Novinky
Dinar
4
Článek jsem ani nekomentoval, je to blábol. MB bude mít nové R6 motory, v benzinu s objemem 3,0 a dýzlu 2,9 litru v růz. výkonových variantách. První přijde dýzl. Jinými slovy dojdou přesně k tomu, k čemu BMW, víc dodávat netřeba. :-!
Přejít do diskuze
Takze nezrusili fakticky nic. 😄
Maji tri dieslove R6, maji 2 benzinove R6 (navic v nekolika upravach/vykonovych provedenich) a chystaji se nove generace (b58..).
Maji tri dieslove R6, maji 2 benzinove R6 (navic v nekolika upravach/vykonovych provedenich) a chystaji se nove generace (b58..).
V dýzlu mělo bmw (pominu-li) "opeláckou" 2,5ku vždy jen třílitrové šestiválce, v několika variantách. Stejný objem motoru neznamená motor stejný, motor z 530d má s tím v 550d společný jen blok.
V benzinu je to podobné dvoulitr resp. dvadvojka to je historie, dnes nerealizovatelný motor, takže o zrušení se dá mluvit snad jen u 2,5l motoru, který by se i dnes snad uplatnit v nějaké turboverzi mohl. U třílitrů je situace stejná jako u dýzlů, 35i a např. motor akt. M3ky mají stejný pouze objem. Jinými slovy, říct, že bmw má jen jeden řadový šestiválec je nesmysl. 😉
V benzinu je to podobné dvoulitr resp. dvadvojka to je historie, dnes nerealizovatelný motor, takže o zrušení se dá mluvit snad jen u 2,5l motoru, který by se i dnes snad uplatnit v nějaké turboverzi mohl. U třílitrů je situace stejná jako u dýzlů, 35i a např. motor akt. M3ky mají stejný pouze objem. Jinými slovy, říct, že bmw má jen jeden řadový šestiválec je nesmysl. 😉
Co je na dvadvojce nerelalizovatelneho? Pred par lety by se zdaly nerealizovatelne dnesni predpisy a teorie, ze dvadvojka vicebod sestivalec nici planetu, zatimco primovstrikova vyhonena sestnactka ji zachranuje. A co vic, v clanku se pise o 2,2 sestivalci. Nevim, jestli to bude nafta, nebo benzin, pripadne jestli vubec neco takoveho vznikne, ale minimalne nadeje tu je.
Článek je velmi nepřesný, useknutím 2 válců z nového R6 dieselu vznikne 2,0. Dnes, kdy je známo a vyzkoušeno že nemá cenu jít pod 0,5 litru na válec, jsou objemy motorů víceméně dány. 1,4 až 1,5 na tříválec. 2 litry na čtyřválec, 3 litry na šestiválec.
V době, kdy tohle téma bylo opravdu aktuální, jsem se snažil dobrat informace, kolik pětek se ve verzi 530i prodá. V letech 2011 a 2012, kdy se ještě tato verze prodávala souběžně s 535i a už nastupující 528i R4, to bylo v ČR 0 (slovy nula) kusů, v D za tyto dva roky kolem 150 ks, kolem proto, protože několik desítek těch aut se dostalo na trh až jako fabrické jahreswageny.
2,0 a 2,2 jsou jen nasledujici generace stejneho motoru (nedelali se soubezne).
Takze kdyz uz sem tahame 10-15let starou E46, tak tam byli R6 2L (nahrazen 2,2), 2,5L a 3L + M3 + 3L diesel = 5 motoru celkem (platilo i pro e39).
Dnes je tu N55 a S55 benzinove 3L, a pak tu jsou inkarnace 3L dieslu 30d, 35d, 50d = 5 motoru celkem.
Takze pocet R6 se od E46 v podstate nezmenil, jen se racionalizoval objem, kde delat objem pod ty 3L jako r6 proste smysl nedava. Ne v casech 400k golfu s r4 atd...
Naopak jedine BMW si zaslouzi pochvalu ze zatim drzi R6 pri zivote a v takovych M235i clovek jeste furt najde valcu 6 a ne jen 4 po vzoru MB, nebo 5 po vzoru Audi (kdo vi na jak dlouho).
Takze kdyz uz sem tahame 10-15let starou E46, tak tam byli R6 2L (nahrazen 2,2), 2,5L a 3L + M3 + 3L diesel = 5 motoru celkem (platilo i pro e39).
Dnes je tu N55 a S55 benzinove 3L, a pak tu jsou inkarnace 3L dieslu 30d, 35d, 50d = 5 motoru celkem.
