Novinky
Autosalon Ženeva: Škoda Octavia - Nový motor 1,6 TDI CR (77 kW) pro Greenline i běžné modely
27 komentářů
Pierro
0
Tak přátelé co vy na tenhle motůrek?? 😉
ryman
0
co by? snad to nebereš jako revoluci na poli pohonu automobilů :no: navíc nazývat "greenline" auto s naftovým motorem a vůbec spalovacím motorem mi přijde jako pěkná zhovadilost... 😒 :no:
Pierro
0
o revoluci tu zatím plácáš jen ty... 😄
ryman
0
snad jses hned neurazil... 😲
Pierro
0
proč bych se měl urážet?? 😉
ryman
0
jen, že jsi tak e😜licitně zareagoval... což mně docela zaskočilo... to je fuk.. 😉
IPace
0
my nato nic, je to jen dalsi zpusob jak z lidi vytahnout par penizku navic za nic, vlastne za oznaceni zelene-lajna :-!
...jedna se o desetinky, ale proc je nova 1,6 pomalejsi nez puvodni staroch? Tezsi by byt nemela, snad tedy jen velmi tezke prevody.
boberko
jenom vymenili kliku a ojnice?
Vzhledem k tomu, že snížili (zaplať pán bůh) i kompresní poměr, tak odhaduji, že ty ojnice nechali původní z 1,9 TDI PD. Vypadá to, že udělali "jenom" novou klikovku a 16-ti ventilovou hlavu upravili z 2,0 TDI CR.
boberko
kdyz snizi zdvih klikou tak musis prodlouzit ojnice aby pist dosahl na horni hranu bloku. proto tam neni zadna vahova uspora.
Neznám konkrétní hodnoty, jen volně narážím na informaci o snížení kompresního poměru, který mají dieselové PD motory VW abnormálně vysoký. Když snížím kliku a nechám stejnou ojnici, zvětší se mi spalovací prostor ve válci (sníží se kompresní poměr) a motor nebude mít tak tvrdý chod, což je současný trend ve vývoji všech nových dieselových motorů.
boberko
prvne musis vzit v uvahu ze zdvih je nizsi o 15mm.
Dost dobre nechapu proc tenhle motor nedostane i Yeti? Nebylo by to lepsi nez ta nejslavsi 2,0 TDI?
yeti měl původně dostat 5.0 V10 TFSI z RS6 >😁 >😒] >😒] :yes:
Tak takového Jeťáka bych si koupil. V základní verzi samozřejmě, za 600.000,- Kč a dalších 600.000 bych vrážel ročně do provozu >😁
... což ale jeho užitnou hmotnost snížilo na úroveň dětského kočárku, takže projekt byl zastaven ... ;-\
Není v té tabulce v článku chyba u spotřeby "grýnlajnu"? Pokud ne, tak budou mít v markentingu fakt šichtu, aby vůbec nějaké prodali. Tipuju totiž, že za ty hezké nálepky a bílou barvu si budou účtovat tak 15 až 20 tisíc . >😒]
Rovnaký výkon a rovnaký krútiaci moment ako 1,9, nizsia hmotnost, a napriek tomu horsie zrýchlenie a nizsia maximálka? No neviem. Inak cakal som vacsiu úsporu hmotnosti 1,6-ky oproti 1,9-ke, nez 5 (slovom: päť) kíl. Ale zaplat Pánboh za takýto pokrok, Octavia ho potrebuje ako sol.
Chybí mi zde podstatná informace jestli už má motor konečně rozvodový řetez a ne řemen, neví někdo?
ale obrovský skok pre Škodu : ).