co by? snad to nebereš jako revoluci na poli pohonu automobilů :no: navíc nazývat "greenline" auto s naftovým motorem a vůbec spalovacím motorem mi přijde jako pěkná zhovadilost... :-(:no:
Vzhledem k tomu, že snížili (zaplať pán bůh) i kompresní poměr, tak odhaduji, že ty ojnice nechali původní z 1,9 TDI PD. Vypadá to, že udělali "jenom" novou klikovku a 16-ti ventilovou hlavu upravili z 2,0 TDI CR.
Neznám konkrétní hodnoty, jen volně narážím na informaci o snížení kompresního poměru, který mají dieselové PD motory VW abnormálně vysoký. Když snížím kliku a nechám stejnou ojnici, zvětší se mi spalovací prostor ve válci (sníží se kompresní poměr) a motor nebude mít tak tvrdý chod, což je současný trend ve vývoji všech nových dieselových motorů.
Není v té tabulce v článku chyba u spotřeby "grýnlajnu"? Pokud ne, tak budou mít v markentingu fakt šichtu, aby vůbec nějaké prodali. Tipuju totiž, že za ty hezké nálepky a bílou barvu si budou účtovat tak 15 až 20 tisíc . >:-[]
Rovnaký výkon a rovnaký krútiaci moment ako 1,9, nizsia hmotnost, a napriek tomu horsie zrýchlenie a nizsia maximálka? No neviem. Inak cakal som vacsiu úsporu hmotnosti 1,6-ky oproti 1,9-ke, nez 5 (slovom: päť) kíl. Ale zaplat Pánboh za takýto pokrok, Octavia ho potrebuje ako sol.