Novinky
Že by další "kurvítko"? Jsem zvědavý, jak to přežije 15 let a nějakých 300k kilometrů.
Ono se to už používá delší dobu v jiných oborech. Myslim že to vydrží, stejně jako fungují např. uhlíkové kompozity. Otázka je spíš, zda se vyplatí cena/výkon
A co Vás vede k podezření, že by kompozit neměl být tak pevný a trvanlivý, jako kov? Vždyť to může být přesně naopak
jsou únavové lomy
Tak mozna tvoji nezodpovezenou otazkou. V konstrukcnich oddelenich automobilek pitomce nezamestnavaji. Zrovna testovani pruzin na zivotnost neni zadna vyssi divci.
Andy: když vidím jaké fatální chyby se občas udělají třeba při konstrukcích motorů tak bych si s těma pitomcema nebyl tak úplně jistý
Nemusí jít o pitomce, největší a zpravidla poslední slovo mívají ekonomové.
Ekonomové vyžadují od vývoje, aby střední životnost vozu byla pouhých 100 tisíc mil... :no:
Naco? Lepsia odolnost voci korozii? Kto kedy menil pruziny kvoli korozii? Na 17 rocnom fiate co hnije uz v tovarni a cely zivot jazdilo len po Slovensku som pruziny menit nemusel. Zato podozrivo na rovnako starych Audi A4 B5kach je dost casto vidany jav, ze sedi zadok bo unavene pruziny.
No, já vidím na silnicích spoustu aut, co mají vytahané pružiny. A fascinují mne uhrovatí mládenci, kteří hodnotu svého vozu zničí tím, že do něj namotnují snížená pera, aby vůz vypadal jako že jezdí na unavených pružinách. Když jsem měl Passata, tak jsem naopak použil 2cm podložky, aby se světlá výška zvedla.. Bohužel vyšší, než 2cm se oficiálně pro ten vůz (tak, aby to prošlo STK) tenkrát nevyráběly.
Ja som menil pruziny nedavno. Ford Focus 1,6 s AT, najazdenych skoro 250t km za 13 rokov (posledne roky len cesty do GER a SWE). Karoseria zatial velmi nehrdzavie (1cm na rohoch zadnych dveri), spodok zrejme hrdzavie viac. Po zime mi praskli obidve predne pruziny, ktore boli na povrchu zhrdzavene. Zrejme to je dalsia specialita Fordu. Znamy mi vravel, ze musel tiez rovnako menit pruziny na svojom Mondeu s podobnym najazdom.
Zase to vypada ze prisli s krizkem po funuse, jednou BMW, jednou Renault 😉