Existují automobily, které v průběhu výroby není třeba nijak výrazně omlazovat. Je tomu tak díky nadčasovému tvarovému základu, který je aktuální i řadu let po uvedení vozu.
Pašík byl a je krasavec (B6 či modernizace od rv 2000), mne se tedy líbí i více než následující generace. V roce 2003 frčet s 1,9 96kW po D1 160 km / hod a být jak v peřince a klidu, to už se mi pak s žádnou střední třídou nepovedlo..Nehledě na spotřebu 5ti litrů :-)
no obzvlast SUV a sportiaky maju tendenciu vydrzat vo vyrobe velmi dlho a su nadcasove.... take pajero je stale "in" aj jimny alebo taka honda nsx vyzera dodnes aj po 20 rokoch stale na urovni doby a aj jej interier ;-)
najviac starnu prave tie najpredavanejsie a najrozsirenejsie auta ako fiesty golfy fabie pola ...... proste bezny standard.... ale taky jaguar XJ z r 1995 je dodnes paradny ;-) [odkaz] , akoby prisiel na trh len nedavno :yes:
Ano.. Jaguar je paradní, ale stejný jako předešlé generace i ty následující ještě pár let, než Jaguar přešel na nový směr. Je to jen kousíček v evoluci, nic převratného.
Při pohledu na Káčko v headline článku jsem si říkal "a safra, tady by měla být auta jako Mazda 6, Passat B5, Grande Punto, TT..." a taky že jo >:D Jen to Káčko s Lagunou mi příjdou spíše poplatné době, než nadčasové..
..a ještě bych dopnil Jaguar XK X100. Sporťáky jsou sice silně nadčasové tak nějak obecně, ale u XK to platí dvojnásob.
Asi sa zhodneme na tom že začiatkom 90-tych rokov nebola protikorózna ochrana u väčšiny automobiliek vôbec na úrovni. >:D Hnedým morom trpelo čo si pamätám snáď všetko včetne prémie.
Hele, ale ta jedničková je opravdu jedno z aut, které jentak nezestárne :-) Dvojka už je tuctovější i když asi nejpovedenější co se kvality a zpracování týká.
Tak káčko chápu. Dobře si pamatuju dobu, kdy vyjelo. Byl to šok. Lidé se kolem toho houfovali a studovali to - prostě v té době to bylo něco jako z vesmíru. Koncept, který pustili na ulici. A když se podíváš zpětně, tak pořád vypadá dobře.
S lagunou souhlas - tam to moc nechápu. Z pohledu dneška zapadne. Místo toho bych tam třeba přidal subaru legacy outback/legacy 3. generace . To bude pěkné auto ještě hodně dlouho.
To, co popisuješ u káčka, jsem zažil u Laguny 1.
Na svou dobu jako přízrak, nádherné a ladné auto.
Po FL pořád parádní, ale dvojka a další generace už to jen zkonily, není na nich nic nadčasového, právě naopak, ta auta zestárla šeredně rychle.
Laguna že sem nepatří? To asi ne co. To auto když vyšlo bylo nadčasové a revoluční. Design luxusní, výbavu mohla mít takovou, o jaké se jiným ani nezdálo, první ve své třídě 5 hvězdiček v crashtestech atd. Co měl třeba passat? Nudnej usedlej design. Neurazí nenadchne. Co se týče oktávky tak bych sem dal spíš první generaci, na které se stavěl úspěch dalších generací.
Je fakt, že když někde potkám Káčko, většinou je takové ušmudlané ošklivé, spíš bych ten titul viděl u Focusu I. Laguna II (a zejména v kombíku) je pořád parádní auto... ale ještě větší nadčasovost vidím u první generace, to byla tehdy pecka.
Pokud pominu sportovní a terénní auta, která jak už bylo řečeno tak nějak stárnou pomaleji... tak namátkou ještě 406 (zejména kupátko), BMW E39, Audi A5 (kupé i Sportback), 323F, první Scenic... no a (padni komu padni) Golf.
Ano, Focus I vypadá (když je udržovanej) dobře i po letech. Já třeba obdivuju nadčasovost tvarů Fabie 1. Pěknej kousek na silnici v hezké barvě (ty úvodní pastely byly děsivý) vždycky ocením.
