Novinky
Dinar
3
Spider vypadá ještě líp než kupé, přední světla jednoznačně lepší, vnitřek s kůží je taky progres. Paráda! 😄 :yes😒br />
Jen mi pořád přijde, že tohle je přesně typ auta, ve kterém by dával větší smysl manuál, minimálně jako option.
Přejít do diskuze
No právě. Kdo si potom koupí takové 4C a na co? Někdo kdo jen tak cruisuje po Sunset bouleward? A pozor! Řidiči porušují jen špatně nastavené rychlostní limity. Věděl to již pan ministr dopravy Řebíček, který mluvil zvýšení rychlosti na dálnicích až na 160Km/h. Škoda ho! On to ví i náš nový pan ministr Ťok. Proto bude také využívat jeho rozpracované práce. Kéž by využil i těch 160Km/h. :yes:
Být tam ZF nebo kdyby jim pomohl někdo od Ferrari, nebyl by problém. Ale podání výkonu ve 4C prý není na dvojspojku dost ostré, skříň není dost rychlá a celkově si s autem moc nerozumí. Jak jsem psal, do supersportu a výkonnějších sporťáků jedině dvojspojku, tam nemám pro to neustálé vzlykání nad absencí manuálu pochopení, ale u ''lotusoidní'' koncepce (nijak extrémní výkon, lehká váha) 4C by mi manuál seděl. Stejně jako mi bude sedět u F-Typu V6S, Caymanu, Boxsteru, Exige S a podobně.
Ta propagace dvojspojky s výhledem na příští modely jak píšeš dává smysl, stejně jako nelze pochybovat o významu dvojspojky pro dnešní cílovku.
Ta propagace dvojspojky s výhledem na příští modely jak píšeš dává smysl, stejně jako nelze pochybovat o významu dvojspojky pro dnešní cílovku.
Jo tak to jo.
Kazdopadne jak pisu - male ctyrvalcove turbo mi vic sedi s dvojspojkou, ktera je i pri prerazovani "porad v zaberu", nez u manualu cekat na nabeh turba po prerazeni, nebo to resit dalsimi akcnimi cleny na motormanagementu.
A navic - sam vidis, ze manual je v podstate mrtvej napric modely a tridami, kdo nema dvojspojku, jakoby nebyl a pokud ji chces prodavat v Giuliette, MiTu a jinych modelech, musis ji udelat reklamu v 4C.
Kazdopadne jak pisu - male ctyrvalcove turbo mi vic sedi s dvojspojkou, ktera je i pri prerazovani "porad v zaberu", nez u manualu cekat na nabeh turba po prerazeni, nebo to resit dalsimi akcnimi cleny na motormanagementu.
A navic - sam vidis, ze manual je v podstate mrtvej napric modely a tridami, kdo nema dvojspojku, jakoby nebyl a pokud ji chces prodavat v Giuliette, MiTu a jinych modelech, musis ji udelat reklamu v 4C.
Vzhledem k puristickému pojetí auta by tomu manuál určitě slušel. Tím spíš, že 4C nedisponuje nějakým megavýkonem a krouťákem.
Ad druhy odstavec- uz vzhledem k motorizaci jsou obe Porsche jina kategorie, spolecne se soucasnym Lotusem Exige S V6. K Alfe bych priradil jako primeho konkurenta spis Lotus Elise, i kdyz ten je jeste o poznani vic spartansky, "pure". 4C je daleko vic civilizovana.
Posledni NA Exige se vyrabel do r. 2006, potom uz vzdycky preplnovany, at uz 1,8 od Toyoty/Yamahy, nebo prave V6 od 2012 dodnes, s 3,5 l. motorem z Toyoty Camry. Ten ma ted mj. dostat taky razeni s padly pod volantem, ale az po manualu a jenom za priplatek. Kazdopadne jde u Lotusu vzdycky o preplnovani kompresorem, takze se zachovanim "atmosfericke" krivky vykonu + krout. momentu, s linearnim narustem a s gradaci ve vysokych otackach.
Posledni NA Exige se vyrabel do r. 2006, potom uz vzdycky preplnovany, at uz 1,8 od Toyoty/Yamahy, nebo prave V6 od 2012 dodnes, s 3,5 l. motorem z Toyoty Camry. Ten ma ted mj. dostat taky razeni s padly pod volantem, ale az po manualu a jenom za priplatek. Kazdopadne jde u Lotusu vzdycky o preplnovani kompresorem, takze se zachovanim "atmosfericke" krivky vykonu + krout. momentu, s linearnim narustem a s gradaci ve vysokych otackach.
Pak by to ale😒br />
1/ kvuli vaze tak dobre nejelo a auto by se muselo i kvuli vyvazeni kompletne prepracovat
2/ kvuli druhotnym nakladum na provoz- oproti nizkemu objemu (v zapadni Evrope se velky obsah vyrazne prodrazi na pojistkach a danich a ve vychodni je pro 4C trh zanedbatelny) by auto bylo urceno pro jinou cilovou skupinu zakazniku a muselo by kvuli tomu byt zase prepracovane.
Jestli je auto na neco postavene, je totalne neekonomicke ho predelavat kompletne na neco jineho.
2/ kvuli druhotnym nakladum na provoz- oproti nizkemu objemu (v zapadni Evrope se velky obsah vyrazne prodrazi na pojistkach a danich a ve vychodni je pro 4C trh zanedbatelny) by auto bylo urceno pro jinou cilovou skupinu zakazniku a muselo by kvuli tomu byt zase prepracovane.
