Druhá generace Citroënu C4 by již mohla uvolnit místo nástupci. Auta by však byla škoda, obzvláště ve verzi s přeplňovaným tříválcem 1.2 Pure Tech o výkonu 96 kW.
Jiný autor. Nějaký kontext by však neškodil. Není z toho poznat, jak si stojí v rámci třídy. Co já vím, možná jeho postavě a zvykům nevyhoví žádné auto ve třídě.
Taky mě tato zmínka v testu zarazila, protože z vlastní zklušenosti ví, že C4 vzadu rozhodně problém s prostorností nemá, je na tom lépe než 308 hb. Ano, od té doby Octavia porostla, ale nemyslím si, že se má C4 za co stydět nebo být za toto kritizována,
Keď ste v auto.cz testovali rovnaké auto s motorom 2.0 HDi, tak v texte [odkaz] bol takýto opis miesta na zadných sedadlách:
"Mezi hlavní zbraně v boji s konkurencí patří vnitřní prostor, který se řadí k největším ve třídě. Ke špičce patří i použité materiály a ergonomie.
Cestující na zadních sedadlech mohou počítat s pohodlným rozměrným sedadlem, jehož sedák je umístěn příjemných 380 mm nad podlahou. Podobně jako přední cestující i ti zadní mají dostatek prostoru podélně i na šířku. Díky lehce klesající linii střechy nemají pasažéři s výškou přes 180 cm nad hlavou prostoru nazbyt, ale krčit se rovněž nemusí."
Teraz v teste toho istého modelu, len s iným motorom:
"Co však platí vpředu, nemusí nutně korespondovat s pocity ze zadní části kabiny. Šířka, která bez problémů vyhoví dvěma dospělým, je v dnešní době neodmyslitelným standardem, stejně jako v případě Peugeotu 308 ale nastává problém s koleny. Zadní sedáky jsou sice pohodlné, nutí však pasažéry více vystrkovat kolena, která již nemají před předním opěradlem kam uhnout. Vysoké postavy nemají vzadu šanci na bezproblémové cestování, což je škoda. "
U tehle trivalcu by bylo fajn natocit zvuk motoru (volnobeh, turovacka zevnitr, zvenku...) at vime, hak to je s tou kultivovanosti. Informacni hodnota urcite vyssi, nez u "mamo, tato, v komore je mys"...
Doporučuji si oba projet a poznáš, že tak velký rozdíl mezi motory není. Navíc je nová 1,2 opravdu úsporným motorem, což se o 1,6 THP moc říct nedá. Každopádně moc dobře nechápu, že se najdou i zákazníci, kterým se nelíbí, když podle nich lepší motor mají prakticky zadarmo....
Auris první generace začal vrzat a klepat od cca 25 tisíc najetých km, t.j. po roce :-) Taky vlastní zkušenost. A polední kapkou byla výměna předního okna u "odborníků" ve Štěrboholech, kteří asi nedávají sametku na okno (jako u origo bausetu) v místě styku okna s gumou palubky...
Je fakt, že C4 byla z výběru největší auto a manželka ho chtěla jen kvůli vzhledu. Cena vůči konkurenci je podle mě OK, cena vůči vlastním motorům už ale ne. Jen za 2000 máš THP 160, což je o dost silnější motor a má 4 válce, pokud odhlídnu od problémů toho motoru tak nevím, proč jít do 1.2. Vždyť výrobně musí být 1.2 o dost levnější a chápal bych cenový rozestup 25 tisíc od 120 Vti směrem nahoru a 20 tisíc od THP 160 směrem dolů.
Nejde o výšku, ale o vzdálenost od těla. Alespoň u mne. Když je břemeno těžké, ocením, že ho nemusím strkat dále od těla, než je vynuceno jeho stavbou. Ne všechno je možné položit na ten schod a prostě strčit dovnitř. To je důvod, proč mám rád dělené víko X5, nebo Range Roveru (plus se neumažu od nárazníku a nevypadne obsah kufru ven, když stojím do kopce).
Nicméně od HB nikdo nečeká podlahu v rovině s nakládací hranou. A někdo může i tu větší výšku vyžadovat.
Bude jen otázkou času, kdy i Citroen nabídne slabší verzi 1,2 PureTech s 81kw jako Peugeot. Navíc cenovka C4 je jednou z nejlepších ve třídě, v nejvyšších výbavách s tímto motorem může být konkurentem pouze Megane.
