Jj :-), aby řidič neměl na krku ještě obecné ohrožení! Nechci nijak moralizovat, ale ono kalit to přes 300 mezi ostatními auty není frajeřina, ale tupost. Mezi námi motorkáři se taková kategorie řidičů nazývá bezmozek, což je v kombinaci s tzv. butter fingers viz. video cesta do pr..ele
Je to tak. Video uverejnila madarska policia na svojom webe ako "vychovne" video urcene pre ostatnych sportovych vodicov.
Lambo dosiahlo rychlost az 336km/h na dialnicnom useku M7. Vodic mal 36 rokov. Pri nehode, ktora sa stala 5.septembra, spolujazdca vodic stihol vytiahnut z vraku, ktory nasledne zhorel. Doba liecenia bola viac ako 8 dni.
Po vysluchu bol vodic prepusteny a momentalne po ukonceni vysetrovania sa caka na obvinenie. Caka sa tiez aky bude nakoniec trest pri takomto priamom dokaze.
Tak pokud napisete "Nehoda...z mista spolujezdce", tak bych cekal, ze na videu bude zachycen prubeh nehody, snimany z mista spolujezdce, pokud to tam neni, tak lzete uz v titulku, nedivte se pak, ze ctenari nejasaji. A pokud je to tak, jak pise "stana", tak jeste hloupejsi, nez lhat uz v titulku, je tu lez pak zamlouvat s odkazem na to, ze se ctenar dozvi nejake nove skutecnosti.
P.S. Video jsem nevidel, jen reaguju na vase komenty.
To víš, současný divák je náročný, jak nelítají končetiny, hlavy a nebo aspoň nehřeznou střeva, je to nuda. :-)
Jinak, hoši měli z *** kliku, rychlost při které se nehoda stala, je tak na posbírání zbytků z posádky do plastových pytlů.
Takhle to prostě dopadá, když na hodinách fyziky místo tabule čumíte na kozy spolužaček. Samotná dálnice je dost obloukovitá, jenže to normálního trotla nenapadne. Odstředivá síla se zvyšuje se čtvercem rychlosti, takže co je ve 150 pro Octávku v pohodě, je ve dvojnásobné rychlosti moc i na Lambo.
Pokud se podivate poradne , tak je nadhodila vlna - od prvni dilatace . zacatek mostu, ktera byla jak se zda ve spatnem stavu..pri tehle rychlosti staci par centimetru ..a letime:( Zverejneno to mozna bylo az ted, kdyz byla jiz vyplcena pojitska. Nevim zda-li je rychlost v Madarsku neomezena..kdyztak me informujte, rad se poucim.
Najeli na nějaký hrb,to se může stát každému,kdo supersport rozjede na doraz,je to vzrušující ale i nebezpečná zábava.Ale moc dobrý řidič to nebude,jeho držení volantu je zcela mimoňské,to snad dnes už ani v autoškole neučí.
Měli štěstí, že tam byl volný terén. Být tam strom či sloup, nepřežili by. Z videa to vypadá, že najeli na nějaké terénní vlny. Ty je asi vyhodily a bylo to. Holt aerodynamika taky není všemocná. Ale je to děsivá nehoda. Tyhle placky s motorem uprostřed zasluhují respekt.
Podle me (a podle fotek se stopami trajektorie) je to proste hodilo na svodidla vlevo. Auto se prilepilo a kdyz se potom odtrhne, smota se. Coz bylo zase videt podle trajektorie- chvili pote zacali rotovat a stocilo je to doprava, kde uz svodidla prorazili uplne.
Pri vysokych rychlostech se proste vsechno nasobi. Zakonna 130-ka je oproti tomu porad rychlost, pri ktere se da zvladat leccos, kdyz to clovek umi a ceka to.
sam som sa presvedcil.... sice nie na aute ale na bicykli ked som sa tiez takmer prizabil a som rad ze uz nie som podrotovany ( je to uz davno, to som bol este mlady a hlupy... teraz som uz len hlupy :-D ) ... . poucil som sa..... nastastie bez nasledkov ...aj ked prava ruka obcas citi "zmenu klimy" a pobolieva ....... neoplati sa blbnut.... a este pritom ohrozovat aj inych? to uz vazne nie .... tu uz konci veskera legrace ... velka skoda krasneho auta :-(
huracan je naozaj kraasne auto.... podla mna jedno z nakrajsich lamborghini spolu s miourou :yes: na kazdy takto zdemolovany kusok je doslova hrozny pohlad ... k comu taketo riziko v beznej premavke ... alebo ta frajerina... nechapem.... bez srandy
Přesně tak, v D sice je neomezená rychlost ale dálnice technicky lepší nejsou. A jet 330 je debilita a neúcta k životům a majetku druhých nehledě na omezení rychlosti ...
