Volkswagen Amarok patří mezi nejkomfortnější pick-upy. Verze Canyon se snaží přidat na vzhledové dramatičnosti i na schopnostech v terénu. Podařilo se?
A který pick-up ne? Nevím o tom, že by zrovna Amarok něčím vynikal. OK, dejme tomu jízda na silnici, ale silnice nemá být tím pravým revírem pick-upů...
Kdo hledá pickup pro svoji potřebu, myslím, že u konkurence dostane lepší kousky. Kdo hledá pick-up pro své ego, má u Amaroku hodně co získat :-!
>:D no myslim ze kdyby jsi vedle nej zaparkoval, brutalni truck z poza velke louze, tak by se Amaroku ty koulicky hodne rychle scvrkly. Ono prave, ta velikost full-size pickupu opravud vynikne az kdyz vedle nich zaparkujes treba Q7, ktera je v Evrope povazovana za velke auto...
Neviem, co mas s nejakymi plagátovými kovbojmi, ale poviem ti moju skusenost. Kedysi koncom 90. rokov u mna vo firme makal aj jeden Hilux 2,4D single cab. Vykon si nepamatam, ale kedze to bol hladky diesel iste chapes, ze koni nebolo nazvys. Toto plne nalozene auto sa podla môjho vnimania trapilo menej, ako sucasny Amarok. Ako pises, je to otazka sprevodovania. Ale ked chces mat auto aj na teren, aj na paradu, tak cely pohonny retazec zladis tak, aby si dospel k nejakému kompromisu. Tu sa podla mna vo Vw celkom netrafili. Plne nalozeny Amarok a traja ludia na palube - do urcitych otacok ten motor pod zatazou klepe tak vyrazne, ze ti toho stroja musi byt aj trochu luto.
Jde mi jako vo to, mít auto, jako abych ukázal, jako, že ho nemám malýho víte... Jako musí to mít hrazdu, hlíny s hustym vzorkem a musim koukat pěkně zvejšky... Prodejce se jen usměje a vytáhne prospekty Amaroka.... Je vyhráno.... Ještě vybrat příplatkovou výbavu a prémie jsou doma.....
Tak takhle vybíráte auto? Takhle nějak - plus drtivej příjezd před diskotéku, to když použijete svůj záložní vůz - Lambo - vypadají Vaše poluční sny? No tak to si určitě něco vyberete - ale pojďme se bavit o reálu...
Amarok je dobrý krok koncernu na pole lifestylových pick-upů. Nejdřív si ujasněte, co od toho auta chcete, proč ho chcete a co bude dělat. Ano - na tvrdou práci jsou tu trošku jiní šíbři. Nissan, který musel na pole práce vrátit "starouška" dvoukilo, protože lifestylovka trošku strádala a úpěla(manininkato se na tom podepsala rez a dost "skvělý" francouzský motor z počátku produkce), Toyota Hilux - ta bezpochyby a Isuzu D-Max, který v poslední generaci udělal tedy ne krok, ale skok směrem k velmi dobrému mixu práce a zábavy. Nezapomínejme na Tři diamanty a jejich L200, ale ta u nás moc růží nepobrala.
Tedy - pro ty, kteří s těmi vozy pracují - je povětšinou volbou manuální převodovka, připojitelný předek(tedy v základu hnaný zadek) a špéra na zadku, přičemž pokud možno minimum elektronických feature je žádoucí jakožto omezení kurvítek. Oni nepotřebují 150kW a hrnnnnnn wruuummm na semaforech - motorizace kolem 90-100 kW jim stačí....
No a pak přichází Ti, kteří to auto nebudou moc týrat prací - budou maximálně tak tahat přívěs s koněm, občas seno, nějaké ty špalky a auto jim bude sloužit jako "stylovka". A tady je Amarok v tomhle provedení skvělá volba. Motor dostatečný, navíc s nízkým povinným ;-) ach ano, má dvě turba a možná se to zeseje, ale to se dnes může stát čemukoliv.....
