Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

39 komentářů

Avatar - flyboyeda
flyboyeda
😉
Avatar - Individualita
Individualita
Proč by taky měla? Jejím revírem jsou asijsko-americké dálnice >😁

Já bych si tedy dal říct :yes:
Avatar - Bubáq
Bubáq
Souhlasím... Flyboyeda má názor, ale nijak ho nepodložil argumenty. Legend byl vždy jiný, byť ve stejné třídě s německou trojkou. V Evropě mu to nikdy moc nešlo, holt ti, co uvažují o vozidle luxusní třídy, nejsou v Evropě na Legend moc zvědaví: aby si neuřízli "ostudu" před ostatními, kteří autům moc nerozumí.
Během času se ale RLX (Legend) stal spíše soupeřem pro A6, E a 5. Tedy v Americe a v Číně. To není od Hondy špatný krok, a tamní prodeje Acury jí dávají za pravdu.
Já jen vyjadřuji politování nad tím, že Legend nepokračuje v Evropě. Sice se mi současný design opravdu nezamlouvá (vždyť je tak podobný Infinity...), ale technika a interiéry zůstávají naprosto špičkové. Milá alternativa k evropským benzínovým šestiválcům!
Avatar - Individualita
Individualita
Lépe bych to nenapsal a souhlasím se zaměřením na německou konkurenci spíše o třídu níž. Já Legend vnímám trochu jako méně nablýskaný Lexus.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Jak už jsem psal, Legend byl vždycky vyšší střední třída, ne luxusní model. Konkurence svého časy Sigmy, Camry a Maximy.

Jinak tedy mimochodem jak minulá, tak současná generace Acury RL/RLX je naopak v Americe neuvěřitelný propadák. Těžko řici proč, když obě auta byla na svou dobu vybavena nejmodernější technikou. Možná za to může ten nevýrazný design.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Sakra, to vypadá jako že má Honda velký problém: stahuje Accord z Evropy (jistě jen dočasně), a neprodává Legend/RLX v Americe?
Manažeři Hondy by měli udělat rychlá opatření... Bez vyšší střední a střední třídy budou mít problém se udržet v AM a EU jako respektovaný výrobce! Vlna SUV tak jako tak přejde, a "normální" auta zase budou tahouny prodejů... a vydělávat se dá jen na střední a vyšší střední třídě, když už je vyšší třída Hondě zapovězená!
Jestli oni neudělali chybu s tou "stíhačkou", kterou letos konečně zavedli do výroby a prodeje... Tolik výdajů, personálních investic, a najednou mají problém s kvalitou, a s výkonem modelů nahoře v portfóliu. Docela by mě zajímalo, zda změna designu může Legendu přinést úspěch?!
Avatar - TeeJay
TeeJay
RL se už špatně prodávalo v minulé generaci, ale nebál bych se, že tam skončí, spíš se nedokáží trefit do potřeb klientely té třídy, což je po těch letech docela tristní. Nebo jinými slovy - už potřetí se to pokouší ošulit a ono to furt nevychází. >😁

Letadlo s tím určitě nic do činění nemá, problém je podle mě v tom, že se na Acuře přiliš šetřilo, moc dlouho se spoléhalo na to, že bude možné ji prodávat jako lepší Hondu a tomu odpovídá portfolio modelů. Ne, že by se šidily technicky, ale využívají maximum společních komponentů a to u Acury logicky musí narážet na požadavky prémiové třídy.