Ono záleží kde v Německu a kde v Maďarsku. Nové a modernizované Německé úseky jsou něco úžasného a neuvěřitelně rovného. Samozřejmě jsou někde i starší kousky...
Pokud jsem se dobře dival, tak důvod je jasný - kopanec od nerovnosti. Podle me klasika, trouba si půjčil auto a myslel si, že staci dat cihlu na plyn. Už nad 160 na dálnici objevujete hrby o kterých jste nevedeli, hodně přes dvě kila je třeba zkoušet na známém úseku.
Max povolený rychlost na dálnici je 130 km/h. Nějaké hrby hledejte spíše na okruhu v Brně, ten je totiž na podobné rychlosti stavěný. Dálnice ale je pro obyčejné lidi.
O tom nespekuluji, muj komentář byl spíš k technicke stránce věci. I v tom Německu není zase tolik mist a období na takovou rychlost. I nad 200 se tak často nejezdí, vetšinou to hustota nedovoluje.
Já píšu o tom,že jezdí běžně daleko rychleji než je povolená rychlost,což by-kdyby se otrocky řídili předpisy-vůbec neměli.Já to chápu,ale nechápu,proč potom někoho pronásledují,když jede 160.To je ubohé pokrytectví.Ale to je státním zaměstnancům a politikům vlastní,je to jejich nejtypičtější vlastnost.Pán může,poddaný může tak akorát držet hubu.
Ale ty nevíš kam vyrazili. Když jezdí rychleji na to mají i důvod. Jo jako svatyně to taky není, ale to neznamená že když policajt může tak potom každý BUDE.
Já spíš nechápu, že to zkoušeli zrovna v Maďarsku (dobře, asi po cestě) a hlavně, že s půjčeným autem jim to nestačilo jednou, ale tu třístovku překračovali víckrát...
Já to docela dobře chápu, maďarské dálnice jsou aktuálně nové, placatá krajina, očekáváš minimum zatáček. Chtěl bys to zkoušet v Brenerském průsmyku, na D47 k Ostravě? >:D;-)
>:D No, já spíš myslel Německo, kde to není trestné, ale dobře.. Maďarskou dálnici jsem nezkoušel, dal sem si to po okrskách.... příště už znovu ne! >:D
citace z webu ceskedalnice.cz "Nehoda způsobená z důvodu nepřiměřené rychlosti je vysoce penalizována."
Takže ani v Německu by z toho nevyvázli "zadarmo".
Je úplně jedno jestli tam byl hrbol anebo jen fretka povídala se sousedem, na dálnici se má jezdit maximálně 130 km/h, to snad učil každý z nás. Pokud někdo zapomíná čísla, furt si může pamatovat že nemůže ohrožovat jiných. Jinak Police.hu, videa dávají na net z důvodu, aby ostatní řidiči z toho mohli poučit. Svět je na hlavu, mladí se těší na každý nový video kde někdo aspoň si zlomil nohu, v případě krk, všichni jsou zvědavý na krev, co nejvíce krve a nejvíce ohořelých lidí. A to s hamburgrem v ruce (myšleno ten divák). Nepochopí, že ten slušný, jelikož jezdí normálně, nemůže mít dost dobré reflexy aby mohl zareagovat. Nepochopí to.
To je taky pravda, ale taky se říká že dnes člověk je už vyspělejší, chytřejší, atd, atd (hlavně mladí si myslí že vynašli svět). Každý má ale mozek, -a je pravda že svět je stavěný na ,,kup si to, nemáš na to? nevadí, ber půjčku,, ALE, nikdo nikomu nezakázal aby přemýšlel.
Tady nejde o tvoje tempo, ale ten který jede pomaleji (normálně) ten nemá pak reflexy něco udělat ,,kdyby,,. Prostě nejezdíme mezi profíky, ani autoškola nevyučuje řidiče jak se má zachovat ve smyku, atd, přitom já bych to dal i do zákona jako povinné školení.
Ve vetsine statu zapadni Evropy "skola smyku" (spis bezpecne jizdy) povinna je, ale z nikoho mistra volantu neudela a ani udelat nemuze. Jenom nauci trosce respektu pri rizeni, coz zase vetsina lidi stejne brzo zapomene.
I pres tuhle "skolu smyku" v autoskolach nejnebezpecnejsi havarie delaji stejne mladi ridici.
Mistra neudělá, protože mistra udělá jen opakování. Ale to není v pořádku že dnes autoškolu řídí málem kdekdo, -kolikrát nic lidem nenaučí- ale centra kde by se učili bezpečnost za jízdy atd, jsou schovaný, kolikrát ten majitel málem před krachem, protože nemá na to prostředky aby něco vybudoval na lepším místě. Proto bych dal do zákona, že autoškola musí být spojený s těmi firmy a vybavit pro žáka školení. Já vím, stojí to peníze, ale tak tohle není Kaufland.
Zadna skola bezpecne jizdy te nenauci ridit. Na to bys musel svou jizdu dobrovolne pilovat na pravidelnych skolenich sportovniho jezdeni, jizdou na okruzich a jezdenim nepovolenou rychlosti ;-) Volat po tehle skolicce v autoskole je fajn, ale ono to vazne skoro nic neprida. Navic ti tady v Absurdistanu budou jeste lidi vycitat, ze jim zdrazujes autoskolu a ze oni budou stejne jezdit v ramci predpisu, kdy nemuzou uklouznout :-)
O nejakem mistrovstvi si nemuzeme vykladat ani u tech pravidelnych kurzu.
To je pravda že tady se počítá každá korunka, lidi tak nějak nechtějí být lepší nebo co, peníze co mají raději hází do nepodstatného. Ale to už je jiná téma. Pořád je ale lepší vědět , aspoň párkrát prožít co to znamená když auto jede kam chce, co by se dalo udělat, protože určitě víš, jsou i jednoduché triky a když o nich o nich člověk ví, třeba neskončí vedle silnice anebo v protisměru.
Přesně tak. Normálně teda 130 moc nedodržuju, ale jezdím přiměřeně rychle, abych nevyčníval z okolního provozu. Těch 150 je většinou tak akorát. Když se blížíš 150 k autu, který jede 130 je to v pohodě, protože tě řidič má šanci vidět a reagovat na tebe. Když jedeš 330 nemá řidič v autě jedoucím 130 šanci tě ani spozorovat natož na tebe ragovat. Takovouhle rychlostí se řítit provozem je prostě veřejný ohrožení.
Je taky důležitý, na jakou rychlost je dálnice stavěná, viz. Vyškov-Olomouc.
Nová krásná hladká dálnice bez příčných nerovností s dlouhými oblouky dovolí 200 i feldě.
S jedna šestkou s větrem v zádech si myslím že tachometrových dovolí. Já dal na Fanoušovi v mladických nerozvážných dobách něco přes 170 a to byl na LPG, takže těch 200 s dobře zajeté 1,6 MPI... spíše ale zabrzdí zpřevodování, tedy zásah otáčkoměru, protože feldy už neměly tak dlouhé převody jako karbecové Favority bez katalyzátoru... tam šlo opravdu o co nejdelší klesání >:D
Já čekal, že napíšeš, že si dal s Fanoušem 300/h.... na vrtačce >:-[]
Ale jo... možná z velkého kopce se to tacho přiblíží... Já si pamatuji, tak Feldu 1.3 LXi táta roztáhl na těch 165, nebo lehce nad a to auto už bylo fakt nestabilní.. Já ji bohužel nikdy nestačil vyzkoušet. Kamarád má ale dobře zajeté MPI z posledncíh let výroby a ta 160 na dálnici dá solidně a s hrdostí :-)
Na prvním zeleném Zázraku jsem dával 160 úplně s přehledem. Těch tuším 174 bylo z kopce dolů a přiznám se, že až tak hrozné to nebylo, ani nějak nestabilní. Tenhle druhý Silverline má problém s krátkými převody a ještě jsem ho nezajel, první jízdu zvládl s problémy 110, už se mi podařilo 140, ale to už byl fakt max... krátké převody díky neřízenému katalyzátoru jsou opravdu na... :-)
Ty seš jeho máma nebo tiskovej mluvčí >:D Zatím jsem s ní spokojenej. Leju do toho víceméně jen naftu a měním olej. Výdaje na servis minimální. Tak proč to prodávat? Až se mi naskytne příležitost koupit něco lepšího, tak můj vozovej park modernizuju neboj ;-) I když je fakt, že to letí strašně. Už je to 12 let stará kára.