Prostě VW se trefilo do "potřeb" cílové skupiny a namíchali to dost dobře - známý design, přívětivé pracoviště a útulný obývák,který zákazníci znají z osobáků - nikdo netrpí.....Tedy maximálně Ti, kteří ve svých snech baží po něčem, z čeho si buchta sedne na sedinu hodí véčko.(Starší prostatici vědí, že mozek je základ ;-) )
PS - omlouvám se fandům Rangera - neb o něm vím prdlašký a stejně tak jsem nezahrnul americké midsajzíky, bo jsou v našich končinách šafranoidní a tvrdě jsem viděl makat jen jednoho. (btw - kdybych ještě někdy měl mít poluci, tak tam určitě projede Ramka s 5,7kou)
Takže pickupům zdar panstvo ;-)
No hádám, že tohle tahat přívěsy v hlubokym blátě nebude. Oněch 132kw a 400NM neměla hromada nesmrtelných pickupů, třeba takový hilux ;-) no tak, nebuďme plakátoví kovbojové, tahání a terén je hodně o převodovce.
Kvalita nafty uz neni v US problem delsi dobu, vysoky obsah siry padnul s rozsirenim nafty specifikace HW2, myslim, ze jina uz bezne nejde vubec koupit. To, o cem pises je pravda castecne, diesel se pomalu ale jiste do povedomi dostava, ale nikdy to nebude ani zdaleka takovy mainstream, jako v Evrope, duvodem je samozrejme cena pohonnych hmot. RAM ted uvadi na trh novy 3.0 litrovy diesel a ostatni se tvari, ze se zaridi podle toho, jak se ujme... Vetsi trucky jezdi s diesly ~6l V8 bezne. Podle meho do toho VW nejde kvuli tomu, ze 2 litry jsou v teto kategorii skutecne malo a hodne racionalni rozhodovani kupcu u uzitkovych vozidel by mohlo byt negativne ovlivneno spatnou povesti vozu osobnich rad.
No tak dobře to tomu autu pravda úplně nedělá, ale ono taky musí něco vydržet. Auto s kterým se musí zacházet v rukavičkách jinak se rozsype je šrot za kterej je škoda vyhazova peníze. BTW čemu vadí fakt, že motor běží na volnoběh? Pokud vím vadilo to akorát VW motoru V6 2,5 TDI, kterej měl poddimenzovaný olejový čerpadlo takže na volnoběh nebyl motor dostatečně mazanej, ale normálnímu motoru vůbec nevadí když běží na volnoběh. Rozhodně je to pro něj lepší než když ho furt chcípeš a znova startuješ.
Ty diesely by se Američanům zpočátku líbily, než by zjistili, že to není ten ultrajednoduchý, starý Duramax od Isuzu, akorát s vyšším výkonem. Kvalita nafty v USA asi problémem nebude, když se Amarok vyrábí i v Argentině. Co by ale problémem určitě bylo, je fakt, že diesel si pamatuje pár Američanů ze 70s a 80s, kdy to byl nějaký jednoduchý diesel pod kapotou tátova Chevy, kterému patří les někde na venkově. To, že ty motory mají společné jen to že jezdí na naftu, už většině lidí nedochází
Amarok má v reálu docela "koule". Dnes jsem ho periferně spatřil vedle sebe s nástavbou a v první chvíli jsem ho měl za nějaké brutální SUV z druhé strany Atlantiku. :-):yes:
jeste jednou, nedostatek vykonu neni problem, problem je ze neni "od volnobehu" coz je konstrukcni vlastnost.
a redukce je, ale ne ve stale 4x4 ... ale ve stale 4x4 neni..
Lenze redukcna je len pre manual a staly zadny nahon s moznostou priradenia predku. Zdaleka najoptimalnejsia verzia z pohladu jazdnych vlastnosti by bol staly pohon 4x4, s automatom a strednou a zadnou uzavierkou.
Znovu ten vykon, je ho objektivne malo, na tom svojou spokojnostou nic nezmenis.
No tak to rozhodne nestačí. Neviem aké sú tvoje nároky, ale auto je aj v najsilnejšej verzii podmotorizované. Nebodaj ešte chcieť využiť plnú nosnosť....
Úplně stačí vytočit funglovku s 30 km na hrbu do omezovače, pak s ní párkrát projet propadlý kanál, na 8krát zkusit zacouvat do titěrné mezery v podélném stání ve strmém kopcu a pak nechat běžet motor na volnoběh 3/4 hodinu před obchodňákem, aby měla mamka a spící mimino ideální teplotu. Tomu Amaroku, samozřejmě, nic není, stejně jako takhle testovanému autu, ale ono se to všechno sčítá.
A tim je otazka, proc neni Amarok k dispozici na trhu, ktery tyto trucky ztelesnuje - tedy v US. Na autoweeku meli sice pruzkum mineni, zda by se ctenari/kupci zajimali o Amarok, vysledek kopiruji:
With more than 700 of you taking part in the poll, an astonishing 94 percent said you would be interested in the Amarok if it were available in the U.S., probably due to the low starting price and the fuel-efficient diesels. Volkswagen needs to take note of this.
On totiz v Mexiku stoji diesel pod 25k$, coz neni spatna cena za entry model. Dival jsem se na celosvetove prodeje, loni nevim, ale predloni se jeste planovanych 90k/rok nepodarilo dosahnout, vysledek byl 81k jednotek. Otazka je, jestli v US emisnich specifikacich a odpovidajici vybave by byla zachovana kompetitivni cena... 100% kritizovanym faktem by byla ovsem absence volby vetsiho motoru.
Sypu si popel na hlavu za slovosled svého příspěvku - tak to prostě vypadá když píšu a zároveň telefonuju. Není to poprvé co jsem něco napsal a odeslal bez kontoly a autocenzury, a pak se chytám za hlavu, protože příspěvek vypadá jak od tutana. Ovšem za smyslem si stojím - nějak mi u Amaroku chybí ta tečka na závěr, proč si ho koupit. To není hanění jeho kvalit - je to asi podobný problém jako u Phaetonu - bez debat kvalitní auto, ale proč ho koupit?! Navíc jsem si ještě před příspěvkem prošel ceníky konkurence a Amarok je prostě bezdůvodně sebevědomě přestřelený..
nahodou lupo GTI bolo vcelku narez.... auticko.... 125 koni klasicka poctiva 1,6tka... vpredu miesta viac ako vo fabii..... hm... velka skoda ze povodna pointa lupa je fuc.... v tomto smere je dnesny UP uz len taky nezaujimavy sterilny vzdialeny pribuzny.... niekdajsieho paradneho lupa
fox je skutocne amorfna zruda ale lupo bolo paradne, klasicka normalna kapota ( ziadne male mpv bez predku ako po crashteste ako ma UP ) , rozumne proporcie... zvlast take cierne gti [odkaz] ... to bola supa :yes:
dle mé zkušenosti bez problému... (loď s vlekem cca. 2.5t)
šestiválec to samozřejmě není, ale zase ta spotřeba je docela příjemná, kolem 8l bez vleku a 10l -- pochybuji, že V6 by tomu byla byť jen na dohled
tak ve srovnání s konkurencí - Ranger - Hilux je ten interiér dle mého názoru nejlepší... Hilux je dost "pracovní" a nový Ranger působí lehce moc plastově
tohle je prostě klasický VW, relativně strohý, ale funkční, přehledný a dobře zpracovaný
ale je to věc osobního názoru samozřejmě...
no a k tomu motoru už jsem to tady psal jinde... výkon zatím nikdy nechyběl, ani při tahání 2.5t přívěsu;
díky redukci v pohodě i v celkem dost náročném terénu a zároveň i 160 na dálnici není problém ani výkonem ani komfortem...
řekl bych, že se to VW celkem povedlo, na to, že se pustili mezi leta zavedenou konkurenci
No máš asi pravdu v tom, že záleží na tom, jak se to auto bude používat. Dost často se *-upy používají v těžším terénu, ale třeba i na tahání přívěsů - autodopravník, velký karavan nebo třeba loď. Tady Amarok podle mě malinko ztrácí, trošku bych se bál s 2x foukaným 2.0 TDI tahat přívěs kolem 3tun. U Navary/Pathfindera můžeš mít 3.0l V6 170kW, což dává více jistoty. No ale co, čas ukáže ;-)
Z druhé strany, Fox se tu stal živoucí legendou ;-) . A Lupo bylo v některých verzích docela šik.
Pro mě jsou pochybné některé Cross mutace... ono to CrossPolo nakonec vypadá i na těch nízkoprofilech docela k světu, ale přiznávám, že sám před sebou bych si asi připadal trošku jako falešný sob :-)
tak ja se rozhodoval cca. před 2 lety a Amarok to tehdy vyhrál...
proč - sliboval nejnižší spotřebu ve své třídě a dobré vlastnosti na silnici ... a to se naštěstí potvrdilo
jen pro info, je to verze s redukční převodovkou a provoz je cca. 80:20 silnice vs. nezpevněné cesty;
jinak celkem spokojenost, motor je ještě předchozí, o 7kw slabší (125kw) a za slabý by jej rozhodně neoznačil, ani s nákladem na korbě a 2t vlekem nemá větší problém... spíš je třeba s tím počítat při zastavení;
nemám tedy srovnání s nějakým 3l, ale není si nač stěžovat, v provozu to rozhodně brzda není a i předjíždět se dá (bez nákladu)
jen při těch rozměrech auto by byly k nezaplacení parkovací senzory...