Osobně se mi Fabie 1 nikdy nelíbila, ale to co přišlo po tom .... hrůza. Tak jsem si začal řikat, že vlastně už tak hrozná není a co bych dal za to, kdyby se vrátila. A to i interiérem.
Já bych se přidal k té tebou zmíněné 406tce... v Kupé je to snad to nejhezčí a neelegantnější, co kdy Peugeot vyrobil. Mít peníze navíc, je to dostupné auto na víkendy, které bych si pořídil :-)
já třeba miluju peugeot 407 ve všech verzích. A 407 kupé je jen bonus. Ten předek je parádní. Škoda že jsme natrefili na špatnej kus, o kterej se minulý majitel nestaral. Při koupi to vypadalo dobře, ale pak se to sesypalo najednou.
Zrovna předek kupé se superdlouhým převisem mě moc nenadchl... krásná a elegantní 406 byla nabušena steroidy a přiostřena, ale ku prospěchu věci to podle mého nebylo.
PS: jak se mi normálně líbí facelift 406, tak kupé úplně klidně před fl.
406 coupe je hlavne zvonku suprove nadčasové auto. No a čo sa toho Ka-čka týka, že nejaké auto vyzerá zvonku ako popolnica je skôr vizitka vlastníka a jeho vzťahu k tomu autu. Neveril by si koľko takých popolníc stretávam denne a sú to o niekoľko generácií novšie autá.
Tak za mě souhlas i nesouhlas. Souhlas s Ka to tam nemá moc co dělat, souhlas s P406 Coupe, BMW E39 a Golf. Naopak nesouhlasím s Lagunou, tak ta zrovna prokoukla až po faceliftu ;-)
A kterou Lagunu myslíš? Jednička faceliftem prokoukla, ale nijak zásadně... kulaté mlhovky, přepracovaný čumák, hezčí zadní světla... ale žádná revoluce, prostě podařený běžný facelift. Dvojka se mi po faceliftu naopak líbí míň... jak mi ten kus plastu vpředu připadal při představení zvláštní a samoúčelný, tak se mi časem začal líbit a naopak faceliftovaný čumák mě za srdce nechytil, ta světla mi tam nějak nesedí.
Re: Laguna 2001 je mnohem lepší jak ta současná ubohost
S tímhle musim souhlasit, hezká zachovalá Privilege, nebo initiale na 17tkách jak v kombiku, tak i klasický hatchback vzbudí zájem mého oka doteď. Zvláště v hezké barvě, třeba černozelená metalíza (škoda, že jsem ji tehdy nesehnal). To nynější Laguna už taková krasavice není a první kusy Laguny III už teď vypadají zastarale... je to škoda, snad to nástupce napraví :-)
Osobně mi tu místo Oktávie II chybí spíš I. generace (po fl především). Ta byla přelomová, dodnes jich jsou plné silnice a s ohledem na rok výroby vypadají pořád dobře... dokonce i v obyčejné bílé, pokud nejsou zrezlé. To byla doba za kterou si koncern zasloužil :yes: . Dnes už to tak slavné není..
Já ještě ale zapoměl na to podle mě uplně nej auto, který snad nezestárne nikdy a to ani v obyčejné výbavě. A to je BMW 3 E46!!! Nejkrásnější BMW všech dob... od 316tky po M3 (a to s respektem k E39 a E38, které jsou taky parádní)
absolutny suhlas.... najkrajsi baworak pre mna tiez jednoznacne.... rada 3 E46 je dodnes na ceste dominantnym autom... vyzera velmi moderne a pekne baworacky... cas mu neublizil .. prave naopak... to auto je z roka na rok krajsie :yes:
neskutocne nadcasove auto suhlas
:yes:
dovolim si tvrdit ze aj prva A4ka z90tych rokov vyzera stale dobre
Tak A4ka mi na svou dobu uchváltila, pamatuju si jak jsem v roce 1996 listoval autokatalogem co sem dostal k narozeninám a slintal nad červnooranžovou metalízou A4ky :-) Bohužel dnes už mi přijde tuctovým autem, to BMW je trochu jiná káva, je to ostatně vidět i na tom, že si ji trh cení více :-)
Hele, není to trošku vzpomínkový optimismus? Já si náhodou na uvedení Octavie pamatuju, tehdy to byl málem národní svátek... táta vybíral nové auto a byli jsme projet červenou 1.8 20V... a zase taková sláva to nebyla, až facelift z toho udělal auto, kam se dozadu posadí i člověk :-) .
