Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat Panda a Punto Young: Důraz na hudbu a sociální sítě

42 komentářů

Klaudius
Rád by som videl fotky červenej a zelenej mutácie, čiernobiela kombinácia vyzerá tragicky... Vážne farebné kombinácie malému autu sadnú málokedy.
Dixik2
Jiné fotky na fiat pressu nejsou.
swifter
a ESP v základu a solidní turbomotor. Pak by pořád bylo konkurenceschopné poblíž špičky v B segmentu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
další, co skočil na lep reklamě a marketingu?
Na co tam potřebuješ to turbo?
1.2 jede tak.. normálně. Lepší než chodit pěšky.
1.4 už jede zcela dostatečně = nevadí ani plný auto.
Na co potřebuju turbo?
Bez turba to má násobnou životnost a zlomkový náklady na servis...
;-)
swifter
Ne všechna turba musí mít nutně problémy....ta 1.2 sice jede, ale sláva to není, v Puntu první a druhé generace to šlo, ale současné Punto je o cca 150-200kg těžší, ale furt lepší než chodit pěšky .....dobár úvaha, jenže ono lze koupit i něco živějšího za stejný prachy (i20 např.), 1.4 jede příjemně, to ano, jen ta bezpečnostní výbava už dnes není na úrovni .
Ondris
S Puntem je to těžký.
Takovej veterán a stejně je pořád ve své třídě nejhezčí. Ale základ s klimou za 210, to chceš!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Základ "s klimou" holt na Čechy zabere vždy a některé automobilky toho rády využívají. Že nemá ani blbé boční pytle, které mají jiní (radši nejmenuji) v základu pomalu 10 let, je věc druhá...

S designem ale souhlas, až se tomu nechce věřit.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no ale co Ti brání si je doobjednat?
Ani to není velká položka...
A spousta lidí, co chtějí auto prostě jen pro případ potřeby a většinu času jim stojí pod přístřeškem za baraákem je fakt nechce... a nepotřebuje.

Ta volba je fajn. Můžeš když chceš - ale nemusíš.
;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jojo, zlatá Fabia Junior. Můžeš, když chceš - ale nemusíš. >:-[]

Ale vážně...Brání tomu přesně 17 000 Kč, to zanedbatelné není...Myslím, že v dnešní době už by 6 pytlů měl být pomalu standard, přístřešek nepřístřešek. ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
hoši škodovkářský.. lžete si do kapsy.
;-)
Ale je to vás boj...

Dal jsem si tu práci: Punto s 1.2 - ale čtyřválcem, pohoda a klídek a ověřená životnost... stojí v základu, s klima a centrálem, 234.900,-.
Když do něj doobejdnám aktivní hlavové opěrky a 4 pytle (na celkem 6), tak mě přijde na 259.200,- Kč.

A proti tomu jsem nakonfiguroval Fabiu... takovej dobrák, že krátkou = mnohem menší!! Patřil by tam kombík.. ale budiž.
Motor rovněž proslavený.. 1.2 HTP = přesně opačně proslavený.
Základ stojí 260.900,- ... teda víc, než to ustrojený Punto - a to má jen jeden pytel! Už za airbag spolujezdce se připlácí...
Když dostrojím auto na srovnatelnou úroveň - jen ty aktivní opěrky nejdou ani objednat - tak už jsem na 307.800,- ... za menší auto, s mizerným motorem...

Nezlobte se na mě. Nechápu vás.
Proč jim tak fandíte?! Vždyť vás obírají o vaše peníze...

:-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přesně to jsem nechtěl (a vyhnul se jakékoli "provokaci") - aby diskuse sklouzla ke klukům škodovkářským...

No nic, když už jsi tedy začal, uvedu tvůj příspěvek na správnou míru.

Za prvé, u Fabie se opravdu nepřiplácí za pytel spolujezdce. Pytle má celkem 4 a měla je i v roce 2007. Plus již nějaký ten pátek v základu ESP. Jen označování položek v konfigurátoru je možná trochu zmatečné (klidně si ověř v cenníku).

