Novinky
pogo26
6
Renault jen uvedl dodavatele. U VW se jen budou tvářit, že si to vše vymysleli a dělají si to sami.
Přejít do diskuze
A co Vás vede k podezření, že by kompozit neměl být tak pevný a trvanlivý, jako kov? Vždyť to může být přesně naopak
Tak ona je spise otazka co automobilka sama vyviji. To same plati i o tech svetlech. Proste se jen uvede cizi produkt a pak se tvaris zes to vymyslel a vyrabis sam 😉
Pružiny Allevard použité Renaultem používají jiný materiál. Audi používá pružiny FRP ze skelných vláken vyvinutých firmou Sogefi, která je exklusivním držitelem patentů na jejich výrobu a poprvé byly použity u R8 e-tron na konci roku 2012.
Ono se to už používá delší dobu v jiných oborech. Myslim že to vydrží, stejně jako fungují např. uhlíkové kompozity. Otázka je spíš, zda se vyplatí cena/výkon
Andy: když vidím jaké fatální chyby se občas udělají třeba při konstrukcích motorů tak bych si s těma pitomcema nebyl tak úplně jistý
Před dvěma lety oznámili, že adaptují technologii SOGEFI pro své potřeby. Na straně Audi byl za vývoj zodpovědný Joachim Schmitt. Mají zpoždění, do běžné produkce měly jít minulý rok.
Naco? Lepsia odolnost voci korozii? Kto kedy menil pruziny kvoli korozii? Na 17 rocnom fiate co hnije uz v tovarni a cely zivot jazdilo len po Slovensku som pruziny menit nemusel. Zato podozrivo na rovnako starych Audi A4 B5kach je dost casto vidany jav, ze sedi zadok bo unavene pruziny.
Tak mozna tvoji nezodpovezenou otazkou. V konstrukcnich oddelenich automobilek pitomce nezamestnavaji. Zrovna testovani pruzin na zivotnost neni zadna vyssi divci.
Co tedy pouziva Renault? Vyrobce? Material?
Zase to vypada ze prisli s krizkem po funuse, jednou BMW, jednou Renault 😉
Zase to vypada ze prisli s krizkem po funuse, jednou BMW, jednou Renault 😉
Tak nejak, bud ji lze prisuzovat napad nebo nic a jelikoz uz to predtim uvedl Renault od jineho vyrobce tak asi to nic 😉
Je otázkou jak to je. Pokud zadavatelem vývojového projektu u dodavatele byla automobilka (v tomto případě Audi), lze toto Audi přisuzovat. I když se tato technologie následně objeví i jinde. Pokud je to jen koupený produkt, který si výrobce/dodavatel sám vymyslel a zrealizoval, nelze automobilce (Audi) připisovat žídné zásluhy. (Hodně zjednodušeně).
Ekonomové vyžadují od vývoje, aby střední životnost vozu byla pouhých 100 tisíc mil... :no:
No, já vidím na silnicích spoustu aut, co mají vytahané pružiny. A fascinují mne uhrovatí mládenci, kteří hodnotu svého vozu zničí tím, že do něj namotnují snížená pera, aby vůz vypadal jako že jezdí na unavených pružinách. Když jsem měl Passata, tak jsem naopak použil 2cm podložky, aby se světlá výška zvedla.. Bohužel vyšší, než 2cm se oficiálně pro ten vůz (tak, aby to prošlo STK) tenkrát nevyráběly.
Ja som menil pruziny nedavno. Ford Focus 1,6 s AT, najazdenych skoro 250t km za 13 rokov (posledne roky len cesty do GER a SWE). Karoseria zatial velmi nehrdzavie (1cm na rohoch zadnych dveri), spodok zrejme hrdzavie viac. Po zime mi praskli obidve predne pruziny, ktore boli na povrchu zhrdzavene. Zrejme to je dalsia specialita Fordu. Znamy mi vravel, ze musel tiez rovnako menit pruziny na svojom Mondeu s podobnym najazdom.
dal: jestli je to vinou ekonomů nebo konstruktérů je cekem fuk, podstatné že v autech skutečně bývají fatální problémy a zaplatí je obvykle spotřebitel
Allevard jsou CFRP, SOGEFI GFRP, jestli se nepletu. Myšlenka kompozitových pružin není nová, ale zvládnout sériovou výrobu není sranda. U A4 myslím uváděli úsporu čtyř kilogramů. Nemůžou být tedy o mnoho dražší, jinak by to pro ně nebylo zajímavé. Je to obyčejné auto, neodpružená hmota není argumentem.