Projeď se dneska benzínovým RS... ten posun je tam obrovský.
Bavíme se o vzhledu a kvalitě a mluvím o faceliftované verzi především :-) Ta vydržela nespočet let ve výrobě a když si vemeš, jak vypadal třeba v té době Megane kombi a vedle něj postavíš Oktavii.... není co řešit :-) Já jel s 1.8 20v po fl a jelo to velmi slušně :-)
Nemyslím si.
Lepší "real world" fotku nemám/nemůžu najít, ale tahle auta jsou současníky (je mezi nimi jen asi deset měsíců). A nezdá se mi, že by Škoda vypadala líp...
[odkaz]
V tomhle případě se mi Octavia jednoznačně líbí víc... facelift Megane I považuju za nešťastnou záležitost, mně osobně sedí mnohem víc verze před faceliftem, vycházející z (nadčasové) Laguny I.
A řešení zadní části, což je vlastně prubířský kámen varianty kombi? Octavia působí, že to tak vždy mělo být... osobně se mi líbí ve všech generacích víc než lift. Megane I je taková nastavovaná kaše, až II vypadá přirozeně.
Teda, tos vybral snad nejhorší fotku cos mohl >:D
Ale máš pravdu, tenhle pohled moc lichotivej není (C-sloupek se těžce nezdařil), z ostatních je to o něco lepší ;-)
Asi se shodneme, že pokud je diskuse o kombi, pak se bavíme hlavně o tom, jak je řešena zadní část auta. Já si osobně cením toho, pokud to auto vypadá v kombíku přirozeně... a to se o Meganu I říct nedá, ten zadek je tam nesourodě nalepený - proto jsem vybral tuhle fotku, že zdůrazňuje designový problém, který tam prostě je. Že se mi nelíbí přední maska po faceliftu je věc druhá.
Podívej se na Focus I (II, III), podívej se na Megane II (III)... podívej se na Volvo V70 nebo MB-E 211... aktuální Peugeot 308... nebo tu Octavii... tam všude se mi kombík líbí víc než běžná verze.
Pokud řešíš jen provedení zadní části, pak samozřejmě souhlasím, Okta je na tom lépe.
Ale nevim, původní příspěvek byl o tom, že vedle sebe stojí stejne stará Okta a Mégan a tam už si tak jistý nejsem :-)
Jak nad tím přemýšlím, nevím o moc autech, kde by se mi líbil sedan/hatch víc než kombi. Možná E46 a E39, Stilo, komplet Golf a současná Astra :-)
Mně se Octavia I v kombíku po faceliftu líbí hodně. Megane I se mi líbí jako 5dv před faceliftem, jinak ne.
Kombíky se mi taky obecně líbí, ale ne všechno se povede. Nemusel jsem minulou 308, minulé Clio bylo divné, Fabia taky (jakkoli se jinak Škodovce kombíky daří)... minulá MB-C vypadala jako s plnýma kalhotama :-) . Nepřišel jsem na chuť Civicu (jakkoli tu má své nadšené zastánce) a i Accord se mi líbí víc jako sedan. A je spousta aut, kde je mi to jedno - Leon se mi líbí a kombík taky, BMW 5 se mi líbí a kombík taky... a tak dále.
Já bych to rád uvedl na pravou míru, samozřejmě se bavím spíše o konkrétním provedení karoserií, protože třeba takový Megane Coupe I. generace byl a pořád je dost pohledné auto. Bohužel se na většině vozů vyblbla za tu řadu let tuna teenagerů se snem o sporťáku, ale zachovalý kousek v původní žluté barvě je velmi hezké auto i po letech.
Shodou okolností jsem zde měl před časem na téma nadčasovost Okta vs. Mégane zuřivou debatu s Ronaultem...a k žádnému rozumnému výsledku jsme nedošli. >:D
Já mám jasno. Bez ohledu na sympatie či nesympatie ke značce (na rozdíl od jiných považuji FL mégane za zvlášť povedený a svého času se mi líbil) považuji Octavii za nesrovnatelně nadčasovější auto, u kterého jedna drobná aktualizace postačila k tomu, aby dodnes nevypadalo nějak nepatřičně. O méganu totéž říct nemohu, protože zastaralé "devadesátkové" tvary by nezakrylo ani 10 faceliftů.
Je to k pláči a ne k smíchu. Ještě nedávno neměli slušné auto a teď vesele staví v Evropě továrny. Schreyer jim kreslí pohledné auta. V kapse ti zvoní Samsung namísto Nokie a doma čumíš na LG místo na Philips.
ano suhlas.... je fakt ze sucasne auta pod schreyerom uz budu aj za 10 rokov pekne.... o 10 rokov ked tu auto cz takyto clanok opat napise tak verim ze sa tam dostane aj nejake Schreyerove sucasne dielo ;-)
podla mna sucasny sportage bude aj za 10 rokov paradny.... starne velmi velmi pomaly
Výborne to tí Japonci v tom Suzuki vymysleli však? Zaoblená v licencii vyrobené Grand Vitara je coool. Súčasný Sportage beriem, ale toto ani náhodou. Tu si šliapol vedľa.
Myslím, že tu budou některá novější auta - Optima, Ceed. Ale je potřeba to brát tak, že se díváme na korejská auta evropskou optikou... to není úplně fér.
Fotka je ilustrační... a jen tak mimochodem, ne moc hezká, kola vypadaj děsně a stříbrná tomu autu nesluší. I šestce hodně prospěl decentní facelift, pak to teprve bylo toppravé.
Nerozumím tomu, proč by se nadčasovost auta měla posuzovat čistě podle vizuálního designu, nejméně důležité součásti designu. Nerozumím tomu, proč by o tom někdo chtěl dělat článek, když je tím automaticky odsouzený k nulové hodnotě.
Passat je divoký má divný profil a je dnes mimo ? čo je potom laguna ?? :-O
Praveže Passat ma vyvážený a nadčasový dizajn zatiaľčo laguna je akési nevyvážené čudo a podľa mňa to bolo jedno z najškaredších aut v strednej triede (nejškaredši je Peugeot 407 >:-[] )
Nadcasovost designu u me znamena design, ktery po cca 10, 15 letech vypada stale zajimave a neni dnes videt zastaralost. To znamena v dobe uvedeni neco extra, dnes relativne zapadajici mezi ostatni. Takze jedine KAcko a Laguna OK. Na zbytku je videt zastaralost, takze sem nepatri. Laguna by mohla dnes do vyroby, ostre hrany dnes frci ;-):yes:
Jenže nadčasovost se právě neřídí tím, co dnes frčí, protože to zítra zase frčet nebude. Pokud dnes potkám Káčko, vypadá dost zoufale... to už Twingo I obvykle působí lépe.
Ostatní auta jako BMW 7 jsi odbyl mávnutím ruky, tak ani já nebudu ztrácet čas jejich podrobnější obhajobou...
BMW vypada supr i po 20 letech, to souhlas, ale ta Laguna po 15 letech vypada jak dnesni model. Kdo do aut nedela, netrefil by u ni stari ;-)
Jinak souhlas s tim, ze nadcasovost se neridi tim co je dnes moderni, jenze prave u te Laguny je videt, ze po 15 letech je prave jeji design s ostrymi hranami moderni, takze nadcasova je. To ze nekdo dela neco porad stejne, neni u me nadcasovost. To by pak vyrobky z komousske doby byly nadcasove, pac se design skoro nemenil a lidi to porad kupovali, jako dnes Skodovky. Rapid Spaceback dnes vypada jek faceliftovana Felicie. Nahodi ostre hrany a mysli ze udelali neco extra. Laguna jako celek vypada uzasne a i v detailech je povedena.
Móda se ve vlnách opakuje a to, že se zrovna vrátila móda ostrých tvarů, bych za nadčasovost neprohlašoval. Ale jinak nic proti, Laguna II ano... pro mě osobně je Laguna I ještě výraznější, jako nástupce R21 to byla bomba.
Někdo dělá něco pořád stejně a ono to pořád vypadá dobře - to je taky nadčasovost. Jako první mě napadá Nikon... ale ono to asi nejde úplně srovnávat.
Na Rapidu se neshodneme a myslím že jsi zaujatý, nebo to prostě není tvůj šálek kávy... ale pokud bych měl vybrat designově nejzajímavější auto z portfolia Škody, tak pro mě je to Rapid... vzhledem ke své třídě (pomezí mainstreamu a lowendu).
