Mazda 3 je zajímavé auto. Motory té minulé ale nebyly žádný zázrak a konkrétně MPS měla sice hodně koní, ale celkovým jízdním projevem rozhodně ke špičce nepatřila.
Myslím, že trochu šanci by mít mohla, protože by to byla jediná sportovní atmosféra ve své třídě, každopádně by to asi nějak enormní úspěch nebyl. Toyota zvládla z dvoulitru GT86 vytřískat 147kW. Je to sice EU5, ale EU6 pro benzinové motory zavádí jen limit ohledně pevných částic, což by snad GT86 zvládnout mohla (všechny ostatní limity jsou u EU5 a EU6 totožné). Z 2,5 litru by to tak při stejném litrovém výkonu bylo 250 koní (184kW). Na druhou stranu těžko říci, co na to dlouhozdvihová koncepce toho 2,5litru. I když Accord 2,4 ukazuje, že i dlouhý zdvih se může kamarádit s vysokými otáčkami... no uvidíme.
Dá se polemizovat nad tím, proč GT86 není moc velký úspěch. Víme, že za to může slabý motor, ale mám za to, že třeba té GT86 by pomohlo, kdyby měla třeba 2,2litr (to by vyšlo na cca 220koní, tedy 162kW). Nemyslím si, že za to může atmosférické plnění, ale malý objem. Těch 10% navíc by tomu autu jistě dost bodlo. S 2,5litrem v Mazdě by to tedy vůbec nemuselo být marné, síly by to mělo vcelku dost, i když je jasné, že by to nebyl nejrychlejší hot hatch. Ale ta atmosféra tam dnes potřebuje ten objem a osobně si myslím že je reálné vyvinout EU6 2,5 atmosféru alespoň s 230-240 koňmi. 260 vidím pro EU6 spíše nereálně, litrové výkony jako z Hondy S2000 už dnes nedostaneme (ta by z 2,5 teoreticky dávala 300 koní).
ale podla mna pre CX-9, od fordu uz V6 nebudu odoberat a potrebuju novy motor do cx-9 ako sol, vyvinut novy sestvalec by bolo prilis nakladne, 2.5 stvorvalec je na CX-9 slaby, tak jednoducho prilepia k nemu turbo a haleluja... No a naklady na im vratia na CX-9. A ked uz taky motor budu mat, tak preco nezabit dve muchy jednou ranou a nespravit m3 MPS?
Nevím jak ostatní, ale já Mazdu 3 zbožňuji, a tuto variantu bych uvítal. Kde se hrabe Golf či Focus. Mazda 3 je jedno z nejlepších aut na trhu ve své třídě. Má špičkové jízdní vlastnosti, výborné motory, desing a technologie. Už minulá MPS, byla moc dobré auto.
Otázka je, čo je to "prekoňovaná". Minulá M3 MPS rozhodne prekoňovaná bola, lebo svojich 260 koní nedokázala efektívne prenášať na cestu. Odvtedy sa ale vývoj pohol dopredu a dnešná Cupra nie je premotorovaná ani s 280 koňmi (e-dif to s prehľadom zvláda a podľa testov Cupra nie je žiadne volant trhajúce monštrum, ako bola minulá MPS).
Každopádne sa domnievam, že dnes už atmosféra v hotheči nižšej strednej triedy nemá šancu; výkony turbomotorov sú tak ďaleko, že spraviť štvorvalec s konkurencieschopným výkonom a s Euro6 je nemožné. Potenciál 2,5 Sky bez preplňovania vidím niekde okolo 200-220 koní a to je v dnešnej dobe málo na plnokrvný hotheč. Nehovoriac o fakte, že v kontexte 260 koní minulej MPS je všetko pod touto hranicou vlastne zhoršenie a to si z marketingového hľadiska žiadny výrobca nemôže dovoliť.
Kam míříš??? ......... Vyrobit každou šestku MPS stálo mazdu hodně nákladů, rozhodně víc než co stojí VW osadit něco quattrem. Nebo o co jde? Kolik mazda prodala verzí MPS? Vyrobit je jedna věc, a prodat je druhá. Bohužel někdy se tyto věci nesetkají, a může to být sebelepší kousek.
300 koní za pár litrů asi jen tak nebude. To zní spíš jak hudba vzdálené budoucnosti. Tak jako tak- u nás by jich prodali sotva pár. Víc bych chápal silnou šestku.
Pokial si vsimnes trend ostatnych automobiliek,sa skor nahanaju,ktora da co najviac koni...bolo by nespravne,aby znacka so sporovym duchom bola v tomto pozadu,ked v minulosti patrila k uplne najsilnejsim HH. Samozrejme je tu teraz otazka,za aku spotrebu...mozno prisli na to,ako z 4x4 a 300k dat za "par" litrov a mozno nie :-)
Vlastne ano, ako pises.
1,5 je entry podla teba, pisal som nieco ine ja? Mazda 3 je kvalita, 1.5 je uplny zaklad. Matroš fajn, znacka ok, motor nic extra ale ide.
V USA a v Rusku se M3 s 2.5 l motorem prodává již dnes. Výkon je slabší než poslední MPS. 260 koní z toho motoru bez turba nedostanou. Opravdu záleží na Mazdě jak se rozhodnou. Samozřejmě na MPS nikdy žádné peníze nevydělali, ale to také nebyl původní záměr. Tady šlo čistě o ZOOM ZOOM image......
Pokud vím, říká se být "trnem v oku".. Vytáhnout trn z paty je jiné rčení. To jen, aby čeština neplakala.
Jinak si myslím, že turbo nebude, ten stávající 2,5 litr v lehčím autě by mohl stačit. Na čtyřkolku je auto snad připravené, takže možné to je. Bude záležet na ceně, zda se to vyplatí a spíše tipuji, že se to nevyplatí.
Tvojou logikou by som povedal,ze naco 120k,ked 165k (krajsie cislo!) slape poriadne lepsie! Ale mojou len dodam,ze su ludia,co ako "slape" neriesia...jako entry motorizacia je to viac nez dobry motor, standardne sa dodavaju aj s nizsim vykonom u inych znaciek.
No tak ale zas Mazda 3 1,5 skyactiv to neni žiadne terno, motor nicmoc, proste v dnešnej dobe slabúčky. Kúpi si ho len ten čo chce silou mocou nové kvalitné auto s nízkou spotrebou a nízkym povinným ručením, nič viac. Pretože ak chce aby aj šlapalo ako moderné auto vezme dvojliter, to je iná káva. Predsa len rozdiel v hmotnosti 20kg, koňov už ale má o dvadsať viac t.j.120, krúťak je ale vyšší, pri 1,5 je 150 a pri dvojlitri 210. Krajšie číslo, nie?
Na 2,5 l bude stačit i nějaké soft turbo, aby těch koní nebylo moc. >:D Ale ve čtyřkolce se obávám, že to bude pro zákazníka předražené auto, nebo prodělečné pro Mazdu. Mazda není VW, aby si relativně unifikované, sériově vyráběné quattro dávala jak se jí zlíbí.
To neviem, ale kedysi sa robila Mazda6/MPS aj vo verzii s pohonom vsetkych kolies...
A co sa turba tyka: pokial ma prispiet k navyseniu vykonu, da sa to akceptovat. Bohuzial dnes je turbo skor nastroj ako znizovat objem aj pocet valcov...