Fanatický obdivovatel Ruska možná nejsi, jenom se jich tady vždycky zastáváš. Vzhledem k tomu, jak se tento zakomplexovaný národ nechal zlbnout Putinismem si to opravdu nezaslouží. Diagnóza nediagnóza, jedno staré pravdivé pořekadlo praví, že národ, který není schopen se poučit ze své minulosti, je odsouzen ji prožít znovu. A to by si (doufám!) coby Čech nechtěl ani ty. Takže, jak říkám, od Ruska je třeba být co možná nejdál, vždy to byla, je a asi i bude říše zla!!! :-!
Ano, samozřejmě si to Italové měli pohlídat. Na druhou část tvé odpovědi raději nebudu reagovat, neb jsi v tomto směru beznadějný případ... Jediné, co tě může utěšit je fakt, že podobnou diagnózou trpí část českého národa již od 19. století a k léčbě jí bohužel nestačily ani roky 1939 (Polsko), 1940 (Finsko), 1948 (Praha), 1953 (NDR), 1956 (Budapešť) a dokonce ani zážitky roku 1968, nemluvě o nedávných událostech v Afghanistanu (1979-1989), Čečensku, v Gruzii, Abcházii a nyní na Ukrajině. Dokonce i kdyby nedej bože těmto rusofilním Čechům opět ruské tanky jezdily pod okny, tito čeští blouznivci by tvrdili, že se zase tolik nestalo, protože to jsou "hodní" a "bratrští" Slované :-! Pro mě (a spoustu dalších lidí) to ovšem jsou roztahovační barbaři a alkoholici, kteří kam vlezou, tak vše jen zničí a vyrabují. Jediné, co jejich agresivní imperiální choutky v Evropě drží na uzdě, je NATO, jehož jsme naštěstí součástí. :-):yes::yes::yes:
Záleží, jak se díváš na původní mareu, která zase měla mířít do D. Nicméně linea má větší než marea délku i rozvor, rozchod mají stejný, takže i ten všeobecný dobový nárůst splňuje a já bych jí to C neupíral. Každopádně tyhle B a C sedany v Evropě nefrčí bez ohledu na značku. Já bych u 124 taky chtěl vidět hlavně kabriolet, v C semozřejmě kombi a místo kupé by mohl být shootingbrake (ale to už je sci-fi).
Bohužel máš pravdu, a neplatilo to jen o Fiatu, ale i o Alfě Romeo Alfasud :(( Ta taky dojela na příšernou ruskou ocel, kterou začala do Pomigliana "výhodně" lifrovat místní mafie.... Prostě se jen opět potvrdilo, že od Ruska je třeba se držet co možná nejdál, neb z této části světa ještě nikdy nic dobrého nepřišlo 8-s
To auto samo za to nemohlo a bylo dobré, ale prodalo se do Ruska, kde se na něj postavila nová fabrika. A za tu fabriku Rusáci platili recyklovanou ocelí, která byla příčinou toho, že Fiaty od té doby rezly už v prospektu. A přestože Fiaty už 20 let výraznějí nehnijí, tvrdí se to o nich v rámci JPP dodnes.
No dobře, ale Lineu přece jen nepovažuju za plnohodnotný segment C, je to jen protažené béčko. Ale souhlasím, že před faceliftem to bylo celkem pohledné auto a hlavně nabízelo i velmi dobrý motor 1.4 T-Jet. Ale nebyl by to Fiat, kdyby to faceliftem nepodělal a zrušením silnější benzinové motorizace nedorazil.... :-(
Nedostal? Linea sice byla odvozena od GP, ale byla určena do stejné kategorie jako marea, oproti které měla větší délku i rozvor. Navíc to před faceliftem bylo i poměrně dost pohledné auto (oproti sedanům odvozeným třeba od focusu dokonce sakra pohledné, protože u ní kufr nevypadal jako vřed).
"Druhá Croma" se neprosadila hlavně kvůli tomu, že to bylo proporčně zcela nesmyslné auto. Tak nesmyslné, že z toho vyšlo ošklivé auto dokonce i Giugiarovi :'-( Proto ho skoro nikdo nechtěl.