RLX, jakkoli sofistikovaná, prostě s pohonem předních kol nemá šanci. Ale četl jsem, že Acura chce komplet přejít na 4x4 [odkaz] To by mohla být cesta.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co je ta "stíhačka, letadlo" ?
_MT_
HondaJet, neboli Honda HA-420.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Díky! To se musím podívat, vůbec netuším.
Edit: jo tak, o tom jsem někde četl, já myslel, že se mluví o autě.
Gvick2
Proč by taky měla? Protože ji američtí revírníci staví někam na chvost třídy daleko hluboko za D3, CTS, Jag, Mase, Infi nebo Hyu mid-size sedany😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Bubáq
Bubáq
Díky za odkazy!
Zdá se, že je to v designu, alespoň podle C&D. MT věří, že technika by měla RLX vynést na čelo třídních prodejů... Někde ta chyba musí být. Že by styling + cena?
Avatar - TeeJay
TeeJay
Hmmm, asi nepřekonatelná jazyková bariéra, zdá se. :-!
Gvick2
V čem? Desáté místo ve třídě není chvost?
Avatar - TeeJay
TeeJay
V žebříčku je RLX s pohonem předních kol a jako taková na spodní okraj třídy (asi) patří. V tomto článku je ovšem řeč o 400koňovém hybridním Legendu SH-AWD. Nenapadá mě jiné auto v téhle třídě s vyspělejší technikou. Ty linky, které jsi sem dal, jsi četl? Tebe ano?
Gvick2
V žebříčku je hodnocen vždy model se všemi provedeními, které se nabízí na US trhu. U RLX je zmíněn jak základní předohrab, tak vrcholný hybrid s AWD včetně odkazu na jeho test. Stejně tak se hodnotí i ostatní modely v rozpětí základní motorizace - vrcholný model.
[odkaz]
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tenhle žebříček visí na C&D s tímto pořadím už rok, RLX SH-AWD se prodává druhý měsíc, takže bude asi něco špatně. 😉 Spíš než nějaké virtuální seřazení všech dostupných modelů by mě zajímalo přímé srovnání s D3. když byly s RLX first drives, psalo se, že předokolka s P-AWS jezdila lépe, než RWD Mercedes E. Žádné testy jsem ale nenašel. Teda ani nějak systematicky nehledal, ale zatím jsem neviděl.
Gvick2
Proč by bylo něco špatně, ten žebříček tam visí několik let a s každým novým modelem se doplňuje a aktualizuje. RLX AWD tam byla doplněná v okamžiku, kdy byla v testu.

Koneckonců i nezájem US kupců o RLX je dost vypovídající o tom, jak si tento model stojí, za prvních 10 měsíců letošního roku pokles o -22% a prodeje v absolutních počtech docela zoufalé, 2955 prodaných kusů RLX se vůbec nemůže měřit se špičkou třídy (MB-E 56544 ks), ale nestačí ani ty nejslabší hráče (Jaguar XF 4608 Infiniti Q70 3819ks). Takže když si hoši nahoře notovali, že Acura se s RLX nemusí starat o Evropu a jejím revírem je USA a Asie, tak ten revír v USA je velmi malý a navíc se rychle zmenšuje a prodeje v Asii jsou proti USA už vůbec zanedbatelné. Výsledkem je, že celosvětové prodeje RLX jsou doslova zlomeček ve srovnání s MB-E, A6 nebo 5er.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Špatně jsem se vyjádřil - myslel jsem, že ten žebříček je tam v nezměněném pořadí pro Acuru už rok. RLX SH-AWD tam zařazeno není, protože zatím nebylo testováno, tohle je "first drive". Ale o to zas tak moc nejde.

RLX se prodává fakt špatně, já se ani moc nedivím, osobně bych si asi taky nekoupil v téhle kategorii předokolku, jakkoli vymakanou. Kombinace nevýrazného vzhledu a FWD asi spolehlivě přebije vše ostatní. A teď si představ, jak by se to asi prodávalo v Evropě...

Na druhou stranu RLX SH-AWD je sice technický koncert, ale za peníze, které za auto s imagí předokolky nikdo nedá.

Prodeje v Asii nejsou zanedbatelné, jsou žádné, v článku se píše, že prodej Legendu v JPN začne v lednu 2015. A možná se tam bude prodávat lépe, než RLX, Japonci na špičkovou techniku slyší a navíc odpadnou ty nižší FWD verze. Faktem ovšem je, že RLX má problém a asi se ho nepodaří vyřešit. Ba co víc, možná že žádné RLX už nebude protože poté, co se to auto vyprofilovalo, by asi bylo vhodné v příští generaci nástupce radikálně přepracovat a přejmenovat.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Na ně se ani chytat nemá. Legend byl vždy vyšší střední třída, tedy E, 5, A6, GS. 😲
Johnnn
Přesně tak. Minulou generaci testovali často a obvyklým soupeře bylo A6. Trochu přerostlo, ale ambice má Honda zase na vyšší střední.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, Legend přeci vůbec není konkurence S-klasse a BMW 7......Eda zas bájí no >😒]
samael
To ti říkal kdo? >😁
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
byly fantastické a byli konkurence schopné vůči D3, ty hrůzy co ale přišli potom, včetně téhle současné jsou k pláči

jediné asijské auto, které se mi trochu líbí je nový Genesis od Hyundai, ten se povedl

