Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Brilliance představil předsériový hatchback BS2 a hotové kombi BS4 Wagon

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Několikrát posunutý příchod čínské značky Brilliance na český trh se opět posunuje, zřejmě na konec letošního roku. V Ženevě byly k vidění nové modely.

Společnost HSO Motors Europe, která v Evropě zajišťuje prodej vozů čínské automobilky Brilliance Auto, v loňském roce prodala zhruba 1 000 vozů tohoto čínského producenta, což však bylo proti původnímu plánu podstatně méně. HSO totiž zatím pro vozy Brilliance nezískala oprávnění týkající se individuálního schvalování. To by mohlo být podle předpokladů společnosti HSO uděleno v dubnu a poté bude možné vozy Brilliance volně prodávat v celé EU. I proto jsou plány prodeje HSO na tento rok navzdory poklesu automobilového trhu optimistické. HSO by chtěla letos v Evropě prodat 6 tisíc vozů Brilliance, v roce 2010 pak zhruba 10 tisíc kusů.

Šéfem HSO je Hans-Ulrich Sachs, který zřejmě doufá, že se "historie opakuje". Tento manažer totiž před 17 lety s úspěchem přivedl na evropský trh korejské vozy. Sachs se domnívá, že Brilliance bude v Evropě velmi úspěšná, protože dokáže rychle zvyšovat kvalitu svých vozů.

BS2

I když hatchback nižší střední třídy vozí Brilliance po autosalonech již od podzimu 2007, teprve letos se automobil s označením BS2 poprvé představil v provedení blízkém sériové výrobě. Importér pro Evropu doufá, že se první vozy dostanou k zákazníkům na starém kontinentě v závěru letošního roku. Pětidveřové BS2 míří do golf-klasse s vnějšími rozměry 4,21 x 1,76 x 1,46 m a dvěma benzinovými čtyřválci 1,3 a 1,6 l. Cena za slušně vybavený vůz se bude pohybovat v intervalu 10 až 11 tisíc Euro.

Design BS2 vytvořil, stejně jako u sedanu BS6, mistr Giugiaro a Brilliance nezapomnělo v Ženevě upozornit na fakt, že i slavná karosárna tento model vystavuje na svém stánku.

BS4 Wagon

Evropskou premiérou bylo také vystavení sériové podoby nového kombi BS4 Wagon. Dílo karosárny Pininfarina se na německém, španělském, francouzském a italském trhu objeví v polovině roku 2009.

Novinka po technické stránce vychází ze čtyřdveřového sedanu BS4 a k pohonu modelu Wagon slouží stejné zážehové čtyřválce. Základní cena by neměla překročit 18 tisíc euro. Mluvíme přitom o 4,7 m dlouhém kombi.

Brilliance BS4 i BS4 Wagon jsou postaveny na zkrácené platformě většího modelu BS6 a komponenty jejich hnacího ústrojí mají původ u značky Mitsubishi.

Sedan BS4 se v sousedním Německu prodává s motory 1,6 (74 kW, 134 Nm) a 1,8 (100 kW, 160 Nm) s cenami začínajícími od necelých 16 tisíc Euro, resp. 17,55 tisíc Euro. K výbavě standardně patří ABS+EBD, 4 airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, klimatizace, nebo kompletní elektrická výbava, včetně dálkově ovládaného centrálního zamykání.

Pro kombi je avizován i dříve přislíbený čtyřválec 1,8 Turbo (125 kW) se šestistupňovou manuální převodovkou.

Ondřej Láník
Diskuze (18)
15. 3. 2009 19:08
Nečekal bych že to někdy napíšu o čínským autě,
ale popravdě, to kombi wagon se mi líbí. Je hodně vidět že design dělal profík, ne nějaký čínský amatér. A to je špatná zpráva pro naše evropské automobilky - číňan už pochopil co prodává auta a začal se podle toho chovat. Co jsme si mysleli že přijde za 10 let tady asi bude o dost dřív. Design karoserie super, nic výstředního, jen elegantní nadčasové tvary. Interiér na první pohled taky srovnatelný s evropou. Myslím si že i s kvalitou si poradí velmi rychle - dnes už se stejně skoro všechny komponenty v našich evropských autech dělají v Číně. Dovozci zatím nasadili vysoké ceny asi aby se jim rychle vrátily investice za homologaci, ale je jasné že půjdou dolů.
Ale můžou si za to naši výrobci sami, kdyby číňanům zadarmo do číny nedovezli veškeré svoje know-how kvůli vidině rychlého zisku, nemuseli tak brzo řešit čínskou konkurenci...
12. 3. 2009 00:02
Re: Gumová panna - BLYVYJANC
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
11. 3. 2009 08:15
Re: Vsimnite si ten posun.
Plus ešte ten posun v dizajne áut, a podľa fotiek snáď aj v kvalite. Čo si budeme navrávať, vyzerá to lepšie kao prednedávnom, evidentne šírka špár medzi dielmi a ich lícovanie ešte nedosahuje na európske špičky, ale nikde nevidím nepresnosti, ktoré boli v minulosti zrejmé aj na fotkách. Celkovo vyzerajú byť tieto autá riešené jednoduchšie a menej sofistikovane ako európska konkurencia, čo ale nemusí byť práve na škodu - jednoduchšie riešenia = menšia pravdepodobnosť závady. Veľa zaváži kvalita materiálov a spracovania, a najmä samotná konštrukcia, to ale z fotiek nevyčítame. V konečnom dôsledku ešte pôjde o to, ako bude zabezpečená servisná sieť. Ak si niekto bude chcieť kúpiť čínske auto v Hradci, a najbližší servis bude v Prahe, tak to veľmi ružové nebude... No a ceny - tiež mám pocit, že predajci chú rýchle zbohatnúť, ale ak predaje nepôjdu, dá sa predpokladať, že vzhľadom na čoraz masívnejšiu podporu zo strany výrobcu bude tiež rásť tlak na prispôsobenie cien situácii na trhu...
11. 3. 2009 08:08
Re: Ceedník má problém
Čo sa Ti nepáči ne designe? Zvonku je podstatne elegantnejší a vyváženejší ako napríklad u Škody, všimni si, ako korenšpondujú napríklad predné a zadné svetlá. Práveže dizajn je už naozaj na úrovni, nakoniec, nenavrhoval ho žiadny amatér, a je to vidno. Interiér je jednoduchší, ale rozhodne nijak neurazí.
Avatar - Pierro
11. 3. 2009 08:01
Re: Gumová panna - BLYVYJANC
>:-[] >:-[] :yes: