Novinky
Autosalon Ženeva: Škoda Octavia - Nový motor 1,6 TDI CR (77 kW) pro Greenline i běžné modely
27 komentářů
0
Odkud já už tuhlu hlášku znám?
Přejít do diskuze
... což ale jeho užitnou hmotnost snížilo na úroveň dětského kočárku, takže projekt byl zastaven ... ;-\
Tak takového Jeťáka bych si koupil. V základní verzi samozřejmě, za 600.000,- Kč a dalších 600.000 bych vrážel ročně do provozu >😁
Neznám konkrétní hodnoty, jen volně narážím na informaci o snížení kompresního poměru, který mají dieselové PD motory VW abnormálně vysoký. Když snížím kliku a nechám stejnou ojnici, zvětší se mi spalovací prostor ve válci (sníží se kompresní poměr) a motor nebude mít tak tvrdý chod, což je současný trend ve vývoji všech nových dieselových motorů.
Chybí mi zde podstatná informace jestli už má motor konečně rozvodový řetez a ne řemen, neví někdo?
Rovnaký výkon a rovnaký krútiaci moment ako 1,9, nizsia hmotnost, a napriek tomu horsie zrýchlenie a nizsia maximálka? No neviem. Inak cakal som vacsiu úsporu hmotnosti 1,6-ky oproti 1,9-ke, nez 5 (slovom: päť) kíl. Ale zaplat Pánboh za takýto pokrok, Octavia ho potrebuje ako sol.
Není v té tabulce v článku chyba u spotřeby "grýnlajnu"? Pokud ne, tak budou mít v markentingu fakt šichtu, aby vůbec nějaké prodali. Tipuju totiž, že za ty hezké nálepky a bílou barvu si budou účtovat tak 15 až 20 tisíc . >😒]
my nato nic, je to jen dalsi zpusob jak z lidi vytahnout par penizku navic za nic, vlastne za oznaceni zelene-lajna :-!
Vzhledem k tomu, že snížili (zaplať pán bůh) i kompresní poměr, tak odhaduji, že ty ojnice nechali původní z 1,9 TDI PD. Vypadá to, že udělali "jenom" novou klikovku a 16-ti ventilovou hlavu upravili z 2,0 TDI CR.
Dost dobre nechapu proc tenhle motor nedostane i Yeti? Nebylo by to lepsi nez ta nejslavsi 2,0 TDI?
co by? snad to nebereš jako revoluci na poli pohonu automobilů :no: navíc nazývat "greenline" auto s naftovým motorem a vůbec spalovacím motorem mi přijde jako pěkná zhovadilost... 😒 :no:
Taky mě to napadlo. Horší parametry tenhle motor jen zbytečně v očích mnoha běžných zákazníků budou oproti starému chrochtovi PDI znevýhodňovat...
...jedna se o desetinky, ale proc je nova 1,6 pomalejsi nez puvodni staroch? Tezsi by byt nemela, snad tedy jen velmi tezke prevody.