Ozzman: Není stejný. Ono se ti násobí ne dvakrát. Jak máš i brzdní dráhu, stačí jet dvakrát rychleji a hned potřebuješ 4x tolik metrů k zastavení. Darmo moderní technika, tělo člověka nevydrží více. V jiných státech třeba nechali slyšet z nemocnic, že jsou rádi za moderní oděv pro motocyklistů, protože i když stejně ten řidič zemře, ale jeho orgány dnes již jsou použitelné. Já vím, morbidní, ale prostě je tak, že sic technika hranice nemá a tělo člověka ano.
Já vím, že to tak je.... proto je stejně nebezpečná Feliciie ve 180, jako Passat v této rychlosti. Nikdy na té silnici nejsi sám.... zrovna teď před pár minutami cestou domů mi nepozorný řidič vjel do pruhu bez blinkru a asi se ani nepodíval a to sem jel jen necelých 150....
Raději bych vystoupil z auta za jízdy než jet 180 s Feldou. Jsou úseky prázdnější (Brno-Bratislava, atd)... ale D1 do Brna je opravdu Best of Volů. Nestačí že ten normálnější musí předjíždět kamiony (když zrovna nepředjíždí), ještě řešit i tohle. Když jedeš 150 tak je to taky na *, stejně máš za krkem někoho do minuty a pak zase zrychlit,... je to o nervech. Nechápu proč na D1 nedělají třetí pruh namísto toho širšího krajnice- nebo co to bude. (když jsem tam přejížděl tak furt opírali o lopatu tak nevím co vlastně dělají)
Maximalne tak v porovnani s tim tankodromem smerem na Blavu, jinak vubec ne. Je tam totiz spousta prevyseni, zatacek, rychlostnich omezeni a policejnich Passatu.
Kvalitni, rovnou a volnou dalnici najdes na spouste useku mezi Prahou a Rozvadovem.
180 v pohodě. Trochu dále od Brna jako po másle. Ne s Feldou. Nějaký čas je ale tam omezení, jeden pruh a tak. Nevím co tam dělají ale už snad i rok. Třeba jsou i lepší ano, ale člověk kolikrát je překvapen že kolikrát na směr BA skoro nic nejede.
Tak možná slovenský strana je rovnější, ale ty panely teda bída a co jsem tam jel, tak provoz docela vždy byl... asi mám smůlu. Ale taky tam nejezdím moc často.
Rychlostní omezení je tam jen jedno a to u Kroměříže, když se to rozděluje směrem na Zlín. Jinak má pravdu, že zatáčky a převýšení tam jsou, ale menší než po D1 a spíše myslím na rekordy ve smyslu kolem těch 200 +- 20 , dále samozřejmě už pro poloměr některých zatáček ne. Ale myslím si, že dále už je to o sebrání rodného listu kdekoliv.
Z Prahy na Rozvadov jsem ještě přiznám se nejel, teda jednou jo, ale to je tak dávno a ještě jsem ani neřídil, takže nejel. Kroměříž jezdím ale hooodně často a jezdím tam rád, raději než přes Olomouc.
Okolo 200 se s vykonnym autem, S KLIDEM, ROZVAHOU, ZKUSENOSTMI a znalosti konkretniho useku muzes za urcitych okolnosti projet i po okresce, na to nepotrebujes dalnici. A ano, vim, ze se to nesmi.
To se ti zdá, ono kolem těch 250 ty zatáčky se najednou vyroní. Já jel jednou jako spolujezdec v A6 3,0 TDI 250 v klesání k Brnu z D1.. to mi přišlo hodně.
