Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Scania: Jak šel čas s volantem

8 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - m.z.
m.z.
Ještě tam mohli dát fotku posledního provedení, tohle je někde z r.2008.
honysek
Myslíte, že se Vám někdy podaří dělat popisky obrázků, aby člověk s menším přehledem věděl, který model je na fotce zachycen?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Přesně!
Avatar - Stejsn
Stejsn
ty tahací přepínače byly peklo, měl jsem je ve Škodě 1200, kde byly - stejně jako v kabině té Scanie - bez popisků. Prase aby se v tom vyznalo. Fakt nechápu proč to nemělo alespoň nějaké nanýtované štítky nebo tak něco, když to ještě nedokázali natisknout na plech přímo pod ovladač.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
že optimální provozní otáčky pro diesel jsou v tomto voze mezi 1300 a 1500RPM (výlety nad 3000RPM nechme hlupákům, kterým se líbí zubní vrtačky) a motory jsou vybaveny zatím nepřekonanou koncepcí TDI-PD. :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Kolouš
Kolouš
Nechci Te opravovat, ale pokud se poustis na tenhle led, tak ideální otáčky jsou od 1080ot/min, kde máš posazen kroutak. A to jen při akceleraci, nebo pozadavku na tah. Nenineobvykle si to klapat i 950. Záleží hodně na sekundárním převodu (staly převod v diferaku), ten te ve většině případů (specifikaci dálkového tahace) při nejvyšším kvaltu nepustí při 90kmh přes 1200ot/min. Dnešní motory jsou konstruovány jako nizkootackove a jezdit na ucho se už nevyplaci.