Takze pocet R6 se od E46 v podstate nezmenil, jen se racionalizoval objem, kde delat objem pod ty 3L jako r6 proste smysl nedava. Ne v casech 400k golfu s r4 atd...
Naopak jedine BMW si zaslouzi pochvalu ze zatim drzi R6 pri zivote a v takovych M235i clovek jeste furt najde valcu 6 a ne jen 4 po vzoru MB, nebo 5 po vzoru Audi (kdo vi na jak dlouho).
Zrušili řadové šestiválce v objemech 2.0, 2.2, 2.5 a 3.2 litru (dodnes asi nejlepší R6 motor) a nechali pouze 3.0 litr, ale i ten postupně vytlačuje přeplňovaný čtyřválec ve verzích xxx28i...
V predminule generaci bylo i 320i sestivalec. Dneska je 328i ctyrvalec. Takze tolik k ruseni. Trilitr v M3ce je sice hezkej, ale ten osmivalec byl asi hezci (osmivalce nemusim a nejel jsem ani v jednom, ale stejne). Kdo ma potrebu pidotknout, ze puvodni M3 mela ctyrvalec, necht si prosim zmeri a zvazi obe auta.
Souhlas, za návrat k řadovým motorům zaslouží MB :yes: jakkoliv i poslední V6ka (400 biturbo) je klenot.
Prosim, ktery ze z radovych sestivalcu od BMW to skoncili? Resp. kdo ma v nabidce vic radovych sestivalcu nez BMW?
Například v 6er má 235 kW (proto 40i a ne 35i). Pro 225 kW verze nabízí tovární čip myslím na 240. Pokud ta auta nebudou těžknout, tak jsem za tenhle vývoj radši, než aby všechno pod 350 kW byl čtyřválec, nebo tříválec.
Jak napsal Dinar, informace v článku neber vážně. A pak, když zvládne splnit EuroX přeplňovaný motor, měl by to zvládnout i atmosférický o stejné konfiguraci (Euro6 zvládnou i V12). Problém je průměrná spotřeba (= emise CO2) registrovaných aut. A přeplňovaný čtyřválec bude mít nižší normovanou spotřebu než atmosférický šestiválec.
Třílitrových R6 s výkonem nad 250kw jistě pár bude, viz. motor v nové M3, ale mluvíme-li o 35i do konzumních verzí, tak si myslím, že nová verze max. dorovná výkon MB 400 biturbo. Nikde jsem o tom nepsal, svezl jsem se krátce s E400, žádný extra test, ale ten motor se mi moc líbil, na rozdíl od zbytku auta. 😉
Za prve obema diky 😉
@Dinar, jj, ono tech 250kw vypada v roce ktery ted mame jinak nez 225, pokud takto naladeny motor nebude trpet turbodirou nebo jinym neduhem proc ne. Ale nemyslim ze by se v BMW zastavili na 250kw (ikdyz v civilu mozna jo), precijen puvodni infa o M2 pocitali s vykonem kolem 250kw i z B48.
Jinak tou pochvalonou reci na biturbo od MB jsi me navdanil, jestli budu mit moznost urcite se projedu. Rozepsal jsi se o tom nekde vic?
@Dinar, jj, ono tech 250kw vypada v roce ktery ted mame jinak nez 225, pokud takto naladeny motor nebude trpet turbodirou nebo jinym neduhem proc ne. Ale nemyslim ze by se v BMW zastavili na 250kw (ikdyz v civilu mozna jo), precijen puvodni infa o M2 pocitali s vykonem kolem 250kw i z B48.
Jinak tou pochvalonou reci na biturbo od MB jsi me navdanil, jestli budu mit moznost urcite se projedu. Rozepsal jsi se o tom nekde vic?
Tak těch verzí máš víc, viz N54 z 1M nebo teď M135i, ale jo 225kW nebo 230kW, což jsou nejběžnější výkonové varianty N55ky, dnes výkonem neohromí, ale jejich kouzlo je právě v tom, že se chovají jako atmosféra. Tady se furt brečí, že bmw zrušilo atmosféry, ale právě 35i je motor, který na ten pláč dává jednoznačně zapomenout. Sám mám najeto s atmo R6 benziny kolem 700 tis. km a naprosto jednoznačně říkám, že žádný z nich (napříč generacemi) bych nepreferoval před 35i. Mluvím o konzumních modelech trojek nebo pětek, ne o sportu. Limit, kdy se takto konstruovaný motor může chovat jako atmosféra (myslím stále motor pro běžná auta, žádný M speciál) vidím kolem 250kw, zhruba na úrovni toho MB biturba, nad tím už to ten atmo charakter nutně ztratí. Nevím, kolik bude mít nová generace 35i, ale tipuju právě těch 250kw jako strop. 😉
jen pro zajímavost, jestli jsi to ještě nečetl
[odkaz]
je tam zajímavá pasáž o 35i.
I když v ní autor tvrdí, že nahrazení dvou turb jedním twin-scroll je šetření, mně to velmi vyhovovalo, protože na turbo motor měl velmi příjemnou charakteristiku a co jsem četl,
tak se zlepšila lineárnost výkonové křivky oproti předchozímu biturbu. Osobně jsem s ním
jel jen krátce (E90 335i cabrio), takže nemůžu tak detailně posoudit.
Ten motor se dá výkonově ladit velice jednoduše, ale já bych dal stejně přednost původní verzi, než nějakým kopancům do zadku z načipovaného stroje...
[odkaz]
je tam zajímavá pasáž o 35i.
I když v ní autor tvrdí, že nahrazení dvou turb jedním twin-scroll je šetření, mně to velmi vyhovovalo, protože na turbo motor měl velmi příjemnou charakteristiku a co jsem četl,
tak se zlepšila lineárnost výkonové křivky oproti předchozímu biturbu. Osobně jsem s ním
jel jen krátce (E90 335i cabrio), takže nemůžu tak detailně posoudit.
Ten motor se dá výkonově ladit velice jednoduše, ale já bych dal stejně přednost původní verzi, než nějakým kopancům do zadku z načipovaného stroje...
Problem stare dobre 35i je ze se BMW uz 10 let nikam neposunulo. Sice N54 nahradila N55 a vyladila se spousta veci, ale lpet na vykonu ktery oslnoval v roku 2004 i v roce 2014 (a neco navic dat jen za priplatek) mi moc po chuti neni.
Nevime uz predem jestli s novou generaci (BX😄 BMW udela neco i s vykonem, nebo bude stale ladit 225kw?
Nevime uz predem jestli s novou generaci (BX😄 BMW udela neco i s vykonem, nebo bude stale ladit 225kw?
zapomněl jsem napsat z řadového atmosférického šestiválce. Jestli dobře rozumím článku, nové řadové šestiválce od MB budou atmosférické.
Šlo mi právě o dobu, kdy se ten atmo třílitr 530i prodával souběžně s turby, zespodu tlačen čtyřválcovým 528i, shora šestiválcovým 535i. Právě v tom období se ukázalo, jak moc zákazníci žádají atmosféru a svými peněženkami ukazují bmw, co má vyrábět. V tu dobu se už atmo třílitr jako 528i neprodával.
Nějak ti nerozumím, všechny akt. motory bmw plní Euro 6, včetně šestiválců. Přejít nepřejít, záleží o jakém autě mluvíš, MB má pár zajímavých modelů, ale v klasice, střední a vyšší střední je to pro mně pořád pro bmw celkem jednoznačné. Jakkoliv ten nový motor 400 biturbo je lepší než "stará dobrá" 35i.
Atmosférická V6 slibovaná v blízké budoucnosti :yes: Dnes je spíše obvyklé "...bude nahrazen přeplňovaným..." Hodně jsem zvědavý na objem 2,2 L.
Tak já bych se mezi ně nestyděl počítat i 528i, protože s vyjímkou pár koníků jsou to identické motory... cca 14 těch kobyl tam chybí... a 528i je docela dost...
Nesmyslne 6 valce o objemech 2L zrusili vsichni, vykony meli jako 4 valce, a proti jedinemu plusu (kulture chodu) staveli zbytecne velkou hmotnost, delku a nakladnost jak to vyrobit, tak pak udrzovat (svicky, naplne...) a to se bavime o ere 10 let zpet. Ze skoncili atmo R6 o objemu 3L je skoda, ale kdyz to nikdo nekupoval tak se nedivme.
Tak ci onak tvrdit ze BMW R6 vyrazuje z nabidky je proste hloupost. Bud je stejnou merou vyrazuji vsichni, anebo je zbytek vyrazuji merou jeste vetsi. Nejake prohlaseni od MB na tom nic nezmeni dokud ty motory nebudou v autech a silne bych se divil kdyby sel MB cestou R6 u objemu 2,2L.
Tak ci onak tvrdit ze BMW R6 vyrazuje z nabidky je proste hloupost. Bud je stejnou merou vyrazuji vsichni, anebo je zbytek vyrazuji merou jeste vetsi. Nejake prohlaseni od MB na tom nic nezmeni dokud ty motory nebudou v autech a silne bych se divil kdyby sel MB cestou R6 u objemu 2,2L.