..ale odradili nás dvě věci:
1) Hrana kufru - protože to mělo být auto pro manželku na vožení dětí a aktuálně vozíme kočárek a ještě dlouho budeme, tak to byla věc, co se nedala zkousnout. Stačí mi dávat kočárek do octavie která tam má taky schod jako prase a už nikdy nechci auto se schodem
2) Skladba výbav resp. ceny motorů - testovaná motorizace je dobrá, ale šíleně drahá v kontextu ostatních motorů v nabídce. Na dostřel je nafta či THP 160 (pomineme-li pověst či jiné zaměření) a na druhou stranu příplatek 45 tis oproti Vti. Chápu, že potřebují zaplatit vývoj, ale tohle je příliš, resp. hodně by se hodila podladěná verze místo 120 Vti, který jsme nechtěli (atmo, řadička z těsta...).
Jednoznačně, ale ty na obě můžeš koukat jedině přes sklo salonu. Ale neboj, v áčkách jich snad za 15 let taky pár bude ;-) Můžeš mi říct, v čem je tisíckrát ta základní Fabie lepší jak ten Citroen v plné?
Jezdil jsem novou Zafiru s najetými 45 000 km a interiér vrzal a skřípal naprosto děsivě. Značnou měrou se kromě jiného na tom podepsal systém RailFlex či jak se to jmenuje. Ty spusty kolejniček měly za následek jen to že celá tato "vychytávka" neskutečně chrastila a po 10 km na mě šly migrény...
K tématu mohu říct jen to, že interiér C4 a (a v podstatě i u ostatních modelů Citroenu) je velice povedený. Tímto se jen připojuji k autorovi testu a mnoha zdejším přispěvatelům.
je to len tvoja blbosť :-) kto normalny kupuje rozj*ebane auto? >:D >:D myslim ze ak aj kupujem auto z druhej ruky tak by sa aj tak patrilo zajst do servisu znamy v acku kupil oktu sdi (primitivne auto v dobrom) a takisto siel do servisu a asi sa mu to oplatilo kedze je spokojny 5 rokov
tak si ten tvoj cas az tak drahy nebude kedze vydatne hejtujes francuzke znacky...keby si svoj cas vyuzival trochu inak uz si mohol mat taku c4 doma ;-)
Nevlastnemu synovi by som kupil aj TATU NANO, ale vlastny v zaciatkoch bude mozno burat, takze nieco bezpecne a mechanicky v poriadku. Ak by chcel nieco z aciek , to si bude musiet kupit sam, nato uz ma, ale aj tak , by som to nedovolil.
verim ze to je v pohode auto, ale na kvalitu interieru napr musis este par rokov a KM pockat... aby to zacalo krachovat a hrkat po 3,5r to by bolo vazne foppá
Ty predikatova logika, takze ked Lamborghiny vyrabal iba traktory, tak na vecne veky robi traktory ? A podla tvojej logiky Peugeot nevyraba auta, lebo kedysi vyrabal zeleziarsky tovar pre domacnost.
už 3,5 roku jezdím C4 II 1.6VTi a během pár dnů překročím 130tis km.
Téměř celý test jsem panu testérovi přitakával, podle mého auto vystihl téměř dokonale. Jen místo na zadních sedadlech a skladnost kufru osobně hodnotím o stupínek lépe. Měřím 190cm a vážím 120 kg, takže moje rozdělení aut v tomto směru je jen dvojí: 1.vlezu se, 2.nevlezu se. V C4 se za sebe vlezu (narozdíl od Focuse a Astry), takže hodnotím 1. ;-)
Hlavní postřehy po době užívání:
- těžko hledat zábavnější (gradace výkonu, zvuk) atmosferickou 1.6 než je VTi. Údajné problémy s rozvody atd. se mi zatím vyhýbají
- luxusní, prostorný interier. Po letech můžu s klidem říct, že je velmi kvalitní. Nic se nešoupe, nic nevrže, vypadá prostě stejně jako před lety.
- po koupi se řešily věci jako nevyvažitelné elektrony (vyřešeno), reklamace laku na kapotě (vyřešeno v záruce) a nějaké maličkosti. Jinak musím zpětně říct, že nic zásadního, co by mě znehybnělo se neudálo.
- nevidím jediný důvod, proč koupi C4 někomu vymlouvat. Zvlášť když přihlédnu k prodejní ceně..