Ta tvá cena Fabie je nesmysl. Pravděpodobně jsi nebyl v akční verzi (HTP u žádné rozumné výbavy v nabídce není). Každopádně, auta jsem konfiguroval na svůj rozumný základ: tzn. základ Punta + pytle, ESP, el. zrcátka, dělená sedadla, rádio, tempomat, 3. hl. opěrka, 12V. Punto mi vychází po slevě na 265 tis. Fabia 263 tis. A to má 1.4 (HTP v Tour Active není). To už tak špatné není, ne?
Avatar - Nadzvukovy
Nadzvukovy
:yes: ...
IcePickLodger
...je hlavne pri tomto druhu auta zaklad! >:D
zlysoused
Nebo přístup na sociální dávky.
milan3
No jenom mala pripominka, kdo ma pristup k socialnim davkam nekupuje u Fiata, ale nekde trochu jinde! >:D
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Já kdybych si to kupoval, tak bych chtěl dobře vybavenou 1.4.
Takže jsem si vybavil Punto 1.4 v top výbavě o položky, které by mi přinášely radost.. včetně HiFi soustavy... a dostal jsem se na 319.200,- Kč.

Pak jsem si vzal Fabiu... a snažil se být poctivej. Takže když už, tak jedině kombíka - je užší.. ale delsí = může to vyjít na stejno.
I když ta šířka je pro denní pocit důležitější.. ale dobrá.
Takže jsem ustrojil dlouhou Fabiu s motorem 1.4 (asi nejlepší motor do Fabie)... samo pořád bez těch aktivních hlavových opěrek, to prostě Fabia nenabízí... a dostal jsem se na 383.100,- Kč.

To je rozdíl 63.900,- Kč... to je 20%!
Proč...??
;-)
megacruiser
Fabia má jinej problém - na rozdíl od Punta vypadá disproporčně a tím pádem dost odpudivě. Fabia má design zcela bez invence. Kdyby se alespoň dobře řídila, ale ani to ne. Je uvnitř tak nějak divně úzká, není dobře vidět ven, celkově z jejího řízení nemám dobrý pocit. Taky jich stojí na každým rohu 12 do tuctu. Punto je naproti tomu doslova nestárnoucí, podle mě nejpovedenější HB. I bez jakýchkoliv úprav a na kolech z výroby je hlavně v době před FL dokonalé. Škoda že ho patlalové od Fiatu zkazili...
[odkaz]
_MT_
Jo, původní Grande Punto od Giugiara. Také se mi líbilo. A vlastně pořád líbí.
Avatar - miromen
miromen
A řidil si někdy to Punto ? Co se tyče jizdy tak je Fabia na tom určitě lepe včetně řizeni a řazeni. Jake nabizy Fiat motory ? 1.2 ktera nejede a 1.4 kterou nedoporučuji ani na saloně. Ale vzhled je přece u auta to nejduležitějši. >:D
Makovnik
Ty si uplny mimomen... alebo prianie otcom myslienky.
Avatar - miromen
miromen
Mimo jsou tu jini a jak tak čtu tak včetně tebe.
Makovnik
Neonikaj si, pises uplne kraviny, tak si rovno premen nick, nech aj nahodni okoloiduci vedia, co si zac.
Avatar - miromen
miromen
Na rozdil od tebe vim o čem pišu a to je ten rozdil mezi tvym blabolenim a moji zkušenosti.
Tak si poposedni a běž remcat jinde.
Makovnik
To vedia vsetci, o com pises - stupidne keci.
Punto si soferoval jedine tak pohladom z chodnika, ked splietas take nezmysly.
Avatar - miromen
miromen
Pravě jsi mě utvrdil v tom co jsem napsal takže dik.
Makovnik
Som rad, ze si sa utvrdil v tom, ze su to hlupe dristy. :yes:
Nemas za co, aj nabuduce.
jossalito
Sranda je ta, že miromen má v tomto nespornou pravdu. Pamatuji si, když vybíral auta, psal tu pravidelně, co vyzkoušel a jaké ty auta měly klady a zápory. Naprosto nezaujatě a pravdivě. Sám dřív jezdil tuším Fordem a koncern rád nijak neměl.

