Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

39 komentářů

Avatar - Individualita
Individualita
Proč by taky měla? Jejím revírem jsou asijsko-americké dálnice >😁

Já bych si tedy dal říct :yes:
Avatar - TeeJay
TeeJay
Na ně se ani chytat nemá. Legend byl vždy vyšší střední třída, tedy E, 5, A6, GS. 😲
Avatar - TeeJay
TeeJay
Jak už jsem psal, Legend byl vždycky vyšší střední třída, ne luxusní model. Konkurence svého časy Sigmy, Camry a Maximy.

Jinak tedy mimochodem jak minulá, tak současná generace Acury RL/RLX je naopak v Americe neuvěřitelný propadák. Těžko řici proč, když obě auta byla na svou dobu vybavena nejmodernější technikou. Možná za to může ten nevýrazný design.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Souhlasím... Flyboyeda má názor, ale nijak ho nepodložil argumenty. Legend byl vždy jiný, byť ve stejné třídě s německou trojkou. V Evropě mu to nikdy moc nešlo, holt ti, co uvažují o vozidle luxusní třídy, nejsou v Evropě na Legend moc zvědaví: aby si neuřízli "ostudu" před ostatními, kteří autům moc nerozumí.
Během času se ale RLX (Legend) stal spíše soupeřem pro A6, E a 5. Tedy v Americe a v Číně. To není od Hondy špatný krok, a tamní prodeje Acury jí dávají za pravdu.
Já jen vyjadřuji politování nad tím, že Legend nepokračuje v Evropě. Sice se mi současný design opravdu nezamlouvá (vždyť je tak podobný Infinity...), ale technika a interiéry zůstávají naprosto špičkové. Milá alternativa k evropským benzínovým šestiválcům!
Gvick2
Proč by taky měla? Protože ji američtí revírníci staví někam na chvost třídy daleko hluboko za D3, CTS, Jag, Mase, Infi nebo Hyu mid-size sedany😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Individualita
Individualita
Lépe bych to nenapsal a souhlasím se zaměřením na německou konkurenci spíše o třídu níž. Já Legend vnímám trochu jako méně nablýskaný Lexus.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Obávám se, že diskuze s flyboedou asi nic přínosného nechystá. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, Legend přeci vůbec není konkurence S-klasse a BMW 7......Eda zas bájí no >😒]
Gvick2
V žebříčku je hodnocen vždy model se všemi provedeními, které se nabízí na US trhu. U RLX je zmíněn jak základní předohrab, tak vrcholný hybrid s AWD včetně odkazu na jeho test. Stejně tak se hodnotí i ostatní modely v rozpětí základní motorizace - vrcholný model.
[odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Obzvlášť pikantní, při těch tvých větách o designových kreacích, je srovnání tohoto "japonského audi" s čínským geely o článek vedle. Pro fanoušky hondy těžko k rozdýchání, ale legend nemůže designově "zápasit" už ani s Číňanem. 😉
Avatar - Individualita
Individualita
No prostě ta auta z nějakého důvodu nemáš rád, to je vše. A na Lexus říkáš co? Nemá konkurenceschopnou techniku či interiér?
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
byly fantastické a byli konkurence schopné vůči D3, ty hrůzy co ale přišli potom, včetně téhle současné jsou k pláči

jediné asijské auto, které se mi trochu líbí je nový Genesis od Hyundai, ten se povedl

Tenhle Legen je vzhledově příšerný a technickými parametry taky nikoho neohromí
_MT_
HondaJet, neboli Honda HA-420.
Johnnn
Přesně tak. Minulou generaci testovali často a obvyklým soupeře bylo A6. Trochu přerostlo, ale ambice má Honda zase na vyšší střední.
Gvick2
V čem? Desáté místo ve třídě není chvost?
Avatar - rimow11
rimow11
:yes: :yes:
Avatar - Individualita
Individualita
Já hybridy taky nemusím a zvenku se ti líbit nemusí, ale konkurenceschopný je Lexus imho velice.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
😉
Contradark
Honda pro mě vždycky byla sportovní automobilkou. Nový Legend by mělo být "dělo". Nejen po technické stránce, ale i po designové. Tohle není nic, z čeho bych se na první pohled posadil na zadek. To Honda ale dříve uměla a tím se mi líbila.
Accord předešlé generace - super design = prodejní úspěch.
Civic předchozí generace - wow design = prodejní úspěch
Prostě čekám od Hondy víc (v oblasti designu) - více do sportovna laděný design (i přes to, že jde o luxusní auto) - ostré rysy, prostě něco, co nadchne, bude trochu jiné, nové a nadčasové. Tohle je trochu asijské, trochu Hyundajské a nebojm se napsat i trochu Ssangyongské😡.
Pokud budu shovívavý, tak designem neurazí, ale ani nenadchne.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Díky za odkazy!
Zdá se, že je to v designu, alespoň podle C&D. MT věří, že technika by měla RLX vynést na čelo třídních prodejů... Někde ta chyba musí být. Že by styling + cena?
Avatar - Bubáq
Bubáq
Sakra, to vypadá jako že má Honda velký problém: stahuje Accord z Evropy (jistě jen dočasně), a neprodává Legend/RLX v Americe?
Manažeři Hondy by měli udělat rychlá opatření... Bez vyšší střední a střední třídy budou mít problém se udržet v AM a EU jako respektovaný výrobce! Vlna SUV tak jako tak přejde, a "normální" auta zase budou tahouny prodejů... a vydělávat se dá jen na střední a vyšší střední třídě, když už je vyšší třída Hondě zapovězená!
Jestli oni neudělali chybu s tou "stíhačkou", kterou letos konečně zavedli do výroby a prodeje... Tolik výdajů, personálních investic, a najednou mají problém s kvalitou, a s výkonem modelů nahoře v portfóliu. Docela by mě zajímalo, zda změna designu může Legendu přinést úspěch?!
Avatar - King
King
Acura je takové japonské Audi, s tím rozdílem, že to má alespoň silnou pozici v Evropě. Obě značky se ve srovnání s MB, BMW a Lexusem prodávají v USA málo a tak se hraje hodně na jistotu, tedy po vzhledové stránce hlavně nee😜erimentovat a nenaštvat stávající zákazníky. V minulé generaci se trošku postarala o rozruch s obrovskými maskami chladiče s gilotinou uvnitř a dostala za to pod ocas, takže se následně zase stáhla a vypadá to, že teď je ve fázi hledání sebe sama, přičemž zejména nové TLX naznačuje, že je to na správné cestě. Bez ohledu na to ale topmodel Legend/RL/RLX byly vždy hodně konzervativní, snad s výjimkou Legendu 2G, ten byl hodně sportovní a asi nejhezčí vůbec.

Acura, respektive Honda si musí uvědomit, že tudy cesta nevede a už si to možná, i díka aktuálnímu modelu, uvědomuje. Na to, aby si dovolila kreace formátu Mercedesu, BMW nebo Jaguaru, to ještě dlouho nebude. U menších aut je větší šance, že designéři budou mít více odvahy, viz právě to TLX.

V Evropě to ostatně platí také, snad vývoj okolo Civicu 6G, 7G, 8G a 9G Hondu konečně trkne a začne dělat to, co se po ní chce. 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
V žebříčku je RLX s pohonem předních kol a jako taková na spodní okraj třídy (asi) patří. V tomto článku je ovšem řeč o 400koňovém hybridním Legendu SH-AWD. Nenapadá mě jiné auto v téhle třídě s vyspělejší technikou. Ty linky, které jsi sem dal, jsi četl? Tebe ano?
Avatar - TeeJay
TeeJay
Hmmm, asi nepřekonatelná jazyková bariéra, zdá se. :-!
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Někdo o Lexusu mluví jako o Japonském Mercedsu, já ne, navíc ty modely IS předchozí generace byly až moc nápadně podobné 3kovým řadám BMW, ale nebyly ani z půlky tak dobré, Lexus taky není moje oblíbená značka, jediný Lexus který stojí za zmínku je LFA to je mistrovské dílo , Lexus vyrábí dle mě jedny z nejlepších hybridů na světě, ale já hybridy nesnáším, takže zase nic
Avatar - Lucaslegend
Lucaslegend
sedel si vobec v stvrtej generacii legenda??? technicke parametre mal a aj novy ma na velmi vysokej urovni!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Naprostý souhlas.Jediný Acco.
Avatar - Individualita
Individualita
Jediný model, kde mého názoru netápe, je Accord. Tam jsem naprosto spokojený :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Emgrand vůbec neřeším, to nebyla jeho obhajoba, to byla kritika designu Legend.
Ale jinak- samozřejmě je to subjektivní. 😄
Avatar - King
King
Design holt vnímáme každý jina, prát se kvůli tomu nebudem. 😄 Já to před dvěma roky také vnímal pozitivněji, než teď, každopádně ten emgrand je takový strnulý, prkenný, nevím, no...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Díky! To se musím podívat, vůbec netuším.
Edit: jo tak, o tom jsem někde četl, já myslel, že se mluví o autě.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co je ta "stíhačka, letadlo" ?
Avatar - _Karel_
_Karel_
No, za mě- tenhle Legend s Geely designově zápasit může. A nevím, jestli by vyhrál. Generace okolo r.2008 vypadala líp a vypadala jako Honda. Technika možná bude super (i když pohon složený z několika elektromotorů- to bude dost složitý), interiér vypadá dobře, ale venek....Nečíst titulek, myslím si, že je to čína. Honda s designem už dýl tápe....
Gvick2
Proč by bylo něco špatně, ten žebříček tam visí několik let a s každým novým modelem se doplňuje a aktualizuje. RLX AWD tam byla doplněná v okamžiku, kdy byla v testu.