Jinak mi to ale u Vyškova nepříjde špatné, teda cítit tam ty mezery jsou, ale proti tomu, co tam bylo před tím broušením, to je opravdu teď luxusní jízda. Já dokonce dlouhou dobu poté, co jsem měl nové tlumiče, raději jezdil po staré od Vyškova, teď je to ale opravdu lepší po D1
to jo, ale úsek mezi Vyškov-Kroměříž je docela rovina, a to směrově i výškově... Jen je třeba dbát na policejní Supy, sídlící v Ivanovicích...
Ne, mě zaráží, jak je možné, že schody dělá i ten NOVÝ úsek D1 (nikoliv ten zrekonstruovaný). Rekonstrukce naopak dopadla docela slušně a té kvalitě vcelku i věřím. Jen bohužel kolem Rohlenky je stále úsek katastrofický. To nejhorší u Rousínova už ale zmizelo, takže už se to dá nazývat dálnicí.
Oděvem. Jde o to že těm motocyklistům při nárazu (i když na těle nejsou kvůli oděvům takové škody) tak stejně kvůli té síle srdce je vytrhaná z místa kde předtím byla .... neumím to napsat lépe, oni to říkali lékařským jazykem, prostě ty svaly atd co drží srdce , ten náraz nevydrží., zbytek ale hodně krát zachrání oděv.
Nikdy jsem to nezkoumal ani nechci ale předpokládám že naše orgány jsou uvnitř tak nějak navolno jako v těle čuníka. Zabíjačku jsem viděl několikrát a vždycky mi přišlo že to tak nějak v podstatě samo elegantně z trupu vepře vypadne a u člověka bych čekal to samé. Při nárazu bude spíše problém tělních tekutin, které se snaží dostat ven z jejich obalů.
Mimochodem jsem kdysi viděl na Discovery první pokusy s katapultovacími sedačkami na dobrovolnících a to jak stran maximálního zrychlení tak zpomalení a skončilo to tuším tak, že nejvíce záleží na kvalitním připoutání a dobře tvarované sedačce...
Suma sumárum je to neovlivnitelná loterie. Od toho do jaké překážky narazíte, kolik milisekund bude trvat a jak velké přetížení až po takové absurdity zda jste si před cestou zapomněli zajít na záchod a moč vám protrhne močový měchýř či zda v okamžiku nárazu ze sebe právě srdce vypuzuje krev či jí zrovna plně nasálo. Nejlepší varianta je nebourat ;-)
Kamarád-lékař mi ukazoval fotky, jak dopadl kluk, který na motorce ve 160 prolétl autobusem. Z kombinézy ho vylévali. Ne, nejlepší dárci orgánů jsou dnes cyklisti...
Je něco jiného jezdit rychle v Německu, kde na to lidi jsou zvyknutý. Ale když do normálního provozu přijede 5 % rychlonohých, to nadělá pěkný bordel. Každý na silnici je nervozní. To samé i silnice 1. třídy, prostě má ta silnice nějaký tempo a když do toho vleze idiot, pak se dějí věci.
Mate video čo sa dialo tesne pred nehodou a ešte nadavate, a to že nieje skoro nič z nehody vidiet tak to sa dalo čakat podla mna. ak chcete detailne video z nehody tak nejaku spravte a natočte :-)
Ale kdyby to nepřežil, tak by bylo o jednoho idiota na světě méně. Problém je v tom, že svoji jízdou ( na kterou samozřejmě neměl schopnosti, ono dát plný plyn umí každý) mohl zabít x naprosto nevinných lidí.