Fiat 124, Car of the year 1967, byl na svou dobu neuvěřitelně dobré auto, které se ve formě originálu i různých licencí uplatnil po celém světě po dobu několika desítek let. Od té doby už to ale s Fiatem v této kategorii bohužel šlo už jenom z kopce a po Maree se už se žádný další sedan této kategorie do Evropy bohužel nedostal. Takže snad se teď bude blýskat na lepší časy! :-):yes:
Ano u 125, ale on ani motor u 2101/02 nebyl přímou licenční kopií Fiatu. Hlavně byl předělán na OHC, měl jiný karburátor a tak. A ...... a bučel, místo aby jel, když se šláplo na plyn. :-)
chce to jen trochu fantazie... ;-)
Ale je to obecný problém, takže netřeba si z toho dělat starosti.
Kvůli tomu se neprosadila "druhá" Croma... bylo to fakt dobrý auto, lepší než Opel, ze kterého měla nějaký genetický vazby - ale lidi to nekupovali, protože je ani nenapadlo to jít zkusit.
Ke své škodě.
;-)
P.S.: 124 byla nižší střední.. za střední se považoval až Fiat 125. Originál Ital bylo fakt dobrý auto. My jsme ovlivněný Polákem... ale to bylo asi jako 124 versus žigulík...
Víte, že 125 byla jedna z prvních s pětistupňovou převodouvkou? A s kotoučema i vzadu? Podívejte se na BMW z té doby... ;-)
...jsem měl 124 speciál - 95 koní. Ve své době u nás docela raketa. V očích neinformované většiny obyčejný žigulík. Ten ale tomuhle Fiatu nesahal, se svým bučícím a nevýkonným motorem, ani po kotníky. Originál Fiat měl i lepší brzdy, výbavu a i podvozek byl jinak naladěný. Rád na něj vzpomínám.
Pak jsem bezprostředně pořídil první Mirafiori 1.6 - 75 koní a jen čtyřkvalt a na speciála jsem pořád, se slzou v oku, vzpomínal. :'-(
Jsem v tomhle trochu blázen - Ritmo jsem měl taky. Vlastně postupně 3.
Dvě "nýtovačky" a to poslední byl benzín.
Po modernizaci - takže už to nebylo na pohled ono, ale jezdilo o bhodně líp. 1.5 "stříkačku". Bylo to asi jedno z nejlepších aut. Jednoduchý, ale spolehlivý a ovladatelný. To příčný listový pero vzadu bylo super.
Škoda, že se pak svět zbláznil. :-(
X1/9 jsem měl chvíli taky... ale vypadalo líp, než jezdilo. Tak jsem ho dal pryč a koupil to třetí Ritmo.
S tím jsem si užil víc radosti... ;-)
Mozna blba otazka - ale v cem mel tak zcela jinou konstrukci?
Ale jinak jsem ho mel rad - mel jsem krasnej kousek s 2.5 TD motorem a neco jsme se spolu najezdili po. Evrope... ;-)
V roce 1974 byl Fiat 124 nahrazen typem Fiat 131 stejné koncepce, avšak zcela nové konstrukce. Verze Coupé zcela zmizela ze světa. Provedení Sport Spider však vyráběla dál továrna Pininfarina až do roku 1985 převážně pro severoamerický trh (známý i pod názvem Pininfarina SpiderEuropa). Světlo světa spatřily i velmi odvážné modely s přeplňováním, vstřikováním paliva a mnoha dalšími finesami. Z celkového počtu cca 198 000 prodaných Spiderů zamířilo do Ameriky rovných 172 000 kusů.
Souběžně s výrobou v Itálii byl model 124 vyráběn i ve Španělsku pod názvem Seat 124. Jednalo se výhradně o provedení sedan a SW, většinou s motory 1198 a 1438 cmł. Proti svému italskému originálu se španělská produkce lišila jen v detailech. Seat 124, stejně jako ostatní výrobky Seat nesměly být exportovány mimo území Španělska, což však bylo velmi často porušováno. Zároveň byl typ 124 vyráběn v Brazílii a montován v Indii a Turecku. Část produkce pocházela i z Německa, Jižní Afriky, Maroka, Bulharska, Irska, Portugalska a dalších zemí. Na základě mezivládních smluv byl automobilkou Fiat v rámci surovinového barteru postaven zcela nový výrobní závod v Togliatti v někdejším SSSR. Zde v roce 1970 odstartovala výroba pozměněného typu Fiat 124 pod označením Žiguli.