To si nemyslim. Znám docela bohatou holku co si dvakrát koupila C5 s šestiválcem a libovala si jak je pojištění a servis lacinej. A navíc co můžu soudit brzdama motorem i zavěsama na svou třídu a cenu spíš předimenzovaný auta. Nejspíš by sis měl nechat vyšetřit hlavu protože to co píšeš sou fakt kraviny na entou. Totální kecy. Jen netušim proč tak blábolíš, prozradíš to?
Jsem Forďák a i když byli všechny modely z německého Kolína, to "nedotažení" bylo občas vidět. Servis i ceny dílů lepší průměr trhu. Francouzské jsem nikdy nevlastnil a negativní ohlasy byly spíše na životnost mechanických částí.
Koncernové jsem měl, mám - stejně jako v rodině - a hlavně servis je taková bída, že je z toho skoro až k pláči. Kvalita vozů a životnost dílů hodně různorodá (občas až tragicky krátká), mně osobně dlouhodobě nepřesvědčuje k další koupi.
Aktuálně máme 7-mi měsíčního korejce (Ceed SW 1.6 CRDI ULTRA) a od prvního okamžiku nadšení - z přístupu, kvality, zpracování, servisu jako takového. Vše co bylo slíbeno platí a bylo vždy dodrženo.
Nemyslím si, že by právě Kia zákazníka vodila za nos - agresivita reklamy Hyundaie je něco jiného, mně osobně reklama v rozhodování o výběru auta neovlivňuje.
Myslíš v případě servisu? Já tedy nejhorší zkušenost mám právě s tuzemským výrobcem renomovaného koncernu. A musím říct, že nejlepší právě s Renaultem, jmenovitě Renault Zličín, kde i když auto nebylo jejich, vždy vyšli vstříc, provedli údržbu a kolikrát na počkání a bezplatně.
Rozumím, pokud bylo kupováno v době jako jsem u Renaultu pořizoval já, pak si ovšem vzhledem k té ceně nelze až tolik stěžovat. Za ni jsi nepořídil lépe ani o třídu níže ;-)
Dřív jsem měl názor, že francouzi přehání a lžou. Poté co na trh vstoupili korejci, tak člověk přijde na to, že to vůbec není zlé. Navíc francouzi i když jsou někdy "flákači", tak v poslední době dost zabrali, a mají o několik desítek let víc zkušeností s auty, než korejci. Taky pochopili, než zákazníka vodit za nos, je lepší se s ním seriozně dohodnout, což korejce teprve čeká.
Pak je tu ještě druhý faktor, než jsou otáčky. A to je zatížení motoru. A třeba i při těch 130 km/h a 2.500 ot. jede po rovině tenhle motor tak na 1/3 výkonového potenciálu, tzn. na totální pohodu.
V jakém autě? My o něm dost uvažovali do Sportage, nikde však předváděčka nebyla.. jel sem pouze s 1.7 Crdi 85kw a Sportáž s tím byl spíše takový letargický a to má motor o 100 Nm větší kroutící moment. V Ceedu HB to asi špatné nebude, ale nemohu soudit, nejel jsem.
Nevím, osobně nemám nic proti korejským vozům a určitě se jim nebráním. Záleží tkaé, kdo co od auta chce, korejci zatím limituje nabídka oblíbených turbomotorů, ovšem takové 1,6 GDi ve vyšší výbavě není zlý.
Nemusí to přeci být jen o spolehlivosti. Také bych radši ze současné produkce vzal radši Francouze, než Korejce. Projel sem ta auta, porovnal, kde se cítím lépe a z těchto dvou je pro mne lepší Fr. auto a to konkrétně třeba Megane, nebo 308 (tam mi vadí trochu přístroje). C4 sem nejel, nesoudím.
Příště mu kup alespoń pořádného Mégana a ne Mégana Generation pro chudou východní Evropu z Turecka. Ty takovej znalec určitě víš, že ten synkův Mégane nemá s aktuálním Méganem skoro nic společného. Snad jen vzhled. Ale pár ušetřenejch tisíc za to určitě stálo. Tak se za to nestyď a v diskusi se pochlub, že jsi nekoupil Mégana, ale Mégana Generation.
Takže mi neodpovíš na mé otázky? Díky... potom pouze plevelíš diskuze dezinformacemi, které nemáš nikterak podložené... Dokud nezačneš diskutovat, nebudu na tebe moc změnit názor ani já, ani nikdo jiny.
