Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat si znovu registroval označení 124

Michal Fokt
Diskuze (37)
Fiat zřejmě chystá nový model se starým označením 124, patrně včetně otevřené verze. Obě by měly dostat výkonné modifikace Abarth.

Španělská mutace Autoblogu přišla s informací, že si měl Fiat opět registrovat slavné označení 124, ověnčené dokonce titulem Auto roku 1967. To nesly v šedesátých letech kompaktní modely italské automobilky, které se díky licenci ruských "žigulíků" dožily počátku druhé dekády jedenadvacátého století, což jasně vypovídá o povedenosti modelu.

Autoblog dále cituje nejmenovaný zdroj, jenž tvrdí, že Italové vůz s tímto označením uvedou do prodeje už v příštím roce, ovšem bez bližších informací o jeho podobě či specifikaci. Jako silně pravděpodobná se zdá být i otevřená čtyřmístná verze 124 Spider, která ideově naváže na obdobný model z let 1966-1980. Není přitom vůbec vyloučené, že kabriolet bude tím autem, o němž se hovoří v souvislosti se spoluprací s Mazdou, tedy využívající techniku modelu MX-5.

Ba co víc, oba modely 124 by měly dostat tovární tuning od Abarthu se sportovním podvozkem, výkonnějším motorem a dalšími performance modifikacemi, měli bychom se tedy na co těšit, pokud jsou to informace pravdivé.

Michal Fokt
Diskuze (37)
29. 12. 2014 14:07
Re: 124ka nepřímo zničila FIATu pověst.
Fanatický obdivovatel Ruska možná nejsi, jenom se jich tady vždycky zastáváš. Vzhledem k tomu, jak se tento zakomplexovaný národ nechal zlbnout Putinismem si to opravdu nezaslouží. Diagnóza nediagnóza, jedno staré pravdivé pořekadlo praví, že národ, který není schopen se poučit ze své minulosti, je odsouzen ji prožít znovu. A to by si (doufám!) coby Čech nechtěl ani ty. Takže, jak říkám, od Ruska je třeba být co možná nejdál, vždy to byla, je a asi i bude říše zla!!! :-!
29. 12. 2014 09:43
Re: 124ka nepřímo zničila FIATu pověst.
Ano, samozřejmě si to Italové měli pohlídat. Na druhou část tvé odpovědi raději nebudu reagovat, neb jsi v tomto směru beznadějný případ... Jediné, co tě může utěšit je fakt, že podobnou diagnózou trpí část českého národa již od 19. století a k léčbě jí bohužel nestačily ani roky 1939 (Polsko), 1940 (Finsko), 1948 (Praha), 1953 (NDR), 1956 (Budapešť) a dokonce ani zážitky roku 1968, nemluvě o nedávných událostech v Afghanistanu (1979-1989), Čečensku, v Gruzii, Abcházii a nyní na Ukrajině. Dokonce i kdyby nedej bože těmto rusofilním Čechům opět ruské tanky jezdily pod okny, tito čeští blouznivci by tvrdili, že se zase tolik nestalo, protože to jsou "hodní" a "bratrští" Slované :-! Pro mě (a spoustu dalších lidí) to ovšem jsou roztahovační barbaři a alkoholici, kteří kam vlezou, tak vše jen zničí a vyrabují. Jediné, co jejich agresivní imperiální choutky v Evropě drží na uzdě, je NATO, jehož jsme naštěstí součástí. :-) :yes: :yes: :yes:
29. 12. 2014 05:57
Re: Fiat 124 - nesmrtelná legenda
Záleží, jak se díváš na původní mareu, která zase měla mířít do D. Nicméně linea má větší než marea délku i rozvor, rozchod mají stejný, takže i ten všeobecný dobový nárůst splňuje a já bych jí to C neupíral. Každopádně tyhle B a C sedany v Evropě nefrčí bez ohledu na značku. Já bych u 124 taky chtěl vidět hlavně kabriolet, v C semozřejmě kombi a místo kupé by mohl být shootingbrake (ale to už je sci-fi).
29. 12. 2014 00:12
Re: 124ka nepřímo zničila FIATu pověst.
Bohužel máš pravdu, a neplatilo to jen o Fiatu, ale i o Alfě Romeo Alfasud :(( Ta taky dojela na příšernou ruskou ocel, kterou začala do Pomigliana "výhodně" lifrovat místní mafie.... Prostě se jen opět potvrdilo, že od Ruska je třeba se držet co možná nejdál, neb z této části světa ještě nikdy nic dobrého nepřišlo 8-s
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2014 23:22
Re: 124ka nepřímo zničila FIATu pověst.
Jo, na tom je kus pravdy.
:-(