Ty motory Ferrari nemusi byt velka vyhra, nemluve o faktu ze v Alfe samozrejme nikdy nebudou, protoze Alfa konci. Nicmene davat motory ze supersportu do normalnich aut pro bezne jezdeni zkouselo Audi s upravnym V10 z Gallarda do Audi S6 a byl to celkem velky pruser. Tyhle supersport motory jsou stavene na vykon, ale ne na zivotnost, protoze se neceka ze nekdo s Lambem najede 200.000km, u rychlych sedanu je to ovsem naprosto normalni hodnota a pak se majitel divi, ze motor po sto tisicich udela papa. U Audi S6 se kolem 150.000km bezne delala celkem brutalni generalka motoru, zlata 4.2FSI, ktera s timhle najezdem je povetsinou jeste zcela v pohode.
Re: Nemyslím si že by motory Ferrari Alfě Romeo nějak výrazn
Havel mel dvoulitr v turbu. To byla dobra verze... ale ten trilitr byl proste lepsi. Uz jen ten sestivalec delal svoje. S motorem od Ferrari uz to bylo premotorovany, tezko se to ridilo. Na dalnici mozna dobry, ale proc?
Re: Nemyslím si že by motory Ferrari Alfě Romeo nějak výrazn
Themu jsem měl rád, ale popravdě motor z Ferrari ji moc nepomohl. :-( A snad to muzu rict, mel jsem 3. A nejlepsi, alo o třídu, byla ta s Bussem od Alfy Romeo. ;-)
Flyboyeda vy tady všechno kritizujete a vaše auto snů je AUDI NANUK ??? to je nejtrapnější výrobek celého lidstva a vsadím se, že řídíte Fiata Multiplu
Skuočne ak sú vedľa seba, tak 156 vyzerá ako dokonalo vyladený sedan a pri nej 159 je skutočne drakom, ale takým nafúknutým.. Keďže máme obe, tak mi nejde vybrať jedno z toho, ale moja 156 má určite väčšie čaro. Teda momentálne po autonehode už nemá, ale mala určite...
Už jsem si mysle, že Alfa do deseti let skončí, ale příjemně mě překvapili modelem 4C, který je úchvatný a taky mě překvapilo jejich tvrzení, že v autech budou motory Ferrai :-O . Nemám slov. To co alfa chystá je velkolepé a držím jim palce. :-)
Upřímně je hloupost srovnávat Maserati a Alfu. Maserati je malosériový výrobce exklusivních vozů a to že se mu nyní daří je jen a jen dobře. Alfa by naopak měl být výrobce sportvního mainstreamu s ročním objemem výroby (a hlavně prodejem) přes půl milionu kusů ročně, aby prosperoval. Alfa má za sebou skvělou historii, ale také hodně průserů s kvalitou. Posledních pár let se kolem ní stahuje smyčka a navíc má (bohužel) lidového vyprávěče její budoucnosti velkého Sergia a trh tomu nevěří >:D
Takže shrnuto podrženo - bylo by skvělé, kdyby se Alfa vzchopila a začala opět vyrábět auta s duší a charismem. Nicméně dokud to neuvidim, tak neuvěřim ;-)
Re: Alfa si dovede udělat super zvuk sama (když tedy chce)!
To s QV mi nevadí. Je to QV. Jestli chceš burácení a la 147 GTA, můžeš si koupit značkový výfuk. Na YT autotop.nl jeden měli, včetně srovnání QV s GTA. Ale jsem zvědavý na zvuk Akropoviče u 4C Spider... :-):yes:
To víš, Maserati navýšilo obrat o 143% a pro zdejší idiotské zaseklé magnetofonové pásky to nic neznamená >:D Pochybovači píší o pohádkách a mezitím díky Marchionnemu dochází k téměř pohádkovému obrození, není jediný důvod, proč by Alfa neměla vystřelit rovněž strmě vzhůru.
Jestli se nepletu, v případě zájmu ti nainstalovali motor normálně používaný v závodních lodích. :-) To kdyby ten základní byl pro tebe příliš slabý. Jinak jsem měl za to, že LM002 byl úspěch. Předchozí pokusy úspěšné nebyly. První firmu prakticky položil. Díky tomu nebyli schopni vyrobit M1, kterou dělali pro BMW.
Něco v tomhle smyslu se objevilo i v zahraničí. Prý zvažují ukončení výroby MiTa a Giulietty. Co se motoru týče, mohlo by jít o šestiválec. Pravděpodobně spřízněný s tím, který používá Maserati.
Kdyby Alfa dostala za každý prohlášení o tom co bude dělat a jakou techniku montovat jeden dolar, byla by dnes z krize venku !
Motory tuto značku rozhodně nezachraní, jestliže nemají ucelenou modelovou řadu a na jejich showroomech se krčí pouze dva modely, dá se tahle značka zařadit mezi exoty typu Morgan :-)
Re: Nemyslím si že by motory Ferrari Alfě Romeo nějak výrazn
Ano, uplne inak.
V 80. rokoch vyrabala lancia niekolko modelov tragickych aut (Delta Integrale bola vynimkou). Dnes ma Lancia jeden model odvodeny od Fiatu a pomaha aj Chrysler (v UK). Ale tragedia je to rovnaka.
Me osobne se vic libila 156 po faceliftu, ale souhlasim s tim ze kdyz postavis 156 vedle 159, tak ta druha vypada prinejmensim obezne. Proto jsem psal upravit design a odlehcit, urcite by tak vziklo jedinecne auto. No uvidim s cim (jestli vubec) Sergio vyrukuje...
