Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Panda a Punto Young: Důraz na hudbu a sociální sítě

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
Označení Young má u Fiatu dlouhou tradici. Turínská automobilka se k němu vrací a přichystala nové verze Pandy a Punta.

Panda Young se objevila už v roce 1987, tedy za časů hranaté první generace. Šlo ale o základní model se čtyřválcem OHV objemu pouhých 769 cm3 a výkonu 25 kW. Edice však existovala i v pozdějších typech, například v řadě Seicento. Nyní se vrací jak pro Pandu, tak i pro větší Punto. Pochopitelně je určena pro „mladé a dynamické zákazníky“. Ale autům to upřímně sluší, žádná velká divočina se nekoná. Takže i pro mladé duchem?

Na firemních fotografiích jsou výhradně bílé vozy s šedostříbrnými zrcátky, Panda má na bocích černožlutou lištu s bílým nápisem Young a žluté středy osmipaprskových kol. Punto je ještě decentnější, patřičné logo (tentokrát černé se žlutým písmenem „o“) najdeme jen pod předními trojúhelníkovými okénky. Interiéry jsou laděny do šedočerných kombinací, přední sedačky mají žluté prošívání, Punto jen dvojité na opěradlech. Panda vypadá více „mladě“, ale emblém je pouze na opěrce řidiče. Kromě bílé barvy se dá koupit i v červené, černé, stříbrošedé a zelené, za další příplatek je k dispozici balíček obsahující černá zrcátka a zatmavená zadní okna.

Daleko důležitější fakta představuje výbava. V základu ochlazuje vzduch klimatizace a hudbu přehrává audio Clarion, které ji umí streamovat i z chytrého telefonu. Proto mu nechybí Bluetooth, ani konektory AUX a USB. ESC je dnes v Evropě povinné, rozjezd v kopci usnadní standardní hill holder. Punto může být doplněno o Pack Young Style, který zahrnuje patnáctipalcová leštěná litá kola s pneumatikami rozměru 185/65, přední mlhovky a tónovaná skla.

Edice Young se začaly v Itálii prodávat 2. dubna, nejlevnější Panda stojí 9.950 eur (273.200 Kč). Katalogová cena je ovšem 11.360 eur (312 tisíc korun), až do 30. dubna je poskytována sleva. Punto s klasickou zážehovou dvanáctistovkou o výkonu 51 kW stojí 12.710 eur (349 tisíc Kč). V nabídce jsou všechny momentálně dostupné motory, tedy kromě zmíněné atmosférické jednotky FIRE 1,2 l pro Pandu také přeplňovaný dvouválec TwinAir 0,9 l/63 kW a turbodiesel MultiJet 1,3 l/55 kW Punto Young může mít jak klasiku, tak i výkonnější TwinAir se 77 kW (slabší nikoliv), kromě toho dále čtrnáctistovku s 57 kW a silnější turbodiesel s 63 kW. K dispozici jsou i plynové verze na LPG a CNG a v případě větší řady obě karoserie – tří- a pětidveřová.

Fiat uveřejnil tiskové materiály pouze v italštině, takže se s největší pravděpodobností na ostatní trhy zatím nechystá. Což je trochu škoda. V souvislosti s nabídkou byla spuštěna i nová reklamní kampaň ve všech druzích médií včetně Facebooku, kde výrobce navíc poskytuje další slevu. Je nutné se zaregistrovat na speciální stránce, za sdílení obsahu jsou připisovány body a uživatel může získat bonus až 500 eur (přes 13,7 tisíce Kč) na nákup vozu z této edice. Připomeňme, že malý „medvídek“ se vyrábí v Pomigliano d'Arco a „tečka“ pro změnu v Melfi.


Aleš Dragoun
Diskuze (42)
6. 4. 2014 00:00
Re: Spočítal jsem to ještě jednou... reálněji.
A na co si dlhym koumanim prisiel?

Mierne lepsie jazdila len sudoba Fiesta [odkaz] ; lenze ta je o hodne hlucnejsia, horsi interier, priestorovo je mierne horsia, navyse prevodova paka (1.4benzin) je ako varecha v hrnci. V sumare je to slabsie auto. Vysvihla sa az ta aktualna.
Korejci tej doby podvozkom horsi, F-II horsia, Polo detto (ani to aktualne nie je lepsie v komforte, iba stabilitou podvozka sa chyta), komfortnejsi je len C3/207, ale zase stracaju na stabilite, a nehovoriac o tom, ze vzadu su o poznanie mensie.
5. 4. 2014 23:50
Re: Spočítal jsem to ještě jednou... reálněji.
Co tvoja prefajcena hlava nevie, nepozna, nevidela, to neexistuje. S tym mozeme debatu skoncit.
5. 4. 2014 06:17
Re: Spočítal jsem to ještě jednou... reálněji.
V obou jsem měl na volantu kůži a v obou byla v pořádku. Volantem "na loupačku" trpěla hlavně OI Tour, tam byl vydrolený před 100 tkm. A co se těch plastových zmetků týče, bouračku jsem neměl, takže tím to nebylo. Plato samotné bylo v pohodě, upadly jen ty výlisky. Prostě když to shrnu, když jsem poprvé sednul do FII, měl jsem pocit, že je oproti FI ošizená - ne tím, jak ji navrhli, ale tím, jak ji vyrobili. A ten pocit mě vlastně nikdy neopustil. A to je možná ten (můj) problém ve srovnání s fiaty - jezdil jsem unem, unem logo, puntem I, puntem II před i po FL, GP a zkusil jsem i punto 2013 - pokaždé jsem měl pocit, že sedím v lepším autě, že řídím lepší auto. U fabky to bylo naopak. Měl jsem slušné auto - a pak už ne. Kdybych si dneska měl vybrat v B segmentu mezi puntem a FII, tak beru jednoznačně punto - vypadá lépe zvenku i zevnitř a na řízení mi připadá příjemnější (prostě to není pocitově taková koza), navíc má punto 5letou záruku.
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2014 22:37
Re: Spočítal jsem to ještě jednou... reálněji.
Nějakého nadměrného drnčení v interiéru jsem si nikdy nevšiml. Jediný problém byl fakt, že volant (tedy klasický, ten kožený naopak poměrně solidně přežil i 250 tis.) a řadička dávají najevo opotřebení celkem rychle...Co se týče plata, tam byl problém jen s držáky přímo na něm, ale po výměně v pohodě (dětská nemoc?). Ty na podbězích se sice jednou po nějakých dvou letech utrhly, ale v důsledku naboření zadku, takže to asi nemohu posoudit. :-)
Avatar - miromen
4. 4. 2014 20:29
Re: Spočítal jsem to ještě jednou... reálněji.
Je tomu tak. Dokonce jsem o Puntu silně uvažoval. A i když jsem nakonec skončil v autě o segment vyše tak jsem segment B docela podrobně nejen vizualně sledoval a zkoušel a to pravě z duvodu že v tehle velikosti jsem chtěl puvodně něco pořidit. U Punta se da opravdu vyzdvihnout vzhled a to hlavně u mě interieru což ale ja osobně nepovažuji za vlastnost auta , prostornost a komfort včetně odhlučněni. Jenže v teto třidě jsou auta ktere dokažou poskytnout stejny komfort nebo dokonce lepši a navic i lepši jizdni vlastnosti. Takže celkově podvozek Punta určitě nepatři ke kladum.