najvacsi paradox toho vsetkeho je ten ....... ze vzdy machruju ti ktori na to absolutne ale absolutne nemaju...... vzdy je to tak.... uz len z principu ak aj by som bol skvely vodic a mal lambo 5 rokov v garazi .....a totalne omakane v rukach jak sa vravi.... tak nebudem sa predvadzat ( a uz vobec nie na verejnej komunikacii ) lebo to nemam za potreby a nepotrebujem ani riskovat a ani sebe a inym nic dokazovat... a ked sa chcem fakt previezt a vyblaznit tak proste vezmem svojho milacika na okruh ( povedzme slovakiaring ) a zavolam si nejake kocky ;-) ... nech je zabava.... aspon tak si predstavujem rozumneho majitela sportoveho auta
akoze takto riskovat v beznej premavke na ceste ktoru zrejme moc nepoznam a na aute ktore riadim hadam prvykrat v zivote a ktore uz vyzaduje zrucnost na urovni chlapcov z F1.... je neskutocna hlupost.... alebo lepsie povedane do neba volajuca stupidita ..... nastastie sa nikomu nic nestalo.... lebo nasledky mohli byt fatalne..... kazdopadne auta je skoda..... zlyhal tu pud sebazachovy... vyhrala lacna frajerina...... inak tak krasne auto rozmlatit s tym sa clovek do konca zivota asi moc chvalit nebude ...... ;-\ ... jedine auta mi je tu ozaj luto
Vždyť třeba i na Slovakiarigu pořádají driftové dny, atd, prostě akce jsou, dělají. --- ....,, ze vzdy machruju ti ktori na to absolutne ale absolutne nemaju.,,-- Tak jasně, ty skutečně dobrý totiž mají rozum. Proto na ten úroveň dostali. Auto-moto-sport potřebuje rozum a oni opravdu nejezdí jak blázni. Ty co na to v hlavě nemají , myslí si že je to jen o plynu a volantu...super zážitek a kolikrát oni už nedoví jak to skončilo.
ze kazdy si dnes potrebuje nieco dokazovat... komu a preco to mi je uz roky zahadou ....... ja si svoj zivot docela vazim.... do truhly moc nespecham.... takze tito experti idu uplne mimo mna.....
podstatne je ze sa nikomu nic nestalo.... ale ako vravim... to auto dopadlo hrozne ... je mi ho luto
k majitelům drahých aut je opravdu velmi ubohá,přát někomu smrt jen protože se naboural v Lambu je k zblití a kecy o tom,že na to nemá schopnosti jsou jen takovým trapným zastíracím manévrem. ;-\ :no:
bohuzial ludia uz dnes stracaju pud sebazachovy ( cest vynimkam ) .... rozkos, peniaze...... zivot gombicka... ved nic sa nemoze stat... ze jo..... ved to vidis denne... ides po ceste a zrazu nejaky chalanisko so sluchadlami na usiach ti vleti krizom cez cestu takmer rovno pod auto.... akoby sa ani nechumelilo ....... dokonca sa ani nepozrie nic.... no co na to povedat..... nieco je vo vzduchu zle... nehod je vela... ludia si nic nevazia.... doba je rychla a ustve nas ako hyena svoju korist .... prevladaju materialne hodnoty nad hodnotami rozumu... nevidim to ruzovo bohuzial.... cas ukaze ze ci mam pravdu ale podla mna spejeme pekne do ........
a na kterým okruhu u nás lze jet přes tacho 333? Já jen že tak dlouhá část kde se dá držet plyn na podlaze je buď v Nardo nebo Ehra. V brně určitě nee.
Když má na půjčení takového auta, určitě i na takový okruh. Každopádně dálnice NENÍ závodní okruh, což ovšem bezohledným hlupákům nedochází. Nemyslí na to, že by svým chováním mohli ublížit někomu jinému...
Vážený pane, byl bych zvědavý na Váš názor ( ale tento Vám neberu, vypovídá pro mě něco o Vaší úrovni), kdyby jste v autě, který by ten idiot v té rychlosti sejmul, seděl Vy a stal by se z Vás vozíčkář a nebo zabil Vaše dítě.
O vaší úrovni vypovídá zase váš názor,přát někomu smrt za to,že nedodržuje předpisy je podle mě ubohost.Kdyby někoho záměrně blokoval nebo na něj najížděl,tak bych to ještě pochopil,ale ten chlap chtěl prostě z toho auta vymáčknout,co se dá.99% všech moralistů by udělalo to samé,kdyby si pořídili Lambo.
"Podle informací, které majitel vozu zveřejnil na svém facebookovém profilu, zaplatil řidič desetiprocentní spoluúčast"
Uz vim, proc mame tak drahe pojisteni. Na to auto se skladalo asi 5000 majitelu Felicii.
Ale prosím tě, když máš obyč auto a nehavaruješ tak dnes málem neplatíš nic. Naopak, kup si BMW , něco co má jméno (i kdyby starší) a vypadnou ti oči z těch výhodných pojistek za 8 a více.