Ano, byl jsem svědkem, když redaktorka jakéhosi dámského magazínu vracela před pár měsíci testovacího RRS s odrbanými 21" koly... Bez stresu a s úsměvem oznámila, že se s tím špatně parkuje u obrubníků.
Ano, ZF 8HP plachtění nevadí. U VW není plachtění vyhrazené pro BlueMotion. Jestli to umí zrovna Amarok (tedy má tu volbu v palubním počítači), netuším.
... za který bych se nestyděl. Byl jsem se svézt a vše pocitově v pořádku. Jedna věc, která by mi asi v dlouhodobém měřítku vadila, byl motor. Preferuji větší objem a méně turbo.
Předevčírem jsem jednoho viděl. Byl v příkopě a zadní náprava o 15m dál. Robustnost a konstrukční bytelnost nechme tedy stranou.
Jako upřímně pro člověka jako jsem já, co si takové auto asi nikdy nekoupí a nevyužije, je to hezké čtení. Když si ale vezmu na co by to mělo být určené, tak by mě asi spíš zajímalo kolik věcí se narve na korbu a jak se to pak chová v bahně v lese nebo na poli..
Ale víme že je to velké, na poměry offroadu poměrně dobré na silnici, má to velkou spotřebu na dálnici a má to uzávěrku diferenciálu. Šokující odhalení >:D
rekl bych ze amarok vypada fajn, jen ma podle me dve nevyhody
1, motor...kdyz pominu muj osobni nazor na zivotnost tak urcite slabinou je nedostatek vykonu z nejnizsich otacek.
2, absence redukce u stale 4x4 coz ale neni tak hrozne protoze vetsina lidi si koupi automat, ktery to pokryje.
osobne myslim ze momentalne je dost dobra volba je ranger 3,2tdci ..
Nevim co ostatni, ale vetsina, ktera takoveto auto nekupuje pro frajereni ve meste ceka spise extra vlasnosti v terenu. Jinak ale Isuzu jiste vali i ve meste:
Od podvozku(Isuzu D-Max) se ani na velkých nerovnostech neozve hlasitá rána a automobil tak působí velmi pevně a fortelně. V rozbitých ulicích Prahy se Isuzu pocitově jako jedno z mála aut vůbec netrápí, protože i ten nejhlubší kanál odpruží téměř neslyšně.
Pravda je takova, ze v Praze asi bude vypadat lepe ten Amarok, preci jen asi clovek kupuje vice a neco lepsiho, kdyz vice zaplati. Ma tam ty vwecka a to se pocita ;-)
Jinak se mi libilo treba u D-Maxu hodnoceni prevodovky:
Převodovka působí archaicky – občas se nemůže rozhodnout, který stupeň je ideální, její reakce nejsou nejrychlejší a pocitově se v ní ztrácí kus výkonu. Na druhou stranu řadí hladce, je vhodně odstupňovaná a při sundání nohy z plynu v rychlostech pod 70 km/h vyřadí na neutral a nechá auto plachtit. Pokud potřebujete v tu chvíli brzdit motorem, stačí posunout volič doprava, kde je kulisa manuálního režimu. Celkově navíc převodová skříň působí naddimenzovaně.
Kdyz to shrneme u Amaroku, ZF se jenom výjimečně se stává, že převodovka váhá, jaký z osmi stupňů použít. Kde se teprve ztrácí ten výkon u Amaroku? Co ZF take plachti? Proc neuvedli ze to plachteni u Isuzu je vlastne spicka, ktzerou chce vw vyuzivat u svych BlueMotion zroutu kvuli zlepseni spotreby? A to naddimenzovani prevodovky u D-Maxu je jasne minus, kdoby chtel u terenaka aby neco vydrzel, kdyz staci ze vypada hlavne pekne ve meste. Tam neni potreba ani ochrana motoru jako u Amoroku ;-)
To jistě. Ale přesto bych to raději vědět nechtěl. Nebo ještě lépe - prostě bych si takové auto, které dělalo "pokusného králíka" při různých testech, nekoupil. To se samozřejmě netýká jen pracovních pick-upů, ale třeba i různých hot-hatchů a sporťáků... ;-)
Nemám dlouhodobou zkušenost s Amarokem. Nemohu tedy hodnotit.
