Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

Honda Legend
Honda Legend
Honda Legend
Honda Legend
26 Fotogalerie
Diskuze (39)
Do nabídky Hondy se vrací model Legend, doposud technicky nejsofistikovanější a také nejsilnější masově vyráběný vůz značky.

Byly doby, kdy Honda v Evropě nabízela vše od malého vozu po kupé a sedany vyšší střední třídy, dnes to v této části světa končí kompaktním SUV končí, nejsou na tom ale všude tak bídně. Na domácí japonský trh Honda uvádí další generaci svého prestižního modelu Legend a jak je u této značky zvykem, jedná se o absolutní hi-tech.

Nemá cenu zastírat, že jde "jen" o rebadgeovanou nejvyšší specifikaci topmodelu značky Acura RLX, to ovšem autu na cti neubírá, právě naopak. Zatímco v USA se RLX nabízí i s klasickým V6 3.5, pohonem předních kol a aktivním řízením zadní nápravy, Legend vychází z vrcholné verze RLX Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) a jedná se tedy výhradně o čtyřkolku s hybridním pohonem.

Pod trošku křečovitým označením se skrývá nejpropracovanější ze současných čtyř hybridních systémů Hondy, jehož obdobu využije příští rok o supersportovní NSX. Tvoří jej vpředu uložený benzinový V6 3.5 i-VTEC o výkonu 231 kW k při 6500 otáčkách a s točivým momentem 371 N.m při 4500/min, doplněný o 35kW elektromotor s točivým momentem 148 N.m v rozmezí 500-2000/min. Oba motory pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky roztáčí přední kola.

Zadní nápravu pak má na starosti dvojice elektromotorů s výkony 27 kW při 4000 otáčkách a 78 N.m v rozmezí 0-2000/min, které pomáhají s dynamikou v přímém směru, zatímco v zatáčkách se vektorováním točivého momentu starají o co nejčistší průjezd s minimem nedotáčivosti. Celkový výkon agregátu je 281 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 460 N.m a je přenášen pneumatikami 245/40 R 19.

Honda slibuje u Legendu dynamiku osmiválcových sedanů při spotřebě čtyřválců a samozřejmostí je prvotřídní komfort na palubě. Při rozměrech 4982 x 1890 x 1465 mm a rozvoru 2850 mm má mít japonský sedan nejprostornější interiér své třídy, srovnatelný spíše s luxusními modely konkurence, které má trumfovat také unikátní aplikací highendového audiosystému Krell se 14 reproduktory. Od svých soků se odlišuje také specificky stylizovanými LED světlomety Jewel Eye, připomínajícími v kovu zasazené drahokamy. Ve výbavě nechybí žádný z nejnovějších aktivních i pasivních bezpečnostních prvků, nejnovější infotainment nebo head-up displej.

Vstoupit do diskuze (39)