neboj nepobijeme, jen teda pro osvětlení, to co bylo v Citroenu bylo od někoho lokálního, tohle je originál Magneti Marelli, takže samozřejmě máš vtip byl správně :-)
Ještě nedávno to nebylo pravidlem, no postupně snad už všichni pochopili, že je málokdo zvědavý na to, aby na něho importované auto štěkalo ve svém rodném jazyce. Peugeot zaslouží velkou pochvalu, je to znak úcty k naší zemi, k řidičům, k našim garážím.
Snad jen je potřeba trochu soucitu s mladými světoběžníky, kteří opovrhují svým rodným jazykem a pro něž je schopnost seřvat v angličtině hajzlbábu na nádraží v Londýně znakem vzdělance. Ti ať si třeba v sanderu navolí jeho rodnou řeč...
Nerekl bych, ze je ta cestina velka vyhra. Vetsinou tyhle preklady konci dost tragicky, protoze cestina je hrozne ukecany jazyk a pak je v menu milion oteckovanych zkratek, ktere jsou vyrazne mene informativni nez puvodni anglictina.
Úcta k naší zemi, ale jen tak na půl - po Pežotovsky. Nové kusy 308 a 508 už totiž dodávají s češtinou, ale možnost počeštění těch už vyrobených, je pro Peugeot zatím velkou neznámou! Na můj dotaz jsem dostal velmi vyhýbavou odpověď. A tak 308 dodaná v listopadu a 508 v lednu, zatím česky neumí. To např. Volvo přistoupilo k počešťování aut - i hodně dlouho od výroby - mnohem intelignetněji.
Ale celá čeština má význam jen u navigace. Ta totiž kváká příšernou angličtinou a po změně přímo volá. Jinak např. u velkého displeje iCockpit nové 308 je čeština více-méně k ničemu. Ten vlastně ani nic pořádně napsat neumí a je dost primitivní. Nastavení klimatizace od spotřeby fakt rozeznám i v jiných jazycích. A displej mezi budíky - ten co má řidič na očích - je v Active tak tupý, že ani žádný text napsat neumí (ukazuje jen rychlost).