Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 ND: Nový motor 1.5 Skyactiv a sourozenec od Abarthu

Michal Fokt Michal Fokt 24. 3. 2014 • 06:13
5
Objevily se nové informace ohledně čtvrté generace automobilu Mazda MX-5. Bude nová platforma, nové motory i nový badge-engineering...

Mazda MX-5 letos oslaví 25 let své existence, ale bohužel zatím vše naznačuje tomu, že krásné půl kulatiny Japonci neoslaví představením nové generace. Chicago, kde se MX-5 alias Miata představila před čtvrtstoletím, už je pasé a ani na dalších šou to letos nevypadá moc nadějně. Na New York Auto Show sice proběhnou velké americké oslavy a Mazda tam ukáže 15 různých "emikspětek", ale všechny budou z řad tří dosavadních generací. Ale na něco nového se přece jen těšit můžeme.

Nevíme, jak moc vás to "bere", ale proslýchá se, že v New Yorku Mazda ukáže novou platformu pro MX-5. No, alespoň něco, mohla by tedy být malá šance, že se letos na některé výstavě ve druhé polovině roku prezentuje koncept MX-5, protože světová premiéra produkčního modelu proběhne až v Chicagu 2015.

Ale něco nového přece jenom víme už teď. K původní informaci, že čtvrtá generace bude menší a s hmotností pod jednu tunu, přibyla nyní zpráva, že Mazda chystá pro MX-5 atmosférický motor 1.5 Skyactiv-G, jenž by měl mít, stejně jako v Mazdě 3 výkon 74 kW, jeho výkonnější alternativou pak pochopitelně bude dvoulitr se zatím blíže neurčenou potencí. Obě jednotky by každopádně při váze auta pod 1000 kg měly být zárukou dobrého svezení.

Další novinkou je, že padla varianta obdobného vozu značky Alfa Romeo. Šéf Fiatu chce mít kvůli puncu exkluzivity všechny Alfy vyráběné v Itálii a jak známo, MX-5 bude vznikat v Japonsku, proto italská verze roadsteru sice vznikne, ale pro značku Abarth.

Související články

Témata
24. 3. 2014 22:16
Re: AR Spider
Strašně bych si přál, abys měl pravdu a nová AR Spider opravdu vznikla, ale u Italů už si v posledních letech člověk nemůže být jistný vůbec ničím. Jinak díky za pěkný a optimistický příspěvek, dobře se to čte, ale stejně to bude nervák do první oficiální představující informace.... :-O
P.S. Dej pán bůh a Marchionne, ať nová AR Spider dorazí!!!
Avatar - šmoula nešika
24. 3. 2014 20:17
AR Spider
Tato informace už nějakou dobu koluje. Osobně si myslím, že se roadster z italské strany projektu nakonec pod Alfou Romeo prodávat bude, jen to, jak je to u Fiatu poslední dobou zvykem, nějakou dobu proti MX-5 potrvá, a ta výroba v Itálii jako taková pravděpodobná je.

Co mi pravděpodobné nepřipadá, je výroba pod logem Abarthu. Asi jde jen o další z blafů pana Marchionneho. Důvody?

1. Není to sice úplně nejlepší argument, ale po takové době otočit kormidlo o 180 stupňů, když už musí být navržen design, to se mi nezdá...

2. Alfa Romeo chce opět prorazit v Americe. No, prorazit... Když tam kotvila, BMW prodávalo v USA několikanásobně víc vozů. A mimo emisních limitů se dost prala i se samotným prodejním zázemím. Ale know how zde rozhodně má. A může za to právě Spider. Spider „Duetto“. Nádherný konkurent britských roadsterů. A hlavně postava filmu Absolvent. Geniálně natočené úchylárny, kde ovšem onen typicky americký příběh, jak ho známe dnes u spousty romantických kravin, nepřebíjí samotný koncept filmu o mládí a svobodě. Alfina, začínající Dustin Hoffman, Sound of Silence... kdo viděl, dosvědčí. Jeden Oscar, několik nominací a řada dalších ocenění mluví za vše. Američané tedy Spider milují. A Abarth? Co to je? Vytunný Fiat 500?... A pak je tu spojení s MX-5, Miatou, Roadsterem, jak jí řeknete, je jedno, víme. Ta mimo svých schopností vytřískat z pupkatého Amíka nejlepšího driftera a kvedlače široko daleko poslala svým příchodem na trh původní konstrukci Spideru do důchodu a skomírající AR zpět domů, do Itálie. A také že se Mazda u Alfy a Lotusu dost inspirovala... Spojení těhle dvou aut by mohlo být trhákem. A myslím, že to obě strany tuší, jinak by to při vzpomínce na japonsko-italský projekt Alfy Romeo Arny ani nemělo smysl... I když u Alfy těžko říci. Podobně mlží a posouvá termíny několik let třeba i u Giulie. Takže jsme od Giulietty vlastně výsledek žádného projektu ještě neviděli (krom toho sexy ostrého placetého Maserati). Nicméně je třeba brát v potaz, že třeba u Škody se předseda představenstva s technickým ředitelem také neshodli na platformě nové fabie. Že by natěšení. Jinak bych ještě dodal, že narozdíl od fiaťáckého Twin Sparku 16V či později JTS čtyřhrnek a celkové spolehlivosti předminulé generace má Alfa konečně zase výkonné a odolné (ale známe nekonečně dětské nemoci od Italů...) čtyřválce (fajn, Spiderům 2000 praskaly hlavy...). No nic, toť asi všechno. Udělejte si obrázek sami, čas ještě je. Snad se dočkáme...
Avatar - Uživatel_5340709
24. 3. 2014 16:31
Re: To je mi novina,
Za to, že to s Alfou nevychází jsem jenom rád. Věřím, že mazda si pořeší motory sama. :yes:
Avatar - iudex
24. 3. 2014 12:56
Re: To je mi novina,
Presne tak, dizajn made by Alfa a výroba made in Japan by bola ideálna kombinácia.
Avatar - KANKUNEN
24. 3. 2014 10:18
To je mi novina,
tak nadupaná Mazda MX5 v Alfím kabátě nakonec nebude. Původ z Japonska by Alfě uškodit nemohl, spíše naopak.
Články odjinud