Ty ses tu opět zmohl jen na tupé zvolání, že "drístá, ale nevyvrátil si mu lautr nic. Asi sám moc dobře víš, že to nejde. Protože Punto nebylo na špici svého segmentu ani když bylo nové a není tam ani teď, když už ostatní představili minimálně svoji další a lepší generaci. ;-)
Makovnik
Lebo F-II je uz dalsia a lepsia generacia....ty si dalsi v poradi, co ulietava z reality.
Nie je tam o com diskutovat, ked su to vsetko nezmysly a vsetko, co napisal je opacne.

Punto Grande (2005) bolo prave spickou segmentu, ked vyslo, bolo najpriestrannejsie v B segmente, najlepsi podvozok, najlepsie riadenie atd...co si o tom chces mysliet ty, je akosi nepodstatne.
jossalito
Klidně své tvrzení podlož jakýmkoliv srovnávacím testem, co kde najdeš. Tak jen do toho. >:D :yes:

Kecy o nejlepším podvozku, řízení.. to snad nemůžeš myslet vážně. >:D
Velikost a design je snad jediné, co se mu upřít nedá.
Makovnik
Preco mam ja daco dokladat? ved doloz ty, ze to tak nebolo.
Rehoces sa ako pnak a aj to len na vlastnej blbosti. :no:

Jazdi to stale lepsie, nez FII a ty sa mozes s mimomenom aj na hlavu postavit, nic to na veci nezmeni.
jossalito
To co jsi napsal, platí jen a pouze pro tebe. Pro tebe to může být, a třeba i bylo, nejlepší auto segmentu. Já ti to brát nebudu.

Všichni ostatní a především ti, co ví, o co jde, Punto nikdy za špičku nepovažovali a měli proto své objektivní důvody.

PS: Vím, že testy, kde by Punto vyhrálo srovnávačku a pasovalo by se do role třídní špičky - NEEXISTUJÍ. Není třeba tedy nic dokládat. Kde nic není, ani smrt nebere. :-!
Makovnik
Co tvoja prefajcena hlava nevie, nepozna, nevidela, to neexistuje. S tym mozeme debatu skoncit.
Avatar - miromen
miromen
Je tomu tak. Dokonce jsem o Puntu silně uvažoval. A i když jsem nakonec skončil v autě o segment vyše tak jsem segment B docela podrobně nejen vizualně sledoval a zkoušel a to pravě z duvodu že v tehle velikosti jsem chtěl puvodně něco pořidit. U Punta se da opravdu vyzdvihnout vzhled a to hlavně u mě interieru což ale ja osobně nepovažuji za vlastnost auta , prostornost a komfort včetně odhlučněni. Jenže v teto třidě jsou auta ktere dokažou poskytnout stejny komfort nebo dokonce lepši a navic i lepši jizdni vlastnosti. Takže celkově podvozek Punta určitě nepatři ke kladum.
Makovnik
A na co si dlhym koumanim prisiel?

