, většinou to bylo 9,8-10,5l/100km.