Píšu, že C4 je velmi schopně jezdící model v dané specifikaci, možná jde o jednu z nejlepších nabídek své cenové kategorie. Trojková Mazda se základem není zlá, ale spíše než na limity podvozku narazíš na limity motoru a u Golfu to samé. A3 beru jako jinou ligu, zejména cenovou.
A ty jsi kupoval to auto ve stavu, ve kterém jsi pořád čekal problémy? Přepsané do českého jazyka to značí, že sis pořídil vrak? O čísle na tachometru to není, jsou tací, jenž zhuntují sebekvalitnější auto i do tebou psané cifry...
Tak promiň, ale neměl jsi ho kupovat. Sám už teď asi víš, že to byla chyba. Ale jak se říká, po bitvě je každý generál,. Jenže nemůžeš přeci svoji jenu negativní zkušenost vztáhnout na celou značku Citroën, potažmo PSA. To fakt ne! Nebagatelizuj !!!
To souhlas, koupě to asi není špatná. Asi jsem fanda víc do řízení, takže když sedneš do trojky mazdy, golfa, nebo poslední A3 /ať se držím segmentu/, tak to ovládání a pocit z jízdy je někde. Nepočítám megane sport, nebo něco podobného. Francouzské pojetí jízdy mi prostě nepřirostlo k srdci.
Diskuzi naopak vítám,.. ale jsou věci, které jsou snad jásné, tak nějak zřejmé. Taky se z nikým nebudeš hádat o tom, kterým směrem bude padat jablko. Je jasné, že dolů. Stejné je to s celkovou kvalitou Francouzkého auta.
odpoviem nato len jednou reakciou viac by nemalo zmysel, mal som 206 - 5 rokov bez problémov, keď som ho predával, baba ho nechala prehliadnuť v servise a chlapík jej povedal predo mnou, že na mojom mieste by to predával za viac, že je v perfektnom stave. V rodine sme mali ešte 2 novšie pežoty - bez vážnejších problémov. Podľa mojich skúseností je spoľahlivosť f áut na porovnateľnej úrovni s inou produkciou. Končím na túto tému
V ramci 3 valcu možna dobry ale v ramci 4 valcu rozhodně ne. Sice jsem stejny motor vyzkoušel v 308 ale myslim si že větši rozdily nebudou. 3 valec je rozhodně znat a to hlavně v městskem a přiměstskem provoze. Jednim slovem otrava. Jak se ustali na nějake rychlosti tak je to v pohodě a je klid...ještě aby ne. Jinak reakce na sešlapnuti plynu mizerna a charakterem je ten motor takova tramvaj. Navic je to podpořeno klasickou převodovkou od frantiku ktera za moc nestoji.
Tak když jsi slohovku přečetl, asi to nebylo tak zlé. Megane je prakticky nejlevnější volbou, ale určitě ne špatnou. Ano, jsou i lepší auta, jde o to, co kdo potřebuje a kolik na to má. Když se podívám, co a v jaké kvalitě lze za cenu testované C4 pořídit, tak v tomto světle jde o opravdu zajímavý kus.
Jednáš jednostraně a nepřipouštíš diskuzi. Mluvíš tu jako znalec, ale tvá zkušenost je mizivá, naprosto neadekvátní k tvému počínaní.... Chtěl bys, aby tě operoval v případě závažného zdravotního problému člověk, který před tebou pouze ošetřil jednoho pacienta s chřipkou?
Když někdo napíše slohovku jako ........... ;-) , ale ok. Synovi na škole jsem pořídil megana, a i on když přelezl do jakéhokoliv němce nebo japonce, tak na základní nedostatky přišel okamžitě. A to nemůžeme hovořit o extra nějakých zkušenostech.
Jen srdcař bude s dvacet let starým vrakem jezdit do autorizáku a pak si stěžovat na jejich ceny. Myslíš, že jinde ti diagnostiku dělají zadarmo? Když chceš mít opičku, musíš mít i na banány...
Nemám nic proti diskusi o designu, ať si je třeba subjektivní. Na mě to prostě působí tak, že bylo potřeba to auto trošku nastavit, asi kvůli objemu kufru... a záď je jeho nejslabší článek... a není to jen těmi světly. Ale pokud se někomu líbí nic proti tomu... za mě je 308 lepší (tam se mi pro změnu nezdá spíš čumák).
