Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda MX-5 ND: Nový motor 1.5 Skyactiv a sourozenec od Abarthu

5 komentářů

Arese
Strašně bych si přál, abys měl pravdu a nová AR Spider opravdu vznikla, ale u Italů už si v posledních letech člověk nemůže být jistný vůbec ničím. Jinak díky za pěkný a optimistický příspěvek, dobře se to čte, ale stejně to bude nervák do první oficiální představující informace.... 😲
P.S. Dej pán bůh a Marchionne, ať nová AR Spider dorazí!!!
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Tato informace už nějakou dobu koluje. Osobně si myslím, že se roadster z italské strany projektu nakonec pod Alfou Romeo prodávat bude, jen to, jak je to u Fiatu poslední dobou zvykem, nějakou dobu proti MX-5 potrvá, a ta výroba v Itálii jako taková pravděpodobná je.

Co mi pravděpodobné nepřipadá, je výroba pod logem Abarthu. Asi jde jen o další z blafů pana Marchionneho. Důvody?

1. Není to sice úplně nejlepší argument, ale po takové době otočit kormidlo o 180 stupňů, když už musí být navržen design, to se mi nezdá...

2. Alfa Romeo chce opět prorazit v Americe. No, prorazit... Když tam kotvila, BMW prodávalo v USA několikanásobně víc vozů. A mimo emisních limitů se dost prala i se samotným prodejním zázemím. Ale know how zde rozhodně má. A může za to právě Spider. Spider „Duetto“. Nádherný konkurent britských roadsterů. A hlavně postava filmu Absolvent. Geniálně natočené úchylárny, kde ovšem onen typicky americký příběh, jak ho známe dnes u spousty romantických kravin, nepřebíjí samotný koncept filmu o mládí a svobodě. Alfina, začínající Dustin Hoffman, Sound of Silence... kdo viděl, dosvědčí. Jeden Oscar, několik nominací a řada dalších ocenění mluví za vše. Američané tedy Spider milují. A Abarth? Co to je? Vytunný Fiat 500?... A pak je tu spojení s MX-5, Miatou, Roadsterem, jak jí řeknete, je jedno, víme. Ta mimo svých schopností vytřískat z pupkatého Amíka nejlepšího driftera a kvedlače široko daleko poslala svým příchodem na trh původní konstrukci Spideru do důchodu a skomírající AR zpět domů, do Itálie. A také že se Mazda u Alfy a Lotusu dost inspirovala... Spojení těhle dvou aut by mohlo být trhákem. A myslím, že to obě strany tuší, jinak by to při vzpomínce na japonsko-italský projekt Alfy Romeo Arny ani nemělo smysl... I když u Alfy těžko říci. Podobně mlží a posouvá termíny několik let třeba i u Giulie. Takže jsme od Giulietty vlastně výsledek žádného projektu ještě neviděli (krom toho sexy ostrého placetého Maserati). Nicméně je třeba brát v potaz, že třeba u Škody se předseda představenstva s technickým ředitelem také neshodli na platformě nové fabie. Že by natěšení. Jinak bych ještě dodal, že narozdíl od fiaťáckého Twin Sparku 16V či později JTS čtyřhrnek a celkové spolehlivosti předminulé generace má Alfa konečně zase výkonné a odolné (ale známe nekonečně dětské nemoci od Italů...) čtyřválce (fajn, Spiderům 2000 praskaly hlavy...). No nic, toť asi všechno. Udělejte si obrázek sami, čas ještě je. Snad se dočkáme...
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, dizajn made by Alfa a výroba made in Japan by bola ideálna kombinácia.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
tak nadupaná Mazda MX5 v Alfím kabátě nakonec nebude. Původ z Japonska by Alfě uškodit nemohl, spíše naopak.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Za to, že to s Alfou nevychází jsem jenom rád. Věřím, že mazda si pořeší motory sama. :yes: