Několikrát posunutý příchod čínské značky Brilliance na český trh se opět posunuje, zřejmě na konec letošního roku. V Ženevě byly k vidění nové modely.
ale popravdě, to kombi wagon se mi líbí. Je hodně vidět že design dělal profík, ne nějaký čínský amatér. A to je špatná zpráva pro naše evropské automobilky - číňan už pochopil co prodává auta a začal se podle toho chovat. Co jsme si mysleli že přijde za 10 let tady asi bude o dost dřív. Design karoserie super, nic výstředního, jen elegantní nadčasové tvary. Interiér na první pohled taky srovnatelný s evropou. Myslím si že i s kvalitou si poradí velmi rychle - dnes už se stejně skoro všechny komponenty v našich evropských autech dělají v Číně. Dovozci zatím nasadili vysoké ceny asi aby se jim rychle vrátily investice za homologaci, ale je jasné že půjdou dolů.
Ale můžou si za to naši výrobci sami, kdyby číňanům zadarmo do číny nedovezli veškeré svoje know-how kvůli vidině rychlého zisku, nemuseli tak brzo řešit čínskou konkurenci...
Plus ešte ten posun v dizajne áut, a podľa fotiek snáď aj v kvalite. Čo si budeme navrávať, vyzerá to lepšie kao prednedávnom, evidentne šírka špár medzi dielmi a ich lícovanie ešte nedosahuje na európske špičky, ale nikde nevidím nepresnosti, ktoré boli v minulosti zrejmé aj na fotkách. Celkovo vyzerajú byť tieto autá riešené jednoduchšie a menej sofistikovane ako európska konkurencia, čo ale nemusí byť práve na škodu - jednoduchšie riešenia = menšia pravdepodobnosť závady. Veľa zaváži kvalita materiálov a spracovania, a najmä samotná konštrukcia, to ale z fotiek nevyčítame. V konečnom dôsledku ešte pôjde o to, ako bude zabezpečená servisná sieť. Ak si niekto bude chcieť kúpiť čínske auto v Hradci, a najbližší servis bude v Prahe, tak to veľmi ružové nebude... No a ceny - tiež mám pocit, že predajci chú rýchle zbohatnúť, ale ak predaje nepôjdu, dá sa predpokladať, že vzhľadom na čoraz masívnejšiu podporu zo strany výrobcu bude tiež rásť tlak na prispôsobenie cien situácii na trhu...
Čo sa Ti nepáči ne designe? Zvonku je podstatne elegantnejší a vyváženejší ako napríklad u Škody, všimni si, ako korenšpondujú napríklad predné a zadné svetlá. Práveže dizajn je už naozaj na úrovni, nakoniec, nenavrhoval ho žiadny amatér, a je to vidno. Interiér je jednoduchší, ale rozhodne nijak neurazí.
Vystavisko Zeneva - prestizny europksy autosalon. Ziadna lokalna vystava kdesi v Novosibirsku.
Umiestnenie expozicie: vidite na fotkach, ze hned vedla Skodovky? A priamo oproti Audi alebo VW (ta velka biela stavba).
Co to znamena? Ze cinania zacali davat realne peniaze do marketingu. A podporovat dovozcu. Uz to nie je ako predtym, ze to nechali vsetko na maleho, lokalneho, zacinajuceho dovozcu, s obmedzenymi financiami - ktory sam cinanov poziadal, ci by nemohol skusit ich auta predavat v EU.
Frankfurt 2007: cinske auta vystavene skor ako rarita (S-CEO), stanok maly a zastrceny. K tomu este pokusy nemcov, zakazat cinske auta vobec vystavovat.
Pariz 2008: tam uz bol stanok Brilliance podstatne rozlahlejsi, a naviac: priamo vedla Kie. Este to nebolo celkom dotiahnute (rozmiestnenie aut, atraktivita expozicie, hostesky atd.) - ale uz to bol pokrok.
Zeneva 2009 - len 6 mesiacov neskor: cinania sa ucia extremne rychlo.. aj o tom, ako treba ist na autosalony a novinarov.
Co sa cien aut tyka: tu stanovil dovozca. Nikto z nas nevie, aku ma financnu rezervu medzi nakupnou cenou, a cenou na zakaznika. Podla cien na cinskom trhu, jeho nakupne ceny ex-work su niekde na urovni 50-60% tych cien, ktore su uvedene v clanku. A to pisem o malej serii.
Hm, při aktuálním kurzu je to v bratru nějakých 450.000....nechám na fantazii každého, jaké vozítko si za tyto prašule pořídí. Prostě jen opravdový mačo si to koupí. Když vynechám prémii tak v podstatě vše ve nižší a střední. Prostě jen odavoh si to koupí.
Jízda tímto "vozem" je pro mě jako šukhačka s umělou panou. Za sebe určitě ne. I kdyby byly pozlacené. ANI NÁHODOU!!! Raději ojetinu než tohle. A klidně si to přečtu i za 5, za 10, za 20 let. Za mě: :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no: a navíc to jsou zloději všeho a tváří se jako že se nic neděje.
No problém budou mít spíš dovozci těchto "aut". Za 16 tis Euro to nikdo nekoupí. Design hrůza a zpracování ještě horší. Mimochodem, mentalita Číňanů je úplně odlišná od Japonců a Korejců. Pořád nám budou vnucovat šunty za no nejnižší cenu.
Jasne, o tom zadna, jen jsem tak popichnul. No ale docela hezky ten cinan, pravda, jeste jsem k nemu necichal, tak jak nekteri zasveceni mluvi, asi to bude sila. Ale urcite jim nebude trvat dohnat naskok evropy tak dlouho, jako korejcum, cinani jsou ucenlivi
dá sa povedať, že designovo sú (Brilliance) na vyššej úrovni ako Japonci, či Kórejci v ich začiatkoch, samozrejme posudzované v rámci príslušnej doby...napriek tomu mi BS2 príde trošku odpozeraná od KIA Cee´d...no každopádne, ak zapracujú na tom, čo uvádzaš, tak nič nezabráni ich vpádu na EÚ trhy ;-)
Náhodou mě se modely Brillance tedy jak BS2, BS4 tak i BS6 designově líbí. Interiéry jsou tedy poněkud slabší ale exteriér je poměrně pěkný. Teď jen dotáhnout kvalitu materiálů a zpracování a zamakat na bezpečnosti. Pak nevidím jedinou překážku v zahájení prodejů v EU... :-|
Videl jsem horsi cinsky auta, ale je jasny, ze prvnich 7 led se budou ucit co chce a nechce evropsky zakaznik a pote prijdou modely, ktere opravdu budou slapat na paty znackam v nizsi cenove skupine.