Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX: Testy na Nürburgringu zmařil požár

Michal Fokt Michal Fokt 28. 7. 2014 • 05:48
37
16
Zobrazit náhledy (37)
Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX
Honda zahájila na Severní smyčce Nürburgringu testy supersportu NSX. Skončily ale hned druhý den, kdy auto téměř kompletně shořelo. Ferrari nechává pozdravovat...

Druhá generace supersportovního kupé Honda NSX bude mít světovou premiéru příští rok a krátce po ní se začne i prodávat, což znamená, že vývoj auta dospěl do finální fáze. I proto se vývojový prototyp s maskovacími polepy objevil tento týden při volných jízdách na Severní smyčce Nürburgringu.

Jak ukazují pořízená videa, část jízdních zkoušek probíhala za asistence Ferrari 458 Italia, což naznačuje, na jakou konkurenci má Honda políčeno. Ostatně nejnovější informace hovoří o tom, že by se celkový výkon japonského supersportu měl pohybovat kolem 600 koní.

Jak známo, Honda vybaví svůj celokarbonový sporťák hybridním systémem Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive), jehož jádrem bude před zadní nápravou podélně uložený benzinový V6 zatím neznámého objemu, přeplňovaný dvěma turby. Ten bude roztáčet společně s přídavným elektromotorem prostřednictvím dvouspojkové převodovky zadní kola, zatímco další dva elektromotory zajistí pohon předních kol s funkcí vektorování točivého momentu s cílem maximalizovat trakci a jízdní vlastnosti v zatáčkách.

Mnoho toho však Honda na Ringu nenatestovala. Patrně už druhý den ji kompletně zničil požár, jenž se z motorového prostoru rozšířil až do kabiny. Posádce se naštěstí nic nestalo, problémy patrně zaznamenala včas. Po síti kolují neověřitelné informace, že došlo k přehřátí a explozi Li-Ion akumulátorů. Jedná se už o druhou zdokumentovanou totálku prototypu NSX, před pár týdny vyletělo jedno auto z trati na domácím testovacím okruhu Hondy Takasu.

Požáry předprodukčních sportovních aut s motorem uprostřed nejsou ničím výjimečným, hořely prototypy Porsche 911 i Bugatti Veyron, o italských vozech nemluvě, důležité je, aby se problémy podařilo vyřešit do zahájení výroby, což nebývá úplně pravidlem.

Související články

Témata
29. 7. 2014 12:39
Re: Jak to funguje?
Šlo mi o to, že ty elektromotory tam asi budou jen na to, aby podpořily auto v zatáčkách, normálně to bude jezdit jen na ten benzíňák vzadu a s pohonem zadních kol. Nebo ne? Bude to umět jezdit jako předokolka cíleně a v tom případě pouze na elektřinu?
Avatar - dewill
29. 7. 2014 10:05
Re: Jak to funguje?
A aby bylo dostáno slovu "hybrid" bude to mít volant vpravo i vlevo....zároveň .... >:D
Avatar - King
29. 7. 2014 07:16
Re: Jak to funguje?
Jak píše Choochoo, NSX bude jak čtyřkolka, tak dvoukolka, ale třeba i tříkolka, podle aktuálních potřeb. :-)
28. 7. 2014 17:42
Re: NSX
V lambech jezdí spíš japíci než frikulíni.

28. 7. 2014 17:38
Re: NSX
Pochopil jsem správně,že italská auta jsou podle tebe srágory,ale hlupáci si stejně pořád kupují? :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku