Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford: Vývoj kompozitů nabírá obrátky

4 komentáře

Avatar - Cejsi Mpower
Cejsi Mpower
BMW v tomto opět udává směr, jako v mnoha dalších věcech..
_MT_
Není to však jediný způsob. Existuje například celá řada technologií nevyužívajících autokláv. Co se týče mazlení, například u Audi/ Lamborghini ve spolupráci s Callaway vytvořili uhlíkový kompozit ve formě pasty právě s cílem umožnit relativně levnou masovou výrobu. Není potřeba si hrát s tkaninou, respektive prepregy. Jestli si dobře pamatuji, podle Callaway je pevnější než titan při třetinové hmotnosti. A samozřejmě lze pokládání tkaniny/ prepregu automatizovat.

Pokud tě to zajímá, můžeš začít třeba tady: [odkaz]
zale
Tak se mrkněte na video "CFRP manufacturing at the BMW plant" na youtube.
Tymkoo
Zajímalo by mě, jakou novou technologií se můžou kompozitové komponenty vyrábět. Protože ta současná je opravdu neskutečně zdlouhavá a náročná. V lisovně vám stačí lisovací přípravek a uděláte třeba tisíc plechových dílů za směnu. U karbonu se s jedním jediným dílem musíte mazlit půl dne a pak to ještě zabalit do vakua, strčit do autoklávu, brousit, leštit..