Rapid prisel po OIII a co tedy na nem je lepsiho? Predek je laciny a jednoduchy, pro me zklamani, a zadek u Spacebacku je jak lehce palodana OIII kombi. Zrovna vcera jsem to porovnavalv kolone na dalnici vedle sebe. Obe auta skoro stejna.
Predek Rapidu a nejen jeho je delany jak za dob 120. Svetla haranata, mezi nimi mrizka pro chladic a pod touto spodni spolecnou linii je linie lehce vystoupleho narazniku. Dole souple hranate mlhovky. Proste nic pro me, koncepce zastarala. Porovnej treba s tim Puntem, ten ma predek hodne povedeny, pritom netuctovy uz nekolik desetilety ;-) Proste mam rad zajimavy Design. Rapid je jen jednoduse a levne navrzeny auto, aby melo nizke naklady na vyrobu, proste neco co nema nikam vybocovat a nabizet neco extra. Takze za me zadny zazrak ;-)
Rapid přišel v dubnu 2012 v Číně, Octavia se myslím poprvé ukázala až někdy koncem roku. A studie Mission L byla už někdy 2011. Takže to byl naopak Rapid, který jako první přinesl nový styl - hranatý, čistý, bez nějakých extra výstřelků a přešlapů.
Hranaty, cisty, bez vystrelkov...ono je zaujimave, ze po uvedeni Rapidu Sport [odkaz] s extremnym sportpaketom, polepmi, roztiahnutymi prahmi a pod., ktore prave spominanu jednoduchost uplne rozbijaju sa (takmer) vsetci zhodli, ze vyzera daleko lepsie, ako povodny model.
S tou cistotou to rozhodne nebude nijak horuce.
Spominana "cistota" je skor marketingovy obrat kamuflujuci nevyraznost, sed, lacnotu, ucelovu jednoduchost, priemernost....
To iste plati o Roomsteri, ktory sa nepaci dokonca ani niektorym jeho majitelom. No staci ho obhodit polepmi, dat vacsie a sirsie kolesa, zopar uprav spojlerov, prahov a podbehov a hned je to pohladnejsie auto. Opat je cielom iba rozbit povodne tvary.
Rapid Sport nezaujal proto, že by rozbíjel původní myšlenku, ale protože vylepšil proporce, velkými koly a podběhy rozbil masu plechu nad nimi a okořenil vzhled sportovními stylovými doplňky, které zaberou prakticky vždy...Pravda, dovedl bych si ho představit bez otvorů v kapotě a v jednobarevném provedení.
Tohle už tu píšu po několikáté - ano, jednoduchý design závisí na detailech jako je barva, kola, světla, doplňky. To platí pro Rapida, Octavii... Citigo... Audi A6. Jednoduchá a čistá karoserie dá těmto doplňkům vyniknout, ale pokud na nich člověk šetří, pak bohužel výsledek vypadá chudě. Moje oblíbený opačný příklad je Ceed, který i ten základ na plecháčích snáší dobře... a v prémiovkách BMW 5.
S Lagunou souhlas... hodně lidí ji odsuzuje za nekvalitu... ale když sem s ní naleštěnou a vymydlenou přijel před pár roky před školu, neznalé holky obdivovaly, co že to mam za fáro... opravdu to je auto, které sem bezpochyby patří. Ona i ta I.generace pořád vypadá velmi solidně, ale dvojka byla větší odvaz, jak po stránce výbav ( prvky výbavy co do té doby měla jen luxusní auta, ač tomu moc lidí nevěří, zejména ti, co nikdy neseděli v Renaultu, tak i měkčené plasty) , tak i dizajnu a motorů. Škoda, že to né vždy fungovalo, ale kdo jel ve "zdravém" kusu, ten mi musí dát za pravdu :-)
tam dali Octavii? Passat už tam je. A když přišla Oktáva tak byli Češi nadšení že mají levnější "český Passat ". Tedy než si sedla dovnitř čtyřčlená rodina která obsahovala dvě děti pubertalniho věku.
oktavka v 1996 byla jak z jiny planety.
v ty době se za super auto tady povazovalo toledo, ještě lepsi auta byly i pro dobře vydelavajiciho člověka uplne mimo realitu.
s tim mistem vzadu to nebylo zas tak katastrofalni, kdyby jo, tak by se tezko vyráběla 14 roku
S faceliftem přišlo jiné tvarování zadní části předních sedadel a pak to bylo jakž takž... ale pořád bylo toho místa málo i pro průměrně rostlé jedince... před faceliftem jsem si za sebe nesedl bez kolen zabořených do sedačky před sebou.
