Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford: Vývoj kompozitů nabírá obrátky

4 komentáře

Tymkoo
Zajímalo by mě, jakou novou technologií se můžou kompozitové komponenty vyrábět. Protože ta současná je opravdu neskutečně zdlouhavá a náročná. V lisovně vám stačí lisovací přípravek a uděláte třeba tisíc plechových dílů za směnu. U karbonu se s jedním jediným dílem musíte mazlit půl dne a pak to ještě zabalit do vakua, strčit do autoklávu, brousit, leštit..
zale
Tak se mrkněte na video "CFRP manufacturing at the BMW plant" na youtube.
Avatar - Cejsi Mpower
Cejsi Mpower
BMW v tomto opět udává směr, jako v mnoha dalších věcech..
_MT_
Není to však jediný způsob. Existuje například celá řada technologií nevyužívajících autokláv. Co se týče mazlení, například u Audi/ Lamborghini ve spolupráci s Callaway vytvořili uhlíkový kompozit ve formě pasty právě s cílem umožnit relativně levnou masovou výrobu. Není potřeba si hrát s tkaninou, respektive prepregy. Jestli si dobře pamatuji, podle Callaway je pevnější než titan při třetinové hmotnosti. A samozřejmě lze pokládání tkaniny/ prepregu automatizovat.

Pokud tě to zajímá, můžeš začít třeba tady: [odkaz]