Nezlob se, ale to beru jako urážku. Kdo tu plevelí diskuzy? Snažím se lidem, kterým je ještě pomoci, říci, ať se vyhnou největším sračkám na trhu. Co je na tom za plevel?
Prosím, napiš jakou. Napiš jakými vozy si jezdil, jak si je koupil ( nová, jak moc olítané a staré?) a jaké byly problémy. Možná v tom vězí tvůj problém....
P.s. Já měl Lagunu II 1.9 Dci, odešlo mi akorát turbodmychadlo v 160 tisících, pro porovnání, Octavia II 1.9Tdi, turbodmychadlo ve 140 tisících (+ ještě spousty jiných problémů s převodovkou, včetně rzi prahů, garážováno! ). Oktávie byla narozdíl od Laguny koupena nová. Příkladů mám více, tady je jen porování podobně starých aut s podobným nájezdem z mého okolí.
Zkus něco podobného, jaká auta si měl ty osobně a jaké máš zkušenosti?
Kdepak čteš, že jsem unesený z Citroenů? Já jsem popsal pouze svou čerstvou zkušenost u C4 s testovaným motorem a tato bylo ve srovnání s ostatními modely velmi pozitivní. Nepodsouvám to nikomu jako dogma, jde o můj názor. Ty můžeš mít jiný.
No mne by opravdu zajímalo, aby napsal, s jakými auty má zkušenost, čím jezdí teď a jaké měl problémy s vozem. Vím, že koupil starej křáp a divil se, že nejezdí... holt za blbost se platí a hlavně se s tim musí v té cenové počítat. Když má Maroš tolik času sem plevelit diskuzi, mohl by zkusit normálně diskutovat... :-)
Koukni na krouťák a výkony motoru, obecně downsizy nechodí ve vyšších otáčkách než třeba starší 1,8 nebo dvoulitry. Převodovka má podobně dimenzované převody, takže i tento motor nemá na dálnici odpracováno více cyklů, než starší motory, chodí ve stejném spektru otáček.
Já jen vyvracím tvé těžce nabité zkušenosti s nekvalitou franocuzské produkce. Nejen moje zkušenost je pozitivní a není důvod si na něco u Renaultu nebo PSA stěžovat. Kvalita a spolehlivost jejich současných modelů je zcela průměrná, jako u všech prodávaných značek.
Podívej, klidně mi zde řekni, co všechno a za kolik na servisu přeplatím, abych pak mohl začít spořit do prasátka a ta situace mě nepřekvapila ;-)
Sám sem Fr. auto měl, stejně jako jiné vozy. Lidé v mém okolí jezdí také ve fr. a jiných vozech. Nikdy se na žádném voze nevyskytly abnormální poruchy, dokonce spíše i méně časté, než u německých vozů.... škoda, že jsi jen diskuzní plácal...
Jak jsem psal, získat ztracenou důvěru je na dlouho. Ani jeden úspěšný model to nemusí napravit. Hyundai se to jakš takš povedlo, ale taky jak dlouho to trvalo. PSA je teprve na začátku.
To srovnání C4 s Golfem beru jako vtip.. to snad nemyslíš vážně. Ty auta si fakt nejsou konkurencí. Golf je o galaxii dále a to ve všech směrech. Prober se chlape 8-s
Maros se nám zde odkopal už dávno, ale je zajímavé, že se stále nad svým selháním nezamyslel. Jeho příběh s vrakem P306 za desítku v áčkách se tu myslím již stal legendou >:-[] TeĎ už jezdí jen mastnou tyčí, jelikož jej servisní střediska PSA naprosto vysála. No s dvacetiletým střepem jezdit do autorizáku může jen opravový srdcař >:-[]
VW doteď dělal kvalitní auta, zkušenost vlastní i ta virtuální mi tuto logiku vyvrátila, viz 2.0TDI a TSI.... Audi ještě v 80. letech nebyla prémie.... atd... P.s. Nabito si dostal tak maximálně ty od maminky, za to že si vyhodil peníze za vylítanej krám v podobě tý nenáviděný 306tky.... :-!
Nerozumím tvojím důvodům, proč tak kopeš za ty Francouzke nedodělky.. leda by jsi byl dealer? Za mě, klidně si to pořiď, však ty to přeplatíš v servise.