Jestli je auto na neco postavene, je totalne neekonomicke ho predelavat kompletne na neco jineho.
Souhlas, tohle je jedna z věcí který mi nedávají smysl. Postaví auto z karbonu, bez posilovače a s poutkama místo klik aby ušetřili hmotnost a pak místo lehkýho manuálu tam dají prapodivnej automat, bez možnosti volby...
120 nebo 130 je nepodstatný, podstatný je to, že v usa si to málokdo lajsne porušit, narozdíl tady od čr.
Jo 120, ale jen ve čtyřech státech. Všude jinde je to těch 100-110. Já myslím, že ty limity nastavili ještě za Vinetoua... 😉
4C jsem nejel, takze sladeni dvojspojky s motorem nebudu komentovat, TCT jsem jel mockrat v Giuliette 125kW a tam jsem nemel problem, snad s vyjimkou parkovani, kde prepnuti z R na D nebo naopak trvalo nekdy az moc dlouho na muj vkus. V tom je DSG lepsi.
Do "tezkych" sportaku (ve srovnani se 4C) mi sedi spise HDM a tam neni moc na vyber, bud ZF8, nebo ZF8 😄
Cayman, Boxter, Exige jsou celkove jina liga jeden pro druheho, snad jen to Exige bych ke 4C postavil a jezto ma (pokud se nepletu) atmosferu, tak je manual OK, jak jsem psal vyse. To same pro Porsche - atmosfera + manual je pro mne OK. Jag F-type je uplne jiny typ auta, ten bych tu moc netahal...
Do "tezkych" sportaku (ve srovnani se 4C) mi sedi spise HDM a tam neni moc na vyber, bud ZF8, nebo ZF8 😄
Cayman, Boxter, Exige jsou celkove jina liga jeden pro druheho, snad jen to Exige bych ke 4C postavil a jezto ma (pokud se nepletu) atmosferu, tak je manual OK, jak jsem psal vyse. To same pro Porsche - atmosfera + manual je pro mne OK. Jag F-type je uplne jiny typ auta, ten bych tu moc netahal...
S manualem souhlas, podle me se obiraji o par zakazniku co radeji sahnout po zakladnim boxsteru nebo treba, lotus exige.
K = koně samozřejmě 😉 Ta dvouspojka prý hapruje, největším problémem se zdá být právě nesoulad zpřevodování a využitelných otáček. Turbo čtyřvál ve 4C nebude typickým přeplňovaným motorem, kde máš krouťák jen dole.
Hmyzí oči naštěstí zmizeli, takže tomu autu už chybí jediné - manuální převodovka!!! Ta by zde vzhledem k použití malého motoru fungovala jedna báseň... A na přání by ještě mohli nabízet přístrojový štít v klasickém alfáckém designu s oddělenými nedigitálními budíky 😄 :yes:
Myslíš, že je 4C nějakým zásadním zdrojem zisků? Je to jen předěl mazi starou nabídkou a novou érou, která začne letos s Giulií. Je to hlavně imidžovka a předmět obdivu. Když může Jaguar zákazníkům vyhovět a dodatečně nabídnout manuál do F-Typu, proč by nemohla i Alfa? Zájemců je jistě dost. Je mi jasné, že jsou pádla oblíbenější, sám to nemám jinak, ale dvouspojka se prostě hodí víc k supersportům a výkonnějším sporťákům, tam manuál smysl nemá, ale u sportovních aut do 300-400 k mi manuál sedí perfektně.
Manuál jasně. Na druhé straně co naplat. Všude samé kamery a radary, max. pov. rychlost v USA 104Km/h, na dálnicích 110Km/h, tak na co v USA taková auta? Na co vůbec dálnice? Asi jen na zaměstnávání policajtů, buzerování řidičů a plnění státní kasy.
Kráska k sežrání :yes😒br />
Těžko říct, co by si člověk vybral, asi bych stejně vzal kupé, ale s hezčími světly. Ale zase kabrio má prostě taky svý kouzlo, vyrazit v tomhle přes celou Evropu...na letní Euro roadtrip by asi posloužila líp jiná auta, třeba V12 Vantage S Roadster, 458 Aperta, Gallardo Performante nebo 650S Spider (F50 by mi asi nikdo nepůjčil), případně F-Type nebo Boxster s manuálem, ale poslouchat se staženou střechou ten prskající čtyřválec alá staré rallye Lancie má taky něco do sebe...mám dilema ;-\ >😁
Těžko říct, co by si člověk vybral, asi bych stejně vzal kupé, ale s hezčími světly. Ale zase kabrio má prostě taky svý kouzlo, vyrazit v tomhle přes celou Evropu...na letní Euro roadtrip by asi posloužila líp jiná auta, třeba V12 Vantage S Roadster, 458 Aperta, Gallardo Performante nebo 650S Spider (F50 by mi asi nikdo nepůjčil), případně F-Type nebo Boxster s manuálem, ale poslouchat se staženou střechou ten prskající čtyřválec alá staré rallye Lancie má taky něco do sebe...mám dilema ;-\ >😁
Veľmi pekné. Iba pri pohľade na interiéry športových áut mám väčšinou pocit, že pozerám na interiér dustera a určite to nie je len športovým purizmom.