Octavia byla po příchodu drahá, třeba taková Laguna I nestála o moc víc pokud si dobře vzpomínám.
V roce 1996 mně bylo 27 a za super auta jsem fakt považoval Mercedesy a BMW, moji kamarádi co se o auta zajímali to měli podobné. Toledo určitě ne. Už chápu označení jak z jiné planety. Možná by neškodilo napsat kde je to "tady".
minuly tyden me dojela krasna 911 na veteránských cislech ve verzi kabrio, proti dnesnim autum takovy tintitko, ale na první pohled bylo jasny ze to je 911. daval jsem mu prostor aby me predjel abych si ho prohlid i zezadu, ale vubec se k tomu nemel, a po par km zahnul
Pro jistotu jsem si letmo profičel diskusi a tady jsem na to narazil - souhlas naprostý! Obzvláště modely ze 70. let na Fuchsem jsou fantastické, dokonalost i po letech, jaké lepší kritérium pro nadčasovost lze najít?
A čo to je také to "poslední doba"? :-)
Pěkný protimluv - NADČASOVÝ vůz poslední doby! Příště nechť se článek jmenuje "10 nejvíce nadčasových vozů roku 2014"..
Do seznamu bych se nebál doplnit i MINI alias nejhezčí BMW POSLEDNÍ DOBY.
no u me by to bylo posledni scorpio sedan, citroen c6 a ufo civic .. uz je dalsi generace a ta predesla porad vypada jako auto z budoucnosti.. >:D ..
co se tyce octavie mkI tak nezestarla jenom proto ze jich jezdi jeste tolik, jinak je to uplne obycjne tuctove auto s extremne hnusnym vnitrkem..
Fajn čítanie, vďaka. :yes: Skôr ako Laguna mi napadne v spojení s nadčasovosťou Mégane II. To auto vyzerá dodnes veľmi dobre. So zvyškom výberu sa stotožňujem.
Asi najviac ovplyvňujúcim autom z uvedených je Peugeot 206. On priniesol skoro 20 ročnú módu pretiahnutých predných svetlometov skoro u všetkých automobiliek. Rozhodne mu z uvedených patrí prim.
Rovnako dizajnovo dobre zvládnutými modelmi sú Fiat Grande Punto (malé Masseratti), Audi TT (ikonický dizajn) a Ford Ka. Tieto modely sú svojim spôsobom ikonické, ale na druhú stranu len málo inšpirovali trend do budúcnosti.
V prípade Škody Octavia by som sem zaradil jej prvú generáciu. Je to dobrý príklad, ako na malom priestore spraviť priestorový zázrak. Zamenil by som aj Mazdu 6 za Mazdu Xedos. Práve na nej došlo k revolúcií jemného dizajnu spojeného s luxusným vozom strednej triedy.
Za nadčasový voz (a nepochopený) považujem aj Audi A2, ktoré prinieslo nadčasovú karosériu spojenú s vydareným dizajnom.
no on to grande punto zase nie je az take stare auto ak mam byt uprimny .... ale ano dizajn ma vydareny :yes:
ovela viac ma nadchynaju auta ktore vyzeraju dobre aj po 20 rokoch.... ako prva RAvka, Sportage, alebo ja neviem defender, alebo honda nsx alebo mitsubishi 3000GT, prva MX5-ka , vw polo 6N1 .... pripadne wrangler ... corvette... countach.... a podobne :yes:
Deväť rokov na trhu je v tejto triede celkom slušné. Síce neviem či je za tým úspech Grande Punta, alebo len iné priority Fiatu, ale aj bez faceliftov vyzerá stále dobre. Ešte by som z rovnakej éry vyzdvihol Giugiarov dizajn Fiatu Sedici/ Suzuki SX4. Auto vyzerá dodnes dobre a keď som videl na autosalóne novú SX4-ku vedľa starej, tak tá s talianskym kabátom má citeľne kvalitnejší dizajn. Nová je už opäť čistý Japonec.
