Honda zahájila na Severní smyčce Nürburgringu testy supersportu NSX. Skončily ale hned druhý den, kdy auto téměř kompletně shořelo. Ferrari nechává pozdravovat...
Šlo mi o to, že ty elektromotory tam asi budou jen na to, aby podpořily auto v zatáčkách, normálně to bude jezdit jen na ten benzíňák vzadu a s pohonem zadních kol. Nebo ne? Bude to umět jezdit jako předokolka cíleně a v tom případě pouze na elektřinu?
Jestli si dobre pamatuji mela by to byt jak 4-kolka, tak zadokolka, tak predokolka. Zadni elektromotor by mel dobijet baterky. Predek by mel fungovat tedy jak v primce tak v zatackach a to tak, ze nektere kolo by melo brzdenim dobijet a jine baterky zas vice pohanet.
Acura NSX Sport Hybrid SH AWD
[odkaz]
Acura RLX Sport Hybrid SH AWD
[odkaz]
To by síce teoreticky mohlo vysvetľovať, prečo miestami vôbec nič nepočuť; na videu tomu síce moc zabrať nedávajú, ale zase baterky v hybridoch utiahnu samé tak mestské rýchlosti, aj to len pri úplnom eko štýle. A niekde ten motor počuť je, len neznie nijak zaujímavo/výrazne, znie to ako limuzína od Lexusu a to nie je to, čo u superšportu očakávam.
"Ten bude roztáčet společně s přídavným elektromotorem prostřednictvím dvouspojkové převodovky zadní kola, zatímco další dva elektromotory zajistí pohon předních kol s funkcí vektorování točivého momentu s cílem maximalizovat trakci a jízdní vlastnosti v zatáčkách."
Jinými slovy budou přední kola "zapojována" do akce jen při zatáčení a při potřebě stabilizace, a jinak to bude stále zadokolka?
Tak ono ani to piskani gum neni nejaky veliky. Pekne porovnani je videt na Supre, ktera jede neklidne a ty gumy slusne hvizdaj. NSX si to dava jak po kolejich a v poklidnem tempu jako po kolejich bez hvizdani gum.
Asi zatim netestuji nahrane, motor tedy skoro na volnobeh, podvozek ma vyletni tempo ;-)
Čo ma zaujalo na tých videách je fakt, že to auto nemá zvuk. Vôbec nepočuť motor, iba odvaľovanie a pískanie gúm, aerodynamický hluk a občas nejaké pískavo-sípavé zvuky. Od superšportu s cca. 600k by som čakal fascinujúci a výrazný sound, ale tu nič. To už testujúci Focus RS so štvorvalcom zvuk motora pekne dáva najavo: [odkaz]
Ale aby som len nekritizoval, aj pod maskovaním sa črtajú pekné tvary a tie základné línie sú hodné kategórie superšport.
To že shoří prototyp není až taková tragédie ani vzácnost, od toho tu taky jsou...větší průser je když nejakýmu freecoolinovi chytne Lambo za * ve Strahovským tunelu, to je pak jinej hukot :-|
Stane se, hlavně aby to vychytali, než to půjde do prodeje nebo to skončí ostudou jako u Porsche. Když hoří Ferrari nebo Lambo, tak se to bere jinak, ale u neitalských značek je to nepříjemné. Chlazení takové techniky asi vážně není snadné, ne náhodou Audi turbo v nové R8 úplně odpískalo.
Jinak 600 koní je slušná nálož, není to tak dávno, co se mluvilo o 400. >:D Vypadá to, že se Honda hodně snaží navázat na nejlepší tradice originálu. Ale (ne)zvuk motoru je zatím trošku zklamáním, člověk by řekl, že se poučí z chyb McLarenu a dají tomu trošku šťávu. I když - vývoj ještě není u konce.