Novinky
Autosalon Ženeva: Škoda Octavia - Nový motor 1,6 TDI CR (77 kW) pro Greenline i běžné modely
27 komentářů
Pierro
0
Tak přátelé co vy na tenhle motůrek?? 😉
ryman
0
co by? snad to nebereš jako revoluci na poli pohonu automobilů :no: navíc nazývat "greenline" auto s naftovým motorem a vůbec spalovacím motorem mi přijde jako pěkná zhovadilost... 😒 :no:
Pierro
0
o revoluci tu zatím plácáš jen ty... 😄
ryman
0
snad jses hned neurazil... 😲
Pierro
0
proč bych se měl urážet?? 😉
ryman
0
jen, že jsi tak e😜licitně zareagoval... což mně docela zaskočilo... to je fuk.. 😉
IPace
0
my nato nic, je to jen dalsi zpusob jak z lidi vytahnout par penizku navic za nic, vlastne za oznaceni zelene-lajna :-!
...jedna se o desetinky, ale proc je nova 1,6 pomalejsi nez puvodni staroch? Tezsi by byt nemela, snad tedy jen velmi tezke prevody.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vzhledem k tomu, že snížili (zaplať pán bůh) i kompresní poměr, tak odhaduji, že ty ojnice nechali původní z 1,9 TDI PD. Vypadá to, že udělali "jenom" novou klikovku a 16-ti ventilovou hlavu upravili z 2,0 TDI CR.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Neznám konkrétní hodnoty, jen volně narážím na informaci o snížení kompresního poměru, který mají dieselové PD motory VW abnormálně vysoký. Když snížím kliku a nechám stejnou ojnici, zvětší se mi spalovací prostor ve válci (sníží se kompresní poměr) a motor nebude mít tak tvrdý chod, což je současný trend ve vývoji všech nových dieselových motorů.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Dost dobre nechapu proc tenhle motor nedostane i Yeti? Nebylo by to lepsi nez ta nejslavsi 2,0 TDI?
yeti měl původně dostat 5.0 V10 TFSI z RS6 >😁 >😒] >😒] :yes:
Tak takového Jeťáka bych si koupil. V základní verzi samozřejmě, za 600.000,- Kč a dalších 600.000 bych vrážel ročně do provozu >😁
... což ale jeho užitnou hmotnost snížilo na úroveň dětského kočárku, takže projekt byl zastaven ... ;-\
Není v té tabulce v článku chyba u spotřeby "grýnlajnu"? Pokud ne, tak budou mít v markentingu fakt šichtu, aby vůbec nějaké prodali. Tipuju totiž, že za ty hezké nálepky a bílou barvu si budou účtovat tak 15 až 20 tisíc . >😒]
Rovnaký výkon a rovnaký krútiaci moment ako 1,9, nizsia hmotnost, a napriek tomu horsie zrýchlenie a nizsia maximálka? No neviem. Inak cakal som vacsiu úsporu hmotnosti 1,6-ky oproti 1,9-ke, nez 5 (slovom: päť) kíl. Ale zaplat Pánboh za takýto pokrok, Octavia ho potrebuje ako sol.
Chybí mi zde podstatná informace jestli už má motor konečně rozvodový řetez a ne řemen, neví někdo?
ale obrovský skok pre Škodu : ).