uvažoval som, čo sa chápe za nadčasovosť. príde mi, že je to kombinácia inšpiratívneho dizajnu a technológie. auta, ktoré si kupovali relatívne masy ľudí.
proste auto, čo aj po 20 rokoch je niečim sexi (keďže sa píše o autách poslednej doby).
ono, ja by som tam dal aj Seat Leon 2 gen., lebo jeho tvary či chceme alebo nie inšpirovali iné automobilky (Lancia Delta, Kia Ceed, Opel Astra...).
všeobecne však platí, že krivku neoklameme. 50-te a 60-te roky definitívne zakapotovali celé auto a boli o oblinách. 70-te až 80-te boli o hranatosti, 90-te a 00-te o návrate ku klasickému dizajnu. teraz sa opäť vraciame k rovnejším krivkám.
Vďaka za odkaz.
Pri autách je niekedy ťažko určiť, ktoré sa majú dať do kolónky - nedocenený alebo revolučný (či už technológiou, dizajnom alebo priekopníkov). Je jasné, že tých "technologických" bude menej, keďže svet napreduje a vždy budú lepšie technológie.
3dv stilo vyzera fak dobre... mne sa paci aj stary colt [odkaz] .. hlavne tie zadne partie a svetla posobia na takmer 20 rocne auto paradne.... skoda dnesneho coltu... chyba mi v ponuke ;-\
no ja sa priznam ze mne sa ten novy coltik uz tiez az tak nepacil ako stary ale zase cabrio vcelku stalo za to:[odkaz] .. pripomina mi trosku svojim prevedenim staru dobru 206tku CC ... kazdopadne s natiahnutou strechou vyzera kabrio priserne.... ale bez strechy je pekne >:D
V užším výběru byl Peugeot 406, ale esencí dobového stylu značky (jehož nadčasovost je zřetelná zvláště v porovnání s pozdější produkcí) je přeci jen spíše 206... každopádně děkuji Vám za poznatky a názory :-)
Nech sa na mna nikto nehneva ale M6 prvej generacie mi rozhodne nepride ako nadcasove auto, ked ho stretnem niekde tak posobi neskutocne staro (hlavne v konfrontacii s novsimi generaciami).
sa mame bavit o nadcasovosti, chyba tam Porsche 911, ktore snad ako jedine uspesne drzi trend uz cele generacie. Model 993 turbo je aktualne aj teraz. [odkaz]
Uz pri tomto modeli su niektore v clanku uvedene modely iba stare bazarove herky.
U nás je Octavia sen všech mladých otců. Krásné prostorné auto, které je i nadčasové. :-) Jenže v ČR netuctovější a nejfádnější vozidlo se kterým už dnes jezdí každý kdo má v prd... díru. ;-\ Rozdíly mezi Octavií I a III jsou minimální, trochu jinak vyklepaný blatník a dveře.
Škodovka musí redaktorům platit jako ďas!
Redakce: "Na karoserii nenajdeme prvek, jenž by byl samoúčelný." :-) To je právě to, jak jsem psal už nělikolikrát, že Oktávie jsou nyvržené přesně podle razítečka z dětské tiskárničky, se kterou jsem si hrál už jako dítě. Stačilo jen v měřítku zvětšit a Oktávie je na světě. Podobná autíčka kresil dětem v TV i Nesvadba. Typický je také její převis, hlavně zadní nahoněný ještě zábranou nakládaní zavazadel do kufru. K tomu: Motory na h..o, elektronika z počátku jejího boomu, podvozky jen o něco lepší než měl Spartak (to přeháním, ale jsou hrozné).
nadčasovost vypadá trochu jinak:
Mazda Xedos 6 - pokud je v pěkném stavu, je mylně laiky považována za úplně nový model. Neuvěřitelně nadčasový a přitom elegantní a sportovní design.
Renault Twingo - první generace po faceliftu - zcela současné auto se skvělým designem. Zatím nepřekonané využití vnitřního prostoru, posuvná zadní lavice, lůžková úprava.
Fiat Grande Punto - tady musím souhlasit, první, nezmršená verze je dokonalá i po letech. Sporting v oranžové barvě na origo kolech prostě nemá chybu.