Promiň, ale co chceš na příkladu C4 predikovat? To bys taky mohl rovnou říct, že třeba Hyundai a Kia kdysi dělaly hnusný a blbý auta, a to je neoddiskutovatelný fakt, takže pořád až do smrti budou dělat hnusný a blbý auta?! Nebudou, podívej se kam se ty značky během pár let dostaly.
Vyndej hlavu ze záchodový mísy, člověče, je rok 2014 a hodně se toho v automobilovým průmyslu změnilo! Třeba to, že Citroën dělá auto, C4, která se nebojí konkurovat Golfu a v přímým srovnání s německou ikonou obstojí. To je realita, současnost, holý fakt, pravda.
Asi se s tím budeš muset smířit, anebo sem prosím nepiš ty svoje bludy a nesmysly založený na předjímání a předpojatosti. To fakt ne :no:
No, proč Grifihovi nepovíš, jak to je s tebou a tvým autoparkem, jak sis koupil 20 let vylítanej pekáč za pár korun a vztekášš se, že celá francouzská produkce stojí za *** ? Proč nám nepovíš čím jezdíš ted? :-) No... šup... jinak tě nikdy nikdo nebude brát vážně...
Zvláštní, nikoho neznám a francouzských aut, kolem sebe dost a je to s nimi stejně jako s ostatními. Dobrej kecal :D. Bavíš dobře, jen tak dál, trocha humoru každému přijde v hod.
Píšu to téměř všude, design je vždy subjektivní záležitostí každého. Příspěvek jsem napsal jako čerstvou zkušenost a určitě jde o velmi zajímavou alternativu nejprodávanějším modelům třídy ;-)
No právě! Mne to osobně taky vadí, ale je zajímavé, že koncernovým autum, které tu hranu mají všechny v této třídě ( Oktávka, Golf, Leon) to nikdo nevytkne... a to i v případě kombi, pokud nemáš posuvnou podlahu. Zde je to jako mínus.... zvláštní hodnocení..... U Hatche mi to tak neva, ale u kombiku preferuji pokud možno nakládací hranu rovně s podlahou.
Ok, za 240tis, na dva roky ježdění a pak pryč... proč ne. Jako druhé auto do rodiny, které se moc nepoužívá a nebude jezdit žádné kritické cesty(moc daleko) :yes:
Nějakých 2500 otáček při dálničním limitu je prakticky naftová hodnota, není se moc čeho bát. Dlouhodobější zkušenosti ti aktuálně nikdo nedá, je to moc nový motor.
Důvěra se holt musí budovat dlouho.. naopak se dá zničit velice rychle. PSA pro nabití důvěry zatím vůbec nic nedělá. Spíše ji zajímá, kde by co nejvíce ušetřila na zákazníkovi a kde by přidala odborářům. To opravdu není cesta, která by budila dojem, že si kupuji dobré auto. A to můžu s klidem říci i o výtvoru, který jsem ještě na živo ani neviděl.
Pokud nevíte, o čem mluvím, zkuste si prolouskat alespoň základy predikátové logiky. Napovím. Doteď dělal šmejdy ... tohle bude nejspíš taky šmejd.
Mně se C4 moc nelíbí, působí na mě, jako by měla v kritických partiích pár kilo navíc (oblast kolem zadního kola). Jinak ale proč ne, interiér vypadá dost dobře a pokud je auto jízdně trošku uvolněnější, je to v dnešní době vítaná alternativa.
Ty jsi nepochopil, že s pláčem zde chodíš jenom ty a hážeš na francouze špínu sám. Moje francouzská zkušenost je jiná, pozitivní a koupil bych si své auto znova. Tvé bazarové anabázi se lze zasmát a tebe politovat, ale souhlasím - komu není rady, tomu není pomoci.
Jak se říka, komu není rady, tomu není pomoci. Tak se chlapci nechte utáhnout na marketingové nudly a kupte si jednu Francouzkou nádheru. Pak tu ale s pláčem nechoďte >:-[]
Hmm, tak teď se mi bohužel moje podezření potvrdilo. Nic o C4 nevíš, vlastní zkušenost s tím autem je nulová, ale takto od stolu a klávesnice jsi ho šmahem odsoudil. Za to máš ode mě :no::no::no:
Píšeš z vlastní zkušenosti, nebo jenom tak plácáš něco přes klávesnici? Promiň, ale spíš to vidím na to druhé. Ale budu rád, když mě vyvedeš z omylu. Jinak :no:
Copak vás šlo do těch áček s holou zadnicí víc? Tak to potom chápu >:D:yes:
Já francouzské auto mám, je prakticky bezproblémové se servisem v běžné ceně dané kategorie, takže za sebe mohu současné francouzské vozy doporučit. Pokud mluvíš o tom, že se lidi mají vyhýbat vrakům v bazarech, tak to ti podepíšu.