Tenhle Legen je vzhledově příšerný a technickými parametry taky nikoho neohromí
Avatar - Individualita
Individualita
No prostě ta auta z nějakého důvodu nemáš rád, to je vše. A na Lexus říkáš co? Nemá konkurenceschopnou techniku či interiér?
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Někdo o Lexusu mluví jako o Japonském Mercedsu, já ne, navíc ty modely IS předchozí generace byly až moc nápadně podobné 3kovým řadám BMW, ale nebyly ani z půlky tak dobré, Lexus taky není moje oblíbená značka, jediný Lexus který stojí za zmínku je LFA to je mistrovské dílo , Lexus vyrábí dle mě jedny z nejlepších hybridů na světě, ale já hybridy nesnáším, takže zase nic
Avatar - Individualita
Individualita
Já hybridy taky nemusím a zvenku se ti líbit nemusí, ale konkurenceschopný je Lexus imho velice.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Obávám se, že diskuze s flyboedou asi nic přínosného nechystá. 😉
Avatar - Lucaslegend
Lucaslegend
sedel si vobec v stvrtej generacii legenda??? technicke parametre mal a aj novy ma na velmi vysokej urovni!
Avatar - rimow11
rimow11
:yes: :yes:
Contradark
Honda pro mě vždycky byla sportovní automobilkou. Nový Legend by mělo být "dělo". Nejen po technické stránce, ale i po designové. Tohle není nic, z čeho bych se na první pohled posadil na zadek. To Honda ale dříve uměla a tím se mi líbila.
Accord předešlé generace - super design = prodejní úspěch.
Civic předchozí generace - wow design = prodejní úspěch
Prostě čekám od Hondy víc (v oblasti designu) - více do sportovna laděný design (i přes to, že jde o luxusní auto) - ostré rysy, prostě něco, co nadchne, bude trochu jiné, nové a nadčasové. Tohle je trochu asijské, trochu Hyundajské a nebojm se napsat i trochu Ssangyongské😡.
Pokud budu shovívavý, tak designem neurazí, ale ani nenadchne.
Avatar - King
King
Acura je takové japonské Audi, s tím rozdílem, že to má alespoň silnou pozici v Evropě. Obě značky se ve srovnání s MB, BMW a Lexusem prodávají v USA málo a tak se hraje hodně na jistotu, tedy po vzhledové stránce hlavně nee😜erimentovat a nenaštvat stávající zákazníky. V minulé generaci se trošku postarala o rozruch s obrovskými maskami chladiče s gilotinou uvnitř a dostala za to pod ocas, takže se následně zase stáhla a vypadá to, že teď je ve fázi hledání sebe sama, přičemž zejména nové TLX naznačuje, že je to na správné cestě. Bez ohledu na to ale topmodel Legend/RL/RLX byly vždy hodně konzervativní, snad s výjimkou Legendu 2G, ten byl hodně sportovní a asi nejhezčí vůbec.

Acura, respektive Honda si musí uvědomit, že tudy cesta nevede a už si to možná, i díka aktuálnímu modelu, uvědomuje. Na to, aby si dovolila kreace formátu Mercedesu, BMW nebo Jaguaru, to ještě dlouho nebude. U menších aut je větší šance, že designéři budou mít více odvahy, viz právě to TLX.

V Evropě to ostatně platí také, snad vývoj okolo Civicu 6G, 7G, 8G a 9G Hondu konečně trkne a začne dělat to, co se po ní chce. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Obzvlášť pikantní, při těch tvých větách o designových kreacích, je srovnání tohoto "japonského audi" s čínským geely o článek vedle. Pro fanoušky hondy těžko k rozdýchání, ale legend nemůže designově "zápasit" už ani s Číňanem. 😉
Avatar - King
King
Mám tomu rozumět tak, že se ti to Geely líbí víc, než Legend? Já uznávám, že to není úplně e😜onát do MoMA, stárne to rychleji, než jsem před 2 roky čekal, ale tohle už je trošku přes čáru. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
No, za mě- tenhle Legend s Geely designově zápasit může. A nevím, jestli by vyhrál. Generace okolo r.2008 vypadala líp a vypadala jako Honda. Technika možná bude super (i když pohon složený z několika elektromotorů- to bude dost složitý), interiér vypadá dobře, ale venek....Nečíst titulek, myslím si, že je to čína. Honda s designem už dýl tápe....
Avatar - King
King
Design holt vnímáme každý jina, prát se kvůli tomu nebudem. 😄 Já to před dvěma roky také vnímal pozitivněji, než teď, každopádně ten emgrand je takový strnulý, prkenný, nevím, no...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Emgrand vůbec neřeším, to nebyla jeho obhajoba, to byla kritika designu Legend.
Ale jinak- samozřejmě je to subjektivní. 😄
Avatar - Individualita
Individualita
Jediný model, kde mého názoru netápe, je Accord. Tam jsem naprosto spokojený :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Naprostý souhlas.Jediný Acco.