Ale co mám v paměti, jsou Patrol, L200 a Pathfinder. A musím ti s lítostí sdělit, že ač to jsou auta robustní a odolná, tak se zrovna vysokou spolehlivostí nevyznačují. Může za to nepochybně z větší části prostředí, ve kterém fungují.
A to jako proč? Amarok se začal prodávat už v modelovém roce 2010, má za sebou tedy 5 let, a nikde jsem zatím nezaznamenal žádné zprávy o jeho poruchovosti...
Pamětníci si jistě vzpomenou, jak rychle o dobré jméno přišel Nissan díky problémům s kvalitou u Navarry - to se neutají...
Amarok si podle tebe koupí jen někdo, kdo vzývá za každou cenu koncern VW a má díky tomu pocit že si kupuje něco lepšího. Ty sám bys ale pocitově si zavedl (?) značku která má delší zkušenosti. Což takhle se místo pocitů zabývat tím, které auto je lepší? Oč lepší je tvůj pocit nadřazenosti Toyoty než pocit někoho jiného o nadřazenosti VW?
Uchopil jsi to, tradičně, z toho naprosto opačného konce.
Amarok je na silnici špička a v terénu se neztratí. Takže to tvý "frajeření" ve městě zvládne levou zadní. Ale co ti ostatní, co si koupili konkurenty a jezdí s nima po městě? He?
Upřímně si musíš odpovědět, že ti se netrefili tedy vůbec. ;-)
Jen koukám, že ty opět nedovedeš překousnout velmi dobré auto od VW, které své kvality bezproblémově prokáže každému, kdo se s ním sveze. ;-)
paci sa mi L200 aj D MAX, aj Hilux..... paci sa mi ich schopnost v terene a vobec... ako pracovny stroj ktory je vhodny aj na bezne pouzitie su to zaujimave auta... su komfortnejsie a luxusnejsie ako defender .... a zase netreba vam 3 miliony na nich aby ste sa sluzne zviezli v schopnom offroade ako v pripade range roveru..... auto je aj komfortne ale aj terenne a za slusnu cenu..... pritom sa nejedna o radobySUVecko ktore mimo cesty ma problemy uz hned na prvej polnej ceste za mestom.... su to poctivi pracanti ktori uz ziskali istu uroven "komfortu" a kultury jazdy a dospeli..... dnes su tieto pickupy uz kludne vhodne aj na bezne pouzitie ...
amarok s tym paradnym "adventure" packetom canyon vyzera uzasne.... viem si s nim predstavit jazdit kdesi v oregone a vychutnavat si okolitu divocinu a pritom ostat rydzym europanom :yes: paradne auto
Jojo, pro frajereni s prazdnym autem na silnici do mesta >:D
Zajimalo by me srovnani D-Maxem pri praci v terenu a s nakladem. Pokud auto pro praci a do terenu tak bude takovy fortelni a levnejsi D-Max jiste lepsi volbou (Toyota i Nissan take). Ramovy podvozek zvlada vse s prehledem a motor se nazadycha jako papirova konkurence ;-)
Takze Amorok zbyde na tebe a na dalsi co vzyvaji vw. Jinak ta pristrojovka u Amoroku je opravdu desna, takova cinska designova slatanina ;-)
Jen tak mimochodem, Amorok to opravdu není, správně je Amarok...
Tyto velké pickupy jsou v Evropě relativně na okraji zájmu, myšleno co se použití mimo firemní klientelu týká. Farmáři mohou jásat, auto je to velmi zajímavé a na silnici působí opravdu majestátně.
Nějak mi uniká smysl proč si kupovat Amorok.. V rámci třídy asi nebudě špatné, ale nenacházím si nic v čem by vynikal. Možná vizuálně v této výbavě, ale fríkulíni většinou zas tolik peněz nemají a na práci si jí nikdo normální nekoupí.
Pocitově bych si asi zavedl značku která má delší zkušenosti - Toyota, Nissan..
Nakonec mi Amorok vychází jen pro toho, kdo vzývá za každou cenu koncern VW a má díky tomu pocit že si kupuje něco lepšího. (mimochodem - nevyrábí se Amorok někde v j.americe ? )
Nechápu proč tam nedají i něco silnějšího z Touarega (V6 V8), motorů má VW do podobnýho auta dost, je to trochu škoda. Za úvodní fotku ale palec nahoru, to auto vypadá skvěle :yes: