Mercedes pracuje na řadových šestiválcích, objeví se s novou třídou E
Éra řadových benzinových šestiválců skončila u Mercedes-Benzu v roce 1999 motorem M104. Mohlo by se zdát, že s novou motorovou paletou, kterou automobilka plánuje přestavit v příští generaci modelu E (W213, přijde nejdříve za dva roky), půjde spíše o nostalgii. Význam je tady daleko hlubší – modulární.
Ano, stejně jako v případě našich starých známých platforem (MQB – Volkswagen a EMP2 – PSA) se stávají modulární také pohonné jednotky. Informace o příchodu zcela nových řadových motorů Mercedes-Benz zveřejnil již na konci loňského roku britský Autocar a zdroj serveru Motoring.com.au to jenom potvrzuje. Co tedy očekávat?
Podle dostupných informací se pod kapotou nové generace Mercedes-Benzu E dočkáme řadových šestiválců o objemech v rozmezí 2,2 až 3,5 litru, přičemž nezůstane pouze u tohoto modelu. Nemělo by přitom jít pouze o čím dál rozšířenější přeplňované agregáty, ale také o klasické „atmosféry“, které by se mohly objevit také v útrobách vlajkové lodi S a kabrioletu SL.
Perlou na závěr je možnost přepracování agregátů do podoby tří- a čtyřválcových verzí, které následně najdeme v kompaktních modelech značky. Stejně jako u šestiválců ale platí, že si je poprvé vyzkoušíme někdy v roce 2016.