Si práve pristál z nejakej inej galaxie? O Alfe a ich plánoch (zatiaľ ani jeden nezrealizovaný) sa tu napísalo viac ako o svetovej jednotke - Toyote... Samé bla bla bla a skutek utek... :no: ;-\ ale kto pozná talianov sa asi ani nediví >:D
Tak nad Hondou nestojí hrobár s lopatou v ruke... a poďalšie ak by si chcel spočítať všetky (celosvetovo) modely tak ti všetky tvoje a asi aj susedové prsty stačiť nebudú. ;-)
Ale pokiaľ si narážal iba na fans tak OK, no podľa mňa sú natom určite Honďáci lepšie lebo u Hondy sa maká a zbytočne nekecá... Jedine s NSX akosi otáľajú. ;-\
Alfa si dovede udělat super zvuk sama (když tedy chce)!
Nevím, proč se autor domnívá, že Alfa využije pomoc Ferrari při ladění zvuku. Asi nikdy nejel ve starém Spideru nebo třeba GT s motorem 3.2 V6 Busso! :-):-):-):yes::yes::yes: Na druhé straně ale je pravda, že Alfa na celé čáře zklamala při tvorbě zvukového projevu Giulietty 1750 QV. Tam motor jen tlumeně syčí a to je hrozná škoda! :'-(:no:
Já tedy 159 rozhodně nepovažuji za "nejkrásnější sedan" - to auto mělo příliš dlouhý přední převis (rovný 1 m !), obludně humpolácké vnější kliky dveří a ani příčný tvar zádě nebyl nic moc (při pohledu zezadu působil hrozně "vypoukle"). Nelíbil se mi ani š***tý profil přídě (při pohledu zezhora). Pro mě je (a asi ještě dlouho bude) absolutní vrchol sedanovitého designu původní verze 156 (před faceliftem. Na te bych nezměnil ani jediný milimetr. 159 na ní po vzhledové stránce rozhodně nedosáhla (zase ale měla navrch v kvalitě, komfortu, spolehlivosti a bezpečnosti, já vím).
Co si představím jako legendy Alfy Romeo? Jednoznačně to jsou karburátorové celohliníkové čtyřválce, zběsile střílející salvy do výfuku, a šestiválec, taktéž později celohliníkový a doplněný o leštěná kolena krátkého sání, který i po letech od premiéry udivuje majitele linearním tahem podobným motorům s kompresorem a pestrou škálou neopakovatelných zvuků. Na německém trhu letí krom 166 ceny šestiválců víceméně jen vzhůru. A i tu ne zcela povedenou 166 si lidé právě kvůli pohonu hojně kupují (a kvůli ceně, samozřejmě). Dle dobových měření byly i bavorské šestihrnky před Vanosem na Alfu krátké. Na těchto motorech měl velký podíl jistý pan Busso, geniální inženýr se zkušenostmi od Ferrari. A jsou to právě takové motory, které AR akutně potřebuje. Jen to pan Serža mohl rovnou mohl užít jako výmluvu, proč to tak trvá...
Asi bych do toho zamíchal i legendy z 60. a 80. let, ale jinak souhlas (akorát na mě ona krásná 159 vyzařuje silný dojem těžkopádnosti, ale z interiéru lze stále čerpat).
Teda presne to, čo modelom Giuletta a 159 vôbec nechýba (mám SW,1,9JTDm, 2007, Q-Tronic, okrem niekoľkých žiaroviek zatiaľ bez jedinej závady) takže nevidím dôvod, prečo by nemal byť vysoký štandard dodržaný aj v nových modeloch. Naopak, ak nejaké samozrejme budú, verím, že AR si bude musieť šplhnúť a ponúknuť viac ako konkurencia, ide predsa len o poslednú šancu na vzkriesenie. Originálny dizajn dnes nestačí, pri pohľade na naše cesty mám niekedy dokonca pocit, že ľudia sa pekným autám vyslovene vyhýbajú :-)
Kdyby radsi postavili trochu upraveny design dnes stale nejkrasnejsiho sedanu tridy 159, na nove platforme s pohonem zadnich kol a transaxle, trochu ho odlehcili a dali tam poradne motory, tak o odbyt by asi nebyla nouze...
Tak tyhle zprávy o tom, jak AR zatopí tuhle v nižší střední, tamhle zase v prémii, už patří ke zdejšímu koloritu, mám pocit, že už je ani nikdo oficiálně nevydává, ale že je generuje nějaký jednoduchý náhodný generátor...
Tak on to také může být "derivát F1" a vrcholné verze dostanou 1.6 Turbo ;-)
Nicméně jako všechny ostatní zprávy o budoucnosti AR leží na vodě a mění se každý měsíc...
Alfa dnes dělá dva modely - 5dv HB a nákupní tašku, a největší motor v nich je čtyřválec dvoulitr...diesel. Ano - ještě je tu 4C, ta má taky čtyřhrnek, ale "pouze" 1,8. SUV s motorem Ferrari? Takovou pitomost už italové jednou udělali, "konkurenční" Lamoborghini šláplo vedle s LM-002, tehdy všichni pochopili, že motor ze sportovního auta nemá v SUV co dělat.
Ale aspoň pan účetní pochopil hierarchii v koncernu - tedy odkud kam mají putovat novinky a technologie - a tak můžem ještě pár dní doufat, že Alfu nepotopí tak, jako Lancii.