Mierne lepsie jazdila len sudoba Fiesta [odkaz] ; lenze ta je o hodne hlucnejsia, horsi interier, priestorovo je mierne horsia, navyse prevodova paka (1.4benzin) je ako varecha v hrnci. V sumare je to slabsie auto. Vysvihla sa az ta aktualna.
Korejci tej doby podvozkom horsi, F-II horsia, Polo detto (ani to aktualne nie je lepsie v komforte, iba stabilitou podvozka sa chyta), komfortnejsi je len C3/207, ale zase stracaju na stabilite, a nehovoriac o tom, ze vzadu su o poznanie mensie.
Giorgio
S FII jsem najel přes 40 tisíc km s 1.4 16V 63 kW a rozhodně bych ji ve srovnání s puntem neoznačil za lepší v řízení. Motor je navíc katastrofa, vyloženě daleko za očekáváním (zlatá 1.4 16V 59 kW ve fusionu, která s tou krabicí dokázala jezdit lépe za méně). Ostatně FII je ve srovnání s FI sama o sobě tragédie (nejen co se týká řízení, ale i zpracování - měl jsem obě ve výbavě Ambiente a zatímco proti FI nic nemám (ani nic pro ní), FII jsem opouštěl s radostí (a to jsem obvykle sentimentální)). Oproti tomu 1.2 v puntu na daný výkon jede velmi pěkně, jen se musí chytnout pod krkem. Pro 1.4 to platí taky, ale hodí se víc pro klidné řidiče, protože to relativně jede, i když se pod krkem nechytá. Bavíme se tu pořád o autech do městského a příměstského provozu, ne že to česká rodina naloží po střechu a s rakví vyjede do Chorvatska, případně že to firmy berou v desítkách kusů a trápí to napříč republikou (i na to by se to punto 1.4 hodilo více).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaký jsi měl problém se zpracováním? Jinak, slyšel jsem, ze 1.4 dost udusily Euro normy.
Giorgio
Nevím, jak Euro normy, ale v FI (2004, FL) jsem měl 1.4 55 kW s archaickým automatem, takže to žádné dělo nebylo, přesto to v porovnání s tou FII (2008) s manuálem bylo pocitově příjemnější. Totéž jízdní vlastnosti, přitom FII byla na 15" a FI jen na 14".

Obě jsem měl ve výbavě Ambiente, obě stály v podstatě stejně (ceníkově cca 460 000). FII měla nejen o dost horší plasty, ale i jejich slícování, nemluvě o výdrži. Kdo vymyslel ty plastové výlisky na plastových krytech zadních podběhů, co drží plato kufru, které se odlomí, i když na tom plato člověk nic nepokládá, by zasloužil pěstí mezi oči, aby se mu rozsvítilo. Možná to bylo jen tím prvním rokem výroby, ale relativně rychle to začalo drnčet, ošoupávat se atd. - podobné věci jsem z FI neznal ani ze staré služební holoty po 160 tisících.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nějakého nadměrného drnčení v interiéru jsem si nikdy nevšiml. Jediný problém byl fakt, že volant (tedy klasický, ten kožený naopak poměrně solidně přežil i 250 tis.) a řadička dávají najevo opotřebení celkem rychle...Co se týče plata, tam byl problém jen s držáky přímo na něm, ale po výměně v pohodě (dětská nemoc?). Ty na podbězích se sice jednou po nějakých dvou letech utrhly, ale v důsledku naboření zadku, takže to asi nemohu posoudit. :-)
Giorgio
V obou jsem měl na volantu kůži a v obou byla v pořádku. Volantem "na loupačku" trpěla hlavně OI Tour, tam byl vydrolený před 100 tkm. A co se těch plastových zmetků týče, bouračku jsem neměl, takže tím to nebylo. Plato samotné bylo v pohodě, upadly jen ty výlisky. Prostě když to shrnu, když jsem poprvé sednul do FII, měl jsem pocit, že je oproti FI ošizená - ne tím, jak ji navrhli, ale tím, jak ji vyrobili. A ten pocit mě vlastně nikdy neopustil. A to je možná ten (můj) problém ve srovnání s fiaty - jezdil jsem unem, unem logo, puntem I, puntem II před i po FL, GP a zkusil jsem i punto 2013 - pokaždé jsem měl pocit, že sedím v lepším autě, že řídím lepší auto. U fabky to bylo naopak. Měl jsem slušné auto - a pak už ne. Kdybych si dneska měl vybrat v B segmentu mezi puntem a FII, tak beru jednoznačně punto - vypadá lépe zvenku i zevnitř a na řízení mi připadá příjemnější (prostě to není pocitově taková koza), navíc má punto 5letou záruku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To podle mě bude spíše o zvyku na polohu za volantem. Každopádně jízdně má rozhodně co nabídnout.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím, že moje srovnaní je poněkud realnější. Rozumný základ a Fabia vychazí lépe. V top výbavě holt smysl nedavá. Časy předražené Fabie skončily a v akčních vybavach se jedná o výhodnou koupi, i když se to některým nehodí do krámu....