Jestli skutečně pojistné bylo 340 000,- což je 4,86 % pojistné částky, cca 7 mega a nevím jestli dokonce toto auto nebylo vedeno jako auto z půjčovny, tak tuto smlouvu na některé pojišťovně mohl podepsat člověk, kterého měli na hodinu vyhodit. Vím o čem mluvím, na jedné pojišťovně než jsem šel do důchodu jsem pracoval 16 let.
Hádám, že pojišťovna (a ani půjčovna) nepočítala asi s tím, že nějaký blb auto rozbije po pár měsících provozu. Ale řekl bych, že ta půjčovna to má dávno zaplacené v pojistkách za svá ostatní auta...
Tu castku jsem jen tak strelil, ale je pravda, ze prijde clovek s 11 let starym Mercedesem za 200tisic ze chce havarijni pojisteni a nabidnou mu pojisteni 2x vyssi nez za novy Superb, jen proto, ze to je Mercedes a to je Skodovka.
Škoda, že z nehody není moc vidět a nebyla to palubní kamera, jen natáčení tachometru. Příčina těžko říct, někdy je to jen souhra podcenění více negativních okolností. Nad 200 se dá i po městě za provozu, s rychlostmi nad 300 už to chce zkušenosti.
V zásadě platí, čím rychleji jedete, tím větší si před sebou musíte udržovat zcela prázdný prostor a pohybovat se téměř v přímce. Jde jen o to, zda si to dokážete pečlivě zajistit, nebo podceníte situaci a může vás překvapit podnapilý cyklista z poza rohu či polský kamion napůl pozměnící pruh atd. Což je špatně, moc špatně.
Problém jsou spíš sváteční piloti - zákazník se snaží zlomit umělé číslo, např 300. Fanoušek, který má auto déle, sbíral o něm informace a dával dohromady peníze x let, musí si jej umět servisovat se zahraniční pomocí atd většinou ví, co si může dovolit. Proti prasení nic nemám, ale dělal jej za provozu je jen otázkou času, kdy zubatá zaťuká.
Já se dokopu a vstanu a chodím si hrát v neděli po úsvitu. Pokud náhodou potkám první zásobování, stáhnu na rychlost blízkou předpisům (nemůže ode mě čekat průlet a ani by nestihl zareagovat) a forsáž zase, až jsem zcela sám. 100L N98 pak zmizí během dvou hodin jak by nic.
Dáváš předem do lesního rozhlasu sojkám na vědomí, že vysoká zvěř má v nedělní ráno dáchnout nejmíň o dvě hoďky dýl?
Možná ti to nikdo neřekl, ale zubatá totiž slouží čtyřiadvacítky :-!
Jinak neznám fanouška, co si z výplaty naškudlí 7M na nějakého Huracána, opravdu ne. Vesměs tyhle vozy kupují lidi, pro které peníze nic zásadního neznamenají :-!
Já nevím, s jízdou 320+ nemám zkušenosti... ale viděl jsem pár videí, kde se speciálně připravené auto vzneslo najednou jen tak do vzduchu... na solném jezeře, s profi řidičem. Z videa to nevypadá že by byl problém s provozem...
Aerodynamika hodně cvičí. Mě jednou překvapil náhlý boční vítr, když kopec otevřel bok a já změnil stopu o víc jak metr. Proto nemám rád amatérské spojlery atd, protože nikdo neví, co to udělá. Dokud je ale auto továrně uzpůsobeno na tyto rychlosti, většinou to jde ok. Další kapitolou je nedělat zbytečné kudrlinky, jezero nemusí mít rovný povrch atd. Ale třeba první Audi TT měly problémy i při daleko nižších rychlostech. A 320 není magická hranice 300, od určité úrovně už každý kilometr dobrý. S provozem to máš tak, 100x nic a po stoprvé se to sejde, že ano. Pak to nevysvětlíš, z vedlejší se opravdu podíval a byla tam kilometr fuga, tak se rozjel. Ty děláš něco zakázaného, ty si to musíš ošéfovat. Ne do provozu ne.
Jezero nemusí mít rovný povrch, ale stejně tak dálnice. Věřím, že by se mi při podobné rychlosti klidně mohlo stát, že bych vyletěl ze silnice s výrazem "to-jsem-ale-frajer-jedu-330-a-je-to-poh… na rtech :-)
Dokud to není to fopa u Ostravy, co stavěla EuroVia >:D Jiště, že ten úsek musíš trošku znát ;-) Vyletět nemám strach, spíš ten asfalt je pak takový jak led. A na všechno potřebuješ hodně místa. Myslíš si jak jsi zbrzdil, a taky že jo, ale pořád je tam např. 180. A dálnice už rázem není skoro rovná, ale klikatá jak zmije a ty poloměry oblouků jsou pořád malé >:-[] Jak chceš, v drahých autech ti to pak z poza volantu ani nepřijde. I když fyzika platí neúprosně pro všechny. Dost dělají i pneumatiky, jednou jsem měl staré a úplně cítíš těch 220-240 jak se to z oblouků sune ven. Pak dáš fungl nové a je to jak přilepené, můžeš klidně o 30 víc a pořád to drží.
Zaplatil si v půjčovném havarijní pojistku? Zaplatil.
Tak škoda takové příležitosti nevyužít. Možná to byla nejlevnější cesta jak mít možnost v životě rozsekat Lambo na třísky.
Navíc vyhrát za 700 papírů druhý život, tedy vlastně hned dva životy? To se tak často nestává. A ještě si to natočit na video? Já myslím, že vše dopadlo na výbornou :yes::-!
Technicky vzato, dalo se to očekávat. Žádná dálnice v EU není tak rovná, aby se na ní dalo jezdit 300+ s autem, které má motor až za těžištěm vozu a primárně poháněnou zadní nápravu. >:-[]
Vždyť ani koně se nezapřahají za vůz! Auto má mít těžký diesel vpředu. A pokud nemá náhon 4x4 jako tenhle bratranec Audi, tak i přední náhon je vždy lepší, než zadní. Takové auto se nevznese do vzduchu na lehké nerovnosti! S Audi R8 TDI by se tahle nehoda asi nestala. >:-[]
Dotyčný hlupák zapomněl, že to uspořádání vozu s benzínovým motorem za těžištěm vozu je přizpůsobeno především neopakovatelným zážitkům při bleskové akceleraci v rychlostech okolo 100kmph. Ne jízdě relativně ustálenou rychlostí nad 300kmph. Proto je to také čtyřkolka. Dvoukolka akceleruje hůře. Rovněž nechápu, proč koncern VW v tom nepoužívá elektronický omezovač rychlosti. Při 250kmph by se to auto asi ještě nevznášelo. Bez omezovače rychlosti by to nemělo dostat registraci k silničnímu provozu. Na tom by se mohl šikovný právník řidiče mohl točit, třeba by něco vysoudil...
Připomnělo mi to jedno video z USA. Podobný hlupák s nafouknutým egem, toužící po rychlosti si k nějakému Fordu přidělal raketu, které Herkulesy používají jako startovací, když mají vzlétnout z krátké travnaté ranveje. Dopadlo to, jak muselo. Auto odstartovalo, potom letělo asi 50m nad zemí budkou dolů a rozpláclo se o nejbližší skálu. Ten řidič už žádnou spoluúčast platit nemusel...
No on by si každý měl možná vyzkoušet aerodynamický odpor na nahé motorce okolo 250 km/h a pochopí, proč se ty auta vznášejí. Dneska ty auta totiž fyzikální zákony děsně maskují. :-!
Já být na místě pojišťovny nedal bych mu ani floka. Hrubě porušil předpisy a hotovo. Policie by mu měla zabavit řidičák už navždy a soud by jej měl nechat aspoň pár měsíců vychladnout v nějaké "útulné" cele. Takový bezmozek, nemá na silnici co dělat. Štěstí bylo, že někoho svojí blbostí nezabil...
Jako to bych predpokladal, ze to na nem pojistovna bude vymahat. Vzdyt tam jede o 200km/h vic nez je max povolena rychlost! A prokazat to nebude az zas takovy problem, ze.
Nicmene ridic si z toho asi moc nic delat nemusi - nejaky penize, pche - prezil on i spolujezdec, co vic by si kdy v zivote mohl prat.