Koneckonců i nezájem US kupců o RLX je dost vypovídající o tom, jak si tento model stojí, za prvních 10 měsíců letošního roku pokles o -22% a prodeje v absolutních počtech docela zoufalé, 2955 prodaných kusů RLX se vůbec nemůže měřit se špičkou třídy (MB-E 56544 ks), ale nestačí ani ty nejslabší hráče (Jaguar XF 4608 Infiniti Q70 3819ks). Takže když si hoši nahoře notovali, že Acura se s RLX nemusí starat o Evropu a jejím revírem je USA a Asie, tak ten revír v USA je velmi malý a navíc se rychle zmenšuje a prodeje v Asii jsou proti USA už vůbec zanedbatelné. Výsledkem je, že celosvětové prodeje RLX jsou doslova zlomeček ve srovnání s MB-E, A6 nebo 5er.
Avatar - TeeJay
TeeJay
RL se už špatně prodávalo v minulé generaci, ale nebál bych se, že tam skončí, spíš se nedokáží trefit do potřeb klientely té třídy, což je po těch letech docela tristní. Nebo jinými slovy - už potřetí se to pokouší ošulit a ono to furt nevychází. >😁

Letadlo s tím určitě nic do činění nemá, problém je podle mě v tom, že se na Acuře přiliš šetřilo, moc dlouho se spoléhalo na to, že bude možné ji prodávat jako lepší Hondu a tomu odpovídá portfolio modelů. Ne, že by se šidily technicky, ale využívají maximum společních komponentů a to u Acury logicky musí narážet na požadavky prémiové třídy.

RLX, jakkoli sofistikovaná, prostě s pohonem předních kol nemá šanci. Ale četl jsem, že Acura chce komplet přejít na 4x4 [odkaz] To by mohla být cesta.
samael
To ti říkal kdo? >😁
Avatar - TeeJay
TeeJay
Špatně jsem se vyjádřil - myslel jsem, že ten žebříček je tam v nezměněném pořadí pro Acuru už rok. RLX SH-AWD tam zařazeno není, protože zatím nebylo testováno, tohle je "first drive". Ale o to zas tak moc nejde.

RLX se prodává fakt špatně, já se ani moc nedivím, osobně bych si asi taky nekoupil v téhle kategorii předokolku, jakkoli vymakanou. Kombinace nevýrazného vzhledu a FWD asi spolehlivě přebije vše ostatní. A teď si představ, jak by se to asi prodávalo v Evropě...

Na druhou stranu RLX SH-AWD je sice technický koncert, ale za peníze, které za auto s imagí předokolky nikdo nedá.

Prodeje v Asii nejsou zanedbatelné, jsou žádné, v článku se píše, že prodej Legendu v JPN začne v lednu 2015. A možná se tam bude prodávat lépe, než RLX, Japonci na špičkovou techniku slyší a navíc odpadnou ty nižší FWD verze. Faktem ovšem je, že RLX má problém a asi se ho nepodaří vyřešit. Ba co víc, možná že žádné RLX už nebude protože poté, co se to auto vyprofilovalo, by asi bylo vhodné v příští generaci nástupce radikálně přepracovat a přejmenovat.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tenhle žebříček visí na C&D s tímto pořadím už rok, RLX SH-AWD se prodává druhý měsíc, takže bude asi něco špatně. 😉 Spíš než nějaké virtuální seřazení všech dostupných modelů by mě zajímalo přímé srovnání s D3. když byly s RLX first drives, psalo se, že předokolka s P-AWS jezdila lépe, než RWD Mercedes E. Žádné testy jsem ale nenašel. Teda ani nějak systematicky nehledal, ale zatím jsem neviděl.
Avatar - King
King
Mám tomu rozumět tak, že se ti to Geely líbí víc, než Legend? Já uznávám, že to není úplně e😜onát do MoMA, stárne to rychleji, než jsem před 2 roky čekal, ale tohle už je trošku přes čáru. 😉