To není jenom můj smutný příběz s Francouzem,.. prakticky každý, kdo si koupil Francouze s tím měl problémy. Navíc jsou ty auta nejvíce ošizená. Drahý servis. Jsou drahá. Špatně navržená, protože Francouze všechno musí dělat jinak, než je obecně uznávané.
Takže o tom nic nevíš, ale pořád zde valíš svoje nesmysly >:D:yes:
Tvůj čas rozhodně moc drahý nebude, když si ani nemůžeš koupit pořádný auto a jdeš do střepu za desítku v áčkách... >:-[] Takoví odborníci jsou nejlepší :yes:
Další můj vůz bude o třídně jinde, ale máš pravdu, že uvažovat o niší střední, šlo by o žhavého kandidáta. Odborníkem na servisní střediska jsi zde přece ty, ale není to poprvé ani naposled co ti připomenu, že tvůj špatný bazarový výběr neukazuje ani v nejmenším na nekvalitu současné francouzské produkce.
Citroen C4 považuji za aktuálně nejpovedenější francouzský hatchback v nižší střední třídě. A může se směle rovnat s mnoha evropskými konkurenty. O tomto mě přesvědčilo nedávné setkání s testovanou verzí.
Vzhled ač čistě subjektivní část hodnocení je zajímavý, i přes určité "stáří" to na něm není opravdu znát. Jedinou výtku mám však ke tvaru zadních světel, nestejnoměrně rozdělených víkem kufru - v této červené se problém ztratí, ale např. u šedých odstínů to mému oku neštimuje.
Interiér i těch levnějších verzí působí kvalitně a to jak materiálově, tak i kvalitou zpracování, nebál bych se jej nazvat francouzských Golfem. Prostorově je C4 zejména v příčném směru bezchybná, i přes svých 190 cm jsem neměl výraznější problém ani u testu kritizovaných zadních sedadlech. Možná je to tím, že sedění stylem prvňáčka v lavici mě nebere, dávám přednost uvolněnější pozici. Pouze výška, i přes absenci panoramtického okna, byla limitní. Kufr na danou třídu má velmi slušný objem, hrana sice vyšší, já však tento parametr neberu jako důležitý, když už něco v ruce mám, jestli jsem nucen jej zvednout o 10cm víc než u konkurenčního kusu zcela neřeším.
Motor - největší překvapení celého vozu. Ač pouhý tříválec, jehož projev prakticky neroznáte od 4 válce, má sílu díky přeplňování na rozdávání. Nekonečnou mamutí sílu opravdu očekávat nelze, v rámci dané objemové kategorii však jde o jeden z nejlepších počinů. A to i s přihlédnutím k výborné spotřebě nezajetého motoru, která se pohybovala kolem hodnoty 5,5l/100.
Podvozku s přihlédnutím k použitému pohonu a zaměření vozu nelze nic zásadního vyčítat, komfortem a tlumením nerovností jde o lehký nadprůměr, "houpání" popisované v testu jsem až tolik nepozoroval.
V mých očích vypadá C4 "bezchybně", či spíše jsem neměl asi tolik času nějaké chyby zaznamenat, ale i vzhledem k předchozí zkušenosti si troufám tvrdit, že jde o velmi povedený, i když vcelku nedoceněný, kus auta. A to i díky své ceně, která je více než příznivá - s tímto motorem a v nejvyšší výbavě je cena lehce nad 400 tisíci zcela adekvátní :-!
Já raději vyměním tu nízkou hranu za vyšší tuhost.
C4 jsem měl v hledáčku ale odradilo mne mlžení kolem cen.
Jinak se jedná o velmi slušné, pohodlné a dobře odhlučněné auto s pěkným interiérem.
Opravdu je tolik lidí tak slaboučkých, že nedokáže několikakilogramovou věc držet o deset-patnáct centimetrů výš ? Jistě často stěhované ledničky-pračky nepočítám. Vždyt i člověk hodně malého vzrůstu má tu "krabici" v natažených rukou nad tou hranou. Jak vysokou jí má třeba takový Golf, určitě o pár milimetrů níž, neboli je to úplně jedno.